بیست سال دیگر جهان چه قدر توریست دارد؟

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
02 آبان 1390 00:00
0

خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت: طبق پیش بینی های انجام شده از سوی سازمان توریسم جهانی تعداد گردشگران در سطح بین‌المللی تا 20 سال دیگر با میانگین رشد 43 میلیون گردشگر در سال، نزدیک به دو میلیارد نفر می‌رسد.

طبق این گزارش که با عنوان پیش‌بینی‌های درازمدت سازمان توریسم جهانی تا سال 2030 در اجلاس نوزدهم مجمع عمومی این سازمان ارائه شد، تاکید شده است که رشد توریسم بین‌المللی به گونه‌ای مستمر طی دو دهه آینده هرچند با گام‌هایی ملایم تر از دهه گذشته ادامه خواهد یافت.

براین اساس تعداد گردشگران بین المللی در سطح جهان به میانگین 3.3 درصد افزایش در سال به طور میانگین 43 میلیون نفر گردشگر دیگر را هر سال به بازار های توریسم جهانی می افزاید.

با توجه به این که تعداد توریست های بین المللی تا سال 2012 به یک میلیارد نفر می رسد تا سال 2030 انتظار می رود که این تعداد به 1.8 میلیارد نفر برسد که به این معناست که روزانه 5 میلیون توریست از مرزهای بین المللی با هدف های گوناگون تفریح و تجارت و دیدار از خانواده و دوستان عبور می کنند.

طبق همین بررسی‌ها، اقتصادهای نوظهور جهانی همانند برزیل، هند و چین همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند و مجموع گردشگران در کشورهای منطقه آسیا، امریکای لاتین ، آسیای مرکزی ، اروپای شرقی ، مدیترانه ، افریقا و خاورمیانه به طور میانگین به 30 میلیون نفر در سال می‌رسد که با 14 میلیون توریست در مقصدهای سنتی توریسم و اقصتادهای توسعه یافته در اروپا، شمال امریکا ، آسیا و اقیانوسیه قابل مقایسه است.

طبق همین بررسی ها تا سال 2015 اقتصادهای رو به رشد بیش از اقتصادهای توسعه یافته توریست جذب می کنند و پیش بینی می شود که تا سال 203 سهم آن ها به 58 درصد از کل اقتصاد توریسم جهان برسد.

در نگاهی جزیی تر سهم کشورهای خاورمیانه در بازارهای توریسم جهانی از 6 درصد به 8 درصد افزایش می یابد. سهم کشورهای آسیا و اقیانوسیه از 22 درصد در سال 2020 به 30 درصد تا 2030 می رسد. سهم کشورهای افریقایی از 5 درصد به 7 درصد افزایش می یابد.

سهم اروپا از 51 درصد به 41 درصد و سهم آمریکا از 16 درصد به 14 درصد کاهش می یابدکه علت آن عمدتا کاهش روند رشد اقتصادی در امریکای شمالی است.

کشورهای واقع در شمال شرق آسیا بیشترین بازدید کننده را در جهان خواهد داشت که برابر با 16 درصد از کل توریست های بین الملل و بیشتر از تعداد توریست ها در کشورهای منطقه اروپاو جنوب مدیترانه است که تا سال 2030 به 15 درصد می رسد.

دراین گزارش تاکید شده است که بیشترین سهم از نظر تعداد توریست هایی که طی دو دهه آینده سفر می کنند از کشورهای آسیا و اقیانوسیه هستند که با نرخ 5.0 درصد در سال به طور میانگین 17 میلیون توریست بیشتر را با نرخ رشد معتدل تری به کشورهای دیگرروانه می کنند.

کشورهای اروپایی با میانگین رشد 16 میلیون توریست بیشتر در سال در ردیف دوم قرار می گیرند. مابقی 10 میلیون تویستی که سالانه افزوده می شود عمدتا از کشورهای امریکایی برابر 5 میلیون و افریقا با 3 میلیون و خاورمیانه 2 میلیون توریست به دیگر کشورهای جهان سفر خواهند کرد.

+منبع 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.