سفرنامه دبی (بخش 2)

سفرنامه دبی (بخش 2)

سفرنامه دبی ( شهر رویایی و با شکوه ) (بخش 2)

نیم ساعت ما داشت تمام می شد که برگشتیم به سمت ماشین ، همه سوار شدن و حرکت کردیم به سمت پالم آتلانتیس ، پالم از بالا شبیه درخت نخل بود که 7 عدد شاخه سمت راست و 7 عدد شاخه سمت چپ بود یکی از جالب ترین ساخته های دست بشر این بود که وقتی شما از بالا به این پالم نگاه میکنی هیچ راه یا همون جاده ای نیست که به هتل آتلانتیس برسیم این راهی که ماشین ها از تنه این درخت نخل وارد می شدن تا به هتل میامدن از راهی بود که زیر اب ساخته شده بود یعنی واسه اینکه برسی به هتل آتلانتیس باید از زیر آب رد می شدی یه چیزی شبینه تونل های اتوبان تهران ، این جاده زیر آب هتل رو به جاده اصلی وصل می کرد به هتل که رسیدیم پیاده شدیم هتل داری کلی اتاق بود که نمایی رو به سمت پالم و یه نمای شمالی رو به سمت دربای خلیج فارس داشت ما هم از بیرون هتل دیدن کردیم هم از دریای خلیج فارس .

سفرنامه دبی

توضیح عکس شماره 37 : نقشه هوایی پالم جمیرا ( هتل آتلانتیس )

توضیح عکس شماره 38 : خانه هایی که روی تنه این پالم قرار داشتند

توضیح عکس شماره 39 : نمای شمالی هتل آتلانتیس

15 دقیقه وقت داشتیم سریعا هم اومدیم تو ماشین نشستیم و به سمت ابن بطوطه به حرکت در آمدیم بعد از گذشت 20 دقیقه به ابن بطوطه رسیدیم .ابن بطوطه مکانی هست به نام جهانگردی که تو جاده ابریشم از 6 کشور دیدن کرد و سفرنامه ای داره به نام ابن بطوطه این کشور ها شامل چین ، هند ، ایران ، مصر ، مراکش و تونس می باشد و این مکان هم نماد این 6 کشور رو باز سازی کرده یه مکانی بهم پیوسته که کشوری بعد از کشور قبلی قرار داره ابتدای آن چین و انتهای آن کشور تونس قرار دارد. لیدر ، ما رو از درب چین وارد کرد و گفت 45 دقیقه دیگه من جلوی فروشگاه مکس ورودی درب کشور تونس واستادم ما اومدیم داخل نمای اول کاملا فکر می کردی تو کشور چین هستی.

سفرنامه دبی

توضیح عکس شماره 40 : درب ورودی چین ( ابن بطوطه )

توضیح عکس شماره 41 : نمای کشور چین در ابن بطوطه خیلی جالب بود که تو دبی کشور چین و 5 کشور دیگه رو باز سازی کردن بعد از گذشت نماد کشور چین به هند رسیدیم هند هم مانند چین نمایی از نماد کشور خودش رو داشت .

توضیح عکس شماره 42 : درب ورودی هند در ابن بطوطه

و بعد از اون به ایران رسیدیم ایران معماری اصفهانی داشت یعنی چیزی شبیه مساجد تو اصفهان فروشگاه های متعددی تو ابن بطوطه بود که ما فقط نگاه می کردیم چون وقت زیادی نبود بیشتر دوست داشتیم فیلم و عکس یادگاری بگیریم .

توضیح عکس شماره 43 : درب ورودی ایران در ابن بطوطه

توضیح عکس شماره 44 : نماد کشور ایران در ابن بطوطه

بعد از ایران هم کشور مصر بود یاد فیلم حضرت یوسف می افتادم دیوارهای که بالای فروشگاه ها بود مصری بود کلا خیلی معماری زیبایی داشت .

توضیح عکس شماره 45 : درب ورودی کشور مصر در ابن بطوطه

کشور مراکش هم بعد از مصر بود که نمادی از منجم های مراکشی رو وسط این مکان به نمایش درآورده بودن آقایی هم بود که که به زبان مراکشی اسم کسایی که میومدن پیشش رو خطاطی می کرد و بهشون تحویل می داد.

توضیح عکس شماره 46 : نماد کشور مراکش در ابن بطوطه

دقیقا 45 بعد رسیدیم به فروشگاه مکس ورودی کشور تونس بودیم همونجایی که با لیدر قرار گذاشتیم ، لیدر تور اقا بهنام رو دیدیم چند دقیقه ای صبر کردیم همه که جمع شدن رفتیم به سمت مینی بوس و سوار شدیم تو را هم از آخرین نماد یعنی کشور تونس دیدن کردیم .جالبی این مجموعه این بود که آسمانی بالای سر خود بود که نقاشی شده بود و وقتی که حرکت می کردیم با خطای چشم مواجهه میشدی که فکر می کردی ابر های آسمان به حرکت در می آمدند.

توضیح عکس شماره 47 : نماد کشور تونس در ابن بطوطه

توضیح عکس شماره 48 : نماد کشور تونس در ابن بطوطه و آسمان مصنوعی

از ابن بطوطه به سمت برج خلیفه حرکت کردیم .

توضیح عکس شماره 49 : تابلو به سمت برج الخلیفه

جایی که ما شب قبل رفته بودیم به برج خلیفه رسیدیم با راهنمایی لیدر رفتیم به سمت آکواریوم و بعد اون هم به سمت رقص فوارهها رفتیم موزیک جدید بود اما از دیشبی بهتر نبود و حدود 5 دقیقه بعدش لیدر همه ما رو جمع کرد و به سمت ماشین حرکت کردیم .

توضیح عکس شماره 50 : جلوی در فروشگاه دبی مال

جالب ترین قسمت و هیجان انگیز ترین قسمت همین بود که ما رو بردن به سمت یه رستوران ایرانی به نام مطعم دانیال یه رستوران ایرانی 2 طبقه بود طبقه بالا رستوران بود که ما رفتیم اونجا اول فکر می کردیم یه نوع غذا بیارن که راهنمای تور گفت اینجا آزادین هر نوع غذایی بخورین 20 نوع غذای ایرانی ماهی کباب جوجه میگو سالاد آش سوپ خرچنگ و کلی میوه و انواع دسر بود که من تقریبا 10 نوع غذایی رو برداشتم و روی میز نشستیم و شروع به میل کردن کردیم که در این حین با زوجی که روبروی ما نشسته بودن سر صحبت رو وا کردیم از ما پرسیدن کجا ها رفتین که من اطلاعات کامل رو بهشون دادم و دوست شدیم و بقیه برنامه ها رو با هم برنامه ریزی کردیم قرار شد بریم پارک وایلد وادی و Persian nighte بعد از برنامه ریزی من زنگ زدم به احمد لیدر خودمون که بلیط آتلانتیس رو تبدیل کنه به پارک وایلد وادی اون هم بدون ناراحتی گفت باشه ((از بس گشنه بودم یادم رفت از این مرحله باشکوه رستوران و خوردن غذا عکس بگیرم )) بعد از خوردن شام مفصل سوار ماشین شدیم ساعت 10.30 بود که به سمت هتل حرکت کردیم و بعد از پیاده کردن افراد به هتل رسیدیم من رفتم یه دوش گرم گرفتم و کارامو انجام دادم خوابیدم .

روز سوم چهارشنبه : ( بازدید از ستی سنتر ، دی تو دی ، ریف مال ، مهمونی بسیار باشکوه هتل کرون پلازا )

صبح ساعت 7 بیدار شدیم رفتیم صبحانه خوردیم .

توضیح عکس شماره 51 : صبحانه هتل

طبق برنامه ی من قرار شد صبح بریم ساحل الممزر چون هتل سرویسی رایگان هر روزه به سمت این ساحل داشت که ساعت 8 میبرد 11 برمیگردوند وقتی با مهماندار هتل صحبت کردم فهمیدم ساحل مختص خانم ها می باشد و ساحل الجمیرا هم واسه تعمیرات بسته بود کلا برنامه ما بهم ریخت مشکلی نبود برنامه رو عوض کردیم گفتیم بریم خرید رفتیم به سمت مترو رقه و به سمت ستی سنتر که با ایستگاه مترو رقه 1 ایستگاه فاصله داشت قیمت مترو واسه هر نفر شد 10 درهم ( آخرش نفمیدم 1 ایستگاه شد 10 درهم و روز اول 8 ایستگاه شد 14 درهم چرا این اختلاف وجود داشت که پرسیدیم گغتند قیمت نسبت به فاصله و دقیقه سنجیده میشه ) به ایستگاه ستی سنتر رسیدیم از ایستگاه که خواستیم خارج بشیم اگه به سمت راست یعنی شرق برید میشه فروشگاه دی تو دی اگه به سمت چپ برین میشه مرکز خرید ستی سنتر.فروشگاه ها ساعت 9.30 باز می شد ما نیم ساعتی زور رسیدیم واسه همینم همون اطراف یه چرخی زدیم.

توضیح عکس شماره 52 : مسجد خلیفه التاجر روبروی دی تو دی

سمت ستی سنتر رفتیم خرید کردیم و بعد از اون هم به فروشگاه دی تو دی رفتیم حدود 5 ساعت طول کشید خرید کردیم قیمت ها مناسب بود در مورد قیمت ها توضیح کمی بدم که قیمت ها به درهم می باشد مانند نمونه عکس زیر که 140 درهم میباشد.هر درهم هم در تاریخ 23/09/1393 معادل ریال آن برابر است با 9400 ریال یعنی 1 درهم برابر است با 940تومان.

توضیح عکس شماره 53 : مسجد خلیفه التاجر روبروی دی تو دی

ساعت 2 دوباره برگشتیم سمت مترو و بعدش هم وسایل رو بردیم تو اتاق و برگشتیم پایین تا نهار بخوریم نهار رو خوردیم برگشتیم تو اتاق یه چای میل کردیم و کمی استراحت کردیم ساعت 6 رفتیم بیرون خیابون گردی تو رقه میدان ماهی و اطرافش کمی قدم زدیم و از جاهایی دیدن کردیم و شام رو همون بیرون خوردیم .

ساعت 9 اومدیم هتل که لیدر تور خودمونو احمد رو دیدیم، قرار بود بهم بلیط مهمونی رو بده بلیط رو به من داد و کنارش یه ژتون نهار پارک وایلد وادی رو رایگان داد بهم که خودش استفاده نکرده بود چون امروز رفته بود پارک آبی و از ژتون نهار خودش استفاده نکرده بود .

سفرنامه دبی

توضیح عکس شماره 55 : بلیط مهمونی شب هتل کرون پلازا ( Persian nighte )

چون با دوستامون که توی تور در شهر قرار گذاشته بودیم سر ساعت 11 باشیم جلو هتل کرون پلازا که با هم باشیم ( برنامه شب ایرانیا هر چهارشنبه تو هتل کرون پلازا ساعت 11 تا ساعت 3 بامداد بود ) ما تا اماده بشیم و حرکت کنیم شد ساعت 10 قوانین مهمانی این بود که مرد ها 100 درهم پرداخت می کردند و خانم همراه رایگان بود ، خانم های که به تنهایی اومده بودند اجازه ورود نداشتن حتما باید مرد همراشان باشه و اینکه مرد ها باید لباس مجلسی آستین بلند و شلوار مناسب ( لباسی مختص مهمانی ) بپوشند .خانم ها آزاد بودن هر لباسی بپوشند. ما ساعت 10 با مترو که قیمت مترو شده بود 10 درهم 1 طرفه از ایستگاه التحاد (union ) به سمت ایستگاه که هتل کرون پلازا نزدیکی اونجا بود رفتیم ساعت 11 اونجا بودیم دوستانمون هتل رز ریحان بودن تا برسند شده بود ساعت 11.15 ما هم با هم رفتم داخل و کلی شب به خوبی و شادی گذشت . ساعت 2.30 بود از اونجا اومدیم بیرون از دوستانمون خداحافظی کردیم و ما به دلیل اینکه مسیرمون طولانی بود با تاکسی که شد 25 درهم به سمت هتل رفتیم.

توضیح عکس شماره 56 : هتل کرون پلازا محل برگزاری مهمونی

توضیح عکس شماره 57 : هتل کرون پلازا محل برگزاری مهمونی

رسیدیم هتل خودمون و استراحت کردیم خوابیدیم .در مورد مهمانی بهتره خودتون یه جستجو کنید ( اگه خواستین می تونین تو انجمن عضو شین و ایدی من topserver تو اونجا در مورد این مهمانی کامل سوال کنید )

روز چهارم پنج شنبه : ( پارک آبی وایلد وادی ، بازدید مدینه الجمیرا در شب ، خرید )

صبح طبق معمول زود بیدار شدیم و صبحانه خوردیم و برگشتیم به اتاق قرار بود بریم پارک آبی وسایل رو آماده کردیم و از اتاق اومدیم تو لابی ساعت 10.30 بود که ترانسفر اومد دنبال ما قبل از حرکت چک کردم چطوری باید با مترو برگردیم تو راه دوستانمون رو گرفتیم و با سمت پارک رفتیم ساعت 12.15 رسیدیم به پارک دلیل دیر رسیدن هم اینه تا بقیه مسافر ها رو از هتل های گوناگون بگیریم دیر شد . قبل از حرکت ترانسفر به ما دستبندی که مخصوص پارک آبی بود رو به ما داد می دونستم واسه هر کمد باید پول پرداخت کنیم واسه همین وقتی وارد پارک آبی شدیم یه فروشگاه کوچیکی که کنار در ورودی بود 100درهم دستبد رو شارژ کردم .

توضیح عکس شماره 58 : نمای بیرونی پارک آبی ویلد وادی

توضیح عکس شماره 59 : نمای بیرونی پارک آبی ویلد وادی

وسایل ما کم بود یه کمد کوچیک که باید 35 درهم پرداخت می کردم رو انتخاب کردم لباس های مخصوص پارک رو پوشیدیم و به سمت وسایل بازی حرکت کردیم اول یه دور تو محیط بزرگ پارک زدیم و نقشه بازی ها که رو اونجا نصب بود رو چک کردیم و شروع به بازی های مختلف کردیم آب گرم بود و اصلا سرد نبود اما اگه از آب میومدیم بیرون سردمون میشد ترجیج دادیم همیشه تو آب باشیم همه وسایل رو تا 3 بار هم بازی کردیم خلوت بود و اصلا تو صف نبودیم .خیلی خوش گذشت مخصوصا چون دوستانمونم بودن لذت چند برابر می شد.ساعت آخر رو به سمت استخری که به موج مصنوعی هر 15 دقیقه شروع می شد رو گذروندیم اونجا یه حمام آفتاب گرفتیم واقعا تو این فصل حرارت مستقیم آفتاب خیلی زیاد بود . بعد من به همسرم گفتم میرم وسایل رو میارم تا اینجا عکس بگیریم وارد سالن کمد ها که شدم کمد من خراب شده بود 30 دقیقه معطل شدیم تا کمد رو شکوندن وسایل منو دادن جالب بود خیلی از ما عذر خواهی کردین بابت این معطلی و اتفاقی که افتاده بود هنوز روز بود ما کلی عکس تو محیط پارک و فیلم برداری انواع بازی ها رو گرفتیم قبل اینکه بریم شب قبلش احمد به من یه بلیط نهار داده بود که رایگان بود و حدود 54 درهم قیمت غذا ش بود که برای ما رایگان بود . رفتیم نهار رو خوردیم نهار اونجا یه عدد همبرگر کوچیک نوشابه و سیب زمینی بود.

توضیح عکس شماره 60 : نمای داخل پارک آبی کنار سالن رختکن

توضیح عکس شماره 61 : راه پله های بازی سقوط آزاد

توضیح عکس شماره 90% : نمای داخل پارک آبی سقوط آزاد 80 متر ارتفاع

توضیح عکس شماره 63 : فروشگاه داخل پارک آبی ویلد وادی

توضیح عکس شماره 64 : نمای برج العرب از داخل پارک آبی

توضیح عکس شماره 65 : نهار همبرگر + سیب زمینی + نوشابه

توضیح عکس شماره 66 : بازی موج سواری روی آب پارک وایلد وادی

بعد از کلی عکس و فیلم از پارک آومدیم بیرون آفتاب غروب کرده بود ، کنار در ورودی پارک ، ورودی برج العرب هستش که نمایی زیبایی رو از درب ورودی داره اجازه وارد شدن نمی دن و فقط می تونید از جلو درب ورودی برج العرب عکس یادگاری بگیرید ،

توضیح عکس شماره 67 : برج العرب

ما بعد از گرفتن عکس یادگاری به سمت مدینه الجمیرا که که فاصله 5 دقیقه با پارک آبی داشت رو پیاده طی کردیم رسیدیم به مدینه الجمیرا ،چون ما روز دوم با تور در شهر به اینجا اومده بودیم زیاد وقت نذاشتیم و از شب اونجا هم دیدن کردیم اما روز زیبا تری داره نسبت به شب ،

توضیح عکس شماره 68 : مدینه الجمیرا

توضیح عکس شماره 69 : بازار مدینه الجمیرا

بعد از دیدن اونجا با تاکسی به نزدیک ترین مترو خودمونو رسوندیم ( مسیر کوتاه بود اول راننده نمی رفت مسیری که 10 درهم بود از ما 20 درهم گرفت ) با راننده صحبت کردیم که اهل فلسطین بود و از شغل منو خانمم سوال کرد بعداز گذشت 10 دقیقه به مترو رسیدیم با دوستانمون خداحافظی کردیم چون دیگه نمی دیدیمشون از مترو هم نفری 10 درهم دادیم به سمت مترو الاتحاد (union ) رفتیم وقتی رسیدیم برنامه ما این بود که سری به فروشگاه دی تو دی 1 تا 10 درهمی بزنیم از ایستگاه مترو که اومدین بیرون چشمون خورد به فروشگاه که دقیقه روبروی ایستگاه union بود فروشگاهی 2 طبقه کلیه وسایل از 1 الی 10 درهم بود فروشگاه خوبی بود خرید خودمونو کردیم به سمت هتل رفتیم وسایل را گذاشتیم تو اتاق هتل یه چای خوردیم دوباره اومدیم بیرون و دور زدیم و شام خوردیم . شب آخر بود دوست داشتم تمام لذت رو ببرم واسه همینم تا ساعت 1 بیرون بودیم و دور می زدیم بعد برگشتیم هتل وسایل خودمونو جمع و جور کردیم تا فردا هم وقت داشته باشیم .

روز آخر جمعه : ( تحویل اتاق ، پرواز به سمت ایران ، فرودگاه امام خمینی ، پایان مسافرت )

پرواز ما ساعت 1.15 به وقت محلی دبی بود ساعت 7 صبح بیدار شدیم وسایل رو اوردیم پایین و صبحانه خوردیم قرار بود ساعت 10 ترانسفر فرودگاه بیاد دنبالمون واسه همین 1 ساعتی وقت داشتیم رفتیم بیرون یه دور کوچیک زدیم و برگشتیم هتل و اتاقمون رو تحویل دادیم چون ما از سرویسی که توی یخچال استفاده نکرده بودیم زود کارمون انجام شد در صورتی که اگه استفاده می کردیم باید پولی رو پرداخت می کردیم .ساعت 10 شده بود وسایل خودمونو گذاشتیم تو ون و به سمت فرودگاه راه افتادیم فاصله هتل تا فرودگاه 10 دقیقه بود که بعد از طی کردن این مسیر رسیدیم به فرودگاه ، تو فرودگاه هم بعد از گرفتن کارت پرواز و چک کردن خروج از کشور به سالن انتظار رسیدیم تو سالن فروشگاه خوبی داشت که ما ایرانی ها بعضی از جنس های که خیلی ارزون بود رو نمی تونستیم بخریم و انواع شکلات قیمت نسبتا گرانی داشت را به سفارش دوستان خرید کردیم.

توضیح عکس شماره 70 : جایزه فروشگاه فرودگاه ترمینال 2 دبی

توضیح عکس شماره 71 : فروشگاه فرودگاه ترمینال 2 دبی

من تقریبا 46 درهم برام پول مونده بود که تو همون فرودگاه درهم رو به دلار چنچ کردم و بهم 12 دلار داد . جلوی درب خروجی f2 نشستیم ساعت 12.50 دقیقه بود که در خروجی باز شد و اعلام شد پرواز قشم ایر به شماره 2203 می تونن سوار بشن بعد از سوار شدن ساعت 1.30 پرواز کردیم .

توضیح عکس شماره 72 :موتور هواپیما ایرباس 600 – 300 قشم ایر

هوا تقریبا وقتی وارد ایران شدیم بد بود از جنوب تا خود تهران هوای بدی بود هواپیما متاسفانه تکون های شدیدی داشت که حال چندین مسافر بهم خورد ساعت 3 به وقت تهران به فرودگاه امام خمینی رسیدیم که واسه شرایط جوی خیلی پرواز بدی بود ،

توضیح عکس شماره 73 : شرایط بد جوی در خاک ایران

تو سالن فرودگاه هم که بعد از دریافت وسایل ها به سمت تاکسی حرکت کردیم که یه تاکسی سمند مخصوص خود فرودگاه گرفتیم تا ما رو برسونه خونه 50 هزار تومان گرفت . هزینه مسافرت : برای 2 نفر

هزینه بلیط ، هتل ، ویزا : 1360000 تومان نفری

پولی که در مسافرت به همراه من بود : 900 دلار معادل 3330 درهم

هزینه تورهای و خوراک و مترو : تور وایلد وادی نفری 250 درهم ، تور گشت شهری 170 درهم نفری ، مهمانی هتل کرون پلازا 100 درهم ، مترو و تاکسی 130 درهم ، خوراک : 100 درهم / جمعا برای 2 نفر 1170 درهم

هزینه خرید 820 درهم

برگشتی پول : 390% دلار معادل 1340 درهم

این سفرنامه ما بود و فقط جهت اطلاع و راهنمایی دوستان نوشتم تا بقیه دوستان هم از تجربه من استفاده کنند امیدوارم راضی باشید موفق و پیروز باشید.

دوستان ما چند اشتباه کردیم تو سفر خودمون که می خوام بگم تا شما دوباره این اشتباهات رو انجام ندین و چند پیشنهاد من به شما :

1.تور در شهر حتما بگیرین اونم روز اول یعنی رسیدین اولین روز تور در شهر رو بگیرین

2.تاکسی مسیر کوتاه نگیرین که بصرفه نیست .

3.تعداد روز های که میمونین اگه مشکل مالی ندارین و وقتشو دارین 1 هفته باشه من مشکل کاری داشتم واسه همین باید زود برمیگشتم که آخرین روز پشیمون بودم که چرا روز های بیشتری دبی نبودم.

4. تور هاتونو از تهران بگیرید چون ارزون تره تو هتل ما مسافری بود که از یکی از شهرستان ها گرفته بود همون هتل ، همون پرواز ، و تعداد روز های با هم مساوی بود که آژانس از اونا نفری 500 هزار تومان اضافه تر گرفته بود.

نقد و بررسی هتل : لند مارک رقه

نقاط مثبت :

1. هتل زیبا ، شیک ، اینترنت رایگان ، استخر ، سالن ورزش ، سونا ، سرویس بهداشتی تمیز ، وان حمام ، گاوصندوق ، تلویزیون lcd

2. نزدیکی به 3 ایستگاه مترو با فاصله 5 دقیقه ای ، ایستگاه رقه 5 دقیقه ، ایستگاه union 5 دقیقه ، ایستگاه صلاح الدین 4 دقیقه

3. 2 سوپر مارکت ایرانی کنار هتل می باشد

4. فاصله تا داروخانه 2 دقیقه

5. 3 فروشگاه ریف مال ، الغریر ، انصار گالری با فاصله 5 دقیقه ای کنار هتل می باشد

6. رستوران و فس فود های مختلفی با فاصله 3 دقیقه ای از هتل فاصله داره

16. صبحانه ، نهار با سبک ایرانی ، هندی فلیپینی بسیار خوشمزه بود عالی

17. وجود چایساز در اتاق

نکات منفی :

1. نداشتن دمپایی برای توالت ( اگه به پذیرش اطلاع بدین براتون میارن رایگانه )

2. نداشتن اتو و میز اتو

------------------------------------

نکاتی که قابل ذکر هستش اینه که : سعی کنید به پذیرش بگید اتاقتون رو به خیابان باشه ، من اگه دوباره برم دبی باز هم همین هتل میرم