لغو جشن های روز جهانی گردشگری در ایلام در پی حادثه منا

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
05 مهر 1394 14:05
0

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از لغو تمامی جشن ها و برنامه های شاد روز جهانی گردشگری در این استان در پی حادثه غم بار منا و کشته شدن زایران حرم امن الهی، خبر داد.

عبدالمالک شنبه زاده گفت: اجرای جشن های مرتبط با روز جهانی گردشگری در این استان بنابر اعلام سازمان میراث فرهنگی و با توجه به حادثه مصیبت بار منا و جان باختن جمع زیادی از حجاج عزیز ایرانی و اعلام سه روز عزای عمومی توسط رهبر معظم انقلاب، لغو شده است.

وی ادامه داد: در اجرای برنامه های روز جهانی گردشگری، هر گونه برنامه شاد و مفرح و موسیقی و جشن، حذف شده و برنامه ها صرفا به صورت همایش، سخنرانی یا نمایشگاه و اعلام برگزیدگان مسابقات با رعایت فضای عزای عمومی کشور و با ذکر فاتحه بر جان باختگان این حادثه، برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: اجرای چندین برنامه به مناسبت روز جهانی گردشگری در این استان برنامه ریزی شده بود که تعدادی از آنها از جمله برگزاری شب فرهنگی در قلعه والی و قسمت های شاد دیگر برنامه ها، برگزار نخواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: به مناسبت روز جهانی گردشگری، زنگ گردشگری به صورت نمادین با حضور مسوولان در این استان نواخته خواهد شد.

شنبه زاده افزود: زنگ گردشگری یکشنبه پنجم مهرماه همزمان با روز جهانی گردشگری در دبیرستان دخترانه شاهد شهر ایلام نواخته می شود.

وی ادامه داد: سخنرانی معاون امور عمرانی استاندار و رییس کارگروه گردشگری استان ایلام در خصوص اهمیت گردشگری از دیگر برنامه های این آیین است. وی تاکید کرد: گردشگری در دنیای امروز از جنبه های مختلف بسیار با اهمیت است و باید در راستای معرفی داشته های کشور و بویژه استان ایلام برنامه ریزی شود.

پنجم تا یازدهم مهرماه به عنوان هفته گردشگری نامگذاری شده است.



منبع: ایرنا
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.