سفرنامه اروپا، بخش هشتم : آلمان - درسدن و پارک ملی

سفرنامه اروپا، بخش هشتم : آلمان - درسدن و پارک ملی

دوشنبه 22 جولای 2013 حرکت به سمت درسدن ، باستای وپراک

امروز صبح زمانی که برای دایی اینها زود بود و برای ما دیر یعنی ساعت 5/7 از خانه بیرون آمدیم. نان خریدیم و به سمت deressden در جنوب شرقی المان حرکت کردیم . جاده بسیاری شبیه همان راههایی بود که آمدیم و زیبا و سبز. ولی من بیشترش را خوابیدم. تا اینجاسفری بسیار پر تحرک وبدو بدو داشتیم . deressden شهری است از آلمان شرقی ، تورسیتی و زیبا بود .گفته می شود تنها شهری از اروپا که در طی هر دو جنگ کاملا به آتش کشیده شده است. شهرداری به خاطر همین ویژگی خاص این شهر از سفید کردن ساختمانهای اصلی آن که دود رویش را گرفته پرهیز می کند. درسدن هم کلیساها وساختمانهای باعظمت زیبایی دارد. میدانی شبیه به آنچه در بروکسل دیدیم ولی خلوت تر در اینجا هم بود. حدود 2 ساعتی در شهر گردش کردیم و صبحانه را هم که مری عزیز آماده کرده بود، همانجا خوردیم .

حدود ساعت 11 به سمت محلی که رسیدیم که المانها آنجا را سوییس خود می دانند، این منطقه در جنوب شرقی المان ودر مرز چک قرار دارد : Bohemian Switzerland National Park ، المان غالبا دشت است وصرفا در این منطقه کوههای جنگلی(کمی شبیه الپ ) را می توان دید، این منطقه که در واقع یک پارک ملی است را المانی ها، سوئیس المان می نامند. منطقه ییلاقی قشنگی است. ارتفاعات جنگلی که امکانات سنگ نوردی هم دارد. 2 ساعتی هم در اینجا می چرخیم وعکس می گیریم. پل باستای از دیدنی های این پارک ملی است ، هرچند قدیمی نیست ولی به سبک پلهای قدیمی اروپا ساخته شده است وبخشهایی از این منطقه کوهستانی را به هم پیوند می دهد.

ساعت حدود 4 است که به پراک می رسیم . کمی استراحت می کنیم در حد دست و صورت شستن و به شهر می رویم. از حدود 5تا5/8 بعد از ظهر در شهر می چرخیم . پراک تقریبا همه اش موزه است و ساختمانهایی که به موزه می مانند موزه ای زیباست و پر از توریست . میدانهای مستطیل شکل بزرگ .کلیساهای جور وواجور. ساختمانهای زیبا . راستی خانه کافکا هم تبدیل به موزه شده است. یک جا هم بالنی را به طناب بسته اند ومردم را با بالون سواری مختصری سرگرم می کنند. بالون حدود 50-60 متر از سطح زمین بالاتر می رود وبه خاطر بسته بودن به طناب همانجا می ماند وتوریست ها به بالن سواری دلخوش وسر کیسه می شوند. زیباترین قسمتهای پراک که امروز دیدیم پل تاریخی، برج نزدیک آن و حاشیه رودخانه ای است که از وسط شهر می گذرد. شام را دریک مغازه کباب ترکی می خوریم . قیمت ها ارزان است حدود 3تا 5 یورو برای هر پرس. هرچند واحد پولی چک یورو نیست، ولی همه جا یورو را قبول می کنند و برای هزینه های کم بهتر است اصلا پولتان را تبدیل نکنید تا هزینه صرافی را نپردازید.عکسها بماند برای بخش بعدی.....

نویسنده : زهرا عربشاهی

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب‌ سایت بانک تور و گردشگری مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمیگیرد.