پرداخت خسارت به مسافران پروازهای تاخیر دار

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
16 خرداد 1394 13:37
0

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورتی که دلایل تاخیر پروازها، دیگر دستگاه های اجرایی باشند باز هم شرکت های هوایی مسئول تامین خسارات احتمالی مسافران هستند و باید در این خصوص به مسافران خود پاسخگو باشند.

علیرضا جهانگیریان یادآور شد: در صورتی که شرکت های هوایی به مسافران خود خسارتی پرداخت کردند آنها نیز می توانند طبق قراردادی که با دستگاه های اجرایی دیگر منعقد کرده اند، ضرر و زیان خود را طبق قرارداد منعقده از دستگاه مورد نظر مطالبه کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعتراض برخی از شرکت ها به آیین نامه رعایت حقوق مسافران هوایی، افزود: برخی از شرکت ها اعلام کرده اند عوامل ایجاد تاخیرها لزوما شرکت های هوایی نیستند، لذا مسئولیت تامین خسارت مسافران با آنها نیست در حالی که طبق مقررات بین المللی تمام مسئولیت ها با شرکت های صادر کننده بلیت است و اعتراض شرکت های هوایی در این خصوص وارد نیست.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در ایام پیک سفرهای هوایی باید مراقبت کنیم که قیمت بلیت ها افزایش نیابد، اظهار داشت: تا زمانی که بین عرضه و تقاضا تعادل وجود نداشته باشد بازار سیاه به هر ترتیبی به وجود می آید اما در ایام تعطیلات عید نوروز 94 همزمان با افزایش ظرفیت صندلی هواپیما و اعمال نظارت های قانونی تا حدودی از تشکیل بازار سیاه جلوگیری شد تا مردم بتوانند با تهیه بلیت های مورد نیاز خود به سفر بروند.

جهانگیریان یادآور شد: براساس بخشنامه های ابلاغی به دفاتر آژانس های مسافرتی هرگونه افزایش قیمت بلیت خلاف قوانین و مقررات است به طوری که با آژانس های متخلف دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری برخورد و یا مجوز فعالیت آنها لغو و یا تعلیق می شود.



منبع: خبرگزاری دانشجو

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.