قدرتمندترین پاسپورت های جهان

4.8
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
14 اردیبهشت 1394 10:31
0

بعنوان مساله ای که هر مسافر مشتاقی باید بداند ، پاسپورت مهم ترین وسیله ای هست که از آن می توان بعنوان " هرگز خانه را ‏بدون آن ترک نکن" یاد کرد. اما ملیت پاسپورت شما می تواند تاثیر بسزایی در برنامه های سفر و زمانی که در سفر هستید داشته ‏باشد. ‏

برای نشان دادن اینکه پاسپورت شما چه تاثیراتی می تواند داشته باشد ، ‏GoEuro‏ پاسپورت های 50 کشور مختلف در دنیا را ‏بررسی کرده است تا کشف کند پاسپورت کدام ملیت ها مفیدتر هستند. ‏

برای تعیین فاکتورهایی که برای امتیازدهی به این پاسپورتها استفاده می کنیم ‏GoEuro‏ یک نظرسنجی راه اندازی کرده است تا ‏میزان اینکه چه چیز در قدرت یک پاسپورت نقش دارد را بسنجد؟

GoEuro‏ پاسپورت ها را بر اساس داشتن ویزای رایگان و همچنین فاکتورهای گوناگون دیگر امتیازدهی کرده است. قابلیت یک ‏شهروند برای گرفتن ویزا امتیاز کلیدی در ارزش آن پاسپورت محسوب می شود، برای همین ما فاکتورهایی نظیر قیمت ، طول ‏مدت اعتبار، و مدت زمانی که یک شهروند باید کار کند تا بتواند پاسپورت بگیرد را نیز در نظر گرفته است. تمامی فاکتورها در ‏کنار هم بررسی و امتیازدهی شدند تا امتیاز نهایی یک پاسپورت را ایجاد کند. ‏

با توجه به بررسی های انجام شده توسط سایت GoEuro، پاسپورت کشور سوئد به عنوان قدرتمندترین پاسپورت جهان انتخاب شده است.

نتیجه این بررسی ها را می توانید در جدول زیر مشاهده بفرمایید که در آن سطرها نشان دهنده کشورهای مختلف به ترتیب قدرتِ پاسپورت و ستون ها از چپ به راست معرف سه عامل «تعداد کشورهای تحت پوشش»، «قیمت» و «ساعات لازم تا اخذ پاسپورت» است.

بیست کشور اول به ترتیب شامل سوئد، فنلاند، آلمان، انگلستان، آمریکا، دانمارک، کانادا، اسپانیا، بلژیک، هلند، فرانسه، پرتغال، ژاپن، ایتالیا، نروژ، اتریش، ایرلند، سنگاپور، سوئیس و نیوزیلند است.

با توجه به این جدول، پاسپورت انگلیسی با پرداخت 73 پوند و ظرف یازده ساعت کاری تهیه می شود و دارنده آن می تواند بدون ویزا به 174 کشور جهان سفر کند. پاسپورت ایالات متحده همین تعداد کشور را تحت پوشش دارد، اما بابت اخذ آن 16 پوند بیشتر نسبت به پاسپورت انگلستان پرداخت می شود.

پاسپورت سوئد تنها ظرف یک ساعت و با هزینه 28 پوند صادر می شود و با آن می توان وارد خاک 174 کشور جهان شد. در بررسی های صورت گرفته از سوی GoEuro پاسپورت کشور افغانستان در جایگاه آخر قرار گرفت. گفتنی است 183 ساعت زمان برای صدور این پاسپورت مورد نیاز می باشد.

از دیگر موارد مورد توجه در نتایج سایت تحلیلی گویورو می توان به گرانترین و ارزان ترین پاسپورت ها اشاره کرد که به ترتیب متعلق به کشورهای ترکیه (166 پوند) و امارات متحده عربی (9 پوند) است.

قدرتمندترین پاسپورت های جهان

قدرتمندترین پاسپورت های جهان

منبع : ‏GoEuro‏ | ترجمه " نیکو.کام

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.