هشدار به مسافران: در بخش‌های عمیق جنگل‌ها مستقر نشوید

5
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
08 فروردین 1395 08:46
0

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد حریق منابع طبیعی ناشی از عوامل انسانی است، گفت: شهروندان هنگام گشت و گذار از استقرار در بخش‌های عمیق جنگل‌ها خودداری کنند و در فضاهایی مستقر شوند که به جاده‌ها دسترسی داشته باشند.

سرهنگ قاسم سبزعلی با اشاره به اینکه ایران در یک کمربند خشک و نیمه خشک قرار گرفته است، گفت: باید بدانیم اگر روند تخریب در کشور ما با توجه به این اقلیم ادامه و افزایش یابد، آینده خطرناکی پیش روی ما ایرانیان است.

وی با بیان اینکه همه ساله به طور میانگین 15 هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع کشور طعمه حریق می‌شوند، اظهار کرد: بیش از 95 درصد حریق‌های حادث شده در سطح کشور عامل انسانی دارند و بیشتر این حریق‌ها هم ناشی از سهل‌انگاری و بی‌توجهی شهروندان رخ داده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی این موارد را کاهش دهیم گفت:‌ در ایام گردشگری به ویژه در روز 13 فروردین شهروندان حتی‌المقدور خودروهای خود را در حاشیه جاده‌ها پارک کنند و از تردد به بخش‌های عمیق جنگل‌ بپرهیزند.

وی در پایان با بیان اینکه حریق‌های صورت‌گرفته در جنگل‌ها خسارات جانی و مالی به دنبال دارد، گفت: گم شدن در داخل جنگل‌ها نیز از اتفاق‌هایی است که در سال‌های گذشته رخ داده و خسارات بسیاری به دنبال آورده است. بنابراین شهروندان در فضاهایی مستقر شوند که به جاده‌ها دسترسی داشته باشند.


منبع:ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.