سریع ترین میزان رشد گردشگری در اروپا

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
23 مرداد 1392 01:00
0

ایسلند و اسلواکی سریع ترین میزان رشد گردشگری دراروپا را دارند؛ در مقابل ایتالیا و قبرس از نظر رشد این صنعت درپایین ترین رتبه جدول اروپا جای گرفتند.

دو کشور اسلواکی و ایسلند با 20 درصد و 30 درصد رشد نسبی در صنعت گردشگری از نظر سرعت رشد برترین‎های اروپا شناخته شدند.

طبق آخرین گزارش کمیسیون سفر اتحادیه اروپا پس از این دو کشور، مونتنگرو و لاتویا و کراواسی با 9 درصد، و سپس کشورهای مجارستان و لهستان با 7 ردصد رشد از بیشترین میزان رشد دراین صنعت برخوردار بوده‌اند.

این در حالی است که درشرایط بحران اقتصادی جاری صنعت گردشگری در بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شدت آسیب دیده و برخی از بزرگ ترین مقصدهای سنتی این قاره در دو سال گذشته دچار رکود نسبی شده‎اند. دراین شرایط آمارها نشان می‎دهد که میزان رشد در مقصدهای جدید یک نشانه امید بخش برای این قاره است هرچند اگر نتوانند به روند کلی کاهش ورکورد غلبه کنند.

درسوی دیگر این طیف قبرس با 12 درصد کاهش منفی‌ترین روند رشد و تنزل را داشته است. دو کشور آلمان و اسپانیا از میان بزرگ‌ترین مقصدهای گردشگری اروپا با 4 درصد رشد در 4 سال گذشته وضعیت سالمی داشته و کشور بریتانیا نیز با وجود چالش‌ها سرانجام موفق شد به وضعیت رشد مثبت 2 درصد دست یابد. درحالی که طبق همین گزارش، ایتالیا در همین مجموعه با 2 درصد کاهش کشوری ناموفق بوده است.



منبع : خبرگزری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.