سفری آرامبخش به آنتالیا

تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سفری آرامبخش به آنتالیا

با آغاز فصل تابستان بازار سیر و سفر و گردشگری هم رونق می گیره و ما هم از ابتدای تابستان به فکر سفر بودیم و آماده تا در فرصت مناسب سفری به خارج ،داشته باشیم.

بعد از مشورت ، تحقق و تفحص ، تصمیم گرفتیم با توجه به گرمای هوا، مقصدمون شهری ساحلی باشه ،کشور ترکیه و شهر آنتالیا را انتخاب کردیم و با توجه به این که، برای ورود به کشور ترکیه ویزا نیازنیست، گوش به زنگ بودیم تا با بهترین نرخ پروازی و یا آفر خوب راهی بشیم.

سرانجام شهریور ماه، آفری خوب برای هتل چهار ستاره نظر بیج در منطقه لاری آنتالیا ،به دستمان رسید و درعرض دو روز آماده سفر شدیم. پروازمون با ایر لاین زاگرس و برای ساعت 1 بامداد بود و آژانس تأکید زیادی داشت که فردا شب، ساعت 9 در فرودگاه باشید و در تاریخ اشتباه نکنید! ما دلیل این تأکید را خیلی متوجه نشدیم ولی وقتی به فرودگاه رسیدیم و در صف گرفتن کارت پرواز بودیم ، متوجه شدیم که دو خانواده ساعت 9 شب قبل باید به فرودگاه می آمدن ولی در تاریخ بلیط ،اشتباه کرده و از پرواز جا مانده بودند!!! (این هم از دلیل تأکید آژانس)

بعد از انجام کارهای فرودگاهی و گذرنامه و یک تأخیر 45 دقیقه ای ساعت یک و چهل و پنج دقیقه بامداد سوار هواپیما شدیم. هواپیما که چه عرض کنم، هواپیمایی فرسوده! پذیرایی هم کاملاً بی کیفیت ولی کادر پروازمون خوب و خوش اخلاق بودند. مدت پروازمون 3 ساعت و سی دقیقه اعلام شد و حدود ساعت پنج و بیست دقیقه در فرودگاه اسپارتا فرود آمدیم (فرودگاهی اختصاصی برای ایرانیان)

در مورد این فرودگاه باید توضیحاتی رو عرض کنم ،این فرودگاه، قبلاً فرودگاهی محلی بوده و بیشتر برای پروازهای نظامی و هواپیماهای سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفته ،ولی بعد از تصمیم دولت ایران در مورد لغو پرواز مستقیم به شهر آنتالیا، این فرودگاه مقصد هواپیماهای ایرانی شد و مردم این شهر در اولین پرواز ایران به این فرودگاه با شاخه های گل رز (که نماد این شهر است) به استقبال از مسافرین ایرانی آمده بودند. بعد از کارهای فرودگاهی و خروج از سالن کوچک و خودمانی فرودگاه (این فرودگاه فقط یک فروشگاه کوچک مواد خوراکی داره و از فری شاپ هیچ خبری نیست)، لیدرها در محوطه منتظر بودند.
با توجه به این که شهر آنتالیا از چند منطقه تشکیل شده است:

1ـ منطقه لارا
2ـ منطقه کمر
3ـ منطقه بلک
هر اتوبوس، هتل های یک منطقه را پوشش میداد و هتل ما هم (نظر بیچ) در منطقه لارا قرار داشت. از فرودگاه تا منطقه لارا و هتل ما دو ساعت و نیم به طول می انجامید و در طول مسیر، هم از مناظر اطرافمان لذت می بردیم و هم به توضیحات لیدرمان که در مورد شهر آنتالیا و پکیج های تفریحی و دیدنی ارایه می داد گوش می کردیم. قرار بر این شد، که تا زمان تحویل گرفتن اتاق ها در هتل،پکیج های دلخواه مون را رزرو کنیم. که با توجه به اطلاعاتی که از قبل ذاشتیم و گران بودن پکیج ها، ما ترجیح دادیم خودمون از طریق آژانس های داخل شهر اقدام کنیم.

هتل نظربیچ منطقه لارا

حدود ساعت 8 صبح به هتل رسیدیم و تا آماده شدن اتاقها ، با گرفتن دستبندهای قرمز رنگ( نشانه all بودن خدمات هتل یعنی صبحانه – ناهار – شام تا ساعت 10 شب رایگان) برای صرف صبحانه راهی رستوران هتل در طبقه 1- شدیم؛ رستورانی زیبا با ویوی رو به دریا ، بوفه صبحانه شامل: قهوه، چای، کاپوچینو، شکلات گرم، آبمیوه، نیمرو، کالباس ،سوسیس، کره، جند نوع مربا، عسل و چند نوع خوراک گرم ، سوپ ، خیار ، گوجه ، پنیرهای مختلف و ... بود. ( زمان صبحانه 7-10 صبح)

نمایی از استخر و دریا از رستوران هتل

بعداز سفر طولانی مان صبحانه خیلی چسبید؛ خصوصاً قهوه اش. بعد از صبحانه عده ای از گروه برای استفاده از استخر و سالن ماساژ و حمام ترکی که کادر تایلندی و اندونزیایی داشت، راهی طبقه 2 - شدند و عده ای هم در لابی به استراحت پرداختند و ما هم جزو گروهی بودیم که به سالن ماساژ و حمام ترکی رفتیم و با پرداخت 60 دلار از پکیج ماساژ تایلندی و حمام ترکی استفاده کردیم تا خستگی پروازمون به در بره.( خدمات ماساژ هتل ها از لحاظ قیمت با مراکز ماساژ و حمام ترکی داخل شهر تفاوت چندانی نداره پس به صرفه تره که این خدمات رو در هتل استفاده کنید )

حدود ساعت دوازده و سی دقیقه اتاق مان را تحویل گرفتیم ، خوشبختانه اتاقی تمیز ،بزرگ با تراس رو به دریا، دریافت کردیم.

ویوی دریا از تراس اتاق

همه اتاق ها مجهز به کولر گازی بود و تنها نقص اتاق، نداشتن صندوق جهت گذاشتن اشیاء قیمتی و مدارک مان بود و اجباراً باید این وسایل را به رزرویشن تحویل می دادیم.

بعداز تعویض لباس و جا به جایی وسایل راهی رستوران برای صرف ناهار شدیم( زمان ناهار 12- 15) رستوران شامل دو بخش بود قسمت سالنی و فضای باز، که فضای باز برای صبحانه و شام چیده می شد و برای ناهار فقط قسمت سالنی مورد استفاده قرار می گرفت؛ غذاهای رستوران هم شامل انواع سالادها و سبزیجات - دو نوع سوپ به عنوان پیش غذا - چند نوع غذای گوشتی- چند نوع خوراک گیاهای به عنوان غذاهای اصلی و چندین نوع میوه- کیک - شیرینی و ژله به عنوان دسر بود و البته برای وعده ناهار هر روز یک نوع ساندویچ ، در کنار استخر سرو می شد و در وعده شام هم در فضای باز رستوران بساط باربیکیو برپا بود. البته این فضای باز، گربه های پررو و نترسی داشت که اگر کمی بهشون رو می دادیم بر روی میز هم می آمدند و با ما هم سفره می شدند!! (زمان شام 19-21)

گربه های پر رو و نترس !!

بعداز صرف ناهار و استراحتی کوتاه، برای دیدن قسمت های مختلف هتل به لابی رفته، ساعتی را در کافی شاپ هتل به صرف چای، قهوه و کیک گذراندیم و بعد به فضای سبز هتل رفتیم. در فضای سبز با میز و صندلی های تزیین شده و جایگاهی زیبا روبرو شدیم که بعد از سوال از کارکنان، متوجه شدیم، اکثر شبها در این هتل مراسم های مختلف عروسی و سنتی برگزار می شود. خیلی خوشحال شدیم، چون هم می توانستیم از نزدیک با آداب و رسوم مردم ترکیه آشنا بشیم و هم نوعی سرگرمی برای شب هایمان بود.

چیدمان فضای سبز برای مراسم عروسی

همانطور که می دانید هتل های چهار ستاره در آنتالیا همانند هتل های پنج ستاره برنامه های متنوع ندارند، لذا به دوستان عزیز توصیه می کنم در شهرهای ساحلی حتماً هتل های پنج ستاره تاپ را انتخاب کنید.

از هفت شبی که در این هتل اقامت داشتیم در چهار شب مراسم عروسی و دو شب مراسم سنتی برگزار شد. روز دوم بعد از صرف صبحانه ،تصمیم گرفتیم به اطراف هتل سری بزنیم، در حین گشت و پیاده روی در اطراف هتل به آژانس مسافرتی برخوردیم که توسط یکی از ایرانیان به نام آرش مدیریت می شد، از آن آژانس تور رافتینگ را 35 لیر - تور کشتی 50 لیر و می فرنو 35 لیر یعنی نصف قیمتی که لیدرمان گفته بود تهیه کردیم و بعد از کمی خرید از فروشگاه میگروس (واقع در بلوار لارا )، برای ناهار و استراحت به هتل برگشتیم.

خیابان منتهی به هتل

هر روز عصر ساعت 4 در کنار استخر، بساط عصرانه شامل :دو نوع شیرینی و نوشیدنی بر پا بود. برای شنا به ساحل اختصاصی و صخر ه ای هتل رفتیم.

ساحل صخره ای هتل

بعد از آن هم شام ، روز قبل برای امشب می فرنو را رزرو کرده بودیم و قرار بود حدود ساعت 11 سرویس به دم هتل بیاید ، که خوشبختانه ماشین سر ساعت اومد و یکی از شب های بیاد ماندنی در آنتالیا برامون رقم خورد.

روز سوم ،ساعت 8 صبح برای تور رافتینگ قرار داشتیم، به همین دلیل ،7 صبح بیدار شدیم وبعد از صرف صبحانه ، به جمع کردن وسایل مورد نیاز (یک دست لباس اضافی، کرم ضد آفتاب، کفش کتانی و لوازم شخصی) پرداختیم.

سرویس ون تور رافتینگ، ساعت هشت و ربع دم ورودی هتل آماده بود و بعد از رفتن به چند هتل دیگر و سوار کردن مسافران آن هتل ها که همگی ایرانی بودند ،راهی منطقه مورد نظر شدیم . در مسیر با خواندن شعر و آواز، مسیر دو ساعته رو به خوشی گذراندیم. در طول مسیر رودخانه ایستگاه های زیادی قرار داشت که هر آژانس ، با یکی از این ایستگاه ها طرف قرار داد بود. در ایستگاه مورد نظر که تقریبا اوایل مسیر رودخانه بود، پیاده شدیم و بعد از تعویض لباس و گرفتن جلیقه نجات و کلاه ایمنی و سفارش ناهار (جوجه کباب یا ماهی کباب صید رودخانه ) به سمت قایق ها رفتیم و هر 10 نفر مان در یک قایق سوار شدیم.

هماهنگ کردن پارو ها در ابتدا سخت بود ولی بعد از چند دقیقه و با کمک ناخدا !! سریع یاد گرفتیم و در پایان مسیر خودمون یه پا ناخدا شده بودیم !! در طول مسیر به هر قایقی می رسیدیم با پاروهایمان به آنها آب می پاشیدیم، وقتی آنها می خواستند ما را خیس کنند ،یک بچه سه ساله در گروه مان بود،که سریع بچه را نشان می دادیم و می گفتیم بچه در قایق داریم و آنها به خاطر بچه به ما آب نمی پاشیدند!که همگی از این بابت سپاس گزار آتوسا کوچولوی گروهمان بودیم. در طول مسیر در اثر تکان های شدید قایق، چند نفر از گروه ،داخل آب افتادند و با کمک دوستان ،مجدداً سوار قایق شدند. در نقاط مختلف مسیر، از قایق ها عکس گرفته می شد ،که در ایستگاه پایانی، هر عکسی را که می خواستیم، می توانستیم چاپ کرده و بخریم. بعد از حدود یک ساعت پارو زدن ، در ایستگاهی برای ناهار توقف کردیم و طبق سفارش هایی که قبلا داده بودیم، ناهارمان رو در محوطه باز دور هم خوردیم، ناهار بی کیفیت !ولی به علت گرسنگی شدید ما قابل تحمل بود!! و البته نوشیدنی هم به پای خودمون بود،آن هم با چه قیمتی ، نوشابه کوچک 4 لیر بود !!

به علت آفتاب شدید ،ضد آفتاب هامون رو، دوباره تجدید کردیم، (دو سه تن از دوستان بدون ضد آفتاب ادامه مسیر دادن و در انتها ، پوست دست و پاشون سوخته بود!) سوار قایق شده و به سمت پایین رودخانه ادامه مسیر دادیم، در قسمتی از رودخانه که عمق زیادی نداشت و سرعت آب کم بود به پیشنهاد دوستان، کمی شنا کردیم و پس از یک ساعت پارو زدن و مسابقه با قایق های دیگر و مجددا آب پاشیدن و... به ایستگاه آخر رسیدیم . بعد از دوش گرفتن و تعویض لباس و خریدن عکس های یادگاری خسته و کوفته، البته سر خوش و شاد به سمت هتل رفتیم. ساعت 5 عصر به هتل رسیدیم دو ساعتی را استراحت کردیم و بعد از آن شام و تماشای عروسی یک زوج پزشک در فضای سبز هتل !

فضای سبز هتل

روز چهارم تا ظهر از امکانات استخر و ساحل دریا استفاده نمودیم و بعداز ظهر از درب هتل سوار دلموش شدیم و با پرداخت هر نفر 5/2 لیر به مرکز شهر (میدان جمهوریت و خیابان ایشیک لار) رفتیم. خود میدان چون در حال ساخت و ساز بود ،خیلی نمایی نداشت ولی خیابان های اطراف بر خلاف منطقه لارا که بافتی، ساحلی داشت کاملا شهری بود. و از وسط خیابان ایشیک لار، قطار شهری عبور میکرد که پر از توریست بود و مراکز خرید و مغازه های مختلف، که اکثرا هم off خورده بودند. کلی از خیابان های منتهی به میدان جمهوریت رو گشتیم ،حس و حالی کمی تا حدودی شبیه به استانبول رو داشت و چون به زمان سرو شام در هتل نمی رسیدیم، خودمون رو از دونر کباب های ترکیه بی نصیب نگذاشتیم و شام رو هم بیرون خوردیم.(12 لیر برای هر دونر کباب)

خیابان جمهوریت

روز پنجم گشت رایگان خرید داشتیم، ساعت 30/8 سرویس درب هتل آماده حرکت شد، به سمت نمایشگاه چرم رفتیم، بعد از برگذاری شوی لباس وقت داشتیم تا به دیدن یا خرید لباس ها بپردازیم. بعد از نیم ساعت به سمت فروشگاه Levis رفتیم، قیمت ها آنجا 20 تا 50 درصد تخفیف خورده بود، خرید های خوبی انجام دادیم، سپس به طرف مرکز خرید آزورا پارک رفتیم، این مرکز خرید بسیار بزرگ وسیع و شیک بود. اکثر برندهای معتبر در این مرکز شعبه داشتند. ابتدا به طبقه 4 که مرکز غذا خوری بود و خیلی از برندهای غذایی در آنجا شعبه داشتند رفتیم.

با فیش هایی که در اختیار مان بود یک نوع غذا از رستوران دلخواه خود تهیه کردیم. پس از صرف غذا، 2 ساعت برای خرید وقت داشتیم، بسیاری از برندها تخفیف فصلی داشتن، فروشگاه LC WAIKIKI 40تا 80 درصد تخفیف خورده بود ،که خریدهای خیلی خوبی انجام دادیم. ساعت 30/3 دقیقه سوار اتوبوس شده و به سمت هتل مان برگشتیم. در چند روزی که برای گشت با اتوبوس می رفتیم، جلوی داشبورد اتوبوس کنار راننده سبدهای کوچک چوبی قرار داشت و در کنارش به انگلیسی نوشته شده بود، Tip(انعام) البته به این کلمه آشنایی داشتیم ،ولی تیپ یا انعام دادن در اتوبوس رو تا به حال ندیده بودیم ! لیدرمان توضح داد در اتوبوس های توریستی آنتالیا tip دادن مرسوم است و شروع به جمع کردن تیپ برای راننده نمود. (حساب کنید یک لیر ناقابل آنها برابر با 1200 تومان ما بود!!!) ساعت 5 به هتل رسیدیم و برای شنا و رفع خستگی راهی ساحل اختصاصی شدیم. طبق معمول هر شب شام و تماشای مراسم عرسی شب را به پایان رساندیم.

روز ششم برای این روز تور کشتی به قیمت 50 لیر رزرو کرده بودیم، صبح زود بیدار شدیم و بعد از برداشتن وسایل شنا و مخصوصا کرم ضد آفتاب طبق قرار قبلی ساعت 8 در لابی هتل بودیم، سرویس به موقع آمد، بعد از رفتن به چند هتل دیگر راهی اسکله کِمِر شدیم، سپس سوار کشتی موودیک شدیم. کشتی بزرگ 2 طبقه ای بود که در طبقه اول دور تا دورش نیمکت میز و صندلی داشت، و طبقه دوم محلی برای آفتاب گرفتن و استفاده از فضای باز بود. کشتی از ساحل خیلی فاصله نمی گرفت و در امتداد ساحل حرکت می کرد. انصافاً مناظر و سواحل بسیار بکر و زیبایی بود.

عده ای هم از ابتدای ورود تا هنگام پیاده شدن به صورت مداوم مشغول حرکات موزون بودند. در ضمن کف پارتی هم در کشتی برپا بود. در بعضی از مناطق ،کشتی می ایستاد و مسافران برای شنا لحضه ای درنگ نمی کردن ! در امتداد مسیر به آبشار ددمان در منطقه لارا رسیدیم، آبشاری با 40متر ارتفاع و مه آلود، مدتی را در این مکان برای گرفتن عکس و تماشای این آبشار زیبا گذراندیم. نکته منفی تور کشتی ناهار بی کیفیت آن بود. بعد از ناهار مسیر را به سمت اسکله کِمِر ادامه دادیم، و بساط آهنگ و .... در طول مسیر کماکان ادامه داشت . ساعت 5 از کشتی پیاده شدیم و به سمت هتل برگشتیم.

نمایی دور از کشتی

روز هفتم آخرین روز اقامت مان در آنتالیا بود، ترجیح دادیم تمام صبح را در هتل بمانیم. آخرین صبحانه را با لذت خوردیم، بعد از ساعتی راهی استخر شدیم و تا ظهر با سرسره های آبی مشغول بودیم. برای ناهار به رستوران رفتیم و نهایت دقت را انجام دادیم ، که مبااد غذایی از قلم افتاده باشد و ما در این مدت آن را تیست نکرده باشیم !!

بعد از ناهار و جمع کردن وسایل و بستن چمدان ها ،چون وصف قسمت تاریخی کاله ایجی را شنیده بودیم و روز قبلی ، بازدید از این منطقه تاریخی فرصت نشده بود ،دوباره راهی شهر شدیم ، حدوداً هزار متر از خیابان ایشیک لار رو که پیاده رفتیم ،رسیدیم به ورودی منطقه ، با ستون های سنگی سفید ،که از نظر تاریخی، آنتالیای دوره سلجوقی به حساب میاد. در بدو ورود اصلاً تصور نمی کنید با چنین مکان تاریخی زیبایی روبرو خواهید شد، خیابان هایی حداکثر 2 متری و سنگفرش، خانه های قدیمی که حالا اکثراً کافه و رستوران شده اند و در انتهای خیابان هم می رسید به یک فضای سبز بسیار وسیع در کنار دریا و اسکله کشتی ها تفریحی و توریستی و چیزی که بسیار برایمان جالب بود! حتی یک ایرانی هم در این مکان ما ندیدیم و اکثراً توریست های اروپایی، کره ای و ژاپنی بودند!! چند برج و فانوس دریایی هم وجود داشت که همگی از دوران سلجوقی باقی مانده بود !

سفرنامه آنتالیا

برج های کاله ایچی(انتالیا قدیم)

آنقدر محو این شهر تاریخی و عکس گرفتن شده بودیم که زمان را فراموش کردیم، ساعت 8 بود و ما برای شام و تحویل دادن اطاق باید به هتل بر می گشتیم دل کندن واقعاً سخت بود ولی چاره ای نبود و صد البته پشیمون ،که چرا روزهای که وقت بیشتری داشتیم نیامدیم.!! به سرعت به سمت ایستگاه دلموش ها رفتیم، البته تا رسیدن به ایستگاه از بستنی های سنتی ترکیه هم غافل نشدیم !!و بستنی یا همان دون دورما با قیمت 2 لیر گرفتیم که خیلی خوشمزه نبود.

تقریباً دقیقه نود و قبل از اتمام زمان شام به هتل رسیدیم و مستقیم به سمت رستوران رفتیم، طبق روال شبهای قبل ،شام رو در فضای باز خوردیم و با کارکنان رستوران خداحافظی کرده و راهی لابی شدیم برای تحویل اتاق و حرکت به سمت فرودگاه ......

نکات و تجربیات سفر

1) در شهر های ساحلی از جمله آنتالیا بیشتر وقتتان در هتل میگذره پس برای لذت بردن از سفرتون ،حتما هتل 5*تاپ انتخاب کنید.
2) قبل از رسیدن به هتل نسبت به خرید سیم کارت اعتباری اقدام کنید.ما در ابتدا نخریدیم و بعد هم دیگه فرصت نشد و از سیم کارت همراه اول استفاده کردیم و با این که فقط تعداد محدودی اس ام اس دادیم و یه مکالمه 2 دقیقه ای 35 هزار تومن !! قبض خارج از کشور داشتیم!!!
3) حتما حتما در سفرتون، منطقه تاریخی کاله ایچی (آنتالیای عهد سلجوقی ) رو ببینید بسیار زیباست .
4) برای رفت و آمد در شهر نیازی به تاکسی و هزینه های زیاد نیست ، شما می تونید با پرداخت 2.5 لیر با دلموش (تقریبا ون خودمون) به هر جای شهر بروید.
5) هزینه ماساژ و حمام ترکی در هتل ها و سطح شهر تقریبا به یک میزانه ، پس وقتتون رو در سطح شهر تلف نکنید!

نقد و بررسی هتل نظربیچ در سایت اصلی

جرات میتونم بگم بهترین هتل 4* در منطقه لارا هستش .این هتل با نمایی سفیدو زرشکی در 6 طبقه و دارای لابی نسبتا بزرگه
یه فروشگاه به مدیریت یه خانم مسن محجبه ترک و البته خوش اخلاق در لابی قرار داره که لوازمی همه جوره توش یافت میشه البته غیر از خوراکی.کافی شاپی بزرگ هتل هم در لابی قرار داره با ویو رو به دریا که تا از صبح تا ساعت 10 شب بازه
رستوران هتل در طبقه1- قرار داره و شامل دو بخشه سالنی و فضای باز که البته فضای باز بیشتر برای صبحانه و شام مورد استقبال میهمانان قرار میگیره (البته گربه هایی به غایت پررو هم داره که رو بدید روی میزتون هم میان)
منوی صبحانه تقریبا کامل و پر باره - منوی نهار و شام اکثرا گیاهی هستش ولی دو سه نوع غذای گوشتی هم داره و در کل خیلی تنوع غذایی نداره- علاوه بر غذا های داخل سالن برای نهار در کنار استخر ساندویچ و یا کباب سرو میشه و برای شام هم در فضای باز کباب و یاربکیو به راهه و هر روز ساعت 4 عصر در کنار استخر بساط عصرانه شامل کیک و شیرینی با نوشیدنی
استخر و سالن ماساژ و بدنسازی هم در طبقه 2- قرار داره که سالن ماساژ از صبح تا 4 عصر باز هستش و برای استفاده باید شارژ کنید
استخر دارای دو سرسره آبیه که صبح ها از ساعت 10-12 و بعد از ظهر هم از 4-6 همراه با موزیک فعاله و معمولا در صبح و بعداز ظهر تو استخر بساط مسابقه واتر پلو هم برقراره در ضمن یه استخر کوچیک هم برای کودکان داره. اگه تابستون با تور آنتالیا مرداد ماه بیاید اینجا بیشتر میتونید از تفریحات آبی و ساحلی استفاده کنید.
از جایی که منطقه لارا دارای ساحل صخره ایه هتل های کنار ساحل راهی رو تا کنارساحل تعبیه کردن تا میهمانانشون از شنای کنار دریا بتونن استفاده کنن و این هتل هم از ساحل اختصاصی شنا برخورداره
یه مورد خوبی که این هتل داشت در فضای باز و سرسبز هتل تقریبا هر شب مراسم های عروسی و سنتی برگزار میشد و ما با مراسم های ترکیه آشنا شدیم و از فضای باز و گروه موزیک زنده هم هر شب استفاده میکردیم که خیلی جذاب بود و خاطره انگیز ( این هتل در منطقه برای برگزاری مجالس زبانزد بود)
اطاق های هتل بسیار تمیز و مرتب بود و هر روز نظافت میشد و هر اطاق داری کولر گازی مجزا و اطاق های دو جهت از هتل هم رو به دریا بود. کارکنان هتل خوب و خونگرم بودن و روز های اخر اقامت هم دیگه خودمونی !!
*برای رفتن به مرکز شهر از دم ورودی هتل سوار دلموش (ون خودمون)میشید کرایه هم 5/2 لیر تا میدان جمهوریت و یه خیابون بالاتر هم ایستگاه اتوبوس داشت ،در کل خوش مسیر بود.
*در قسمت لابی اینترنت رایگان بود .
* صندوق امانات در قسمت رزویشن قرار داشت و اطاق ها فاقد صندوق بود.
*اکثر میهمانان هتل ایرانی و روس بودن.
در کل به نسبت 4* بودن از اقامت در این هتل راضی بودیم

کیفیت و تنوع غذا ۶
تمیزی و زیبایی هتل و اتاق ها ۸
عملکرد کارکنان ۹
تفریحات و امکانات هتل ۶
منطقه و دسترسی ۸
ارزش قیمت به نسبت خدمات ۷

نویسنده : زهرا .ن.ر

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب‌ سایت بانک تور و گردشگری مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمیگیرد.