در آینده کرونایی نزدیک، اقامت در هتل چگونه خواهد بود؟

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در آینده ی کرونایی نزدیک، اقامت در هتل چه تغییراتی خواهد کرد؟ +تصاویر
07 خرداد 1399 10:00
0

بگذارید مطلب را با این جملات شروع کنیم: خداحافظ بوفه صبحانه و سرویس پیش‌خدمت. سلام غربالگری دما و اتاق‌های بدون کلید!

درحالی‌که سیاست‌های دوره همه‌گیری کرونا هنوز در تمامی هتل‌های جهان در حال تغییر و پیشرفت است، اما به‌راحتی می‌توان گفت دفعه بعد که در هر نقطه میهمانان وارد هتلی شوند، تغییرات بزرگی را مشاهده خواهند کرد.

کریستوفر اندرسون، استاد تجارت در دانشکده هتلداری دانشگاه کورنل در ایتاکا، نیویورک می‌گوید: در آینده‌ی نزدیک تا زمانی که واکسن، درمان یا آزمایش آنی برای کررونا ویروس در دسترس قرار نگیرد، احتمالاً اقامت در هتل‌ها امری رو به کاهش خواهد بود، به‌ویژه در هتل‌هایی با سطح بالاتر که خدمات شخصی و امکانات رفاهی آن‌ها مدت‌هاست که بخشی از جذابیتشان هستند.

اندرسون پیش‌بینی می‌کند که امکانات عمومی کمتری در هتل‌ها وجود خواهد داشت، "بنابراین هیچ‌گونه بوفه و مینی بار" فعالیت ندارند و بسیاری از امکاناتی مانند اسپا و سرویس پیش‌خدمت ممکن است به حالت تعلیق درآیند.

در آینده نزدیک اقامت در هتل چگونه خواهد بود؟

میهمانان خواستار اتاق‌های بدون کلید و همچنین تحویل آن بدون هیچ تماسی هستند و می‌خواهند کمترین میزان ارتباط شخصی را داشته باشند. وی گفت: "ما می‌خواهیم خودمان وارد هتل شویم، از آسانسور بالا برویم و وارد اتاقمان بشویم، بدون اینکه مجبور باشیم چیزی را لمس کنم  و خیالمان از اینکه بخش خدمات قبل از ورودمان به‌طور کامل از آن فضا را ضدعفونی کرده‌اند راحت باشد."

هم‌اکنون در ایالات‌متحده، موارد محدودی در مورد تقاضای اتاق‌های هتل وجود دارد. اما هنگامی‌که ایالات و سایر کشورها شروع به بازگشایی‌کنند هتل‌ها نیز با افزایش تقاضا مواجه می‌شوند، ازاین‌رو هتلداران در تلاش‌اند تا به میهمانان خود اطمینان دهند که برای محافظت در برابر انتقال ویروس کرونا اقدامات جدیدی را اعمال کرده‌اند.

رعایت فاصله اجتماعی و فضایی تمیزتر از همیشه

درواقع بهداشت، نگرانی اصلی است، ازین رو انجمن هتل‌ها و اقامتگاه‌های آمریکایی روز دوشنبه استانداردهای گسترده ایمن باش (Stay Safe) را منتشر کردند. بسیاری از گروه‌های بزرگ هتل‌ها نیز سیاست‌های جدیدی را طراحی کرده‌اند.

در آینده نزدیک اقامت در هتل چگونه خواهد بود؟

در آینده نزدیک اقامت در هتل چگونه خواهد بود؟

هتل بزرگ هیلتون (Hilton) با کمک تیم پیشگیری و عفونت کلینیک مایو در حال‌ توسعه این سیاست‌ها است. هیلتون در حال استفاده از سم‌پاش‌های الکترواستاتیک است که ضدعفونی را به‌طور یکنواخت در مناطق وسیع انجام می‌دهد و دارای نور ماوراءبنفش برای ضدعفونی سطوح و اشیاء می‌باشد.

در آینده نزدیک اقامت در هتل چگونه خواهد بود؟

هتل ماریوت (Marriott) و برندهای دیگر نیز برای تسهیل فاصله اجتماعی شش فوتی (1.8 متر) که توسط مسئولان بهداشت و درمان تعیین‌ شده، مبلمان را حذف کرده‌اند. این برند برای جدا کردن میهمانان و کارکنان هتل، موانع پلکسی گلاس را در مقابل میز پذیرش نصب‌کرده است.

در آینده نزدیک اقامت در هتل چگونه خواهد بود؟

در آینده نزدیک اقامت در هتل چگونه خواهد بود؟

فریتاگ (Freitag) می‌گوید: این اقدامات جدید مطمئناً هزینه‌هایی هستند که مدیر هتل باید از جیب پرداخت کند، اما اینکه آیا مهمانان آن هزینه‌ها را افزون بر نرخ اتاق قبول کنند، مشخص نیست.

فریتاگ می‌گوید: "شاید هزینه‌ تمیز کردن جزء هزینه‌های جدید اقامتگاه باشد." درهرصورت، اقامت در هتل در سال 2020 "کاملاً" ارزان‌تر از سال گذشته خواهد بود.

مهمانان در بیش از ۳۲۰۰ شعبه هتل ماریوت می‌توانند از تلفن‌های خود برای ورود به سیستم، دسترسی به اتاق‌های خود و سفارش خدمات بسته‌بندی‌شده مخصوص اتاق که بدون تماس با مهمانان پشت درب آن‌ها تحویل داده می‌شود، استفاده کنند.

ماسک و دستکش برای کارمندان در بسیاری از هتل‌ها در همه‌جا موجود خواهد بود و ضدعفونی‌کننده دست و مایع ضدعفونی‌کننده جدیدترین موارد افزوده‌شده در فضاهای عمومی و کیت‌های مراقبت بهداشت شخصی خواهند بود.

 هتل ونیزی (Venetian) لاس‌وگاس برای رعایت قانون شش فوت (1.8 متر) فاصله اجتماعی، نشانگرهایی را برای نشان دادن فاصله مناسب در میز پذیرش، راهرو آسانسور، کافی‌شاپ‌ها، اماکن تفریحی و جاهای دیگر نصب‌کرده است.

آیا مهمانان غربالگری می‌شوند؟

غربالگری درجه حرارت برای میهمانان و کارمندان یک خط دفاع در تشخیص عفونت احتمالی است، اما هنوز مشخص نیست که تا چه اندازه اجرای آن در هتل‌ها قطعی خواهد بود. در هتل ونیزی وگاس، که هنوز بازگشایی نشده است، از اسکنرهای حرارتی در هر نقطه ورودی استفاده می‌شود.

در سنگاپور، یک کمپین ملی به نام سنگاپور پاک (SG Clean) در صنایع مختلف گردآوری‌شده و مجموعه‌ای از استانداردها را برای هتل‌ها بیان می‌کند، که شامل بررسی دمای بدن مهمانان است.

هتل چهارفصل (Four Seasons) در نیویورک از اوایل آوریل میزبان کارکنان مراقبت‌های بهداشتی بوده و پروتکل‌های موقت فوق‌العاده‌ای را دنبال کرده است.

طبق گفته طراح این برنامه، دکتر رابرت کوئیگلی، معاون ارشد شرکت بین‌المللی SOS ( این شرکت در زمینهٔ بیمه درمانی و بیمه مسافرتی فعالیت دارد ) و مدیر پزشکی منطقه‌ای آمریکا، این سیاست‌های توسعه‌یافته توسط شرکت مدیریت سفر بین‌المللی SOS، شامل یک ورودی برای هر هتل می‌باشد که در آن دمای شخصی چک می‌شود و سؤالاتی توسط پرستاران در تمامی ساعات شبانه‌روز پرسیده می‌شود.

در آینده نزدیک اقامت در هتل چگونه خواهد بود؟

در آینده نزدیک اقامت در هتل چگونه خواهد بود؟

اما احتمال انتقال ویروس از بیماران بدون علامت و ناقل، به این معنی است که فاصله جدی اجتماعی نیز لازم است، و کوگلی پیش‌بینی می‌کند که بهترین شیوه‌های غربالگری در هتل‌ها می‌تواند با در دسترس بودن آزمایش‌های تشخیصی سریع تکامل یابد.

دستورالعمل رفتاری هتل چهارفصل، نخستین مجموعه استاندارد بهداشتی کروناویروس برای یک هتل بوده و در هتل‌های دیگر که میزبان کارمندان پزشکی هستند نیز اجراشده است.

درک اینکه چه چیز برای حفظ امنیت مهمان‌ها لازم است

رودی تاوسچر (Rudy Tauscher)، مدیرکل هتل چهارفصل نیویورک، در خط مقدم میزبانی از کارمندان مراقبت‌های بهداشتی در هتل قرار داشته است.

در آینده نزدیک اقامت در هتل چگونه خواهد بود؟

در آینده نزدیک اقامت در هتل چگونه خواهد بود؟

آیا باید زمان‌بندی‌های متفاوتی، به‌عنوان‌مثال، بین هنگام خروج مهمان و هنگام ورود مهمان جدید وجود داشته باشد؟ در اغلب اوقات هتل‌ها دارای نوبت گردش هستند، یعنی ساعت خاصی از صبح اتاق تخلیه می‌شود و عصر دوباره به فرد دیگری تحویل داده می‌شود و مجدداً اتاق اشغال می‌شود. آیا مدت‌زمان طولانی‌تری برای خالی ماندن باید در نظر گرفته شود؟

از زمانی که هتل چهارفصل در نیویورک میزبانی کارمندان پزشکی در مرکز ویروس کرونا را آغاز کرد، یک پروتکل بهداشتی توسط شرکت بین‌المللیSOS  طراحی شد که شامل خالی ماندن اتاق‌ها برای مدت طولانی و سری جدیدی از خدمات نظافتی است تا اطمینان حاصل شود که هرگونه آلودگی از بین می‌رود.

اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش ظرفیت فضاهای عمومی و طراحی مجدد رستوران‌ها، کافه‌ها و امکانات مجموعه‌های تناسب‌اندام در لیست این تغییرات هستند.

کریستین کارکر، رئیس هتل چهارفصل در بیانیه‌ای گفت: "بعد ازسرگیری سطح مشاغل، ما می‌دانیم که انتظارات و نیازهای مهمانان هتل تغییر خواهد کرد و چهارفصل از موقعیت مناسبی برخوردار است تا با این دیدگاه جدید مانند، پذیرش فناوری، تقویت ابزارها و آموزش‌ها و تقویت پروتکل‌های بهداشتی، با ایمنی و پاکیزگی از این بحران عبور کند.

در آینده نزدیک اقامت در هتل چگونه خواهد بود؟

آینده خدمات و فاصله‌گذاری در ارتباط شرکت‌ها با مشتریان

بسیاری از فضاهای عمومی هتل‌ها و امکانات رفاهی برای دوره ویروس کرونا نیاز به تعمیرات اساسی دارند. اندرسون (Anderson)، از دانشکده هتلداری کورنل می‌گوید: به‌عنوان‌مثال، خدمات اتاق‌ها باید با محافظت بیشتری انجام شود، به این معنا که کنترل بیشتری در مورد اینکه چه کسی چه چیز را لمس می‌کند انجام شود.

اندرسون گفت: پک‌های از پیش بسته‌بندی‌شده احتمالاً در آینده نزدیک راه‌حل بسیاری از مشکلات خواهد بود.

کوئیگلی گفت: اماکن عمومی ازجمله اسپا و سالن‌های بدن‌سازی - که در آنجا رعایت فاصله اجتماعی دشوار است- خطر بسیار زیادی برای انتقال به همراه دارد، چراکه دارای دستگیره‌ها و میزهای مخصوص کار بسیار زیادی هستند که نیاز به تمیز کردن بسیار زیادی دارند.

اما همه هتل‌ها این‌گونه خدمات را اعمال نکرده‌اند.

هتل آنانتارا (Anantara ) بانکوک در تشریح سیاست‌های جدید خود گفت: "کلاس‌های بدن‌سازی و جامع برای سلامتی مطلوب مهمانان درنظر گرفته خواهد شد و جلسات به‌صورت شخصی برگزار خواهند شد."

و هتل ماندارین اورینتال (Mandarin Oriental) نیز امیدوار است که بتواند بسیاری از خدمات شخصی خود را ارائه دهد. آن‌ها هنوز مشغول بررسی جزییات هستند، اما مدیر اسپا ی هتل نمی‌خواهد مهمانانی را که قبل از این ویروس علاقه‌مند به اسپا بوده‌اند، اکنون از دریافت این خدمت محروم کند.

وی گفت که این امر نیازمند جلب اعتماد مشتری است.

درواقع، هتل‌های سراسر دنیا در حال تلاش برای جلب اعتماد دوباره میهمانان هستند. باید ببینیم چه مدت‌زمانی طول می‌کشد تا این اعتماد جلب شود.

 

منبع: cnn.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.