قطارهای فوق العاده ایام نوروز

4
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
27 اسفند 1391 00:00
0
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ،غضنفر فولادی معاون بهره برداری و سیر و حرکت با اعلام این خبر گفت: با توجه به ورود واگن های جدید اعم از نو و بازسازی شده به شبکه ریلی ،این واگن ها در قطارهای فوق العاده ایام نوروز مورد استفاده قرار میگیرد.

وی در مورد خصوصیات واگن های جدید افزود: قطار مارال شامل واگن های بازسازی شده توسط شرکت وانیا ریل با 9 واگن در مسیر تهران– شیراز به صورت یک روز درمیان تردد خواهد کرد ضمن اینکه این قطار بسیار لوکس و با فضای مناسب طراحی شده و در آن تمام شرایط سفر راحت برای مسافران عزیز پیش بینی شده است.

فولادی با بیان اینکه این قطار از تاریخ 15/12/91 راه اندازی شده تصریح کرد: این رام قطار به صورت یکروز درمیان تا 15 فروردین 92 تردد خواهد کرد و با اتمام ایام پیک نوروزی،زمان حرکت آن طبق برنامه زمان بندی بهاره تعیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ضریب اشغال این قطار به طور متوسط 12.52 بوده است ،خاطرنشان کرد: واگن های مارال از نوع درجه یک و 4 تخته بوده و قیمت هر بلیت آن 40 هزار تومان است که مسافت هزار و 74 کیلومتری تهران-شیراز و بالعکس را سیر میکند.

وی همچنین از ورود یک رام قطار نو در محور تهران- یزد-کرمان با تعداد 8 واگن خبر داد و گفت:این قطار با کوپه های 4 تخته و سالن هایی به ظرفیت 40 نفر از تاریخ 2/12/91 راه اندازی شده که به صورت یک روز درمیان، مسیر یاد شده را سیر می کند.

فولادی با اشاره به اینکه با ورود این قطار ظرفیت قطارهای مسیر تهران- یزد –کرمان حدود 25 درصد افزایش یافته است تصریح کرد: تاکنون ضریب اشغال این قطارها به طور متوسط 18 درصد بوده است.

گفتنی است قطارهای یاد شده در محور تهران –شیراز در ساعت 23:20 از تهران به مقصد شیراز حرکت کرده و ساعت 14:35 دقیقه روز بعد به مقصد می رسد و در مسیر برگشت نیز در ساعت 21:3 از شیراز به سمت تهران حرکت کرده و در ساعت 13:25 دقیقه روز بعد وارد تهران می شود.

همچنین قطار اضافه شده در مسیر تهران- یزد-کرمان در ساعت 21:50 از تهران حرکت کرده و ساعت 14 روز بعد وارد کرمان می شود و در مسیر برگشت نیز ساعت 21:50 دقیقه از کرمان به سمت تهران حرکت کرده که ساعت 14 روز بعد حرکت به تهران می رسد.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.