پرواز به مروارید دریای آندامان (قسمت2)

پرواز به مروارید دریای آندامان
01 اسفند 1395 15:05

صبح روز چهارم:

برنامه روز چهارم کرایه موتور بود و ادامه جاهای دیدنی و فروشگاه های پوکت. پس پیش خانو آوو رفتیم و بطور اتفاقی همان موتور را اجاره کردیم. ابتدا سریع خودمون را به آکواریوم پوکت که موفق به دیدن ان نشده بودیم رسوندیم . ورودی آکواریوم نفری 100 بت است.آکواریم پوکت زیاد بزرگ نیست ولی گونه های دریایی زیبایی در آن وجود دارد

ورودی آکواریوم

آکواریوم پوکت

آکواریوم پوکت(ماهی ای که به شکل عجیب به شیشه چسبیده بود)

ساحل و مناظر اطراف آکواریوم

در ادامه بعد از آکواریوم به souvenir marketرفتیم (فروشگاه سوغاتی صنایع دستی پوکت) . این فروشگاه در یک سالن بزرگ بود و انواع صنایع دستی پوکت در آن موجود بود ( انواع مجسمه بودا – انواع حیوانات از جنس های مختلف )و همچنین چراغ ها و شب خواب هایی که با پوست نارگیل بسیار زیبا درست کرده بودند.

souvenir market-اینترنت

بعد از سوینیر مارکت نزدیکای ظهر بود که به مجتمع تجاری بزرگ و زیبای سنترال فستیوال رسیدیم.درباره قیمت ها در این مجتمع تجاری باید عرض کنم که خیلی بالاتر از جاهای دیگر و جانگسیلون بود . شما می توانستید تمامی برند های مطرح را در یک مجتمع ببینید . پوشاک –عطر و ادکلن - لوازم منزل- انواع منسوجات و صنایع دستی پوکت را شامل می شد، همچنین در این مجتمع تجاری تعداد زیادی رستوران وجود داره که دیگر جای نگرانی برای غذا وجود نداره

در ادامه مسیر سری به فروشگاه بزرگ چیپ مارکتcheap market زدیم. این فروشگاه بسیار شبیه هایپر استار تهران بود اما تنوع محصول بسیار بیشتری داشت.فکر می کنم چیپ مارکت جایی نبود که توریست ها زیاد برند چون تایلندی ها با تعجب به ما نگاه می کردند و تمام نرخ ها و نام ها به تایلندی نوشته شده بود.البته قیمت ها بسیار ارزان تر از پاتونگ بود . مثلا بطری کوچک اب معدنی در ساحل پاتنگ 20 بت است اما قیمت ان در چیپ مارکت 7.5 بت بود.قیمت انواع میوه های استوایی هم خیلی ارزانتر بود و به معنای واقعی چیپ مارکت. تفاوت دیگری که این بازار بزرگ با هاپر استار تهران داشت وجود غرفه دارویی بود.

cheap market

غرفه دارویی

طبق برنامه باید به سمت اوتلت مارکت میرفتیم. بهترین جا برای خرید از نظر ما اینجا بود. کسانی که به برند های nike-adidas-ecco-puma-reebok..... علاقه دارند می تونند از اوتلت مارکت بازدید کنند.و با شرایط اوتلت خرید کنند.

اوتلت مارکت

ساعت عدد 17 را نشان میداد و ما در فروشگاه ها مشغول بازدید و خرید بودیم که نم نم بارون شروع شد و از ترس تاریک شدن هوا و بارون شدید اوتلت را نیمه کاره رها کردیم و به سرعت مسیر 20 کیلومتری را تا پاتونگ طی کردیم. برای روز بعد برنامه تور جزیره جیمز باند را گذاشته بودیم از این رو برای رزرو تو دوباره پیش فرن برگشتیم. با این که از خدمات شرکت سی استار راضی بودیم ولی به پیشنهاد فرن تور جزیره جمیز باند را از شرکت BB-SEALION( شیردریایی)به مبلغ 1600بت گرفتیم. و واقعا هم از این انتخاب راضی بودیم.که در ادامه حتما توضیح می دم.

به هتل برگشته و بعد از استراحتی کوتاه و تجدید قوا مجددا از هتل بیرون زدیم برای گشت شبانه .

موتور سیکلت را تحویل دادیم و با پای پیاده به قدم زدن پرداختیم.

قبلا در منوی رستوران ها انواع نودل را دیده بودم و تصمیم داشتیم که شب نودل دریایی بخوریم. یکی از رستوران هایی که از دیدمون زیبا و تمیز آمد را انتخاب کردیم و نودل لذیذ را سفارش دادیم. محتویات غذا شامل (نودل – انواع سبزی جات مثل اسفناج – میگو – کالاماری و ماهی بود)در مورد این غذا می تونم بگم که تجربه خوبی بود مجموعا شد 200 بت

نودل دریایی

شب را هم همانند شب های قبل به گشت و گذار و لذت بردن از شور هیجان شبهای پوکت گذراندیم

صبح روز پنجم: طبق برنامه قرار بود ساعت 8 از طرف سی لاین به دنبال ما بیاییند که همینطور هم شد.مسیر هتل تا اسکله که باید با ماشین طی می کردیم بیشتر از تور فی فی بود حدودا 40 کیلومتر و یک ساعت و نیم در مسیر اسکله سی لاین بودیم(اکثر تور های تفریحی از ساحل شرقی انجام میشه

مسیر اسکله bb-sealion

محلی که برای صبحانه قرار داده بودن به خوبی و لوکسی شرکت سی استار نبود ولی از لحاظ زیبای و سنتی بودن حرف نداشت .محوطه را با انواع گل ها تزئین کرده بودند(یکی از گلها اورکیده ی تایلندی بود ) و ریشه تمامی گلها در حوضچه ای بود که داخلش ماهی های رنگی بزرگی وجود اشت.این اولین مزیت انتخاب این شرکت بود

BB-SEALION

صبحانه-اینستاگرام

ارکیده تایلندی

برای سوار شدن به سمت قایق پر سرعت دو موتوره رفتیم. حدودا 20 نفر سوار قایق شدیم و همه در فضای مناسب و راحت نشستند و این دومین مزیت این شرکت بود(موقع قرار داد تضمین داده بودند که نهایاتا 25 نفر سوار یک قایق می شوند).

قایق به سرعت به سمت جزیره LAWA حرکت کرد . همه چیز محیای یک روز خوب بود هوا آفتابی و دریا آرام بود.(در بعضی از روزها نسبت به وضعیت آب و هوایی این جزیره در آخرین مرحله بازدید می شود) 30دقیقه گذشت تا ما به اولین جزیره رسیدیم و به ما یک ساعت فرصت دادن که در ساحل خوب و خلوت این جزیره شنا و تفریح کنیم. بسیار عالی و فرح بخش بود شنا در ساحلی زیبا و آرام

قایق شرکت بی بی سی لایون در کنار جزیره لاوا

جزیره لاوا

کشتی در نزدیکی جزیره

مقصد بعدی جزیره panak با سواحل عمودی بود. تمام این جزیره ی استوانه ای شکل ، پوشیده از درخت است.این جزیره را از درون قایق نظاره گر بودیم.

Panak Island

حال نوبت جزیره HONG و کایاک سواری بود. تمامی این جزیره ها در منطقه خلیج PHANG-NGA قرار دارد. وقتی به جزیره هانگ رسیدیم کایاک ها آرام به قایق نزدیک شدند و همه دو به دو سوار کایاک شدیم

جزیره HONG

زیباترین و قشنگ ترین لحظات مسافرت را در این قسمت تور تجربه کردیم. هر چه از زیبایی های این جزیره گفته شود باز هم ذره ای از واقعیت آنجا را نمی توان بیان کرد . باید رفت و از نزدیک دید هیچ دوربینی نمی تواند واقعیت را به تصویر بکشد.

در این جزیره غار هایی وجود داشت که با کایاک از داخلش عبور کردیم و به مرکز جزیره رسیدیم گویی وارد بهشت شده بودیم

بریم قایق سواری

ورودی اولین غار

داخل غار

سوار بر کایاک از داخل غار ها یکی پس از دیگیری رد می شدیم و انگار دنیای جدیدی را پیش روی خود می دیدیم .هوا بسار خنک و مطبوع بود. نه سرد بود نه گرم دقیقا تصوری که از بهشت در ذهن ما وجود داره

جلوه ای از بهشت

پوشش گیاهی جزیره

ورودی غاری دیگر

عبور از غار با ارتفاع کم

جزایر استوانه ای

جزیره HONG

مرد تایلندی که کایاک را هدایت می کرد با تلاش فراوان سعی می کرد جز جز این جزیره را به ما توضیح بده و من کاملا احساس می کردم که رضایت ما در طول این مسیر خیلی برای او مهم بود.با این که زبان انگلیسی بلد نبود سعی داشت همه جای جزیره را معرفی کنه . که تلاشش از دید من ستودنی بود

تصویر کینگ کونگ در دیواره جزیره

همانند تور جزیره فی فی در هر مرحله که به قایق باز می گشتیم انواع نوشیدنی ها و میوه ها برای پذیرایی مهیا بود

بفرمایید میوه

جزیره های اطراف HONG

خدمه با محبت قایق

کم کم داشتیم به جزیره جیمز باند نزدیک می شدیم . به دلیل بازی صحنه هایی از فیلم جیمز باند نام این جزیره را جیمز باند گذاشته بودند .

جزیره جیمزباند

بعد از پهلو گرفتن قایق باید مسیری را در جزیره که به صورت پله بود میرفتیم تا به قسمت اصلی جزیره برسیم

مسیر پیاده روی جزیره

جزیره استوانه ای شکل معروف جیمز باند

تعداد زیادی غرفه صنایع دستی در این قسمت جزیره وجود داشت

نمای دیگری از جیمز باند

نمای کلی جزیره جیمزباند

حرکت به سمت جزیره Panyee

ظهر شده بود و کم کم گرسنگی را احساس می کردیم پس به سمت جزیره Panyee برای صرف ناهار حرکت کردیم. در مورد این جزیره باید عرض کنم که این جزیره مسکونی هست و بیشتر ساکنان آن مسلمان هستند.

جزیره Panyee

درسته این جزیره مقصدی برای صرف ناهار بود ولی از نظر زیبایی در نوع خودش خاص بود.

غذا به صورت سلف سرویس بود . همه نوع غذای بین المللی و محلی موجود بود . انواع اسپاکتی . مرغ سرخ شده و سوپ دریایی بعضی از غذا های موجود بود

مسجد داخل جزیره Panyee

بازارچه داخل جزیره

رستورانPanyee

جزیره Panyeeاز زاویه ی دیگر

بدون شرح

مجددا سوار قایق شدیم و در مرحله آخر به غار ICE CREAM رفتیم (به دلیل قندیل هایی شبیه بستی ) به این دلیل این غار را در مرحله آخر رفتیم که در بعد از ظهر به دلیل پدیده جزر و مد این غار از زیر آب بیرون می آید و مدیرت این قضیه که این غار را در چه زمان و مقطعی از تور قرار دهند از دیگر مزیت های این شرکت در تور جیمز باند بود.

وردوی غار بستنی

بعد از پهلو گرفتن قایق به همه ما یک عدد کلاه ایمنی و چراغ قوه دادند ( در طول مسیر فقط ما بودیم که این امکانات را داشتیم و دیگر شرکت ها این خدمات را نداشتند

ورودی غار بستنی

بدون شرح

در غار قندیل های زیبایی به اشکال گوناگون وجود داشت و به دلیل این که همه چراغ قوه داشتند با اشاره تور لیدر می تونستیم قندیل هارو ببینیم. هر چه جلو تر می رفتیم ارتفاع غار کمتر می شد و لزوم وجود کلاه ایمنی نمایان تر

حرکت به سمت غار بستنی

داخل غار

حدود 100 متر را داخل غار پیاده رفتیم تا به قلب شگفت انگیز جزیره رسیدیم. پایین رفتن آب و بیرون آمدن ریشه درختان تصویر زیبایی ایجاد کرده بود

ریشه بیرون آمده از خاک

طبیعت داخل جزیره

تور لیدرهای شرکت بی بی سی لایون

قایق سنتی زیبا تایلندی به اسم Longtail

بدون شرح

روز بسیار خوبی رو سپری کرده بودیم و لبخند رضایت بر روی لب همه بود .

وقتی دوباره به اسکله بی بی سی لایون رسیدیم آب بشدت پایین رفته بود که همه بسختی با نردبان توانستیم از قایق پیاده بشیم . در انتهای اسکله زنان و مردانی را مشاهده کردیم که مشغول صید صدف در گل و لای عقب رفتگی آب بودند.

مردم محلی مشغول صید صدف

بعد از بازگشت به اسکله و پذیرایی مجدد به سمت هتل حرکت کردیم.ساعت 7 در هتل بودیم و از خستگی تا صبح خوابیدیم.

تور جزیره جیمز باند یکی از زیباترین قسمت های سفر ما بود که توصیه من برای کسانی که به پوکت میرن اینه که حتما به این جزیره سری بزنند. مزیت های این شرکت را تا حدودی در اجرای این تور، بیان کردم برای جمع بندی باید بگم که کارکنان هر دو شرکت همکاری لازم را داشتند ولی شرکت بی بی سی لاین خیلی خودمونی تر و صمیمی تر بودند . وجود پسر جوانی در این شرکت که همه جا حضورشو احساس میکردیم و با محبت فراوان از گروه عکس و فیلم می گرفت باعث شد، من درانتها مجموعه عکس و فیلم هایی که از ما گرفته بود را به مبلغ 1400بت خریداری کنم.قرار شد فایل فیلم و عکس را در قالب یک فلش ساعت 10 شب به پذیرش هتل تحویل بدند که این مهم اتفاق افتاد و وقتی فلش را دیدیم در کنار عکس ها یک کلیپ زیبا از تمامی فیلم ها درست کرده بودند

تصویر بردار و لیدر شرکت

صبح روز ششم:

برنامه روز ششم بعد از صرف صبحانه کرایه موتور سیکلت و گشت گذار در شهر بود

بازم هوندا اما قدیمی تر

طبیعت زیبای پوکت در مسیر اوتلت

مجددا سری به اوتلت زدیم و خرید های باقیمانده را انجام دادیم و از فروشگاه هایی که موفق به دیدن نشده بودیم بازدید کردیم.اگر می خواهید از معافیت مالیاتی tax freeاستفاده کنید باید همان روز خرید، فرم آن را پر کنید و فاکتور روزهای قبل را قبول نمی کنند.(ما روز اول خرید از اوتلت فراموش کردیم برگه را دریافت کنیم).در قسمت مرکزی اوتلت باجه ای به این منظور وجود داره. ظهر شده بود و تصمیم گرفتیم که برگردیم هتل و بعد از صرف ناهار به سمت ساحل کارون بریم. حدود ساعت 13 سوار بر موتور به سمت ساحل کارون حرکت کردیم. مسیر بسیار دیدنی بود قسمتی از میان جنگل و درختان رد می شدیم و قسمتی در کنار ساحل حرکت می کردیم.

به سمت ساحل کارون

درمورد ساحل کارون باید بگم که کمی خلوت تر و آرام تر از ساحل پاتونگ هست . در هر قسمت ساحل مردم مشغول تفریحات مورد علاقه خودشون بودند . تعدادی در حال بازی والیبال ساحلی، تعدادی داشتند از پاراسل لذت می بردند ،تعداد زیادی از مردم حمام آفتاب گرفته بودند و گروهی دیگر به نوبت جت اسکی سوار می شدند

ساحل زیبای کارون و دریای آندامان

درختی عجیب با میوه ای عجیب تر در کنار ساحل

برای رفتن به کارون ویو پوینت(Karon View Point) به سمت موتور سیکلت رفتیم، ناگهان دیدم پلیس داره موتور هایی که جلوی ساحل پارک شده را جریمه و به دور همه آنها زنجیر می بنده . سریع رفتم ازش علت را پرسیدم گفت توقف ممنوع پارک کردید گفتم تابلوی توقف ممنوع نمی بینم که گفت هر جا روی بلوک سیمانی به رنگ قرمز سفید دیدید یعنی توقف ممنوع است (جهت اطلاع دوستان عرض کردم) و بر خلاف پلیس های کشور عزیزمون ایران، بدون این که مارو جریمه کنه اجازه داد بریم و جریمه از بیخ گوش ما گذشت.

به سمت Karon View Point

حال نزدیکای غروب آفتاب بود و دیدن غروب لطف خاصی داشت برای همین سریع خودمونو به Karon View Point رسوندیم و تا غروب آفتاب آنجا بودیم.

Karon View Point

دوباره پیش فرن رفتیم و برای روز بعد تور رافتینگ (7کیلومتر)،فیل سواری (30 دقیقه)، زیپ لاین ،متور سواریATV (30 دقیقه )،غار میمون ها ،به همراه ناهار را نفری 1500 بت از شرکت thip thara adventure campخریداری کردیم.

بازهم برای شام تصمیم به خوردن غذای دریایی گرفتیم اینبار بین شاه میگو(کینگ) و لابستر، شاه میگو را انتخاب کردیم قیمت هر 100 گرم آن 250 بت بود به همراه پخت رایگان . برای من که لذیذ ترین غذای دریایی تا کنون میگو بوده، شاه میگو بسیار لذیذ تر و خوشمزه تر بود.

قیمت شاه میگو و لابستر

شاه میگو قبل از پخت

شاه میگو بعد از پخت

طبق روال شب های دیگر تا پاسی از شب به گشت و گذار در پوکت گذشت و بعد از تحویل موتور به هتل برگشتیم.

صبح روز هفتم :

در لابی هتل منتظر ماشین شرکت بودیم و ساعت 8 ماشین رسید . هر روز که تور جدیدی را شروع میکردیم تو مدت زمان رسیدن به محل تور نسبت به تور قبلی سورپرایز میشدیم مسافت رسید به تور رافتینگ 120 کیلومترو محل برگزاری تور خارج از پوکت بود. ما 2.30 در ون به سمت شمال حرکت کردیم و از پلی که پوکت را به منطقه پانگ ناگا متصل می کرد گذشتیم

از هتل تا کمپ

در اولین توقف به معبد Tham suwan khoha و غار میمون ها رسیدیم. وقتی از ماشین پیاده شدیم از محلی عبور کردیم که در آن مردم و راهبه ها در حال عبادت بودند .

تایلندی ها در حال عبادت

وارد غاری که در آن معبد وجود داشت شدیم (ورودی 20بت). و اولین چیزی که جلب توجه می کرد بودای خوابیده بود. به نظر در تمامی شهر های تایلند دو چیز حتما وجود داره یکی بودای بزرگ و دیگیری بودای خوابیده.

بودای خوابیده

معبد داخل غار

بعد از عبور از این غار در ست دیگر غار جنگلی وجود داشت که پر از میمون بود و بر عکس میمون های جزیره فی فی این میمون ها وحشی نبودند و از دست بازدیدکننده ها به آرامی غذا می گرفتند

طبیعت اطراف معبد

وقتی میمون ها ردبول می خورند

میمون های بی آزار معبد

بعد از گذت 30 دقیقه بازدید از محل به راه خودمون ادامه دادیم . با دیدن فیل ها در جنگل متوجه شدم به کمپ فیل ها و محل برگزاری تور رسیدیم. تقریبا ساعت 12بود که از ون پیاده و وارد محل سرپوشیده ای شدیم، اینجا هم صبحانه حاضر بود ، خانمی مشغول توضیح برنامه های اون روز شد به هر کدام از ما کلید کمد برای قرار دادن وسایل دادند.

اطراف کمپ

ابتدا به محل زیپ لاین رفته و مسافت حدودا 200 متری زیپ لاین را به نو بت طی کردیم . خیلی کم بود و ما را به اوج هیجان نرساند و بیشتر کنجکاو شدیم در مسافرت های بعدی زیپ لاین بزرگ (fly hanuman ) امتحان کنیم.

مسیر زیپلاین

سوار بر ماشین به سمت کمپ فیل ها رفتیم و دو به دو سوار فیل شدیم .حدودا 1 کیلومتری را سوار بر فیل بودیم

به سمت کمپ فیل ها

اولین بار بود این حیوان عظیم الجثه را از نزدیک لمس می کردم و در شگفت از این بشر دوپا که توانسته حیوانی به این بزرگی را رام خود کند. فیل با صدای فیل بان حرکت میرد ،توقف می کرد و برای عکس فیگور می گرفت.

نکته جالب دیگر تسلط فیلبانان در حفظ تعادل بروی فیل ها بود

تسلط فیل بان

فیل ها برای سوار کردن یکی یکی روبروی جایگاه قرار می گرفتند

اینم فیل دوست داشتنی من و بانو

فیل سواری در جنگل

غذا خوردن فیل ها هم بسیار جالبه

ظهر شده بود وقت صرف ناهار . غذا خوب و قابل قبول بود ولی تنوع غذا های تور های قبل را نداشت .

بعد از صرف ناهار نوبت به شروع هیجانی ترین قسمت تور یعنی رفتینگ بود. پیشنهاد من به کسانی که علاقه به تفریحات پر هیجان دارند اینه که حتما رفتینگ را امتحان کنند .این قسمت تور با سه مسافت انجام می شد که همه را به گروه های 5 و 7 و 9 کیلومتر تقسیم کردند.

قایق ما برای رفتینگ

رفتینگ در رودخانه خروشان

هدایت قایق در رودخانه مهارت بالایی می خواد و در عین هیجان، تفریح بسیار خطرناکی است.

سفرنامه تایلند

حتما برای رفتینک لباس مناسبی انتخاب کنید چون به کلی همه لباس ها خیس می شه و از بردن گوشی موبایل و وسایلی که ضد آب نیستند خودداری کنید. در انتهای مسیر رفتینگ در رودخانه با مشین به کمپ رگشتیم و بعد از تعویض لباس برای مرحله بعد یعنی موتور ATV اماده شدیم.

محوطه موتور های ATV

سوار بر ATV

حدودا 30 دقیقه سوار موتور بودیم .

تفریحات دیگری هم در این کمپ بود که من و بانو ترجیح دادیم ازش صرف نضر کنیم.ساعت حدود 5 بعد از ظهر بود و دیگر انرژی باقی نمانده بود.

دیگر تفریحات موجود در کمپ

در مسیر برگشت به هتل همه از شدت خستگی به خواب رفتند.

تایلند به انواع ماساژ ها مشهور است : شما انواع ماساژ ها را با قیمت های مختلف و خدمات گوناگون می توانید در پوکت پیدا کنید. از ماساژ پا و کل بدن گرفته تا ماساژ با انواع روغن های طبیعی (مثل نارگیل و ...) ضمن این که حضوری می توانید از کیفیت محل ماساژ ها مطمئین بشید سایت tripadvisor هم گزینه مناسبی برای انتخاب هست.

ماساژ پا با ماهی

بنظرم پوکت شهر انواع نوشیدنی ها هم هست . شما انواع آب میوه هارو می توانید با تزئینات خاص تایلندی سفارش بدید.

آب میوه استوایی

سفرنامه تایلند

و همچنین مزهِ میوه های موجود در تایلند فراموش نشدنیه.

انواع میو های با نام

روز هشتم :

برای روز اخر برنامه ای قرار نداده بودیم و تصمیم داشتیم از خدمات هتل استفاده کنیم و برای خرید سوغاتی و میوه (برای بردن به ایران)به بازارچه های اطراف هتل بریم اگر از میوه های استوایی امتحان کردید و خوشتون اومد می تونید خریداری کنید و با خودتون به ایران بیارید، مطمئن باشید تو پرواز مشکلی براشون پیش نمیاد. درمورد هتل در قسمت نقد و بررسی هتل در سایت لست سکند توضیحات کامل داده شده است.فقط با تعدادی تصویر سعی میکنم نمای دیگری از هتل نشون بدم.

اجرای موسیقی زنده هر شب در لابی هتل

تقریبا غذا های تایلندی که توذهنمون بود را امتحان کرده بودیم برای ناهار ظهر تصمیم گرفتیم پیتزا بخوریم . باور کردنی نبود پیتزای تایلندی خوشمزه باشه ولی برخلاف تصور بود.

پیتزا تایلندی

در مدت اقامت هشت روزه در پوکت دوستانی پیدا کرده بودیم و عصر فرصت مناسبی بود ،تا به آنها سری بزنیم و با عکس یادگاری ازشون خداحافظی کنیم. پرواز ما ساعت 8.15 دقیقه صبح روز بعد بود و ما باید با توجه به مسافت تا فرودگاه و تحویل اتاق در هتل، ساعت 4 صبح از خوب بیدار میشدیم.

قبلا از پذیرش هتل برای مسیر فرودگاه تاکسی به مبلغ 1000 بت رزرو کرده بودیم شاید می توانستیم تاکسی با قیمت مناسبتر پیدا کنیم ولی به جهت ساعت خروج که صبح زود بود ترجیح دادیم از هتل تاکسی بگیریم که عواقب بعدیش بر عهده هتل باشه

صبح روز نهم تاریخ 11آذر ماه :

خدا حافظ پوکت دوست داشتنی.

از شب قبل همه چیز را برای ترک هتل آماده کرده بودیم . بعد از حضور در پذیرش هتل، کمتر از 5 دقیقه اتاق را تحویل گرفتتند و 200 دلار دیپوزیت را برگرداندند . هتل برای ما که صبح زود قصد ترک هتل را داشتیم پیکیج صبحانه ترتیب داده بود و این روال برای همه به همین صورت است. بعد از صرف صبحانه با یک ون به سمت فرودگاه حرکت کردیم.در مسیر خاطرات هفته ی گذشته را ذهن مرور می کردم و سپاس خدارا که جز خاطره خوب چیزی در ذهن من و بانو وجود نداشت

پکیج صبحانه

بعد از ورود به سالن بین المللی پرواز های خروجی ابتدا به قسمت تکس فری رفتیم و حدود 350بت به ما برگرداندند.منم به عنوان یادگاری نگه داشتم. قبل از پرواز ما پرواز هواپیمایی روسیه بودکه با تاخیر مواجه شده بود. و این موضوع باعث شد در آخرین لحظه گیت پروازمون را عوض کنند

هواپیمای بویینگ 747 روسیه

ما رفتیم ولی روس ها هنوز منتظر بودند

بعد از انجام مراحل فرودگاهی هواپیما راس ساعت 8.15 دقیقه به ابتدای باند رسید . همین که چرخ های ایرباس 330 قطری از زمین کنده شد، با بانو همزمان گفتیم پوکت بر میگردیم.

پوکت بر می گردیم

برفراز دریای آندامان

صبحانه برگشت هواپیمایی قطر

تو لیست فیلم های هواپیما چشمم به فیلم the beach خورد و پیش خودم گفتن الان دیدن این فیلم لذت داره . حدود ساعت 11.30 به وقت دوحه هواپیما آرام به زمین نشست . دوباره فرصت مناسبی بود برای استراحت. فرودگاه دوحه برای رفاه حال مسافرها مخصوصا مسافران ترانزیت امکانات خوبی قرار داده یک جای دنجی برا استراحت پیدا کردیم

شهر من ،من به تو می اندیشم

تو دوحه جای لست سکند را خالی کردیم

هواپیمای ما برای بازگشت به ایران بوینگ 777 بود.به دلیل این که روز آخر هفته و بعد از تعطیلات رسمی طول هفته بود،مسافران زیادی قصد برگت به ایران داشتند،لذا هواپیما کاملا پربود. طبق روال مابقی پرواز ها این پرواز هم بدون تاخیر ساعت 18.45 از باند بلند شد . دوحه در شب از داخل پنجره هواپیما بسیار زیبا به نظر می رسید.

برفراز دوحه

ساعت 21.20 دقیقه هواپیما در فرودگاه امام رسید . و بعد از 10 روز مسافرت در تاریخ 11 آذر به ایران برگشتیم

فرودگاه امام

توضیحاتی درمورد سفر

هزینه ها:

بلیط هواپیما : هر نفر 1729200 تومان
هتل(8شب) + بیمه + ویزا برای دونفر به همراه تخفیف خرید آنلاین :3386000
ویزا نفری 160000 تومان
بیمه نفری 20000 تومان
کل هزینه ها در تایلند (تور هاو وعده های غذایی و کرایه موتور...) به جز خرید ها و سوغاتی 2300000تومان

چند توصیه :

1-در عین حال که احتیاط لازم را در سفر به کشور های خارجی می کنید ولی با دید کاملا مثبت به پوکت برید
2-اگر تسلط خوبی بر موتور سیکلت دارید حتما موتور کرایه کنید .
3-نیازی نیست همیشه پول زیادی به همراه داشته باشید در حد 200 دلار (در همه جا به تعداد کافی صرافی هست)
4-حتما قبل از سفر برنامه ریزی کنید و از طریق گوگل مپ به مناطق اصلی پوکت مسلط باشید
5- کپی پاسپورت یا پاسپورت قدیمی خود را برای مواقع لزوم با خود ببرید
6- 8 روز برای پوکت خیلی کم بود درصورت امکان 15 روز میتونه مناسب باشه
7- قبل از سفر از سایت های ,tripadvisor.com , last second.ir Phuket.com حتما بازدید کنید.