زوج رنسانسی گم شده، پس از ۱۲۵ سال دوری به هم رسیدند!

2.7
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
معمای هنری ۱۲۵ ساله حل ‌شد و دو عاشق پس از سال ها به هم پیوستند! +جزییات
02 شهریور 1399 07:00
0

پرتره‌های جداشده یک زن و شوهر از جامعه رده‌بالای قرن شانزدهم ماه گذشته در موزه موریس تیزو در لاهه دوباره کنار هم قرار گرفتند. آریان ون سوچلن، مربی و تاریخ‌نگار هنری، دو دهه را در اروپا صرف جستجوی سرنخ‌هایی کرد که به او کمک می‌کردند تا پرتره‌های زن و شوهران را در کنار هم قرار دهد. Mauritshui از سال ۱۹۵۱ تاکنون میزبان تصویر یک بانوی دوره رنسانس بوده ‌است که از Rijksmuseum آمستردام به مدت طولانی قرض گرفته‌شده بود. curators می‌دانست که این بخشی از یک اثر هنری است، یک کار هنری ساخته‌ شده که شامل دو تابلو است که اغلب برای نشان دادن ازدواج یا زوج‌های متأهلی که قرار است باهم دیده شوند کشیده می‌شد.

02.jpg

وقتی به نقاشی نگاه می‌کنید می‌توانید متوجه شوید که نقاشی که به آن نگاه می‌کنید متعلق به یک پرتره دیگر نیز هست. Van Suchtelen  گفت:  «این زن در سمت چپ قرار گرفته است و یک گل به کسی هدیه می‌کند. اما چه کسی آن گل را به او هدیه داده؟» اولین سرنخ در سال 2004 به دست آمد، وقتی‌که ون سوچلن یک کاتالوگ که به تاریخ 1896 بازمی‌گشت را در حراج لندن و در بایگانی انستیتوی تاریخ هنر هلند دید و این موضوع را کشف کرد. او برای صفحه‌های حراج آثار عتیقه چانه زد. او همچنین طرح‌هایی از نیم‌تنه خانوادگی و عکسی سیاه‌وسفید از یک مرد پیدا کرد - برای شروع تحقیقات این اطلاعات کافی بود.  در سال ۱۸۹۶ این اثر در لندن به حراج گذاشته شد، اما در آن زمان، آن‌ها به هنرمند دیگری نسبت داده شدند. او گفت: «دو نفر، یک مرد و یک زن، در نقاشی ناشناس بودند.» او به دنبال این موضوع بود و متوجه شد که این اثر هنری متعلق به یاکوب امفالیوس، بازمانده قرن شانزدهم کلن بوده ‌است. راز معما تا حدی حل شد. یاکوب امفالیوس مردی بود که در قسمت گمشده پرتره حضور داشت.

01.jpg

این خانم، الیزابت بلینگهاوزن نامزد و همسر بعدی او بود. پرتره ازدواج این زوج در سال 1539 توسط "بارتولوموس برووی بزرگ" (1493و 1555) نقاشی شده بوده است. بارتولماوس بروین بسیار محبوب شد و همه ثروتمندان کلن پرتره‌هایی که توسط او نقاشی شده بود را نگه می‌داشتند. اما او انواع بسیار کمی از پرتره‌ها را نقاشی کرد . Van Suchtelen گفت آن‌ها معمولاً زوج بودند، یک زن و مرد، که در زمان ازدواج و بعضی‌اوقات هنگامی‌که هنوز زن و شوهر بودند پرتره آن‌ها کشیده می‌شد. معمای باقی‌مانده محل قرار گرفتن پرتره امفالیوس بود. پرتره این زن توسط شخص دیگری در پاریس خریداری‌ شده بود. پرتره مرد گمشده همچنان رمز و رازدار بود و تا ماه مه سال گذشته، هنگامی‌که در یک ‌خانه کوچک در پاریس  حراج "پرتره یک مرد ناشناس " را به یک گالری در سوئیس فروختند به همان مرموزی باقی مانده بود. این نقاشی توسط یک متصدی آلمانی کشف شد که Rijksmuseum  را ترک کرد. همین شد که ون سوچلن متوجه شد که خواستگار خانم تنها پیدا شده است. موریسوشو سریع وارد عمل شد و نقاشی را خرید و تأیید کرد که این همان اثر هنری گمشده است.

پس از نمایش نقاشی یاکوب که برای اولین بار در نمایشگاه هنری TEFAF در ماستریخت به نمایش درآمد، وی پس از جدایی 125 ساله خود در موریس تیزو و در تابستان امسال با الیزابت مجدداً به هم پیوستند. این مجری گفت: «قرار گرفتن این دو شخصیت در کنار هم بسیار عالی است، و این ماجرا در نوع خود بسیار شگفت‌انگیز است. همچنین فوق‌العاده است که بالاخره توانستیم یک اثر هنری را به جفت گمشده‌اش پیوند دهیم!»

این پرتره دوبخشی اکنون بخشی از مجموعه آثار ملی هلند است و می‌تواند بخشی از مجموعه دائمی موریسوشو باشد.

 

منبع: news.cgtn.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.