سفری رویایی و پر هیجان به مارماریس ( قسمت دوم )

سفری رویایی و پر هیجان به مارماریس ( قسمت دوم )

سفری رویایی و پر هیجان به مارماریس

بعد از این آتش بس تفنگ ها از همه گرفته شد و دیگه اون سرو صدا و شور و هیجان خوابید و همگی در جیپ ها مستقر شدند و به سمت ایستگاه بعدی حرکت کردی

ایستگاه بعدی استخر، دوش، سرویس بهداشتی، رستوران و چند مغازه بود که اگر در اینجا چیزی میخواستیم باید هزینه پرداخت میکردیم. بعد از یک استراحت نیم ساعته دوباره با جیپ در جاده جنگلی حرکت کردیم و از مناظر زیبا و جیپ سواری لذت بردیم.

جیپ سواری و مناظر زیبا

در طول مسیر از کنار ایستگاه کواد سافاری عبور کردیم که در ان با موتورهای 4 چرخ، جنگل نوردی می کردند.

کوادسافاری

به ایستگاه بعدی که پیاده روی در دل جنگل و دیدن مناظر و چشمه ها و آبشار ها و رودخانه های زیبا بود رسیدیم. بعد از یک پیاده روی کوتاه به ابشار تورگورت رسیدیم که میتونستیم از بالای این آبشار که ارتفاعش 10 متر بود بپریم. این آبشار و برکه زیرش به حدی زیبا بود که من و همسرم فرصت رو از دست ندادیم و لذت پرش از بالای آبشار رو تجربه کردیم.

طبیعت زیبای جنگل

آبشار تورگورت و طبیعت زیبای جنگل

پرش از آبشار تورگورت

در این جا، دختر بچه ی 4 ساله رو دیدیم که به تنهایی از فاصله ای کمتر که باز هم زیاد بود در آب پرید و انقدر شجاعت این دختر بچه و راحتی مادرش برای من تعجب آور بود که اگر با چشم خودم نمیدیدم باورم نمیشد که یک بچه با این سن و سال انقدر شجاع باشه.

پرش از ارتفاع دختر بچه 4 ساله انگلیسی

مسیر جنگلی که پیاده طی کردیم مسیری در امتداد رودخانه و برکه ها با درختان و گیاهان جنگلی بود که اگر بخوام تشبیه اش کنم فقط میتونم بگم انگار یه تکه از بهشت رو دیدم. در راه برگشت به یک درخت کهنسال رسیدیم که با دستمال کاغذی به شاخه و برگ های اون گره زده بودند. به این درخت، درخت آرزوها میگفتند. طبق سنت آنها، ما و بقیه توریست ها با دستمال کاغذی هایی که بمون میدادند به شاخه و برگ های این درخت گره زدیم و آرزو کردیم. سپس به سمت ایستگاه بعدی برای صرف نهار رفتیم.

درخت آرزوها

در آخرین ایستگاه به ساحل بوزبورون رسیدیم که یکی از جاذبه های توریستی در جهان به شمار می آید و محل تلاقی دو دریای بزرگ اژه و مدیترانه است. این دریا به اینصورته که شما تا فاصله خیلی زیادی میتونید در آن پیاده روی کنید و عمق آب حداکثر تا زیر زانوی شما میاد ولی در کنارتون یه جاهایی پر عمق میشه به طوری که کشتی در آن رفت و آمد دارد. تفاوت این عمق در کنار هم با رنگ آبی تیره و رنگ شن های کف دریا کاملا واضح و قابل تشخیصه. در این ساحل یک ساعتی را به شنا و پیاده روی در آب و تماشای مناظر زیبا گذروندیم.

پیاده روی تا 1 -2 کیلومتر در دریا

تفریحات آبی در این ساحل زیبا

از ابتدا تا انتهای تور چند عکاس و فیلمبردار همراه جیپ ها بودند که از صحنه به صحنه این تور فیلم و عکس میگرفتند. یکی از عکاس ها به ما DVD فیلم ها و عکس های گرفته شده را 150 لیر پیشنهاد داد که ما با کلی چونه و تخفیف این DVD را 30 لیر گرفتیم.

در مسیر بازگشت همچنان با دیدن مناظر زیبای این جاده نهایت لذت را می بردیم و این تور با کلی خاطره خوب و هیجان به پایان رسید.

سفرنامه استانبول

ساعت حدودا 4 بعداز ظهر راننده جیپ مارو به هتل رسوند و با توجه به اینکه در این ساعت وقت اسنک بود، بعد از استراحت کوتاه به رستوران هتل برای صرف اسنک رفتیم

عصرونه هتل

تور شام در کشتی

برای شب تور شام در کشتی رو داشتیم. ساعت 7 بعداز ظهر با سرویس به سمت ایستگاه کشتی ها رفتیم. اسکله کشتی ها در مرکز مارماریس قرار داره. تمام کشتی ها در این قسمت لنگر انداختن و هر کشتی یک تور را ارائه میدهد که ما همه قیمت ها رو پرسیدم و توری را که ما از جونیت گرفتیم خیلی به صرفه تر از این بود که خودمون جدا جدا میومدیم.

اسکله کشتی های تفریحی

قیمت هایی که من از کشتی های تفریحی پرسیدم به اینصورت بود:

تور غواصی نفری 55 لیر، تور دالیان نفری 65 لیر، تور جزیره ترنج نفری 35 لیر، شام در کشتی نفری 6 یورو ساعت 20:00 کشتی King Sezarراه افتاد. مسیری که این کشتی طی میکرد موازی همون پیاده روی 11 کیلومتری بین دوشهر مارماریس و ایچملر بود. ساعتی که کشتی راه افتاد کم کم هوا داشت غروب میشد و غروب بر روی این دریا با مناظر عالی واقعا بی نظیره.

کشتی King sezar

غروب آفتاب بر روی دریا

کروز بزرگی که در اسکله لنگر انداخته

شام کشتی

بعد از استراحت و لذت بردن از مناظر، بر روی عرشه کشتی پایکوبی ها شروع شد. سپس کشتی در انتهای مسیر که ایچملر بود توقف کرد و شام سرو شد. در مسیر بازگشت هم همچنان موزیک ادامه داشت تا نهایتا ساعت 11 شب به اسکله رسیدیم.
از کشتی که پیاده شدیم انقدر خیابان شلوغ و پر جنب و جوش بود که انرژی دوباره گرفتیم و بیش از پیش راغب شدیم که همچنان در این خیابان برای گشت و گذار و تفریح بمانیم.

دلموش هایی (مینی بوس های کوچک) که در مارماریس کار میکنن تا ساعت 1 شب هستند ولی گاهی اگر شانس داشته باشید تک و توک تا ساعت 2 شب هم میتونید دلموش پیدا کنید. کرایه دلموش ها نفری 2.5 لیر بود.

روز دوممون هم به این ترتیب با کلی خاطره خوش به پایان رسید و ما به محض رسیدن به هتل تازه فهمیدیم که چقدر خسته هستیم و میشه گفت که بیهوش شدیم.

روز سوم: تور کشتی ترنج + گشت و گذار در مرکز شهر مارماریس (Marmaris Center)

صبح با کلی انرژی ساعت 7 بیدار شدیم و خودمون رو برای تور کشتی ترنج آماده کردیم. ساعت 9 صبح سرویس اومد دنبالمون و مجددا ما رو به مرکز شهر برد. قبل از اینکه سوار کشتی Aqua Life Boat برای تور ترنج بشیم، یک کشتی خیلی بزرگ با ظاهر جالب دزدان دریایی، چشممون رو گرفت و به سمت اون رفتیم. از مسئول اش اجازه گرفتیم و از کشتی بسیار زیبا و لوکس دزدان دریایی دیدن کردیم. این کشتی همان مسیر جزیره ترنج را میرفت با این تفاوت که در طول مسیر بازی با کف رو داشتند بقیه برنامه ها اونطوری که پرسیدیم شبیه به همان کشتی خودمون بود. بلیط ورودی این کشتی نفری 100 لیر بود.

کشتی دزدان دریایی

سپس به سمت کشتی خودمون رفتیم و راس ساعت 10 اسکله رو ترک کرد. بعد از طی مسیری کوتاه،کشتی در وسط دریا نگه داشت و اعلام کرد که میتونید در دریا شنا کنید. این بخش هم به نوبه خود هیجان داشت چون برای اولین بار میخواستیم پریدن از عرشه کشتی رو تجربه کنیم. این پرش واقعا عالی بود. شنا در آب های شفاف و زلال و معتدل این دریا خیلی لذت بخشه.

آبهای شفاف و زلال دریا

در طول مسیر سه بار دیگه همین توقف ها در وسط دریا و نزدیک ساحل های مختلف انجام شد و همه توریست ها حسابی در بهترین و تمیزترین قسمت های دریا آب تنی کردند و آفتاب گرفتند.

ساحل های بسیار تمیزی که کشتی برای شنا نگه میداشت

نهار کشتی

در بین مسیر به غارهایی رسیدیم که رنگ سنگ های این غار تقریبا سبز بود و به همین خاطر به غارهای فسفری معروف بودند.

غارهای فسفری

در یکی دیگر از توقف ها کارکنان کشتی در دریا برای ماهی ها غذا میریختند و در این آب های شفاف ماهی هایی با اندازه های مختلف بر روی سطح آب میومدند و غذاها رو میبلعیدن.

در طول مسیر، برنامه های شاد و رقص های مختلف توسط کارکنان اجرا میشد تا مهمانان کشتی رو شاد کنند. توقف چهارم در جزیره ترنج بود که یک جزیره کوچک با دو-سه خیابان مملو از مغازه های مختلف بود که قیمت مغازه ها انقدر بالا بود که هیچ خریدی نکردیم و فقط یک گشت یک ساعته در جزیره داشتیم و خودمون رو به یک یخ در بهشت مهمان کردیم.

جزیره ترنج

مغازه های جزیره ترنج

کشتی بعد از توقف یک ساعته در جزیره به سمت مارماریس حرکت کرد. در طول مسیر در هوای بسیار مطبوع با مناظر زیبا بر روی عرشه کشتی یک استراحت کوتاهی کردیم. ساعت 18 تور کشتی ترنج به پایان رسید.

بعد از استراحت و صرف شام در هتل، ساعت 9شب که کم کم شور و هیجانات خیابانی شروع میشد با دلموش های سبزی که از کنار هتل به سمت مرکز شهر میرفتن حرکت کردیم و به سمت گرند بازار و خیابان ها و مغازه های LC Wakiki و Koton رفتیم و یک خرید حسابی کردیم. اکثر مغازه ها در مارماریس تا ساعت 1:30 باز هستند و با خیال راحت بعد از تفریحاتتون میتونید خرید کنید.(البته به غیر از پاساژها و مغازه های مارک دار که تا 23 باز هستند)

روز و شب سوم هم به این ترتیب به پایان رسید و یک روز فوق العاده دیگه برامون ثبت شد.

روز چهارم: غواصی + چک اوت هتل Nergis Select و چک این در هتل Green Nature Resort

در این روز اقامت ما در هتل Nergis Select به پایان میرسید بعد از چک اوت، چمدان ها رو تحویل رسپشن هتل دادیم. این روز برنامه غواصی داشتیم که از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر ادامه داشت. وقتی وارد کشتی شدیم مربیان غواصی در یک برگه مشخصاتمون رو نوشتن و ازمون امضا گرفتن. قبلش هم کامل ازمون پرسیدن که هر گونه بیماری آسم یا ناراحتی قلبی و صرع و ... دارید نمیتونید غواصی کنید ما هم که خدا رو شکر مشکلی نداشتیم برگه رو امضا کردیم. بعد از طی مسیری کوتاه یکی از مربیان غواصی به انگلیسی در مورد علائم غواصی و هشدار هایی برای استفاده درست از وسایل غواصی توضیح داد. سپس کشتی در کنار یک ساحل لنگر انداخت و مرحله اول غواصی شروع شد.

وسایل و لباس های غواصی

به محض خوندن اسممون، با کلی هیجان و استرس به طبقه پایین کشتی رفتیم. ابتدا لباس های غواصی رو تنمون کردند، به حدی این وسایل سنگین بودند که به تنهایی نمیتونستیم بلند بشیم و البته این سنگینی فقط برای بیرون آب بود و زیر آب این وزن رو اصلا احساس نمیکردیم.

شروع غواصی

سپس از آب های کم عمق شروع کردیم. مربی که همراه ما بود اول مطمئن شد که با کپسول اکسیژن مشکلی نداریم و به راحتی میتونیم زیر آب نفس بکشیم سپس ما رو به کف دریا برد که در مرحله اول عمق 3-4 متر رو تجربه کردیم. در این مرحله همونطور که در کف دریا بودیم مربیمون به همراه ماهی های رنگارنگی که از کنارمون رد میشدند کلی عکس و فیلم با ژست های مختلف گرفت و چند تکه نان بمون داد تا به ماهی ها غذا بدیم، به محض اینکه نان را در دستمان گرفتیم تمام ماهی ها دور دستمون حلقه زدند و نان ها را با گازهای کوچکی که از دستمان میگرفتند میبلعیدن.

غواصی در عمق دریا

مناظری که برای بار اول زیر دریا دیدیم خیلی جالب و هیجان انگیز بود. دسته های ماهی کوچک و متوسط با رنگ های مختلف بدون اینکه از ما فرار کنند یا بترسند در کنارمون شنا میکردند. سنگ های مرجانی، صدف های مختلف، گیاهان جورواجور واقعا دیدنی و زیبا بود. برای ما که اولین بار غواصی در عمق دریا و آب های آزاد رو تجربه میکردیم، خیلی هیجان و لذت داشت. بار اول بیشتر مبهوت این زیبایی ها شده بودیم. سپس مربیمان مارو از صخره ها که دو دستی بشون چسبیده بودیم جدا کرد و با خود برای شنا در عمق بیشتر برد. در طول این مسیر همراه با ماهی ها در مسیری که می رفتند شنا میکردیم. از کنار گیاهانی که گلشون به محض نزدیک شدنمون بسته میشد رد میشدیم. این مناظر رو که میدیدم خاطرات فیلم کارتونی های دوران کودکیم که در عمق اقیانوس ها بود برام زنده میشد. به حدی چیزهای جدید و جالبی در اعماق آب دیدیم که وقتی اومدیم روی سطح آب فکر میکردیم یک ساعت داشتیم غواصی میکردیم و تا چند دقیقه ای مبهوت این همه زیبایی و عظمت دریا بودیم.

هر سری چند گروه حداکثر دو نفره به همراه یک مربی به اعماق آب میرفتن و به مدت 20 دقیقه غواصی میکردند. در این مدت بقیه توریست ها میتونستن در آب های شفاف دریا آب تنی کنند.

نهار کشتی غواصی

بعد از نهار، کشتی دوباره به راه افتاد و بعد از طی مسافتی، دوباره در جای دیگر از دریا لنگر انداخت. اینبار تجربه غواصی در اب های پر عمق تر رو تجربه میکردیم. مجددا اسم ما رو اول خوندن و ما با اشتیاق چند برابر نسبت به بار اول خودمون رو به طبقه پایین رسوندیم. بعد از آماده شدن و پریدن در آب احساس میکردم که اینبار راحت تر هستم و خیلی استرس نداشتم. بلافاصله همراه با مربیمون به عمق دریا رفتیم. این سری در عمق 7-8 متر، غواصی کردن رو تجربه کردیم. ماهی های مختلف با اندازه های بزرگ تر و رنگ های زیبا، دسته های بزرگ ماهی ها که در یک جهت حرکت میکردند، صخره های مرجانی بزرگ، گیاهان با تنوع بیشتر، مارماهی های زیاد که در کف دریا در کنار هم بودند، هشت پاها ، صدف هایی که باز و بسته میشدند و ... به حدی تنوع گونه های گیاهی و آبزی در زیر آب زیاد بود که سرم رو به هر طرف که میچرخوندم یک چیزه جدید و جالب میدیدم. در این عمق از دریا، یک قسمت هایی مثل دره میشد و انقدر عمق زیاد بود که آب تیره میشد، وقتی مربی ما رو به سمت این دره ها میبرد هر لحظه فکر میکردم الانه که به ته دریا سقوط کنم ولی هر چقدر پایین تر میرفتیم صحنه های زیبا تری میدیدیم. لذتی که در غواصی بار دوم تجربه کردم واقعا قابل وصف نیست و احساس میکنم که با یک دنیای جدید دیگه ای اشنا شدم.

سپس مربی ما را در کنار یکی از صخره ها، نگه داشت و در زیر آب نمایش های جالبی اجرا کرد. بعد از حدودا 20 دقیقه غواصی به سطح آب امدیم و تا ساعت 5کشتی سواری ادامه داشت.

کشتی غواصی

لابی هتل

سپس به هتل برگشتیم و چمدان ها را تحویل گرفتیم و با تاکسی به سمت هتل5 ستاره Green Nature Resort رفتیم بعد از تحویل اتاق یک لیست از امکانات پولی و رایگان هتل بمون دادند که طبق اون برنامه، از امکانات هتل میتونستیم استفاده کنیم. اتاقی که در هتل جدید به ما دادند یک اتاق 3 تخته با ویوی جنگل و استخر بود.

اتاق هتل درResort Green Nature

نویسنده : نیما اعلایی

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب‌ سایت بانک تور و گردشگری مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی‌گیرد.