آسیب‌های شدید زلزله به گردشگری نپال

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
13 اردیبهشت 1394 12:58
0

زلزله گردشگری نپال درست در فصل اوج سفر به این کشور ، دچار آسیب‌های جدی کرده است.

با توجه به درخواست های مکرر برخی مسافران برای بازگرداندن پول‌هایی که از قبل درقبال خرید خدمات مسافرتی پرداخت شده ونیز انصراف مسافران از سفر، موج نگرانی موسسات تورگردانی نپال را از وضعیت این صنعت در اوج فصل گردشگری این کشور فرا گرفت.

به گزارش رویترز پس از بروز زلزله مخرب نپال سایه‌ای از ترس و نگرانی بر سر صاحبان کسب و کار وابسته به گردشگری دراین کشور سایه افکنده است چرا که بسیاری از تورگردان ها نگرانندک ه مردم از برنامه سفر به نپال منصرف شده و برخی حتی خواستار باز پرداخت هزینه‌های سفر شوند. این درحالی است که طبق همین گزارش موسسات تورگردانی و هتل های نپال به هیچ وجه توان چنین کاری را ندارند.

این در حالی است که برخی از مسافران به ویژه به مقصدهای مشهور نپال همانند کاتماندو از هم اکنون برنامه سفرخود را به مقصدهای مشابه تغییر داده‌اند.

درشرایطی که مشتریان خواستار بازگرداندن هزینه های پرداخت شده خود هستند هتل داران و آژانس‌های مسافرتی نپال اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه قادر به باز پرداخت این پول‌ها نیست . همچنین درشرایطی که برخی مسافران در کاتماندور سرگردان و بلاتکلیف مانده اند، شرکت های خدمات هوایی نیز اعلام کرده اند که هزینه‌های پرداخت شده مسافران به طور کامل باز گردانده نخواهد شد.

طبق همین گزارش موسسات تورگردانی از هم اکنون با زیان مالی هنگفتی مواجه شده اند و نگران وضعیت مسافران وگروه‌های گردشگری هستند که از قبل برای ماه آگوست ثبت نام کرده بودند.

یکی از مسئولان آژانس های گردشگری نپال که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که هرچند اخبار حکایت از آسیب‌های گسترده درصنعت گردشگری است و تمام تلاش‌ها برای آن است که تمام هزینه ها به مسافران بازگردانده شود، اما برای ما ناممکن است که پول مسافران و مشتریان خود را باز گردانیم.



منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.