آیا گروه هتل‌ های روتانا به ایران می‌آید؟

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
03 دی 1392 00:00
0

چندی است خبر تاسیس اولین هتل خارجی در ایران در رسانه‌ و شبکه‌های اجتماعی نقل قول می‌شود چنانکه به نقل از العربیه گفته شده: «شرکت گروه مدیریت هتل روتانا درصدد است تا پس از 3 دهه از انقلاب اسلامی ایران به عنوان اولین گروه بین المللی هتل ساز به فعالیت در ایران بپردازد.»

بر اساس اطلاعات روزنامه نشنال امارات، روتانا در حال توسعه هتل‌هایی در تهران، پایتخت ایران و شهر زیارتی مشهد بوده و انتظار می رود پس از سال 2015 ساخت این هتل ها به اتمام برسد.

تمام این خبرها در حالی عنوان می‌شود که «سعید شیرکوند» معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث و گردشگری به خبرنگار CHN گفت: «تمام این صحبت‌ها در حد مذاکره است و قطعیتی برای حضور گروه هتل‌های روتانا در ایران وجود ندارد و هنوز پروژه‌ای در ایران آغاز نشده‌است.»

به گفته او، در ارتباط با ایجاد تاسیسات گردشگری، اعم از هتل، مراکز تفریحی، مجتمع‌های بین راهی و آموزش خدمات هتلداری چندین شرکت خارجی به صورت مستقل یا در قالب شرکت های خارجی - ایرانی مذاکراتی انجام داده‌‌اند و درخواست‌ّهایی ارائه کرده‌اند. هر زمان این مذاکرات به نتیجه رسید و عملیاتی شد اطلاعات دقیق‌تر آن رسانه‌ای خواهد شد.

شیرکوند یادآورشد: «مصمم بودن سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در ایران قطعی است اما هنوز در حد مذاکره است و هنوز هیچ شرکت خارجی فعالیت خود را در ایران آغاز نکرده‌است اما سعی در‌آن است از منابع داخلی، منابع ایرانی‌های خارج از کشور و منابع خارجی در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استفاده کنیم.»

منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.