اولین گروه گردشگران اروپایی با قطار به ایران می آیند

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
30 مرداد 1392 01:00
0

برای نخستین بار یک آژانس توریستی خصوصی در اروپا یک تور 15 روزه برای سفر با قطار از بوداپست به تهران را برای سال 2014 برنامه ریزی کرده است.

به گزارش عصر ایران شرکت توریستی "MIR" این تور 15 روزه را با قیمت 13 هزار دلار برای دو نفر و 20 هزار دلار برای یک نفر از 14 تا 28 اکتبر سال 2014 (22 مهر تا 6 آبان سال 1393) برنامه ریزی کرده است.

برنامه این سفر با قطار که از بوداپست مجارستان آغاز می شود با عبور از کشورهای رومانی، بلغارستان و ترکیه و بازدید از برخی آثار تاریخی و فرهنگی این کشورها آغاز می شود و با عبور از ترکیه به ایران ختم می شود.

در ایران نیز این تور نخستین شب توقف خود را برای بازدید از گنبد سلطانیه در شهر زنجان آغاز خواهد کرد و سپس برای بازدید از آتشکده قدیمی زرتشتیان عازم شهر یزد خواهد شد.

روزهای دوازدهم و سیزدهم این تور به بازدید ازآثار تاریخی اصفهان و دیدار مجموعه تاریخی پرسپولیس در شیراز اختصاص دارد و در نهایت روزهای چهاردهم و پانزدهم این تور به بازدید از شهر تهران از جمله اماکن تاریخی این شهر همچون کاخ گلستان که اخیرا نام آن در فهرست آثار تاریخی یونسکو ثبت شده است، خاتمه می یابد.

این نخستین بار است که یک شرکت اروپایی توری با قطار برای بازدید از ایران با عنوان " جواهرات ایران" (jewels of Persia) ترتیب داده است.



منبع : عصر ایران

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.