تور رو نسبتا ارزان تر از بقیه جاها میفروشند ولی نسبت یه خدماتی که ارئه میکنند اصلا نمی ارزد. آدم یه کم پول بیشتر میده عوضش خاطرات خوبی براش میمونه. ما که به خاطر بی توجهی این آژانس، بهمون خیلی بد گذشت. و خاطره بدی شد برام و حتی دیگه دوست ندارم برم استامبول. اولش که هتل ما 4 ستاره تاپ بود ولی بعد که رسیدیم اونجا یه هتل بردنمون که حتی ستاره هم نداشت. اتاق افتضاح و فوق العاده کثیف و کوچک، بدون پنجره. واقعا کثیف بود و جرات نمیکردیم از سرویس بهداشتیش استفاده کنیم. از هوای بد و بدون تهویه اتاق همش دراتاق را باز میزاشتیم.(حتی شب موقع خواب).
به تور لیدر شکایت کردم البته تو یه پاساژی دیدمش قبلش که پیداش نمیکردیم. داشتم با اون خانم صحبت میکردم که آقای دیگری که ما رو به اون پاساژ برده بود حتی دید من دارم صحبت میکنم ولی دستش درد نکنه رفت و ما رو جا گذاشت. و بقیه اتوبوس هاشون قبول نکردن ما رو ببرند هتل. گفتن به ما ربطی نداره جا موندین. ما هم خودمون برگشتیم. خانم تور لیدر هم گفت هتلتون رو عوض می کنم ولی گفت باید پول اضافه بدی منم قبول کردم ولی فرداش که قرار شد بریم یه هتل دیگه، خانومه درخواست پولی رو که کرده بود دو برابر کرد!
در صورتی که هتل همونی بود که باهاش توافق کرده بودیم!. سفر که کلا داغون بود با این کادرشون. اما نکته اصلی اینکه ما رو دیر رساندن فرودگاه و خودشان هم میدونستند دیر شده و برای اینکه کسی بهشون چیزی نگه یه کلام حرفی نزدند که دیر شده و عجله کنید و فقط سریع برید برای سوار شدن به هواپیما. جالبه که توی راه معطل کسی هم نشدیم .همه مردم تو هتل ها منتظر و آماده نشسته بودن از جمله خود ما. ما که رفته بودیم تو خیابون جلوی هتل وایستاده بودیم که یه موقع ما رو جا نزارند چون فرودگاه سبیها از خود شهر خیلی دوره. حتی فکر کنم 2 ساعت بیشتر طول بکشه که بستگی به ترافیک هم داره. یه مشکل دیگه هم بود که ساعت توی بلیط های ما اشتباه بود یعنی این آژانس اینقدر به خودش زحمت نداده بود که چک بکنه توی فروردین ساعت ها یک ساعت جلو کشیده میشه و ساعت پرواز رو به ساعت اسفند ماه توی بلیط ها زده بود. ولی حتی من این رو ازشون پرسیدم گفتم این ساعتش به قدیمه یا جدیده؟ با یه حالت عاقل اندر سفیهی بهم جواب دادن که این درسته و اختلاف ساعت در بلیط ها لحاظ شده ( در صورتی که نشده بود دیگه!).
حالا این مشکلها به کنار... دیر هم ما رو رسوندن! شوهر من یه دستشویی رفت و یه نماز خوند و اومد. ما رفتیم دیدیم گیت بسته است. ( خوب تو فرودگاه مردم یه خریدی میکنن، یه چیزی میخورند و ...) ما هیچ کار نکردیم مستقیم رفتیم سمت گیت. خلاصه گیت بسته شده بود و ما رو راه ندادند. کلی صبر کردیم تا چمدان هامون رو از تو هواپیما بیارند و تحویلمون بدهند! من فکر کردم خود فرودگاه یه پولی ازمون میگیره با یه پرواز دیگه میفرسته ولی ما را در عین بی خبری تا دم در فرودگاه، جناب پلیسشون بدرقه کرد و گفت تمام!
حالا ساعت 1 نصفه شبه! ما این راه رو دوباره با تاکسی برگشتیم استامبول. تا 4 صبح تو خیابونا بودیم تا یه هتل با قیمت مناسب پیدا کردیم. دوباره فردا صبح رفتیم بلیط هواپیما خریدیم و دوباره رفتیم فرودگاه. هزینه هامون دو برابر شد. یه تور افتضاح با خدمات افتضاح تر و با امکانات داغون با رفتارهای بد کارکنان... که کلا هم دو برابر گرون تر از آژانس های دیگه واسمون تموم شد. نصف این پول رو میدادیم با یک آژانس بهتر میرفتیم بهمون هم خوش میگذشت هم خاطرات خوبی برامون میموند هم اینقدر حرص نمیخوردیم هم پولمون رو دور نمیریختیم. من که اصلا این آژانس رو پیشنهاد نمیکنم و یه چیزی هم بگم که ما فقط جا نموندیم چندتا خانواده و جوون دیگه هم که با اتوبوس ما اومدن از همون پرواز جا مونده بودن.( باچندتاشون دوست شدیم با هم از فرودگاه برگشتیم استامبول، خدا رحم کرد اگر تنها بودیم 3-4 نصفه شب، شاید دزدی چیزی هم بهمون میزد!!!!) ببخشید اگر با ادبیات خوبی ننوشتم چون وقتی یادم میافته اینقدر عصبی میشم که دقتم میاد پایین و فقط نوشتم و به جمله بندی فکر نکردم. خ
من اول از همه از خانم صالحی تشکر ویژه دارم
نقاط مثبت آژانس :
1.برخورد محترمانه کارکنان
2.با حوصله جواب سوالات ما رو دادن
3.پیگیر بودن ویزا
4.تحویل ویزا 1 هفته قبل از پرواز
5. نظم در ارائه تور
نکات منفی : واقعا هیچ نکات منفی نداشت
طی سفری که به دوبی با این آژانس داشتم تجربه های خودم را براتون میگم حالا انتخاب با خودتون.
اول اینکه من از شهرستان این آژانس رو انتخاب کردم و نمیتونم به موقعیت فیزیکی آژانس نمره ای بدهم.
اما از ایتدا شروع کنم که داشتم سایت آژانس رو چک میکردم که آفر دوبی رو دیدم و با آژانس تماس گرفتم.(کیفیت وبسایت های اینترنتی آژانس ها هم میتونست تو نقد و بررسی صورت بگیره که نمره ای برای آین مورد درنظر گرفته نشده) ولی سایت به روز و فعالی دارند.
با کانتر تماس گرفتم و برخورد اولیه شون خوب بود و بعد از واریز مبلغ،با اینکه تور آفر بود اما مدارک و ویزا 4 روز قبل از پرواز به دستم رسید.البته این نکته رو بگم که از آژانس کسی با من بابت رسیدن مدارک و ویزا تماس نگرفت و خودم شخصا پیگیر بودم و با تماسی که گرفتم مطلع شدم مدارک آماده شده است!
مدارک و ویزا برامون ایمیل شد و اینو هم بگم متاسفانه سوالاتی در خصوص ارز دولتی و ویزا نیز از کانتر پرسیدم که به هر دلیل بی جواب ماند!
خلاصه پرواز ما انجام شد و به فرودگاه دوبی رسیدیم و چون ترانسفر رایگان به هتل به ما وعده داده شده بود استقبال کننده ای را پیدا نکردیم و در فرودگاه آنقدر دنبال استقبال کننده گشتیم تا بالاخره فرد موردنظر را پیدا کردیم و ترانسفر رایگان به هتل طبق وعده آژانس پس از دقایقی سردرگمی برای ما محقق شد!
تقریبا ظهر بود که در هتل استقرار یافتیم و بعدازظهر پس از گشت کوتاهی در اطراف هتل به هتل بازگشتیم و چون تا شب تورلیدری در هتل ندیدیم از پذیرش هتل شماره تورلیدر را گرفتیم و بعد از گلایه ای که از او بابت غیبتش داشتیم به ما گفت که عصر به اتاق ما سر زده و کسی در اتاق نبوده است.
خلاصه تورلیدر برنامه هاشون رو به ما گفتند و انصافا دو تورلیدری که هتل داشت بچه های متعهد و مسئولیت پذیری بودند و در هر برنامه گشت های تفریحی،اگر مسافری تاخیر داشت با آنها تماس میگرفتند.
ترانسفر از فرودگاه به هتل نیز طبق وعده آژانس این بار بدون دردسر و براحتی انجام گرفت.
در کل بگم از پشتیبانی آژانس در طول سفر (مخصوصا قبل از سفر) راضی نبودم و چه بسا اگر پیگیری شخصی خودم نبود مدارک و ویزا دیرتر تحویل ما داده میشد.اما بقیه موارد نظیر هتل و غذا طبق قرارداد با آژانس اجرا شد و مشکلی ازاین بابت نداشتیم.
و اما نکته پررنگ و امتیاز عمده این آژانس قیمت تور هست،چون به عینه دیدم کسانی که دقیقا برنامه تورشون مثل ما بود و حدود 20 الی 30 درصد بیشتر از ما هزینه کرده بودند.
با سلام و تشکر برای نقد و بررسی آژانس های مسافرتی که این امر باعث اطلاع رسانی مفید به سایر مسافرین و جلوگیری از خسارت های مالی و ایجاد استرس قبل و در طول سفر میشود.
در رابطه با آژانس بهنود گشت متاسفانه عدم کفایت و صلاحیت کارکنان این آژانس تا بحال 2 بار قبل و در حین سفر باعث استرس و سردرگمی ما شده است تا حدی که مسافرت را به کام ما تلخ کرده است!!!!
متاسفانه این آژانس به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نمیکند! وقتی بعد از تجربه تلخ سفر هندوستان با این آژانس امسال برای سفر دبی مجبور شدم سفر خود را دوباره با آژانس بهنود گشت انجام دهم(به علت محدودیت زمانی و پر بودن باقی آژانس ها برای تاریخ فوق و هم چنین مد نظر بودن هتل کلاریج).هتل مد نظرم فقط کلاریج بود که به من ضمانت دادند که هتل به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد و همچنین من 20 روز قبل از پرواز مدارک را برای صدور ویزا به آژآنس تحویل دادم که بعد از 19 روز و با تماس های مکرر خودم بالاخره 1 روز قبل از پرواز برای گرفتن پاس به آژآنس مراجعه کردم که با تغییر هتل مواجه شدم!
درحالیکه تنها دلیل انتخابم هتل کلاریج بود که خیلی بی تفاوت اعلام کردن هتل کلاریج کلا توسط 1 گروه عمانی رزرو شده و تمام مسافران ایرانی این هتل کنسل شده اند و به هتل بنتا انتقال پیدا کرده اند! و در نهایت ووچر هتل بنتا برای من ایمیل شد و گفتند همینه که هست!!! من با آژآنس خیلی تماس گرفتم ولی متاسفانه مدیر آژانس حتی حاضر به پاسخگویی نبود!
ساعت 10 صبح پرواز ما بود که بعد از رسیدن به دبی و تاخیر 1 ساعته لیدر برای جمع اوری مسافران ساعت 16:30 ما به هتل بنتا رسیدیم و در کمال تعجب دیدیم که باقی مسافران از آژآنس های دیگر در هتل کلاریج مستقر شدند و فقط ما 2 نفر از آژآنس بهنود گشت هتلمان عوض شده بود!
متاسفانه آژانس بهنود گشت به مسافرین خیلی راحت دروغ میگوید !ما لیدر را فقط همان روز در فرودگاه دبی دیدیم و حتی روز برگشت نمیدانستیم چه ساعتی ترانسفر به فرودگاه است!....در نهایت برای بار دوم تجربه ی تلخ سفر با آژآنس بهنود گشت چه قبل از سفر و چه در حین آن استرس ها و سختی های بدی را به دنبال داشت. من به هیچ عنوان این آژانس را به کسی توصیه نمیکنم!