رونق گردشگری آفریقای جنوبی در پی مرگ ماندلا

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
07 آذر 1392 00:00
0

هرچند که خطوط هوایی افریقای جنوبی درپی مرگ ماندلا به سرعت بسته‌های مسافرتی خود را به سایت‌های مرتبط با او لغو کردند اما دیگر اپراتورها در سفرهای هوایی تلاش‌های خود را در بازاریابی برای تورهای منتسب به ماندلا تشدید کردند.

به گزارش یو اس ای تو دی ، سفر ده روزه که در پیوند با فیلم " راه دراز آزادی " که برپایه کتاب پرفروش ماندلا بر اساس خودنوشته‌های زندگیش استوار است ، از جمله این برنامه‎هاست اما این کتاب همچنین سبب شکل گیری برنامه های مسافرتی دیگری نیز شده است که صرفا با هدف دیدار از مکان‌هایی که حضور ماندلا درآن‌ها بیشتر احساس می‌شود، برنامه ریزی شده است.

" تری ون گویلیوم" مدیر اجرایی خطوط هوایی افریقای جنوبی در همین زمینه گفت:«ما از چند هفته پیش برنامه‌ها و بسته‌های مسافرتی خاصی را تنها به مناسبت اکران فیلم ماندلا طراحی کرده بودیم اما طرح‌های بازاریابی محدودی را که دراین هفته و هفته آینده منتهی به نمایش این فیلم انتظار داشتیم.درنتیجه تمام آن برنامه‌ها را لغو کردیم . البته من به عنوان مدیر اجرایی این شرکت معتقدم لغو کردن این برنامه‌ها که می توانست از دل این رخداد غم انگیز بدرآید، کار هوشمندانه‌ای نیست.»

با این حال گردشگری افریقای جنوبی درحال برگزاری مسابقه ای با موضوع ماندلا در صفحه فیس بوک خود است که با دو بلیت سفر هوایی به این کشور به عنوان جایزه همراه است.

"دیو هربرت" مدیر این شرکت یادآور شد که مرگ ماندلا سبب تمرکز تمام توجهات در بازار گردشگری به این موضوع خواهد شد . مرگ او درواقع رخدادی غم انگیز است اما تصور می‌کنم ماندلا از این امر خوشحال خواهد شد که همچنان یک موتور محرکی برای افریقا بوده و هست.

همچنین انتظار می‌رود که خطوط هوایی افریقای جنوبی برای برگزاری مراسم تدفین و تشییع ماندلا برخی تورهای خود را متوقف کنند اما برنامه‌های سفر پس از مراسم را همچنان برای رزو دردسترس مشتریان قرار خواهند داد." کیت بدینگفیلد" مدیر بازاریابی این شرکت پیش بینی می‌کند که این برنامه ها هم با استقبال زیادی مواجه شود.

تورهای دیگری همانند"سفر به افریقا در ردپای ماندلا " نیز می‌تواند عامل رونق دیگر برنامه‌های مسافرتی به افریقا باشد.

درحال حاضر"جزایر روبن" محل اسارت 18 ساله ماندلا و نیز خانه ماندلا جایی که او با خانواده‌اش در "سواتو" از 1946 تا دهه 60 زندگی می‌کرد، موزه آپارتاید که ویدئوهایی از جلسات کمیسیون حقیقت و آشتی را نمایش می‌دهد، از مهم‌ترین جاذبه ها ومیراث ماندلا برای گردشگران است.

همچنین مزرعه" لیلیس لیف" درحومه شمال ژوهانسبورگ که محل دستگیری 19 تن از اعضای کنگره ملی افریقا در سال 1963 بود و" هتل ساکسون" جای که ماندلا پس از آزادی بخش‌های زیادی از کتاب پرفروش خود ،" راه دراز آزادی" را نوشت، از دیگر مکان‌های جالب توجه مرتبط با ماندلا برای گردشگران دوستدار اوست. این هتل بخش‌هایی از دستنوشته‌های ماندلا را درقاب‌های نفیس بر دیوار خود آویخته است.

منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.