راهنمای سفر به مرکز جنوب شرق آسیا، مالزی

راهنمای سفر به مرکز جنوب شرق آسیا، مالزی

سفر را حتما با تحقیق و اطلاعات کافی در مورد مقصد از نظر آب و هوا مسیر ها مناطق دیدنی مراکز خرید و تفریحی و حتی لباس مناسب آن منطقه انتخاب کنید از تجربه سایر دوستان در سایت last second که قبلا به این سفر را رفته اند و با دیگران به اشتراک گذاشته اند استفاده نمایید کاری که من خودم به شخصه انجام دادم و بطور قابل ملاحظه ایی از وقت و هزینه ها صرفه جویی شد و تصمیم گرفتم با کامل کردن تجربیات دیگر عزیزان تا حدی سفر را برای هموطنان دیگر راحت تر نمایم واگر هم کم و کاستی بود دیگر عزیزان در سفر نامه های خود کم و کاستها را برطرف نمایند و با کمال تشکر از همه عزیزانی که زحمت به اشتراک گذاشتن تجربیات خود را کشیدند.

معمولا در ابتدا که تصمیم به انجام سفر می نمایید شروع به جستجو در سایت آژانس های مسافرتی و انتخاب هتل و نوع پرواز می کنید.

برای تهیه تور هیچ عجله نکنید و در برخی مواقع میتوانید با کمی حوصله بهترین تصمیم را بگیرید.

برجهای پتروناس

پرواز:

برای رفتن به کوالا از چند شرکت هواپیمایی میتوانید استفاده کنید ولی روی تور ها و پکیج ها معمولا 2 پرواز ایرانی پیشنهاد میشود

1-ماهان / 2-ایران ایر ، که بنده هواپیمایی ماهان را چه در مسیر های داخلی کاری و در مسیر های خارجی انتخاب می نماییم که دلایل آن نیز نیاز به باز گو ندارد. یکی از علل انتخاب ماهان - پرواز برگشت آن است که شما در روز آخر تا ساعت 5 بعدازظهر وقت دارید که در کوالا بمانید چون پرواز برگشت ساعت23:30 میباشد ولی پرواز ایران ایر ساعت13:30 میباشد که شما باید روز آخر ساعت9صبح بسمت فرودگاه بروید.

هواپیمایی های خارجی هم نظیر قطری،امارات،عمان ایر هم می توانید استفاده کنید که هزینه تور شما خیلی افزایش پیدا میکند. زمان پرواز رفت حدود7:15دقیقه و پرواز برگشت با توجه به حرکت درجهت مخالف باد 8:30 میباشد.

هتل:

در کوالا هتل های زیادی وجود دارد از 3 ستاره تا 5 ستاره تاپ در مناطق مختلف شما میتوانید در همین سایت نظرات هموطنانمان را راجع به هتل ها ببینید.هتل انتخابی ما هم Pullman یا prince بود هتلی خوب بین برج های دوقلو و مرکز خرید پاویلیون بود.

قبل از حرکت از تهران نقشه مترو کوالا را پرینت رنگی بگیرید و با خود بهراه داشته باشید اگر تلفن همراه شما GPSدارد حتما آن بروز کنید چون اگر خودتان بخواهید خارج از تورهای گران انجا گشت و گذار کنید خیلی بکارتان می آید.

ارز:

اگر فقط به قصد تفریح و گشت و گذار به مالزی می روید در صورتی که از تمام اماکن دیدنی و تفریحی با احتساب کل ورودی ها را خودتان و با مترو یا منو ریل تاکس بروید هر نفر با هزینه کل وعده های نهار و شام حدود 250دلار یا 1000رینگیت مالزی یا تقریبا 850 هزار تومان می شود.
پول خودرا در فرودگاه تبدیل نکنید نرخ کمتری به شما می دهند در شهر صرافی فراوان است تمام پول خود را یکباره تبدیل نکنید و به اندازه استفاده روزانه با خود حمل کنید پول و پاسپورت خود را در safebox هتل قرار دهید.
در ضمن کوالا را با استانبول یکی نکنید از نظر من اصلا جای خرید نیست، اگر هم قصد خرید سوغاتی را دارید شکلات یا قهوه بگیرید یا به محله چینی ها (بهتر است یکشنبه ها) سری بزنید وهر قیمتی که به شما دادند به سرعت نپذیرید چون تخفیف گرفتن در آنجا مرسوم است در مورد تاکسی ها هم این قضیه صادق است تاکسی های آنجا در سه رنگ است1- قرمز:با کیفیت پائینتر و قیمت مناسبتر 2-سبز و آبی در یک رده و قیمت بالاتر بهتر است ابتدا قیمت را با راننده توافق کنید بعد سوار شوید،مثلا مسیری که به شما 50رینگیت قیمت دادند 20تا30 رینگیت می توانید بروید مثل تاکسی های شخصی فرودگاه مهر آباد هرچی گفتند قبول نکنید.

خوراک:

در آنجا معمولا غذا های بومی باب میل ما نیست شما با این دید بروید که یک هفته به خود تنوع غذایی دهید و سایر مزه ها را تست کنید ولی رستوران های ایرانی عربی و ترکی انواع فست فود های معروف و غذاهای بین المللی وجود دارد اگر می خواهید همه آنها را یکجا ببینید به طبقه منفی2 پاساژ پاویلیون برید .

آب و هوا و زمان:

در کوالا معمولا باران زیاد می بارد بخصوص در صبح های زود و عصر ها البته زمان آن بین 15 تا 20 دقیقه است بهتر است جای امن پناه بگیرید چون از شدت نمیتوانید زیر آن قدم بزنید در 8 روزی که ما آنجا بودیم کلا 2بار باران بارید.البته فصل پربارش و کم بارش دارد دمای هوا شب ها همیشه بین22تا25 و روز ها بین30تا 33 میباشدآب و هوای شرجی ولی قابل تحمل . مالزی در نیمه اول سال3:30ساعت و در نیمه دوم سال4:30ساعت از زمان ما جلوتر هست.

اصلا در هراس نباشید که در این کشور غریب هستید امنیت ندارد که مطمئنا در هنگام ورود از این حرفها بشما گفته خواهد شد که گم میشوید در کشور خود ما و دیگر کشورها هم این مشکلات است احتیاط همه جا رعایت شود بهتر است اگر کمی به زبان انگلیسی مسلط هستید میتوانید منظور خود را برسونید و متوجه میشوید گشت وگزار های آنجا را خودتان انجام دهید و از ماجراجویی خود لذت ببرید در پول و زمان خود صرفه جویی کنید. مردم مالزی از فروشنده ها تا راننده های تاکسی اکثریت به زبان انگلیسی آشنایی دارند و راهنمایی می کنند و مردمان خونگرمی هستند.

دهکده فرانسوی ها

باغ ژاپنی ها

شما برای رفتن به بیشتر نقاط دیدنی باید به KL SENTRAL یا ایستگاه اصلی ترن که تمام ترن ها منو ریل در آنجا ایستگاه دارند بروید، اصلا کار سختی نیست. شاید بار اول که به انجا میروید کمی سر در گم شوید ولی در روزهای بعد به راحتی مسیر را پیدا می کنید و با پرسیدن از انجا به راحتی میتوانید بلیط تهیه کنید و به نقاط مورد نظر بروید.

نقشه مترو هم داشته باشید بد نیست از روی نقشه می توانید براحتی به مکان مورد نظر بروید.GPSموبایل هم بسیار کمک می کند.

پوتراجایا

ورودی غار باتو

ورودی غار میمون ها

پاساژ زیبا و گران پاویلیون نزدیک کریسمس

جاهایی که میتوانید بروید:

اگر می خواهید به ساحل بروید نزدیکترین ساحل port decson میباشد که تنها وسیله تردد به آنجا تاکسی یا ون میباشد که بصورت دسته جمعی هزینه آن مناسبتر می باشد. ما که قیمت گرفتیم رفت و برگشت با احتساب اینکه تاکسی یا ون تا زمان بازگشت یعنی صبح تا عصر آنجا بماند 300رینگیت می شد شما میبایست تاکسی یا ون را بصورت رفت وبرگشت بگیرید.

یک مجموعه دیگر از پارک آبی نیز در مالزی است با نام آفاموسا که 1:30دقیقه بیرون کوالا است بسمت سنگاپور است که به مراتب کامل تر از پارک آبی داخل کوالاست و آن هم با تاکسی باید رفت که رفت برگشت آن نیز بین200تا250رینگیت می شد.