سفرنامه سفر به سرزمین کپی - قسمت سوم

سفرنامه سفر به سرزمین کپی - قسمت سوم

از بالای تپه به پایین نگاه کردیم هزاران مجسمه کوچک سنگی شامل گله های بزرگ بوفالو و گرازها و فیل ها ، کرگندن ها و انواع حیوانات دیده می شد، پایین دره اینقدر عمیق بود که این همه مجسمه خیلی کوچک به نظر می رسید.

سفرنامه چین

اینجا گینه است.آبشار بسیار زیبایی داره. طول آبشار بیش از 6 یا 7 متر است. که منظره زیبایی ایجاد کرده.

خانه های مسکونی از ساکنان آفریقایی به سمت 100 سال پیش.البته فکر کنم هنوزم همینجوره !دهکدهی خیلی زیبایی بود، علی الخصوص که بعضا میشد ساکنان روستا را هم دید.و صنایع دستی روستائیان هم موجود بود.که نشان از فرهنگ غنی آنها داشت.

سفرنامه چین

چند قدم جلو رفتم ، چشمانم خیره ماند به این جمله ! جناح الاهرام الخیالی بالای سردرب ورودی به اهرام مصر نوشته بود.

خیلی جالب بود وارد اهرام مصرشدم واقعا زیبا بود.فرعون به زیبایی مومیایی شده بود.اینجا مصرباستان است.

هرچند ساعت یکبار یه کشتی خیلی بزرگ از کنار اهرام مصر رد میشه.که توریست ها را سوار میکنه.کشتی مصرباستان.

سفرنامه چین

مجسمه ابوالهول که من همیشه فکر میکردم توی عربستانه و اینا.تو قسمت آفریقا بود و نمادی که خیلی معروفه ! کمی جلوتر معبد بزرگ ابوسیمبل قرارگرفته.آدمک های سنگی کنارهم که توی فیلما همه دیدند.

فرعون را با تمام خاطراتش در ذهن مرور کردم .فیلم یوسف همش توی ذهنم مرور میشد.آفریقا را به قصد آمریکا ترک می کنیم. کنار دریاچه می رسیم و با قایقی که تعبیه شده می تونیم وسط دریاچه بریم.از آنجا مجسمه های جزیره ایستر، شیلی به زیبایی و ابهت قابل مشاهده هست.

این منطقه در آمریکا توسط هندی ها احاطه شده و اقوام هندی زیادی به اینجا مهاجرت کرده اند.

سفرنامه چین

گردشگران می توانند لذت شکار را با مردمان هندباستان تجربه کنند . با تیراندازان حرفه ای قدیمی هندی که پوست پلنگ را بر تن کرده اند.و لباس های جالب مخصوص شکار. والبته کمان و تیرهای طبیعی و منقش به نقوش زیبا.

از کنار مجسمه و نماد مکزیک هم عبور کردیم.یک سر بزرگ سنگی که در کنار کوه و درختان قرار گرفته بود.

و بالاخره یادبود جفرسون، ایالات متحده آمریکا ومجسمه آزادی در شهر نیویورک و همچنین شهر نیویورک در مقیاس یک صدم ساخته شده است.

سفرنامه چین

والبته پرهیجان ترین قسمت آمریکا پارک ژوراسیک است. پارک ژوراسیک را درون جنگل های آمازون کپی کرده اند. در فضایی بسیار عظیم ، این جنگ ها دیده می شوند.البته یک شاتل هم وجود داره که برفراز جنگل حرکت می کنه اونم با تنها 10 یوان (3هزارتومن) به عنوان بلیط ورودی که در حدود 15 دقیقه بر فراز ویندواودورد و جنگل های آمازون حرکت می کنه.تعدادی عکس از بالای شاتل گرفته شده است.

پارک ژوراسیک رمانی به نوشته مایکل کرایکتون پزشک و نویسنده آمریکایی است که داستان در رابطه با یک جزیره است که دانشمندی از خون یک پشه که دی ان ای دایناسور در آن است الهام گرفته و تعدادی دایناسور را در این جزیره متولد کرده و با یک مجموعه تصمیم به راه اندازی پارکی برای مردم برای دیدن دایناسورها میکنند که بعد از ورود یک تیم دانشمندان رشته های مختلف کنترل از دست کامپیوترها خارج شده و دایناسورها آدمها را می خورند و ...

البته ساعت 8 شب به بعد من که جرات نکردم وارد پارک ژوراسیک بشم آخه صدای افتادن تنه ی درختان توسط دایناسورها ، صدای غرش دایناسورها و پرندگان و کلی صداهای وحشتناک از لابه لای درختان میاد و البته افکت های حرکتی که دایناسورها دارند که اگه آدم تنها باشه ، عمرا پا توی پارک ژوراسیک نمیگذاره ! دایناسورهایی با نام های زیر در این پارک موجود است.و حتی رد پاهای دایناسورها در این پارک شبیه سازی شده است. tyrannosaur, triceratops, monoclonius and pterosaur

البته یه تور تخصصی بالای پارک ژوراسیک وجود داره که 800 متر طول مسیر است و سرعتی بالای 40 کیلومتر در ساعت داره و در طول مسیر جلوه های ویژه زیادی وجود داره با غرش دایناسورها و صدای افتادن درخت ها و خلاصه جلوه ای از ترس و وحشت و سرعت.

کمی آن طرف تر می تونید کپی آبشار نیاگارا را ببینید ، بزرگترین آبشار دنیا از لحاظ جغرافیایی میان مرز آمریکا و کانادا واقع شده. شهرت نیاگارا به خاطر ارتفاع اون نیست بلکه به خاطر عریض بودن اون هست.طرحی شبیه نعل اسب داره.

سفرنامه چین

نیاگارا شامل دو ابشار که یکی کوچکتره که به آبشار آمریکایی معروفه!

البته می تونید یه بلیط 10 یوانی (3هزارتومنی) بخرید و از قایق سواری بسار جذاب اون لذت ببرید.قایق سواری بر فراز نیاگارا هرقایق شامل چهار نفر میشه که با جریان اب حرکت می کنه از پایین رودخانه حرکت می کنه و بر روی ابشار میره و از یه سمت و از داخل غار به پایین پرتاب میشه که واقعا پرهیجانه.طول این مسیر 448 متر است.در لحظه پرتاب چندین دوربین سوپراسلوموشن وجود داره که عکس شما را در لحظه سقوط می گیره و موقعی که از قایق پیاده میشید می تونید با پرداخت 10 یوان(3هزارتومن99 عکس خود را را در حال فریاد کشیدن یا هیجان بالا دریافت کنید!

عکس از بالای شاتل گرفته شده ، این شاتل ویندو را به طور کامل دور می زند.

سفرنامه چین

کنار آبشار نیاگارا یه صف طولانی هست که یک هیجان اکتشاف شهر زیرزمینی را به شما میدهد.باد،آتش،برق ، جرقه ، باد و بسیاری از جلوه های ویژه شما را به هیجان در خواهدآورد. باخرید یک بلیط 10 یوانی(3هزارتومان) شما می تونید سوار کشتی بشید.این کشتی 20 نفر را سوار می کنه و با سرعتی بسیار زیاد داخل تونل های سیاه و تاریک حرکت می کنه که شما حس می کنید در هوا غوطه ور هستید و به سرعت به این طرف و انطرف سقوط می کنید.این سفربه فضا حدود 5 دقیقه طول می کشه.اینجا گرینلند است و سفر به درون سنگ ها و غارها و فضا ها.

در کنار این کشتی پرنده ، کوه ونزوئلا وجود داره . داشتم از کنار کوه به سادگی رد میشدم.دیدم چینی ها روی سکوهایی نشسته بودند و به ماشین جیپ روی پل نگاه می کردند و منتظر یه اتفاق بودند ، ولی چه اتفاقی منم نمیدونستم.

تا اینکه یه مرتبه صدای وحشتناکی شنیدم ، از میان کوه سیل وحشتناکی اومد ، صدای باد و طوفان همزمان شده بود و باران شدیدی شروع به وزیدن کرد و جلو ه های ویژه عجیبی به راه افتاد.در این لحظه پل شکست و ماشین جیب به داخل پل داد.صحنه بسیار زیبایی بود.بعد از 10 دقیقه پل درست شد ، ماشین به داخل معدن بازگشت و آب رودخانه پایین اومد.تمام این صحنه ها یه جلوه سازی بسیار زیبا بود.

در کنار این موارد ، پرواز بر فراز آمریکا بسیار زیباست.

سفرنامه چین

بزرگترین پرده سینمای کروی در دنیا در حال ساخته که این پروژه همچنان در دست احداثه .دارای صندلی های حرکتی که خیلی با سینمای 5 بعدی داخل ایران متفاوته.بازه ی حرکتی صندلی ها بسیار بالاست. فقط من می دانم که هیجان این سینما بسیار بالاست و بسیار عظیم است.و در کل دنیا تک ساخته شده است. آتشفشان هاوایی هم در شب جلوه بسیار زیبایی داشت.با جلوه های زیبایی که به راه انداخته بودند و با استفاده از آتش سرد. یکی از مناظر زیبای هاوایی همین آتشفشان فعال آن است.

یک منطقه هست به اسم خیابان های بین المللی و کوچه پس کوچه های شهرهایس معروف جهان ! تمام مجسمه های مشهور دنیا هم به زیبایی تمام ساخته شده است.

و حالا می رسیم به آلپ ، جایگاه اسکیت روی روی یخ ، که البته دیدنش رایگانه ولی بازی کردن اسکیت نیاز به خرید بلیط داره. بلیط های 50 تا 80 یوانی (15 تا24 هزار تومانی). وقتی وارد شدم هوا خیلی سرد بود ، دمای هوا منفی 5 درجه بود.با توجه به سن و سال بازدیدکنندگاناسکیت سرعت ، هاکی روی یخ اسکیت سواری حرفه ای و مسابقا ت بین المللی و منطقه ای هم برگزار می شود. حتی تویوب سواری برای بچه ها هم وجود دارد.

سفرنامه چین

این قسمت ، چند نمونه از خیابون های دنیا را به تصویر کشیده اند. اولین خیابان ، خیابان بین المللی اروپاست. اینم دروازه ورود به اروپاست.اولین چیزی که می بینید یک کلیساست که شاید نشان توجه آنها به مذهب باشه .

داخل کلیسا ها واقعا زیباست. و البته مراسم های مخصوص مسیحیان درحال اجراست .البته روزهای یکشنبه.

سینمای 4 بعدی هم اینجا وجود داره که البته خیلی پیشرفته است به طوری که 10 پروژکتور به طور همزمان در حال نشان دادن فیلم هست اونم بر روی پرده سینمای 240 درجه به صورت کروی که هیجان فیلم 4 بعدی را به شما منتقل می کنه.داستان فیلم اکتشاف شهری زیر آب توسط مایکل است که طی جریاناتی منجر به منفجر شدن شهر زیر اب میشه و ...

چسبیده به ویندواودورد یه مکانی هست که مخصوص تمام بناهای باستانی چینیه. این هم ورودی این مکان بزرگ است. از خرطوم فیل ها آب جاری میشه و فواره زیبایی درست کرده است.

وارد این ساختمانها شدیم.

انچه که توجه من را به خودش جلب کرد یه مسجد خیلی بزرگ در اندازه واقعی بود که به رنگ سبز و سفید و زرد بود که نوشته شده بود این رنگ ها نشان از صلح و دوستی و روابط انسان دوستانه است که از طرف چینی های مسلمان انتخاب شده است.چین بیش از 17 میلیون نفر مسلمان دارد.البته وقتی داخل مسجد شدم ، صندلی های زیادی مثل صندلی های کلیسا دیده شد.

کمی جلوترساختمانهای قدیمی چینی به زیبایی منطقه افزوده است.

سفرنامه چین

البته در این بین هم کالسکه های قدیمی در حال رفت و آمد بودند هم ماشین های پیشرفته برقی توریستی برای بازدیدکنندگان پارک. البته مشتریان کالسکه بیشتر از ماشین ها بود و این نشان دهنده اینه که مردم می خواهند ساعاتی از زمان به دور از هیاهوی غول های ماشینی باشند.

مجسمه ای که یک سرآن گاو و یک سرآن یوزپلنگی حمله ور و مرکز ان یه گوساله بود ، در نوع خودش آیده ی قشنگی بود.این نشان از طبیعت چین بود.

اینجا سوغاتی های زیادی میتونید واسه خانواده خودتون بخرید که واقعا زیباست.ولی ارزان نیست ! خانه های زیبایی که روی کوه ساخته شده بود من را یاد ماسوله خودمون توی شمال انداخت.سقف خانه یکی حیاط خانه ی دیگری !

سفرنامه چین

به صحنه ای برخوردم که شاید سالها دیگه نبینم. یه استاد چینی در حال کشیدن رخ صورت افراد ولی خیلی متفاوت ، خیلی زیبا،به اینصورت که فرد کنار استاد می ایستاد و استاد با استفاده از مقوای سیاه رنگی که در دست داشت نیم رخ صورت شخص را با قیچی به زیبایی روی مقوا می برید.اگه فرد عینکی بود یا موهای بلندی هم داشت تمام جزئیات را به زیبایی تمام رعایت می کرد. فقط 20 ثانیه کافی بود. مهارت استاد در پیچ و خم صورت افراد و سرعت دهان ها را از حیرت باز نگه می داشت. فقط 20 یوان (6هزارتومان)

یک هنرمند دیگه چینی اسم شما را به حروف چینی یا انگلیسی نقاشی میکنه ، به قدری این رنگ و لعاب زنده و زیباست که روح انسان به پرواز در می اید. قیمت ها متفاوته از اسم های سه حرفی ارزون ترین قیمت هاست .قیمت ده یوان به بالا (3هزارتوامن)

کمی انسوتر دیوار بزرگ چین شاید بیش از یک کیلومتر در ابهاد خیلی کوچک کپی شده بود ولی جنس آن از سنگ بود و خیلی محکم و زیبا ساخته شده بود.