هیچ نگرانی از بابت قطع سوخت رسانی به ایرلاین‌ها و لغو پروازها وجود ندارد

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
21 اسفند 1391 00:00
0
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ،‌حمیدرضا پهلوانی در نشست خبری امروز با بیان اینکه براساس توافق گذشته ارز مورد نیاز شرکتهای هواپیمایی داخلی تامین می‌شد، افزود: بطور متوسط برای ایرلاین‌ها ماهیانه 50 میلیون دلار ارز با نرخ مبادله‌ای پرداخت می‌شد. البته برخی از ایرلاین‌ها براساس نیاز خود ارز را از بازار آزاد خریداری می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه سوخت نیز با نرخ 700 تومان که مورد توافق مصرف کننده و شرکت پخش بود محاسبه شده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی 65 درصد به قیمت بلیت هواپیما افزوده شد. این کار با دو هدف جلوگیری از ورشکسته شدن شرکتهای هواپیمایی و کمک به اقتصاد ایرلاین‌ها اجرایی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری مانند یک کاتالیزور در بحث نرخ سوخت ایرلاین‌ها عمل کرده است گفت: ما با برگزاری جلسات متعدد مورد اختلافی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و انجمن شرکتهای هواپیمایی را بررسی کردیم. یکی از مشکلات کنونی ایرلاین‌ها کمبود نقدینگی بوده که از پرداخت نقدی سوخت به شرکت پخش جلوگیری کردایم.

پهلوانی ادامه داد: البته سوخت یکی از مولفه‌های مربوط به بدهکاری ایرلاین‌ها است و یک مولفه دیگر که قابل بررسی است مربوط به بدهکاری شرکتهای هواپیمایی بابت خدمات فرودگاهی به شرکت فرودگاه‌های کشور است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از بدهکاری ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها است تاکید کرد: براساس توافقات صورت گرفته از تاریخ اول دی قیمت سوخت با نرخ مصوب 700 محاسبه و هیچ تغییری نخواهد کرد. همه 18 شرکت هواپیمایی کشور ملزم به پرداخت بدهکاری‌های قبلی خود هستند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به جلسه سه روز پیش با شرکت های هواپیمایی و شرکت پخش گفت: پیشنهاد دادیم بدهکاری‌های قبلی ایرلاین‌ها بابت تحویل سوخت هواپیما به صورت اقساط پرداخت شود و از تاریخ اول دی 91 همه پرداخت‌ها به صورت نقدی بوده است.

پهلوانی تاکید کرد: مشکل سوختی ایرلاین‌ها و شرکت پخش برطرف شده و مردم نگران قطع سوخت رسانی به ایرلاین‌ها و لغو پروازها نباشند.

رئیس سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه در حال حاضر 18 ایرلاین داخلی در کشور فعال هستند گفت: 30 شرکت هم درخواست مجوز پرواز در فضای جمهوری اسلامی ایران را داده‌ اند که شورای عالی هوانوردی در حال بررسی شرایط این شرکتها و صدور مجوز برای آنهاست.

پهلوانی با بیان اینکه هم اکنون 34 شرکت هواپیمایی خارجی در ایران فعالیت دارند، افزود: 4 شرکت خارجی پروازهای خود را در ایران قطع کردند و 3 شرکت دیگر از تعداد پروازهای خود کاسته‌اند.

وی ادامه داد: در مجموع با توجه به سیاست‌های سازمان هواپیمایی کشوری فقط 4.5 درصد پروازهای بین‌المللی کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 217 هواپیما در ناوگان هواپیمایی کشور فعالند خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر 8 فروند هواپیمای تازه ساخت وارد ناوگان شده که 3 فروند از آنها هواپیماهای طولانی مدت پرواز (لانگ رنج) هستند.

پهلوانی با تاکید بر اینکه در حال انجام کارهای جاری و قانونی توسط ایرلاین‌های داخلی برای بهره‌برداری از این هواپیماها هستیم گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن 11 فروند هواپیما و هلی کوپتر در راستای نوسازی و حذف هواپیماهای از رده خارج وارد ناوگان شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی حمایت از تلودی داخل را یکی از برنامه‌های راهبردی سازمان هواپیمایی اعلام کرد و گفت: 300 شرکت داخلی در حوزه تولید قطعات هواپیما فعال هستند که سازمان در حال بررسی کیفی آنها در جهت اعطای تاییدیه فنی است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.