سفرنامه هتل مردان پالاس، لوکس و بی نظیر

سفرنامه هتل مردان پالاس آنتالیا

07-Antalya-Blog cover (01-05-01).jpg
هفته اول مهر ماه 91 به همراه همسرم، پدر و مادر و خانواده خواهرم برای اولین بار به آنتالیا سفر کردیم. در ایام تابستان که به دنبال تور میگشتم در جایی اسم هتل مردان پالاس را دیدم.

چند سال قبل در شبکه lux tv مراسم افتتاح هتل را دیده بودم و همیشه دلم میخواست به آنجا بروم اما اصلا نمیدانستم کجاست! به محض اینکه در لیست هتل های آنتالیا اسمش را دیدم به خواهرم و مادرم زنگ زدم و شروع کردم به تبلیغ هتل و درخواست همراهی آنان. خلاصه تا آنان راضی شوند و مقدمات سفر فراهم شود به آخرین هفته تورها رسیدیم و 31 شهریور از شیراز عازم آنتالیا شدیم (البته از راه یواشکی غازی آنتپ!).

توی راه به هر هتلی که میرسیدیم باورم نمیشد که چقدر با عکسهایشان فرق داشتند. من همه این هتلهارا هفته ها زیر و رو کرده بودم! اما هیچکدام مثل عکسهایشان نبود. اگر در هر کدام از آن هتلها پیاده میشدم قطعا افسردگی میگرفتم!

تردید در دلم زنده شد. نکند هتل ما هم اینقدر کوچک باشد؟ نکند اینقدر با عکسهایش تفاوت داشته باشد؟ خلاصه نیم ساعتی گذشت تا بالاخره همه پیاده شدند. به آخر جاده که رسیدیم خیابان باریک شد و دو طرف جاده نرده هایی سفید و طلایی و بسیار زیبا نمایان شد. تقریبا چند دقیقه ای گذشت تا به محوطه هتل رسیدیم. این نرده ها اطراف هتل بودند. و اینجا بود که دهانمان باز ماند! الحق که با عکسهایش متفاوت بود! خیلی بهتر بود! خیلی عظیم تر از آنچه فکر میکردم. با دیدن منظره ای که بیشتر به قصرهای قصه ها می ماند تا به هتل تمام خستگی راه از تنم رفت.

نمیدانستم چطور این همه هیجان را کنترل کنم. آخر من عاشق هتلهای خوبم! هتل مردان پالاس برای خودش شهری بود که اگر یک ماه هم در آن بمانی سیر نمیشوی. پس بیشتر در مورد هتل برایتان توضیح میدهم تا به امید خدا در سفرهای بعدی مسافران ایرانی در این هتل هم دیده شوند. دنیای کاملآ جدید و متفاوت ، خیال بر انگیز اما واقعی با ساحل بی نظیر دریای مدیترانه ، در کنار هم مردان پالاس را استثنائی کرده است . معماری هتل برگرفته از سه مکان معروف است :

سرای دولماباچه ( در شهر استانبول ) با هنر دوره عثمانی ساخته شده از طلا
پل گالاتا برگرفته از طرح داوینچی
و برج مایدن .

Mardan Palace Hotel  هتل 5 ستاره مردان پالاس آنتالیا

آبنماهای منحصر به فرد ، قطار در داخل محوطه هتل ، استخرهای رویایی ، رستوران های مجلل و همه آنچه که از این مکان رویایی در نظر شماست از مردان پالاس یک قصر با شکوه ساخته است . هتل مردان پالاس آنتالیا به عنوان مجلل ترین و گرانترین هتل اروپا معرفی شده است. این هتل در سال 2009 در منطقه Lara شهر آنتالیا افتتاح شد. برای ساخت این هتل بیش از 1.4 میلیارد دلار هزینه شده است. این هتل گرانترین و لوکس ترین هتل در منطقه اروپا و مدیترانه محسوب میشود. همچنین استخر آن جزء بزرگترین استخرهای اروپا و آکواریم آن با بیش از 2400 ماهی جزء بزرگترین های اروپا محسوب میشوند. این هتل دارای 560 اتاق میباشد و برای ساخت ساحل اختصاصی آن بیش از 9000 تن شن و ماسه مرغوب از کشور مصر به کار گرفته شده است. 10000 متر مربع طلا ، 500000 قطعه کریستال و بیش از 23000 متر مربع مرمر ایتالیایی در ساخت این بنا به کار گرفته شده است.

اقامت در این هتل رویایی یکی از بهترین اتفاقات زندگی هر شخص میتواند باشد. سیستم پذیرایی این هتل در آن زمان به صورت full board plus بود که متاسفانه آژانس های ایران در این مورد اطلاعات درستی نداشتند. بیشتر به این دلیل که به علت گرانی این هتل کمتر مسافران ایرانی به آنجا میروند. سه وعده در روز رستوران اصلی هتل (یکی از حدود 21 رستوران هتل) به صورت رایگان پذیرایی میکردند. در این ساعات همه چیز از انواع سالاد گرفته تا غذاهای متنوع ملل و شیرینی ها و دسر های بسیار خوشمزه، میوه و انواع نوشیدنی سرو میشد.

به قدری فراوانی و خوشمزگی در غذاها بود که دیگر در بقیه ساعت ها مثلا شب تا صبح هیچ نیازی به رستوران مانند هتل های all inclusive نبود. البته عصر ها و صبح ها هم کنار استخر با نوشیدنی خنک غیر الکلی پذیرایی میکردند. اما امسال دیدم که all inclusive شده است.

از مزایای هتل استخر بسیار بزرگ آن است که به دلیل بزرگی آن همیشه احساس میکنید خالی از شناگر است حتی اگر 30 نفر همزمان در استخر باشند اصلا دیده نمیشوند. مثلا اگر شما در یک سمت استخر باشید و بخواهید با کسی در آن طرف عرض استخر صحبت کنید باید با بی سیم کارکنان کنار استخر با همراهانتان در آنطرف صحبت کنید! دور تا دور استخر پر بود از تخت ها با حوله های تمیز. چند کابین هم بود که در صورت نیاز حوله اضافه و آب معدنی خنک میدادند. اطراف استخر هتل (که شبیه اقیانوسی بود) یک آبراه پهن بود که شنا کردن در آن ممنوع بود و مخصوص تردد قایق بود. یک قایق سلطنتی بسیار زیبا که در آن مبلمان فاخری بود و تقریبا جای ده نفری میشد. شبها قایق حرکت میکرد و کسانی که دوست داشتند همه محوطه اطراف استخر را ببینند آن اطراف میچرخاند. مناظر بسیار زیبایی بود. در قایق موزیک ملایمی هم پخش میشد. وسط استخر یک بار خیلی جالب قرار داشت که صندلی های سنگیش در آب قرار داشت و حتما میتوانید حدس بزنید که چقدر یک نوشیدنی خنک در این شرایط لذت بخش است! البته در این بار هر چه سفارش میدادید به حساب اتاقتان اضافه میشد.

قسمت اسپای هتل بی نظیر است سالن ورزشی، استخر سرپوشیده، چندین سونا با دماها و فضای متفاوت، جکوزی که در استخر اصلی تعبیه شده، آرایشگاه، سالن ماساژ، اتاق پر از برف برای خنک شدن بعد از سونا، استخر تالاسو تراپی (آب دریا)، استخر کودکان، بار کنار استخر، سونای نوجوانان، اتاق آروماتراپی، ...و بزرگترین حمام ترکی که تا به حال دیده اید همه در محیطی بسیار شیک و زیبا لذت سفری لوکس را برای شما چندین برابر میکند. یک سالن خیلی بزرگ به عنوان رختکن در اسپا قرار دارد که در آن چندین حمام شیک و تمیز اتاقهای کوچک برای تعویض لباس، میز آزایش با صندلی و آینه های بزرگ و کمدهای پر از حوله قرار دارد. البته تعدادی از این امکانات برای مسافران رایگان است و بعضی هم باید رزرو کنید که خیلی گران است.

Mardan Palace Hotel  هتل 5 ستاره مردان پالاس آنتالیا

کلا در این هتل به جز امکاناتی که روی ووچر به شما تعلق میگیرد بقیه موارد بسیار گران است. مثلا رستوران اصلی هتل که به صورت بوفه است رایگان است. به علاوه هر شب یک رستوران به شما معرفی میکنند که میتوانید با نفری 15 یورو از آن استفاده کنید. به غیر از این ها از هر کدام از رستورانهای دیگر که دیدن کنید بسیار گران است. اطراف استخر و در ساحل کابانا هایی هست که برای استراحت در آنها روزی 60 یورو باید پرداخت کنید. و یک مثال جالب اینکه در بروشور ماساژ، ارزانترین ماساژی که پیدا کردم ماساژ چانه بود (بله چانه! نه کل صورت!) که آن موقع با دلار 2500 میشد 60000 تومان! و ماساژ کل بدن به مدت یک ساعت چیزی بیشتر از یک میلیون تومان! خب حتما کسانی هستند که از این ها استفاده میکنند!

اتاق هتل خیلی شیک و با سلیقه بود. از پرده های اتاق گرفته تا مبلمان و دکوراسیون بی نقص اتاق همه چیز عالی بود. یک تراس بزرگ با میز و صندلی رو به استخر داشت. سیستم نورپردازی هتل بسیار مدرن و به جا بود که با سیستم ریموت کنترل تنظیم میشد. حتی تلویزیون اتاق که پایین تخت خواب قرار داشت قابلیت چرخش داشت که هم در موقع استراحت و هم روی مبلمان بتوان تماشا کرد.

سرویس بهداشتی هتل خیلی بزرگ بود. یک حمام ، یک توالت، و یک اتاق رختکن بزرگ در وسط که وان در آن قرار داشت. حوله لباسی سشوار میزآرایش بزرگ با تمام امکانات در این اتاق بود. یک نکته جالب این که صابون شامپو نرم کننده مو لوسیون بدن و ... همه از مارک هرمس بودند! حتما میدانید که هرمس از برندهای معروف و بسیار گران فرانسوی است. هر روز یک سبد میوه در اتاق میگذاشتند و روم سرویس واقعا بی نقص بود.

Mardan Palace Hotel  هتل 5 ستاره مردان پالاس آنتالیا

راهرو های هتل پهن بود و دکور خیلی زیبایی داشت که هر کدام از قسمت های هتل با دکور خاصی تزیین شده بود و نکته جالب اینکه بر اساس ملیت مهمانان آنها را در اتاقهایی جا داده بودند که برایشان جذابیت بیشتری داشت. مثلا ما در قسمتی بودیم که برگرفته از کاخهای اروپایی دکور شده بود و مسافرانی که از اروپا آمده بودند در قسمت دیگری که معماری سنتی شرقی داشت قرار داشتند. تابلوهای نفیس و آینه های بزرگ با قابهای خیره کننده در راهرو ها قرار داشت.

در طبقه همکف هتل که لابی قرار داشت بیشتر از 50 دست مبلمان سلطنتی و زیبا قرار داشت. لوستر های عظیم نورانی ستونهای پهن، فرشهای زیبا، سقف های منقش و پله کانی که در وسط لابی قرار داشت مانند قصری باشکوه چشم انسان را خیره میکرد. در این طبقه یک رستوران در تراس بزرگی بود که به استخر مشرف بود و شب ها جای بسیار دنجی بود. در طبقه پایین که با استخر هم طراز بود رستوران اصلی هتل بود.

در ورودی اصلی هتل یک قطار کوچک بود که اگر دوست داشتید سوار میشدید و دور تا دور هتل را میدیدید. درختان انبوه آرایش شده، گلکاری های زیبا و ساختمانهای لوکس ویلاهای هتل که بیرون از ساختمان اصلی بود و هر کدام برای خود محوطه فضای سبز و استخر اختصاصی داشتند. خدا میداند یک شب اقامت در این ویلاها چقدر پای آدم آب میخورد!

Mardan Palace Hotel  هتل 5 ستاره مردان پالاس آنتالیا

از ویلاها که گذشتیم به استخری رسیدیم که مخصوص رقص نور و فواره بود و شب ها برنامه داشت. بعد به آمفی تیاتری به سبک رومی و پس از آن به زمین های بازی با چمن های سبز رسیدیم و بعد به راهرویی با کف چوبی که به ساحل اختصاصی هتل میرسید. شن های ساحل را از مصر آورده بودند شنهای سفید! تخت های فراوان منظمی در ساحل چیده بودند با حوله های مرتب و تمیز روی آنها. روی آب یک اسکله بلند بود که به رستوران باری میرسید بسیار رمانتیک! شب ها موزیک زنده ملایمی اجرا میشد و زوجهای عاشق در آرامش دریا گل میگفتند و گل میشنیدند!

به دلیل مجلل بودن بیش از اندازه این هتل از هتل های خلوت در آنتالیا است و به همین خاطر برای زوج های جوان که در ماه عسل هستند یا به دنبال سفری رومانتیک هستند و نیز برای افراد میانسال که به دنبال آرامش قصد سفر کرده اند بسیار مکان مناسبی است.

مسافران هتل بی نهایت شیک هستند و قوانین هتل برای تردد در لابی و طبقه همکف از شما خواهش میکند که حتما با لباس رسمی حاضر شوید. مثلا پوشیدن صندل یا تی شرت و شلوارک برای آقایان در این طبقه ممنوع میباشد. در این هتل شما مرتب با زوجهای اروپایی روبرو میشوید که با لبخند مودبانه ای با شما برخورد میکنند و از اتفاقات عجیب اینجا این است که شما اصلا با یک ایرانی در طول سفر مواجه نمیشوید. (متاسفانه و البته گاهی خوشبختانه!). پس اگر به دنبال سفری هستید که هم آرامش بخش باشد هم لوکس و دور از هیاهو باشد و از شما بسیار خاص و متفاوت پذیرایی شود حتما این هتل را امتحان کنید.

Mardan Palace Hotel  هتل 5 ستاره مردان پالاس آنتالیا

شب ها در رستوران همه با لباسهای شب و رسمی حاضر میشدند. برنامه های شبانه هتل بعد از زمان شام شامل رقص نور و فواره همراه با موزیک است و پس از آن در آمفی تئاتر روباز هر شب به مدت یک ساعت برنامه های سرگرم کننده ای اجرا میشود مانند شعبده بازی، رقص حرکات نمایشی و ... البته به نطر من این هتل برای کسانی که بچه خردسال دارند شاید در مقایسه با دیگر هتلها کمی خسته کننده باشد زیرا از تفریحات مخصوص کودکان خبری نیست و بیشتر مناسب بزرگسالهاست. پس اگر کودک دارید و میخواهید به آنها هم خوش بگذرد بهتر است به هتل دیگری بروید یا کمی صبر کنید تا بعد از رفتن فرزندانتان به دانشگاه بتوانید با همسرتان استراحتی رومانتیک در این فضا داشته باشید.

پس از سالها سفر و اقامت در بهترین هتلها با جرات میگویم این هتل از همه نظر بهترین هتلی است که دیده ام و به تمام کسانی که دوست دارند مسافرتی شیک و بی نقص داشته باشند توصیه میکنم. قطعا امکانات بی نظیر هتل ارزش بهای گران آن را دارد. امیدوارم که اگر در این هتل اقامت کردید به همان اندازه که ما لذت بردیم به شما هم خوش بگذرد و جای ما را هم خالی کنید.