خانه های درختی در ترکیه، تجربه اقامتی متفاوت

4.6
از 14 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
خانه های درختی در جایی که تصورش را نمی کنید + تصاویر ‏
11 تیر 1401 08:00
4

 اقامت در خانه های درختی در ترکیه، می‌تواند یک آرزوی برآورده شده کودکی باشد! احتمالاً کمتر کسی پیدا شود که در کودکی دلش ساختن یکی از همین خانه‌های نقلی و چوبی روی بدنه بزرگ درخت‌ها را نمی‌خواسته. برگردیم به امروز و دنیای سفر. ترکیه یکی از مقاصد پرتکرار برای سفر ایرانی‌هاست. البته مسافران معمولاً یک‌ روند ساده را دنبال می‌کنند. گشت‌وگذار در شهر، رفتن به رستوران و کافه‌ها و صد البته خرید! اما هیچ می‌دانستید ترکیه برای علاقه‌مندان به سفرهای ماجراجویانه هم می‌تواند مقصد خوبی باشد؟

ترکیه علاوه بر شهرها و سواحل دیدنی، طبیعتی سرسبز دارد؛ بنابراین اگر انتخاب شما سفری ماجراجویانه در جنگل است. ترکیه می‌تواند انتخابی در دسترس و آسان برای شما باشد. اما چه گزینه‌ای بهتر از خانه درختی برای اقامت؟ پس همراه ما باشید که در این مطلب از مجله لست سکند از خانه های درختی در ترکیه برایتان بگوییم.

05.jpg

خانه های درختی چه تجربه‌ای را برای شما به دنبال دارند؟

حالا زمان آن رسیده که به این سؤال پاسخ دهیم. در خانه های درختی ترکیه، چه چیزی در انتظار ماست؟ برای جواب باید به جز تصاویری که در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی وجود دارد، سراغ قوه تخیلتان بروید. تصور کنید جایی امن در حاشیه جنگل هستید، با صدای پرندگانی که صبح شما را بیدار می‌کنند و بوی چوب نم خورده می‌آید! بهتر است برای اولین قدم به سراغ گشت‌وگذار و آشنایی با همسایگانتان بروید. درخت‌های بلند و ساکنانش، همیشه در دسترس شما نیستند.

جنگل نوردی، صخره‌نوردی، ساحل بکر قایق‌سواری در دریاچه، دورهمی دور آتش و هم صحبت شدن با دیگر مسافران (که از بهترین خصوصیت‌های هاستل هاست) با اقامت در خانه های درختی ترکیه ممکن می‌شود. در واقع نه فقط برای کسانی که به دنبال ماجرای تازه‌ای هستند، بلکه برای آن دسته از افرادی که قصد آرامش گرفتن در طبیعت و دور شدن از هیاهوی شهرهای صنعتی را دارند هم فرصت مناسبی است. اگر دوست دارید درمورد هاستل ها بیشتر بدانید "هتل یا هاستل: کدام یک مناسب شما هستند." به خوبی به آن پرداخته است.

هاستل‌هایی به این شکل در قلب طبیعت قرار گرفته‌اند. اغلب با حضور مربیان یوگا تکمیل می‌شوند. اینجا دقیقاً همان جایی است که قرار است روح شما تازه شود، از طرف دیگر اقامت در خانه درختی در ترکیه برای کسانی که عاشق طبیعت هستند اما مشکلات و سختی کمپ کردن در جنگل را دوست ندارند، ایده‌آل به نظر می‌رسد. 

خانه های درختی ترکیه چه امکاناتی دارند؟

شاید در ابتدا به نظر برسد که اقامت در خانه های درختی ترکیه ساده نیست و قرار است با امکانات بدوی و اولیه تعطیلات خود را بگذرانید، اما این‌طور نیست و  هرچند که امکاناتش با هتل مقایسه کردنی نیست، ولی می‌توانید از داشتن رفاه در دل طبیعت لذت ببرید!

در این خانه های درختی سعی شده سطحی از رفاه برای مسافران فراهم باشد، مثلا در دل درخت هم می‌توانید وای فایتان را روشن کنید و به دنیا وصل شوید. بعضی از این خانه های درختی ترکیه امکانات لذت بردن از فعالیت‌های طبیعت‌گردی را به شما اجاره می‌دهند. حالا می‌توانید به معنای واقعی ماجراجو شوید!

خوراکی‌های متنوع و جذاب و کافه‌هایی با فضای گرم و خودمانی از جذاب‌ترین بخش‌های این اقامتگاه‌هاست. باتوجه‌ به امکانات متنوعی که درخانه درختی ترکیه ارائه می‌شود به نظر می‌رسد حتی مقصد مناسبی برای سفرهای خانوادگی باشد.

خانه های درختی ترکیه کجا هستند؟

در سرتاسر ترکیه به ویژه در نزدیکی آنتالیا، اقامتگاه‌های گردشگری جنگلی با انواع خدمات پیدا می‌شوند. بیشتر این اقامتگاه‌ها با الهام از طبیعت اطرافشان ساخته شده‌اند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا مسافران حس نزدیکی بیشتری به آن داشته باشند؛ بنابراین بعضی از آن‌ها به شکل کلبه‌های چوبی، یا حتی اتاقک‌ها و آلاچیق‌هایی با تزئینات هستند. اما در این مطلب ما بیشتر به سراغ مشهورترین خانه‌های درختی در نزدیکی آنتالیا رفته‌ایم. در واقع اگر از آنتالیا شروع به حرکت به سمت جنوب ترکیه کنیم، اقامتگاه‌های جالب زیادی را برای علاقه‌مندان به این سبک از اقامتگاه‌ پیدا می‌کنیم. در ادامه مطلب به سراغ تعدادی از آن‌ها می‌رویم. پس اگر قرار شد با تور آنتالیا سفر کنید، حداقل می‌توانید سری به این خانه های درختی ترکیه بزنید.

لیست قیمت تورهای آنتالیا

 

خانه های درختی کادیر (Kadir’s Tree Houses)

این خانه درختی، یکی از اولین اقامتگاه‌ها و البته مشهورترین خانه درختی ترکیه است. خانه درختی کادیر با فاصله 18 دقیقه از ساحل زیبای مدیترانه واقع شده است و 5 کلبه چوبی دارد. به دلیل اینکه این خانه درختی ترکیه به‌عنوان یک هاستل شناخته می‌شود، گاهی باید با دیگر گردشگران به‌صورت اشتراکی استفاده کنید. هرچند به جز اتاق‌های اشتراکی، سوییت‌هایی نیز در آن وجود دارد. مانند اغلب هاستل‌ها، دستشویی و حمام آن نیز به‌صورت اشتراکی استفاده می‌شود. اما علاقه‌مندان به اقامت در این خانه درختی صبحانه را به طور رایگان میل خواهند کرد.

 قایق‌سواری، ماهیگیری، غواصی، رفتینگ و دوچرخه‌سواری از جمله تفریحاتی است که شما می‌توانید با اقامت در این مجموعه به‌سادگی تجربه کنید. همان‌طور که در پاراگراف‌های بالاتر اشاره کردیم، این خانه‌های درختی هرچند با شکل و شمایلی خاص قرار است به شما زندگی ساده و دور از هیاهوی شهر را یادآوری کند، اما امکاناتی مانند اینترنت رایگان، شبکه‌های تلویزیونی و دیگر امکانات رفاهی را در اختیار مسافران خود می‌گذارد.

موقعیت دقیق خانه درختی کادیر

تجربه اقامت در خانه های درختی در ترکیه ‏
نمایی از خانه درختی کادیر
تجربه اقامت در خانه های درختی در ترکیه ‏
خانه درختی کادیر نزدیک آنتالیا
تجربه اقامت در خانه های درختی در ترکیه ‏
عکس خانه درختی کادیر

خانه های درختی سابان (Saban Tree Houses)

خانه درختی سابان در نزدیکی ساحل زیبا و آرام چیرالی (Cirali) و ویرانه‌های باستانی لیسیان (Lycian) قرار گرفته است. این خانه های درختی در ترکیه علاوه بر لذت گشت‌وگذار، فرصت بازدید از این مکان تاریخی را هم فراهم کرده است. این خانه درختی از سال 1990 میزبان گردشگرانی است که علاقه‌مند به ماجراجویی‌اند یا دوست دارند اوقات خود را کنار ساحل به ریلکس کردن بپردازند.

در اصل یکی از نکات مهم مربوط به این خانه درختی، نزدیکی‌اش به ساحل است. شما نه فقط از زیبایی جنگل‌های اطراف این اقامتگاه، بلکه از جاذبه‌های طبیعی و خاصی که در نزدیکی این خانه‌های درختی قرار دارد، می‌توانید استفاده کنید. برای مثال، با صرف زمان کمی، می‌توانید به سراغ شعله‌های مرموز چیمرا Chimera بروید. برای صدها سال است که چیمرا را به‌عنوان کوه سوزان می‌شناسند. افراد برای دیدن شعله‌هایی که به‌صورت طبیعی در این کوه می‌سوزند به آنجا می‌روند.

رفتینگ، شنا، قایق‌سواری، دره نوردی از جمله بهترین تفریحاتی است که در آب‌های تمیز این منطقه می‌توانید تجربه کنید. همچنین یک کشتی کوچک تفریحی در این منطقه برای یک سفر کوتاه چهارروزه وجود دارد. 

سابان کلبه‌های کوچکی دارد که کاملاً از چوب ساخته شده‌اند و در یکی از خوش‌منظره‌ترین نقاط آنتالیا قرار دارند. هر یک از این خانه های چوبی ظرفیت دو الی سه نفر دارد. باید بدانید که دستشویی و حمام کلبه‌ها مشترک هستند. علاوه بر صبحانه، شام نیز در این اقامتگاه به‌صورت بوفه سرو می‌شود. خدماتی مثل ترنسفر فرودگاهی و کرایه کردن ماشین نیز از طریق این هاستل انجام می‌گیرد تا گردشگران منطقه بتوانند به بهترین شکل از تعطیلاتشان لذت ببرند.

موقعیت دقیق خانه درختی سابان

تجربه اقامت در خانه های درختی در ترکیه ‏
نمایی از خانه درختی سابان آنتالیا
تجربه اقامت در خانه های درختی در ترکیه ‏
اتاق های خانه درختی سابان

خانه های درختی بایرامس (Bayrams Tree Houses)

بایرامس،  یکی دیگر از خانه های درختی در ترکیه و منطقه آنتالیا است که بافاصله دو دقیقه از ساحل زیبای چیرالی قرار دارد، اقامتگاهی درختی که پشت کوه‌های المپیوس در کنار خلیجی آرام و خوش منظره واقع شده است. این خانه‌ های درختی که کاملاً از چوب ساخته شده‌اند، به دلیل نزدیکی با خانه درختی سابان، تفریحات و فعالیت‌های مشابه آن را دارد. خانه های درختی بایرامس امکاناتی مدرن دارد و کاملاً مناسب گردشگرانی است که دوست دارند در طبیعت اوقات خود را سپری کنند؛ به‌خصوص بک‌پکرها یا همان گردشگرانی که به ارزان‌ترین شکل ممکن و فقط با یک کوله سفر می‌کنند. این هاستل شاید دور از شهر به نظر برسد، اما هم رستوران دارد هم خشک‌شویی. بنابراین نگران کثیف شدن لباس‌ها یا گرسنگی در این منطقه نخواهید بود.

بایراماس از 13 خانه درختی، هاستل و کابین تشکیل شده است و همه این اقامتگاه‌ها، امکانات اولیه را به شما ارائه می‌دهند، بنابراین اگر دوست دارید در ماجراجویی‌تان گزینه‌های مختلفی پیش رویتان باشد، بایراماس یک انتخاب دقیق است.

موقعیت دقیق خانه درختی بایرامس

تجربه اقامت در خانه های درختی در ترکیه ‏
نمایی از خانه درختی بایرامس
تجربه اقامت در خانه های درختی در ترکیه ‏
اتاق های خانه درختی بایرامس
تجربه اقامت در خانه های درختی در ترکیه ‏
منظره اطراف خانه درختی بایرامس

سخن آخر

این سه خانه درختی در ترکیه، تنها نمونه‌هایی از اقامتگاه‌های جذاب این کشور هستند که همگی در منطقه آنتالیا قرار گرفته‌اند، اما این منطقه با پتانسیل‌هایی که دارد، می‌تواند به‌راحتی پاسخگوی سلیقه انواع گردشگران باشید. اگر می‌خواهید در اطراف جاهای دیدنی آنتالیا اقامت کنید که رفت و آمدتان راحت باشد، پیش از انتخاب خانه درختی مورد نظر سعی کنید موقعیت آن را نسبت به جاذبه‌های آنتالیا محاسبه کنید. اگر تجربه اقامت در خانه های درختی ترکیه را داشته‌اید، نظرتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

 

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان