فرهنگ سفر با تور ترویج می شود

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
27 اسفند 1391 00:00
0
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ منوچهر جهانیان معاون گردشگری و رئیس ستاد تعطیلات سفرهای کشور در همایش مسافرین تورهای ایرانگردی که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به توسعه سفر و تورهای ایرانگردی در آستانه نوروز گفت: سفر و گردشگری به عنوان نیاز فرهنگی در سبد خانوار به خوبی جای خود را باز کرده است.

وی ادامه داد: در دولت نهم و دهم توجه ویژه ای به گردشگری و سفر و مقوله جهانگردی شده است که در سایه آن توسعه زیرساخت ها و امکانات و تسهیلات گردشگری در نقاط مختلف ایران را موجب شده است.

معاونت گردشگری کشور با اشاره به اینکه لازمه سفری جذاب و خاطره انگیز مدیریت سفر است، گفت: قبل از برنامه ریزی برای سفر مقاصد باید شناسایی شود.

برای کسب آگاهی از مقاصد گردشگری و مطالعه هرچه بهتر جاذبه های گردشگری ایران و معرفی این مقاصد به دیگران، لازمه این امر مسافرت در قالب آژانس های مسافرتی و تور است.

وی ادامه داد: متاسفانه آمار سفرهای نوروزی سال گذشته حاکی از این است که با وجود 51 میلیون و 275 هزار مسافر کمتر از 6 درصد با تور به سفر رفته اند.

با معرفی تورها و پکیج های خدمات مسافرتی، مردم با مزایای تورها آشنا می شوند. وی با بیان اینکه آسیب های سفرهای انفرادی در سفرهای در قالب تور وجود نخواهد داشت گفت: ایمنی و سلامت، آسودگی و کاهش هزینه ها و کاهش اتلاف زمان در قالب سفر با تور به ارمغان می آورد و در عرصه های بین المللی و داخلی ظرفیت های بی نظیر ایران اسلامی معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز برپایی صدای بهار طی روز آینده گفت: جشنواره صدای بهار از فردا در سراسر کشور میزبان هموطنان خواهد بود.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.