حمل اسلحه توسط پیرمرد 94 ساله درفرودگاه‌

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
07 بهمن 1393 00:00
0

درسال 2014 از 653 میلیون مسافر در 226 فرودگاه امریکا ،به طور متوسط روزانه بیش از شش اسلحه گرم از مسافران کشف و توقیف شده است. یکی از موارد یک پیرمرد 94 ساله حامل اسلحه کالیبر38 بود.

مقامات آژانس TSA درامریکا اعلام کردند درسال 2014 بیش از 653 میلیون نفر مسافر را مورد بازرسی قرار داده‌اند که برابر با 1.8 میلیون مسافر در روز است. این میزان طبق برآورد سالانه این آژانس 14 میلیون بیشتر از سال قبل یعنی 2013 است.

یکی از اکتشافات قابل توجه درسال 2014 کشف سلاح گرم ونارنجک دستی درکوله پشتی یکی از مسافران بود که کشف آن سبب دوساعت تاخیر در5 پرواز و سرگردانی 800 مسافر این فرودگاه شد. کشف جالب دیگر کشف چند اسلحه گرم کالیبر38 دروسایل یک مرد 94 ساله بود که به ایست بازرسی فرودگاه "لاگواردیا"درنیویورک وارد شده بود.

مسافردیگری نیزهمین نوع اسلحه کالیبر38 را یکی به کمرویکی را به مچ پایش بسته بود. این اسلحه‌ها توسط یک دستگاه فلزیاب درفرودگاه سینسیناتی شناسایی و مرد مسلح دستگیر شد.

یکی دیگر از اکتشافات خیره کننده درفرودگاه بین‌المللی جان اف کندی رخ داد که ماموران دربازرسی معمول یک کیف که پرازاقلام خانگی وخوراکی همانند قهوه و لیموناد و لوازم نگهداری گربه و دستمال‌های بهداشتی بود، دو اسلحه کالیبر40 که قطعات آن را کاملا ازهم جدا کرده بودند، یافتند. همچنین 350 گلوله و 58بسته بزرگ ماری جوانا که درکناردیگر کالاها پنهان شده بود. این مسافران توسط ماموران پلیس دستگیر شدند.

آژانس TSA با ذکرموارد مشابه دیگری با استناد به افزایش فزاینده تعداد سفرهای هوایی ، شناسایی این مسافران و کشف فعالیت مسافران خطرناک را به معنی تلاش بیشتر و موفقیت پرسنل خود در تامین امنیت بیشتر سفرهای هوایی دانسته است.

منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.