سفر به سرزمین سبز مالزی (بخش 3)

سفر به سرزمین سبز مالزی (بخش 3)

سفر به سرزمین سبز مالزی ( بخش 3 )

ایستگاه بعدی که ما پیاده شدیم ایستگاه 6 یا برجهای تایمز اسکور بود تو این منطقه هم مراکز خرید زیادی هست هم اینکه خود این برجها یکیش هتله یکیش مرکز خرید خیلی بزرگی که 10 طبقست که البته مراکز خریدش از طبقه شیشم به پایینه طبقات بالا بیشتر دفتری هستن. نکته جالب تو این مرکز خرید اینه که طبقات بالا ارزونتر از طبقات پایین هستن. ما وقتی وارد مرکز خرید شدیم همون اول با آسانسور رفتیم طبقه هشتم برای خرید بلیط دهکده فرانسوی و ژاپنی چون برای رفتن به اونجا باید یک روز زودتر بلیط میخریدیم . طبقه هشتم یکی از دفترها دفتر فروش بلیط برای اونجا بود که جلوی درش هم یه بنر با طرح دهکده فرانسوی گذاشتن و به راحتی میتونید پیداش کنید رفتیم برای تهیه بلیط که متاسفانه برای فرداش بلیط نداشت و مجبور شدیم برای پس فرداش بلیط بگیریم برای هفت نفر . مبلغ هر بلیط 60 رینگت بود که طبق لیست برنامه حرکتی که بهمون نشون داد ساعت رفت 10 و برگشت 3.5 رو انتخاب کردیم که اول خواستیم ساعت ده تا 7.30 رو برای برگشت انتخاب کنیم که گفت نمیشه و باید یا ساعت ده تا 3.5 باشه یا یک تا 7.30 که ما همون اولیو انتخاب کردیم . محل سوار شدن به ون هم پایین جلوی لابی هتل تایمز بود که دقیقا وقتی از پله های مونو ریل پایین بیایم جلوی همون پله هاست که ما برایه اینکه مطمئن بشیم همون روز رفتیم جای دقیقشو پیدا کردیم و از مسئولین امنیتی هتل هم پرسیدیم بعد اینکه خیالمون از بابت بلیطها راحت شد رفتیم پاساژ یه مقدار خرید کردیم البته خیلی گرون بود به غیر از چند تا مغازه تو طبقه 5و 6 بقیه گرون بودن بعد رفتیم همونجا ناهار مک دونالد خوردیم و ساعت 2 رفتیم برای سوار شدن به اتوبوس. ما سر ساعت دو سوار اتوبوس شدیم و ایستگاه بعدییعنی ایستگاه 8 که پیاده شدیم محله چینی ها بود چون ما میخواستیم به باغ پرندگان و پارک ارکیده بریم و زمان زیادی نداشتیم نیم ساعت بیشتر تو محله چینی ها نموندیم هر چی بخواین اونجا پیدا میشه که همین جنسایه چینی هستن که با قیمت مناسب میتونین بخرین و حسابی هم میتونید اونجا چونه بزنین برای سوغاتی خریدن جایه خوبیه اگر نماد مالزی هم میخواین بخرین بهترین جا محله چینی هاست که خیلی مناسب تر از بقیه جاها میده

بعد از محله چینی ها ما به ایستگاه برگشتیم و به طرف ایستگاه باغ پرندگان و پارک ارکیده که تو ایستگاه 15 بود رفتیم بلیط ورودی باغ پرندگان 50 رینگت بود ما چون نه وقت زیادی داشتیم و هم اینکه تو باغ وحش پارک آبی انواع پرنده هارو دیده بودیم دیگه اونجا نرفتیم و به پارک ارکیده رفتیم و باغ پرندگان و پارک پروانه ها نرسیدیم اگه علاقه به پرنده و پروانه دارین میتونید به اونجا سر بزنین ولی باغ ارکیده هم به قدر کافی قشنگ هست هم برای گشتن و هم برای عکس گرفتن متاسفانه یا خوشبختانه مالزی جاهایی که میریم بیشتر از لذت بردن از طبیعت درگیر عکس انداختن شدیم چون واقعا مناظر بیاد موندنی برای عکس داره بعد دو ساعت گشتن توی پارک به ایستگاه برگشتیم درضمن باغ پرندگان تا ساعت 6 بلیطشو میفروشن پس اگه قراره اونجا برین سریعتر بلیطشو تهیه کنید. بعد از اونجا ما به شهر برگشتیم و رفتیم ایستگاه مسجد جامع پیاده شدیم شام خوردیم و همون مسیرو به برگشتیم به هتل.

<  سفرنامه مالزی

سفرنامه مالزی

روز پنجم ما قرار بود به گنتینگ بریم برای همین صبح زود بیدار شدیم و ساعت هشت از هتل زدیم بیرون تا سر وقت به کی ال سنترال برسیم و بلیطهامونو برای گنتینگ تهیه کنیم آخه روز قبل نتونستیم به موقع برسیم برای تهیه بلیط چون بلیط فروش تا ساعت 5 باز بود .بلیط فروشی گنتینگ هم تو خود مترو طبقه بالا هستش و هم کنار ایستگاه اتوبوسی که حرکت میکنه تو همون کی ال سنترال قسمت اتوبسرانیش که ایستگاهای اتوبوس هستن انتهای سالن طبقه پایین نهایتا ما صبح ساعت 8.45 رسیدیم به کی ال سنترال و به بلیط فروشی که رفتیم متاسفانه گفت که بلیط برای اونروز صبح نداره و فقط برای بعد از ظهر اونم ساعت دو هستش یک ساعت هم که تا اونجا راه بود دیگه ما دیدیم زمانی نمیمونه برای گشتن اونجا بنابراین برای پس فردا یعنی روز آخر ساعت ده صبح بلیط گرفتیم چون فردا هم قرار بود به دهکده فرانسوی ها بریم .

بلیط گنتینگ رفتو برگشت به همراه بلیط تله کابین برای هر نفر ده رینگت بود در حالی که تور با هزینه 50 دلار میبردش ما بلیطامونو گرفتیم و موندیم که اونروزو چیکار کنیم که تصمیم گرفتیم برنامه روز آخرو با اونروز جابه جا کنیم چون تصمیم داشتیم روز آخر به غار میمونها بریم بنابراین اونروز به غار میمونها رفتیم.

بلیط غار میمونها یا همون batu cave رو هم همونجا میفروختن ما از باجه ها که روش هم نوشته بود بلیط رفتو برگشتو به ازای هر نفر 4 رینگت خریدیم که خداییش برای همچون مسافتی هیچی نبود رفتیم تو ایستگاه مربوطه و قطار هم خیلی بموقع اومد سوار شدیم و بعد از تقریبا نیم ساعت تو ایستگاه آخر پیاده شدیم .

جای فوق العاده قشنگی بود از درو دیوار میمون میریخت که نه تنها از آدمها نمیترسیدن بلکه ازدستشون غذا هم میگرفتن باهاشون بازی هم میکردن اونجا تعدادی معبد بود که هندوها پرستش میکردن با آداب و سنتهای عجیب خودشون که چطور برای مجسمها دولا راست میشدن. زانو میزدن. سجده میکردن. میوه و شیرینی برا مجسمه ها میاوردن .گل گردنشون مینداختن که این نوع عبادتهارو من فقط تو تلوزیون دیده بودم و باورم نمیشد هنوز هم وجود داشته باشه.

وقتی از مترو وارد شدیم یه مسیر سمت چپ بود یکی سمت راست، سمت چپمون یه غار بود که ورودی نفری 5 رینگتی داشت توش فقط یه سری مجسمه بود که که خیلی قشنگ درست شده بودن و یه سری پله بود که میرفت بالا ما فکر کردیم اون بالا خبری هست کلی پله رفتیم دیدیم هیچی نیست و خسته از اون همه پله برگشتیم و به سمت راست رفتیم که تعدادی معبد بود و مجسمه بزرگ طلایی رنگ ، کنار مجسمه کلی پله بود که بالا به غار میرفت ماهمه اون پله هارو بالا رفتیم توی مسیر کلی میمون بود که بهشون غذا میدادیم و خیلی جالب انگار که میفهمن ثابت وامیستادن و کنارشون عکس میگرفتیم .به بالای پله ها که رسیدیدم دوباره یه غار بزرگ بود که تعدادی مجسمه توش بود و انتهای غار یه معبد دیگه بود که پرستش میکردن. پس از گشتن غار پایین برگشتیم اونجا شیر نارگیل طبیعی دونه ای 4 رینگت میفروختن خیلی جالب بود. با ساتور دورتا دور نارگیلو میزد یه نی میذاشت توش میداد بهمون که خیلی خوشمزه بود و اونجا حال میداد (من یدونه سالمشو خریدم اوردم خونه دو ساعت طول کشید بتونم بشکنمش اونا با دوتا ضربه سرشو جدا میکردن) بعد از گشتن اونجا یه مجسمه اون کاهن بزرگ طلایی رنگشون به قیمت 20 رینگت خریدیم که البته اول 35 میگفت 20 دادیم ساعت یک ونیم به ایستگاه مترو برگشتیم و همون مسیرو برای برگشت طی کردیم و به کی ال سنترال رسیدیم. اونجا ناهار خوردیم رفتیم به تایمز اسکور هم برای گردش و هم برای خرید یه سه ساعتی رو هم اونجا گشتیم شام خوردیم و بعد برگشتیم به هتل