میلیون‎ها دلار زیان گردشگری تایلند از سیلاب

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
25 مهر 1392 00:00
0

صنایع وابسته به گردشگری در تایلند در 9 استان این کشور به شدت از سیلاب اخیر که اواخر تابستان رخ داد، دچار آسیب شدند.

به گزارش بانکوک پست به نقل از وزیر گردشگری و ورزش تایلند، میزان خسارت تا کنون بیش از 708 میلیون بت برآورد شده است.

به گفته وی بیشترین میزان خسارت223 میلیون بت تنها در استان" فیستانولوک" و سپس در "آیوتایا"از مهم‎ترین مراکز گردشگری این کشور رخ داده است.

وزیر گردشگری تایلند همچنین اعلام کرد که اخبار منتشر شده در باره سیلاب درکشور سبب ترس و نگرانی گردشگران خارجی شده است درحالی که بسیاری از استان‎ها و مراکز گردشگری تایلند کاملا از دسترس سیلاب وآسیب‎ها بدور بوده‎اند.

وزارت گردشگری تایلند کار بررسی آسیب‎های وارد شده را به استان‎های توریستی آغاز کرده است وقرار است با اجرای طرح‎های ویژه کار اسکان دوباره مردم محلی و کمک به بخش‎ها وموسسه‎های توریستی آسیب دیده از سیلاب درتمام استان‎ها انجام شود.

بروز سیلاب‎های مخرب در سال‎های اخیر مبدل به یکی از مهم‎ترین موانع و عامل زیان بار در صنعت گردشگری تایلند شده است. در سال‎های گذشته نیز ورود آب به بسیاری از محوطه های مهم گردشگری وآثار فرهنگی این کشور، سبب ترس و نگرانی گردشگران شد که خسارت‎های گسترده‎ای به این صنعت مهم تایلند وارد کرد.

منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.