راه اندازی پرواز تهران به نیویورک

4.4
از 32 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
راه اندازی پرواز ایران به آمریکا + تصاویر
12 اردیبهشت 1396 11:00
0

در میانه دهه هفتاد میلادی، هما پروازهای بدون توقف بسیاری را به طور روزانه به قاره اروپا انجام می‌داد، در این دوره، ایران ایر ‏تنها در مسیر تهران - لندن بیش از سی پرواز هفتگی انجام می‌داد. در این دهه هما پروازهای خود را از تهران به نیویورک با ‏بهره‌گیری از بوئینگ ۷۰۷ و با یک توقف در فرودگاه هیثرو لندن آغاز کرد.

با تحویل هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ به ایران ایر این ‏شرکت طولانی‌ترین خط هوایی بدون توقف جهان را با پروازی به مدت ۱۲ ساعت و ۱۵ دقیقه و ۹٬۸۶۷ کیلومتر مسافت از ‏فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد فرودگاه جان اف کندی نیویورک با بهره‌گیری از هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ اس پی آغاز کرد. این ‏موفقیت‌ها ایران ایر را در دهه هفتاد میلادی به یکی از برترین ایرلاین‌های جهان تبدیل کرد.‏‏ ‏

در سال‌های پایانی دهه هفتاد، هواپیمایی ملی ایران به‌عنوان روبه‌رشدترین شرکت هواپیمایی جهان شناخته می‌شد و در عین ‏حال یکی از ایمن‌ترین، مدرن‌ترین، و پردرآمدترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا نیز به شمار می‌رفت. در سال ۱۳۵۵ هما پس از ‏شرکت استرالیایی کوانتاس ایمن‌ترین شرکت هوایی جهان لقب گرفت؛ تا پیش از انقلاب اسلامی تنها حادثه هما مربوط به ‏سقوط یک فروند داگلاس دی‌سی-۳ این شرکت در سال ۱۳۳۱ می‌شد.

در آن سال‌ها هما سعی داشت از موقعیت استراتژیک ‏ایران به عنوان نقطه‌ای میان شرق و غرب عالم به نحو احسن استفاده کرده و ایران را به مرکز ترانزیت بار و مسافر در جهان ‏تبدیل کند.‏ در سال ۱۳۵۶ هما ۶ فروند ایرباس مدل A-۳۰۰ را جهت پروازهای داخلی و مسیرهای پروازی پرتردد از شرکت اروپایی ایرباس ‏خریداری کرد و نخستین بهره‌بردار هواپیماهای ایرباس در خاورمیانه لقب گرفت. در پایان این سال هما به بیش از ۳۱ مقصد ‏بین‌المللی، از پکن و توکیو در شرق تا نیویورک در غرب به طور روزانه پرواز داشت و در حال راه‌اندازی خطوط هوایی جدیدی به ‏مقصد لس آنجلس و سیدنی بود.‏ قیمت بلیط هواپیما در مسیر تهران نیویورک به صورت رفت و برگشت در آن سالها 4000 تومان بود.

اولین تبلیغات پرواز های هما به نیویورک را در زیر می بینید. ‏

پرواز تهران به نیویورک

پرواز هما

بلیط هواپیما قدیم

هواپیمایی هما

پرواز تهران به نیویورک

تهران نیویورک

منبع : ویکی پدیا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.