خبرهای خوش برای تامین امنیت گردشگران در تهران

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
16 مهر 1394 11:08
0

سردار ساجدی‌نیا اعلام کرد: در آینده نزدیک اقدامات خوبی برای تامین امنیت گردشگران در سطح شهر تهران خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا،‌ فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ‌ در جلسه‌ صبح امروز (چهارشنبه 15 مهر) با رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران اظهار کرد: به پلیس اتباع خارجی ماموریت داده‌ایم تا در حوزه امنیت گردشگران در سطح تهران اقدامات مورد نیاز را انجام دهند، بنابراین تا چند ماه آینده خبرهای خوبی از استقرار پلیس در رابطه با بحث گردشگران و نقاط گردشگرپذیر تهران شاهد خواهیم بود.

وی در دستور کار قرار دادن بحث سرقت از گردشگران به ویژه خارجی‌ها و پیگیری آزار و اذیت گردشگران را نیز از مواردی دانست که پلیس امنیت باید به آن توجه داشته باشد و گفت: لیدرتورها یا هر مجموعه‌ای که به پلیس و میراث فرهنگی گزارش دهد که یک گردشگر در شهر تهران مورد آزار و اذیت، مزاحمت یا حتی سرقت قرار گرفته، در صورتی که شکایت کنند، در اسرع وقت آن را پیگیری می‌کنیم.

* اگر میراث فرهنگی شکایت کند، وارد می‌شویم

او همچنین درباره چگونگی افزایش نظارت بر خیابان منوچهری تهران و برخورد با فروشندگان اشیاء عتیقه در سطح شهر اظهار کرد: بر اساس قوانین کنونی و با استناد به حکم مرجع قضایی می‌توانیم به این موارد ورود پیدا کنیم، البته در این زمینه فقط بحث مربوط به خیابان منوچهری نیست؛ بلکه گستره کل شهر تهران را در بر می‌گیرد. حتی اگر مردم یا میراث فرهنگی گزارش‌هایی در این زمینه ارائه دهند ما حتما پیگیری می‌کنیم و به جد دنبال آن هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پیگیری‌های پلیس برای برخورد با قاچاقچیان آثار تاریخی مسبوق به سابقه است اضافه کرد: سال گذشته بیش از 800 قطعه شیء عتیقه در حوزه شمیرانات از قاچاقچیان به دست آمد.

* صرف داشتن فلزیاب را نمی‌توان محکوم کرد

ساجدی‌نیا همچنین درباره بر خورد پلیس با بحث خرید و فروش در زمینه فلزیاب اظهار کرد: بحث فلزیاب معمولا به جز استفاده در حوزه استخراج عتیقه‌جات استفاده دیگر هم دارد و فقط صرف داشتن فلزیاب نباید شخص را در مراجع قانونی محکوم کرد. اما در صورتی که مطمئن شویم سوءاستفاده از این نوع ابزار می‌شود، قطعا جلوگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در قدم نخست میراث فرهنگی باید از چنین مواردی و استفاده‌های خاص شکایت کند تا ما بتوانیم آن را پیگیری کنیم.

* معضل منطقه 12 تهران، معتادان و کارتن‌خواب‌ها هستند

رئیس پلیس تهران درباره بحث طرح نگین پایتخت در سطح شهر تهران که از چند ماه پیش توسط شهرداری در منطقه 12 تهران در دست عملیاتی شدن است اظهار کرد: منطقه 12 یک بافت تاریخی و فرسوده است که شهرداری متولی آن است. اینکه پلیس بخواهد به این قضیه ورود پیدا کند درست نیست. کلانتری 113 بازار موظف به تامین امنیت این منطقه است. مهمترین معضل منطقه کارتن خواب‌ها و معتادان هستند که جمع‌آوری آنها باید توسط شهرداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شود. با این وجود آنها برای برطرف کردن این مشکل تا این ساعت هیچ کاری انجام نداده‌اند.

منبع : ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.