ایرانگردی با عینک های سه بعدی

2.5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
01 اسفند 1393 00:00
0

یک شرکت دانش بنیان با هدف بازدید افراد از اماکن گردشگری ایران، اتاقک هایی طراحی کرده است که به کمک آنها می توان اماکن دیدنی ایران را به صورت سه بعدی تماشا کرد

طرح "سیرو" که از آیه سیرو فی الارض قرآن گرفته شده است با هدف نمایش اماکن دیدنی ایران به صورت سه بعدی طراحی شده است که به کمک یک عینک ویژه می توانید این اماکن را به صورت سه بعدی مشاهده کنید. این دستاورد، در پنجمین نمایشگاه و جشنواره ملی علم تا عمل به عنوان طرح برگزیده ارائه شده است.

این طرح که با عنوان کلای سامانه بازدید مجازی و راهنمای بازدید مجازی طراحی شده است اماکن گردشگری را به صورت دوبعدی و سه بعدی به مدل تبدیل می کند که به راحتی با استفاده از عینک های ویژه می توانید هر مکان گردگری در ایران که مدنظر دارید را تماشا کنید.

آرمین احمدی مدیر عامل شرکت آگیرا در خصوص این طرح کلان ملی گفت: به طور مثال موزه استاد انتظامی را هم به صورت دوبعدی در آورده ایم و به راحتی با استفاده از عینک می توان موزه را به صورت کامل مشاهده کرد.

وی در خصوص نحوه طراحی این شو روم ها (show rooms)، گفت: در ابتدا یک طراحی سه بعدی از اماکن مورد نظر انجام می شود است یعنی از اماکن مختلف به صوت سه بعدی عکاسی و از کل فضا مدل سازی می شود و سپس به کمک عینک های طراحی شده به نمایش گذاشته می شود به گونه ای که فرد مورد نظر می تواند دست خود را در صفحه ببیند و مکان مورد نظر خود را با اشاره انگشت انتخاب کند.

براساس این گزارش، قرار بر این است که این طرح در قالب ایستگاه بازدید مجازی ایران این در شهرهای مختلف دنیا نصب و به شکل یک اتاقک نمایش در نقاط مختلف ایران کار گذاشته شود.

طرح مورد نظر در صورت امکان در شهرهای بزرگ دنیا مانند چین و ترکیه نیز برای نمایش و معرفی دیدنی های ایران در محل هایی مانند میادین اصلی، فرودگاه ها یا سفارتخانه ها نصب خواهد شد.



منبع :خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.