سفرنامه آنتالیا (هتل آدم و حوا)

تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سفرنامه آنتالیا (هتل آدم و حوا)
09 مرداد 1392 15:11

دوست دارم سفرنامه من طوری باشد که شما دوستان عزیز با خواندن آن بتوانید خود را آنجا مجسم کنید و از تجربیات کسب شده در این سفرنامه برای انتخاب هتلی خوب نهایت استفاده را ببرید، همانطوری که ما از تجربیات دیگران برای این سفر استفاده کردیم. عکس و ضمیمه های دیگر را نیز پیوست کرده‌ام تا شما تصور دقیقتری از این سفر که در هفته دوم مهر ماه 91 بهمراه همسرم انجام شد، داشته باشید.

توصیه می کنم حتماً قبل از انتخاب هتل به اندازه کافی در مورد آن تحقیق کنید چرا که با توجه به خدمات هتل ها در آنتالیا که اکثراً اتاق به همراه صبحانه، نهار، شام و آبمیوه می باشد بیشتر اوقات، شما در هتل خواهید بود و اگر از هتل خود راضی نباشید مسافرتتان خراب خواهد شد و خاطره بدی به جای خواهد گذاشت. شما برای سفر مبلغ زیادی می پردازید، پس سعی کنید هتلی را انتخاب کنید که باب میلتان باشد و در آن آرامش توأم با شادی داشته باشید. برای اینکه اطلاعات کافی در خصوص آب و هوا و محل انتخابی سفر خود بدست آورید بهتر است از سایتهایی مثل گوگل مپ و سایتهای هواشناسی استفاده کنید. همچنین خواندن نظرات مسافرین در مورد مزایا و مشکلات هتل ها را فراموش نکنید. ما از سایت‌های Tripadvisor و Booking استفاده کردیم.

برای ماه عسل بدلیل اینکه بعد از فعالیتهای فشرده و همزمان مراسم با کار، نیاز به ریلکس کردن و استراحت داشتیم با در نظر گرفتن فصل و آب و هوا تصمیم گرفتیم به آنتالیا برویم. در انتخاب هتل خیلی حساس بودیم. اکثر هتلهای پیشنهادی دوستان را بررسی کردیم. برای ما خیلی مهم بود به هتلی برویم که دنج، مجلل، تمیز و از همه مهمتر آرام باشد. بالاخره با دیدن عکسهای سایتهای مذکور، توجه ما به هتل مردان پالاس در منطقه لارا و هتل آدم و حوا در منطقه بلک جلب شد. هر دوی این هتلها جزء بهترین هتلهای آنتالیا به شمار می‌آیند و از نظر امتیاز در یک سطح قرار دارند. با این تفاوت که هتل مردان پالاس کاملاً دکوراسیونی اشرافی و سلطنتی دارد ولی هتل آدم و حوا در عین حال که بسیار مجلل است اسپرت و مدرن می‌باشد و ما به دلیل علاقه به سبک‌های مدرن، هتل آدم و حوا (Adam & Eve) را انتخاب کردیم. هتل آدم و حوا در منطقه لوکس Belek قرار دارد که در ایران کمتر شناخته شده است. هتلی 5 ستاره و UALL که خیلی ها اسمش را نشنیده‌اند، ولی میتوانم بگویم انتخاب این هتل با سرویس‌دهی عالی و پرسنل مسئول یکی از بهترین تصمیمات زندگی ما بود و باعث شد ماه عسل برای ما یک سفر بی نظیر و رویایی شود.

سفرنامه آنتالیا

در تاریخ 6 مهر سال 91 از تهران با پرواز مستقیم اطلس جت عازم آنتالیا شدیم؛ البته در فرودگاه روی تابلوهای پرواز شما اسم Gaziantep را به جای آنتالیا خواهید دید ولی منظور همان مسیر آنتالیاست؛ در فرودگاه Gaziantep برای سوختگیری توقف کوتاهی داشتیم. در آن تاریخ دلار حدوداً 25000 ریال بود ولی پس از گذشت 2-3 روز به 40000 ریال رسید! پرواز اطلس جت بسیار منظم و بدون تلاطم بود و 1 ساعت پس از حرکت صبحانه دلچسبی سرو شد. پس از چند ساعت هواپیما به زمین نشست. پس از انجام امور گمرکی به صرافی موجود در فرودگاه رفتیم و دلار را به لیر تبدیل کردیم که بعداً متوجه شدیم بخاطر نرخ بالای صرافی در فرودگاه ضرر کردیم.

در بیرون سالن تور لیدرها منتظر مسافران ایرانی بودند؛ وقتی تور لیدر ما اسمها را خواند در گروه ما اکثراً مسافر هتل کالیستا بودند و ما تنها مسافران هتل آدم و حوا بودیم. در مسیر لیدر به ما گفت که آدم و حوا یکی از بهترین هتلهای آنتالیاست و ما مجدداً از انتخاب خودمان خوشحال شدیم. لیدر ابتدا مسافران را به هتل کالیستا رساند و بعد به سمت هتل آدم و حوا رفتیم. این هتل کنار هتل‌های‌‌ Spice و Max royal قرار دارد.

اول به پذیرش رفتیم و چمدانها را تحویل دادیم. پذیرش هنگام گرفتن مدارک، از ما مبلغ 200 دلار گرفت تا در صورتی که از امکانات غیر رایگان هتل استفاده کنیم هزینه آن در هنگام تحویل هتل از آن مبلغ کسر گردد.

پرسنل هتل بسیار خوش برخورد و مؤدب و با حوصله بودند و با عنوان Angel خطاب میشدند و مثل فرشته‌ها بالهای سفید داشتند و انگلیسی را به راحتی صحبت می‌کردند. به هر مسافر یک انجل اختصاص پیدا میکرد که تا آخرین روز اقامت می‌توانستیم از طریق تلفن و یا پذیرش او را پیدا کنیم و مسائلمان را مطرح کنیم. تا ساعت 2 که قرار بود اتاق را تحویل دهند، انجل ما هتل و امکانات آن را به تفصیل به ما نشان داد. اولین چیزی که توجه ما را جلب کرد دکوراسیون متفاوت و بسیار زیبای هتل بود؛ بروشور و راهنمای هتل نشان میداد که قبلاً برنده جایزه بهترین طراحی و دکور اروپا شده است. همه جای هتل یکدست سفید بود. میز و مبلمان، لباس پرسنل، دیوارها، دکوراسیون و.... فقط رنگ سفید مطلق دیده می شد که بسیار زیبا بود. سرتاسر هتل به جای دیوار، آیینه کاری شده بود که در بدو ورود به مدت 10 دقیقه راه رفتن را مشکل کرده بود و مدام با آیینه برخورد میکردیم! درختهایی با سیب قرمز مربع شکل به عنوان نماد هتل وجود داشت.

سفرنامه آنتالیا

ساعت 12 اتاق ما حاضر شد، انجل طبقاتی را که اتاقها قرار داشت به ما نشان داد. سالن مرتبط با اتاقها سیاه و تاریک بود که تداعی جهنم را میکرد بطوریکه در ابتدا راه رفتن را مشکل کرده بود! وقتی در اتاق را باز کرد همه چیز سفید مطلق بود. انگار از جهنم سالن وارد بهشت اتاقتان می شوید! خیلی جالب و هیجان انگیز بود. اتاق بزرگ، بسیار تمیز و ساکت بود و همه چیز سفید. انجل وقتی فهمید ما برای ماه عسل به آنجا رفتیم اتاق را با گل و روتختی‌های ساتن قرمز تزئین کرد و کیک و میوه و آبمیوه برایمان آورد.

امکانات اتاق شامل وسایل حمام، یخچال، جکوزی، سونا، گاوصندوق، تخت ماساژ و یک تخت بزرگ توی تراس بود که دریا و مناظر بسیار زیبای اطراف و آسمان پر از ستاره در شب، از تراس قابل رؤیت بود.

تختخواب بزرگ و خیلی راحتی داشت و جنس، نوع و سایز بالشت قابل انتخاب بود. میزان و رنگ نور اتاق بواسطه لامپ های LED متغیر و قابل تنظیم بود. زمانی که کرکره تراس را تا انتها می‌بستیم اتاق کاملاً تاریک و بی‌صدا می‌شد. خمیر دندان، مسواک، ژیلت، ورق بازی و برخی لوازم دیگر هم وجود داشت ولی برای استفاده از آنها باید طبق لیست موجود در اتاق هزینه جداگانه پرداخت میکردیم. البته محتویات یخچال یا مینی بار رایگان بود. هرروز صبح اتاق به دقت ضدعفونی و تمیز میشد و حوله و ملحفه ها کاملاً تعویض میشد.

بعد از اینکه وسایلمان را جا به جا کردیم رفتیم نهار بخوریم. هتل، رستوران خیلی بزرگی داشت و تنوع غذایی هم به حدی بود که هر نوع سلیقه‌ای را جوابگو باشد.

برای صبحانه انواع سوپ، تخم مرغ، سوسیس، مربا، پنیر، میوه، آبمیوه، شیرینی‌جات، اسنک و انواع املت وجود داشت. بعضی از غذاها مثل املت آشپز خودشان را در محل رستوران داشتند و با توجه به مواد انتخابی ما غذا را در حضورمان درست می کردند. اسنکها را نیز خودمان با ترکیب آنچه دوست داشتیم درست میکردیم. ساعت سرور صبحانه از ساعت 7 تا 10صبح بود.

برای نهار و شام انواع کباب ها، غذاهای دریایی، گوشت قرمز و سفید، غذاهای رژیمی، سوپ های متنوع، خوراکها و سبزیجات آب پز شده، اسنکها، سالاد بار، وانواع میوه و دسر سرو می‌شد.

سفرنامه آنتالیا

بخشی از رستوران عنوان Honey Moon داشت و با رنگ قرمز تزئین شده بود و مخصوص افرادی بود که برای ماه عسل به آنجا رفته بودند. برای شام هم میز هایی در محوطه باز هتل وجود داشت که باعث می شد لذت بیشتری ببریم. هیچکس در این هتل حتی یک لحظه هم گرسنه نمی‌ماند. غیر از این رستوران که همه غذاهایش رایگان بود چند رستوران مکزیکی، ژاپنی و... هم وجود داشت که باید هزینه جداگانه به مبلغ 10 یورو پرداخت میکردیم. اسم یکی از رستورانها Blind بود. داخل رستوران کاملاً تاریک بود و هیچ چیز دیده نمیشد و مثل افراد نابینا باید غذا را انتخاب میکردیم و هرچیزی که سرو می شد در تاریکی و ابهام می‌خوردیم.

دکوراسیون و فضای سبز بیرون بسیار شیک و زیبا طراحی شده بود. طراحی و چیدمان حساب شده‌ تخت‌ها، صندلی‌ها و آلاچیق‌ها در اطراف درخت‌های نخل بزرگ به زیبایی محوطه افزوده بود. از اتاقها تا ساحل اختصاصی لب دریا کمتر از پنج دقیقه راه بود. مسیر هتل تا دریا با چوب فرش شده بود و می‌توانستیم بدون راه رفتن بر روی شنها به ساحل برسیم. دوشهای روباز و اتاق رخت‌کن کنار ساحل وجود داشت. اسکله کوچکی هم بود که در آنجا هم یک بوفه و تعدادی تخت و سایبان در نظر گرفته شده بود. فضای بیرونی هتل در شب بسیار زیبا بود. نورهای ملایم با سبک جالبی در استخر و درخت‌ها تعبیه شده بود که پیاده‌روی در شب در اطراف هتل را برای ما بسیار لذت بخش می‌کرد.

محوطه هتل دو استخر فوق‌العاده تمیز و بزرگ داشت. تختهای بزرگ و زیادی اطراف استخر و دریا قرار گرفته بود. آلاچیق هایی در محوطه هتل واسکله کنار دریا وجود داشت که در ساعتهای خاصی باید رزرو میکردیم. امکانات تفریحی هتل کامل بود: جت اسکی، پرواز با بالن، ورزشهای دریایی، بیلیارد، گلف، اتاق فیتنس، اتاق ماساژ، سینما، karaoke و... که فقط برای استفاده از امکانات دریایی (حدود 60 یورو) و اتاق ماساژ باید هزینه جداگانه پرداخت میکردیم. دو تا بوفه شبانه‌روزی کنار دو استخر هتل وجود داشت و انواع سالاد، میوه، اسنک، آبمیوه و آبمیوه های دیگر را می‌توانستیم در هر ساعتی به صورت رایگان دریافت کنیم. همچنین پرسنلی آنجا حضور داشتند و مرتب برای گرفتن سفارش نزد ما می‌آمدند. برای استفاده از استخرها با تحویل دادن کارت مخصوص حوله میگرفتیم. اطراف استخر چندین WC و رختکن وجود داشت. فضای هتل ایجاب می‌کند که با لباس شنا در رستوران و راهروهای هتل راه نروید. البته مسیر اتاق‌ها به استخر و دریا طوری طراحی شده بود که عبور و مرور در آن با لباس شنا هم مشکلی ایجاد نمی‌کرد. آب استخر بسیار تمیز و بدون کلر بود و به دلیل بزرگ بودن هیچوقت شلوغ نمی‌شد.

سفرنامه آنتالیا

هر روز ظهر کنار استخر برنامه های سرگرم کننده برگزار می شد. مثلاً یک روز آفریقایی ها برنامه جالبی اجرا کردند.

یک کافه توی هتل بود که هر روز بعد از ظهرها انواع شیرینی‌جات به همراه چای، قهوه و... سرو میشد و محل دنج و آرامی برای مطالعه بود. البته ما این قسمت را درآخرین روز اقامتمان کشف کردیم!

داخل هتل یک سالن خیلی بزرگ و طولانی وجود داشت که سقف آن با 5 میلیون آیینه ریز پوشانده شده بود و بسیار زیبا بود. طبق گفته پرسنل هتل طولانی‌ترین سالن اروپا می‌باشد. سرتاسر سالن تختهای سفید بود و انواع آبمیوه ها سرو میشد که اکثر آنها رایگان بودند. آبمیوه های غیر رایگان با علامت‌های مشخصی جدا شده بود که در صورت انتخاب از 200 دلار کسر می‌شد. هر شب در این سالن یک نمایش به سبکهای فرانسوی، ترکی، مکزیکی، نئون پارتی، و... همراه با رقصهای مرتبط برگزار میشد و همه پرسنل لباس مخصوص همان برنامه را می پوشیدند و واقعاً برنامه‌ها جذاب بودند. مثلاً در شب اجرای برنامه ترکی موزیک های سنتی نواخته شد که همراه با رقص ترکی بود. یک شب نیز برنامه‌ای به سبک کلاسیک انجام شد که همراه با آتش بازی و بند بازی فوق‌العاده ای بود. در طول روز همه لباسهای اسپرت ولی برای شام و برنامه‌های شبانه لباسهای رسمی می‌پوشیدند. مسافران هتل غالباً اروپایی بودند و مسافر ایرانی وجود نداشت.

سفرنامه آنتالیا

برنامه‌های هتل روی تابلوها و حتی تلویزیونهای داخل wc و آسانسور و اتاقها دقیقاً نمایش داده می شد. سرتاسر هتل مجهز به Wi-Fi رایگان بود. سیم کارت ایرانسل در آنتالیا فعال می باشد اما مقرون به صرفه نیست. بهتر است از سیم کارتهای محلی آنجا استفاده کنید که حدود 20 لیر می‌باشد و میتوانید از سطح شهر یا از تور لیدر خود تهیه کنید.

ساعاتی که در هتل بودیم به دلیل کثرت امکانات، احساس آرامش بسیار زیادی داشتیم؛ ما فقط روز چهارم برای رفتن به شهر آنتالیا از هتل خارج شدیم. مرکز شهر بلک 10 دقیقه پیاده از هتل ما فاصله داشت؛ همچنین می‌توانستیم از تراکتور‌هایی که با یک واگن مدام در حال دور زدن در اطراف بلک بودند استفاده کنیم. رفتن از بلک به شهر آنتالیا کمی سخت بود چون هزینه تاکسی بسیار بالا بود و رفت و برگشت با تاکسی حدوداً 80 یورو تمام میشد! اتوبوس هم هر 1ساعت می‌آمد و هزینه‌اش حدود 6 لیر و یا 2 دلار بود. با اتوبوس به شهر آنتالیا رسیدیم و از آنجا برای رفتن به پاساژ میگروس (Migros) که بزرگترین پاساژ آنتالیاست با خریدن بلیط، سوار اتوبوس دیگری شدیم. بطور کلی آنتالیا محل مناسبی برای خرید نیست. حتماً لیر به اندازه کافی همراه داشته باشید چون در صورت ارائه یورو و دلار، نرخ تبدیل کاملاً به ضرر شما خواهد بود.

مراکز خرید در آنتالیا در سه نقطه متمرکز شده اند: در مرکز شهر و در خیابانهای گولوک میتوانید لباسهایی با قیمت مناسب بخرید، در دو خیابان آتاتورک و ایشیکلار مارکهای معروف ترکی و بوتیکهای خوب شهر قرار دارد. در آنتالیا دو مرکز خرید بزرگ هم وجود دارد که یکی از این مراکز خرید میگروس است که جزء بهترین مراکز خرید ترکیه می باشد. میگروس یکی از فروشگاه های زنجیره ای بین المللی سوئیسی است که در آنتالیا نیز شعبه دارد و مکانی برای برندهای بین المللی، محصولات کامپیوتری ، عطر ، کفش ، پوشاک و بسیاری از محصولات دیگر می‌باشد. دراین مرکز خرید حدود 110 مغازه ی مختلف در 3 طبقه قرارگرفته که برندهای غیرترک را به فروش می رسانند و قیمت آنها بالاست. مرکز خرید دیگر دپو است که در حدود 80 مغازه و 15 سالن غذاخوری و نیز یک پیست اسکیت دارد و تنها یک ایستگاه تاکسی تا فرودگاه فاصله دارد. در این مرکزخرید شما میتوانید اجناس مارک دار را با قیمتی بسیارپایین و مناسب خریداری کنید. آنتالیا مانند سایر مناطق ترکیه بدلیل داشتن فرش های دستباف ترکی شهرتی جهانی دارد. خیابان هایی مانند آتاتورک، جمهوری و گولوک بهترین مناطق خرید سوغاتی هستند.

وقتی به میگروس رسیدیم چرخی در پاساژ زدیم. انواع برند ها وجود داشت ولی قیمتها بسیار بالا بود. مثلاً یک تی‌شرت Lacost 99 دلار بود. پس از خرید، به کافه استارباکس رفتیم و قهوه خوردیم. روبه روی پاساژ میگروس شهر بازی وجود داشت که تصمیم داشتیم به آنجا برویم ولی وقتی از پاساژ خارج شدیم باران می‌بارید و متأسفانه شهربازی تعطیل بود.

از آنجا به قصد سوار شدن کشتی و رفتن به آبشار دودن، با تاکسی به میدان جمهوریت (Cumhuriyet) رفتیم. به میدان که رسیدیم بندر را دیدیم. از رستورانهای محلی کوچک پر از گلهای شمعدانی و بازار سنتی که ادویه جات وانواع صنایع دستی برای سوغاتی در آنجا دیده می‌شد گذشتیم.

یکی از جاذبه ها و دیدنی های طبیعی آنتالیا در ترکیه آبشارهای زیبای دودن می باشد. سرچشمه اصلی این آبشار زیبا دو چشمه ی جوشان بنام پینارباشی در منطقه کیرک گوزلر که 40 کیلومتر از آن فاصله دارد می‌باشد. رودخانه دودن به خاطر آب فراوان خالق زیبایی های طبیعی بسیاری شده است و یکی از مکان های دیدنی آنتالیا در ترکیه برای توریستها و گردشگران می باشد.

از پله‌ها پایین رفتیم و به اسکله رسیدیم. کشتی های بسیاری با سبکها و مبالغ مختلف وجود داشت که اکثر آنها فقط تا آبشار کوچک می رفتند و ما کشتی دو طبقه ای را انتخاب کردیم که دید وسیعی داشت و تا دودن می رفت. مسیر بسیار زیبا و دیدنی بود. احساس آرامش عجیبی داشتم. مناظر باور نکردنی و شبیه کارت پستال بودند. به آبشار که رسیدیم حدود نیم ساعت توقف داشتیم. آبشار زیبایی بود و موقعیتی عالی برای عکاسی. عده زیادی به درون آب شیرجه زدند و شروع به شنا کردند. عکاسی در کشتی حضور داشت که از همه با ژست های مختلف عکس گرفت و فوراً روی بشقاب و قاب عکسی با طرح کشتی چاپ کرد و به هزینه 20 دلار فروخت. پس از حدود 2 ساعت به اسکله برگشتیم و با اتوبوس به بلک رفتیم.

داخل شهر بلک رستورانها و مغازه های زیادی وجود دارد که برای خرید سوغاتی مناسب است. ولی یادتان نرود حتما‍ً چانه بزنید و از چندین مغازه، قیمت جنس انتخابی خود را بپرسید چون قیمتها بالا و درمغازه های مختلف، متفاوت است و با چانه زدن می‌توانید مبلغ قابل توجهی تخفیف بگیرید. یک موضوعی برای ما اتفاق افتاد که حتماً هرجایی رفتید دقت کنید؛ روز آخر ما به پذیرش رفتیم و تسویه حساب کردیم ولی متاسفانه دلارهایی که گرفتیم چک نکردیم. بعد از مدتی توی ایران فهمیدیم یکی از 100 دلاری هایی که از هتل گرفتیم تقلبی بوده، البته من هیچ نظری در این مورد ندارم که مسئول پذیرش عمداً این کار را انجام داد یا نه. شاید هم از مسافر دیگری دلار تقلبی گرفته بوده و به ما داده. قضاوت نمیکنم.

به نظر من این هتل مناسب خانواده‌های بچه‌دار نیست. پارک مخصوص بچه‌ها و سر سره‌های آبی وجود داشت ولی تعطیل بود. البته گفته بودند برای استفاده از سرسره‌های آبی باید تور آنتالیا مرداد ماه را می‌گرفتیم. ما در مدت اقامت خود در آنجا حتی یک بچه هم ندیدیم. اکثر مسافران هتل زوج‌ بودند از زوجهای جوان گرفته تا مسن. همچنین اگر دوست دارید فضای هتل بسیار شاد و پر سر و صدا باشد این هتل مناسب شما نیست.

در مجموع آدم و حوا دقیقاً هتلی بود که ما میخواستیم: بسیار تمیز، بدون سر و صدا، لوکس با دکوراسیون طراحی شده به سبک مدرن و اسپرت، منظم و با پرسنلی مؤدب. به کلیه زوجهای جوان مخصوصاً افرادی که برای ماه عسل میخواهند به آنتالیا بروند، پیشنهاد میکنم این هتل را انتخاب کنند زیرا مطمئنم همانند ما نهایت لذت را خواهند برد.

امتیازات

در زیر امتیازات نویسنده به هتل را مشاهده میفرمایید

نویسنده : خانم مهشید مرادی رنجبر

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب‌ سایت بانک تور و گردشگری مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی‌گیرد.