استفاده از پنل های خورشیدی در میان روستاییان ایرانی

4.4
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
روستاییان ایرانی برای زنده ماندن دست به دامن خورشید شدند! +تصاویر
19 دی 1397 10:00
9

یکی از ویژگی‌های مثبت کشور عزیزمان ایران وجود روستاهای متعدد در گوشه و کنار شهرهای مختلف است. هر روستایی با زیبایی‌هایش دل هر عابری را می‌برد اما همه می‌دانیم که بسیاری از ساکنان روستاها در ایران از کمبود امکانات رنج می‌برند. عدم رسیدگی به اوضاع برخی از روستاها و خشکسالی و دلایل دیگر سبب شده‌اند تا بسیاری از روستائیان در وضعیت خوبی به سر نبرند و گروه‌های خیریه در صدد رسیدگی به اوضاع آنها بر بیایند.

یکی از روستاهای دور افتاده‌ی ایران چاه نسر Chah Nasar نام دارد که بین نیشابور و کاشمر (خراسان رضوی) قرار گرفته است. خیران کمک‌های شایان توجهی به ساکنان این روستا می‌کنند تا آنها از امکانات اولیه‌ی زندگی برخوردار شوند. از جمله مهمترین کمبودهای ساکنان این دیار، نبود برق است. حالا با کمک کمیته‌ی امداد امام خمینی چاه نسر مجهز به پنل‌های خورشیدی شده و ساکنان می‌توانند برای تامین برق خود از آنها استفاده کنند.

وجود برق در این روستا سبب شده تا وضعیت روستایی‌ها از نظر شغلی نیز بهبود پیدا کند. همچنین روستایی‌ها می‌توانند با خرید پنل‌های خورشیدی برق خود را تضمین کنند و در تمام طول شبانه روز از این امکان برخوردار باشند. گزارشگران یکی از خبرگزاری‌ها به روستای چاه نسر رفته و تصاویری را از وضعیت این روستا و خوشحالی مردم تهیه کرده که در ادامه برخی از آنها را با هم تماشا می‌کنیم. امیدواریم به‌زودی شاهد تغییراتی مثبت در تمامی روستاهای کشور باشیم و اهالی روستاها بتوانند بدون کمک ارگان‌های خیریه از امکانات اولیه برخوردار شوند.

استفاده از پنل های خورشیدی در میان روستاییان ایرانی

پنل های خورشیدی

پنل های خورشیدی

پنل های خورشیدی

پنل های خورشیدی

پنل های خورشیدی

نظر شما درباره‌ی تصاویر بالا چه بود؟ فکر می‌کنید که اولین قدم برای بهبود وضعیت ساکنان روستاهای دور افتاده چیست؟ آیا چنین اقدامی به نفع آن‌هاست؟ اگر تا به حال به روستایی دورافتاده در ایران سر زدید، می‌توانید به راحتی سفرنامه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید. منتظر دریافت نظرها و سفرنامه‌های شما عزیزان هستیم.

منابع: مهرنیوز، ifpnews.com

زهرا میرزایی