سفر به شرق دور (مالزی و تایلند)

سفر به شرق دور (مالزی و تایلند)
18 فروردین 1395 15:00

انگیزه نوشتن سفرنامه

به راستی سفرنامه های وزین و زیبایی با رعایت جزئیات در سایت های مختلف وجود دارد، پس تلاش می نمایم در این سفرنامه بیشتر به جزئیات حاشیه ای و اتفاقاتی که در سفر برای من به وقوع پیوست بپردازم. به واقع دلیل اصلی نوشتن این سفرنامه انتقال تجربیاتی بود که در سفر برای ما اتفاق افتاد. هر چند باور دارم که تجربه را نمی توان انتقال داد بلکه می توان بخشی از تجربه دیگران بود.

انتخاب مکان سفر

در شهریور ماه سال 1391 به اتفاق یکی از همکارانم (من مرد 33 ساله و همکارم مرد 34 ساله) تصمیم گرفتیم که برای سفری هیجان انگیز برنامه ریزی کنیم. تصمیم داشتیم که بدون تور مسافرتی، سفر کنیم انتخاب مسیر اولین کاری بود که می بایست انجام می دادیم. مسیرهای مختلف را بررسی کردیم و در نهایت به 2 انتخاب رسیدیم. 1- آفریقای جنوبی 2- جنوب شرق آسیا.

با پیگیریهائی که کردیم متوجه شدیم برای اخذ ویزای سفر مسافرت به افریقای جنوبی نیاز به داشتن سند ملکی یا داشتن پول در حساب سپرده بانکی بود. پس همان ابتدا گزینه اول حذف شد!

مسیر سفر

با منتفی شدن سفر به آفریقای جنوبی گزینه سفر به جنوب شرق آسیا را بررسی کردیم. بسیار تحقیق کردم که کدام کشور ها برویم، چگونه برویم و چگونه اقتصادی سفر کنیم.

در نهایت این مسیر را انتخاب کردیم، تهران به کوالالامپور، کوالالامپور به پوکت، پوکت به پاتایا، پاتایا به بانکوک و از بانکوک به تهران.

انتخاب ایرلاین

با کمک یکی از دوستان که در یکی از آژانس های مسافرتی فعالیت می کنند متوجه شدیم که هواپیمائی اتحاد در آن تاریخ(اواخر شهریور ماه)در بعضی از مسیرهای پروازی از جمله مسیر رفت و برگشت ما کاهش نرخ داشته است. پس بلیط پرواز در مسیر تهران- کوالالامپور و بانکوک به تهران را برای 12 روز سفر به قیمت حدود 800 دلار خرید کردیم.(لازم به ذکر است آژانسی که مراجعه کردیم اظهار داشت امکان خرید بلیط در مسیرهای کوالالامپور به پوکت و از پوکت به پاتایا را ندارد.)

با ارائه پاسپورتهایمان به آژانس مربوطه در مدت زمان حدود 10 روز ویزای سفر به تایلند را هم تهیه کردیم.( بنا به گفته آژانس مربوطه برای تهیه ویزای تایلند نیاز به داشتن بلیط پرواز به آن کشور بود پس آژانس مربوطه بلیطی سوری از مبدا کوالالامپور به شهر پوکت در تایلند رزرو نمود)

برنامه ریزی اقامت در سفر

طبق برنامه ریزی که انجام دادیم قرار بود 2 شب در کوالالامپور، 3 شب در پوکت، 3 شب در پاتایا و 2 شب در بانکوک اقامت داشته باشیم.

شروع سفر

با توجه به اینکه تقریبا از 2 ماه قبل بلیط هواپیما را تهیه کرده بودیم توانستیم جای صندلی در مسیرهای پروازی رو هم رزرو کنیم و گمان می کردم که بهترین صندلیهای پروازی را در کلاس پروازی اقتصادی توانسته ام رزرو کنم. با رسیدن به فرودگاه امام خمینی در فاصله 3 ساعت به پرواز( ساعت پرواز تهران به ابوظبی ساعت 17 بود)، برای اخذ کارت پرواز مراجعه کردیم و در کمال ناباوری مسئولین پذیرش هواپیمائی اتحاد اظهار داشتندکه امکان پرواز وجود ندارد. و دلیل این موضوع صدور بلیط بیش از صندلی های پروازی بود. آن موقع متوجه شدم که رزرو صندلی پرواز ظاهرا بی فایده است و در واقع هر کس زودتر به کانتر پروازی مربوطه مراجعه نمایدکارت پرواز برایش صادر می گردد. در واقع مشکل در مسیر تهران به ابوظبی بود و مشکلی در پرواز از فرودگاه ابوظبی به کوالالامپور وجود نداشت. ولی با از دست دادن این پرواز، پرواز ابوظبی به کوالالامپور رو هم از دست می دادیم.

علاوه بر ما 7 نفر دیگر هم که قصد سفر به جاهای مختلف رو داشتند(3 نفر سئول، 1 نفر بنگلور، 3 نفر ابوظبی) با همین مشکل مواجه شدند. پیگیریهای ما عملا بدون نتیجه بود و هواپیما تهران را ترک کرد. عملا طبق صحبتهای کانتر هواپیمائی اتحاد برای ما 2 راه حل بیشتر وجود نداشت،

1- بطور کل فرودگاه را ترک می کردیم و طبق مکاتبات بعدی با هواپیمایی اتحاد طلب خسارت می کردیم.

2- چنانچه هر خط هوایی( فقط خطوط هوایی خارجی) به مقصد کوالالامپور پرواز داشت به اطلاع مسئولین کانتر هواپیمایی اتحاد برسانیم.

انتخاب اول با توجه به برنامه ریزی سفر، رزرو هتل، گرفتن مرخصی و ... واقعا امکان پذیر نبود. آن موقع فکری که به ذهنم رسید تماس با آژانسی بود که در اصفهان بلیط سفر را تهیه کرده بودیم.( اینجا توضیح بدم که واقعا اون آژانس که بلیط تهیه کرده بود کاملا بی تقصیر بود و من این رو میدونستم. پس سعی کردم با خونسردی کامل خواهش کنم ازشون برای من چک کنند که چه پروازی جا میده.) خوشبختانه 10 دقیقه بعد از تماس من از آژانس تماس گرفتند و گفتند که 2 نفر پرواز قطری از تهران به کوالالامپور در ساعت 4 بامداد فردا جا داره(موقعی که این خبر را دادند ساعت 1830 بود). با خوشحالی مراتب را به نماینده هواپیمائی اتحاد در دفتر کارشان واقع در طبق زیرین فرودگاه امام خمینی اطلاع دادم. آنها بلافاصله با دفتر مرکزی هواپیمائی اتحاد در فرودگاه ابوظبی تماس گرفتند و در کمتر از 30 دقیقه بلیط هواپیمای قطری برای در مسیر تهران به کوالالامپور صادر شد.

خوشبختانه خانمی که دانشجو بودند و قصد سفر به شهر بنگلور رو داشتند با هواپیمائی امارات و 3 نفری که قصد سفر به سئول را داشتد با پرواز china south توانستند سفر کنند. مابقی مسافرین که مقیم امارات بودند از سفر انصراف دادند و قرار شد در روزهای دیگر به امارات سفر کنند. به هریک از ما علاوه بر بلیط یک چک به ارزش 200 دلار برای خرید بلیط در پروازهای آتی هواپیمائی اتحاد داده شد که به واقع مرهمی بود بر اتفاقات چند ساعت گذشته.

چک 200 دلاری برای خرید بلیط از هواپیمادی اتحاد که در فرودگاه به ما داده شد

پی نوشت: واقعا در اینجا جا دارد از پرسنل صبور، خوش برخورد و مودب هواپیمائی اتحاد تشکر کنم و بعید میدانم اگر پرواز ایرانی تهیه کرده بودیم امکان ادامه سفر برای ما مهیا میشد
پایان بخش اول

سفر به شرق دور-قسمت دوم

فرودگاه دوحه

بعد از سپری کردن روزی پر استرس و بیخوابی در فرودگاه امام خمینی، به فرودگاه دوحه رسیدیم. در فرودگاه دوحه خانمی از پرسنل هواپیمائی قطری منتظر ورود ما بود و به سرعت ما را به گیت پرواز کوالالامپور راهنمائی کرد. پرواز در ساعت مقرر پرواز کرد و حدود ساعت 10 شب به وقت محلی به فرودگاه کوالالامپور رسید.

در هتلی 3 ستاره در محله چینی ها برای 2 شب اقامت داشتیم که در ایران رزرو کرده بودیم. (چون طبق برنامه ریزی سفر به مدت 2 روز در این شهر اقامت داشتیم. ستاره های هتل آن چنان اهمیتی برایمان نداشت ضمن آنکه در کل در طول 2 شب اقامت در این شهر بیش از 10 ساعت در هتل حضور نداشتیم)پس از خوابی چند ساعته صبح زود از هتل خارج شدیم و اولین کاری که می بایست انجام می دادیم تهیه بلیط 2 روز آینده به مقصد شهر پوکت در تایلند بود.

تهیه بلیط پوکت

همانگونه که در قسمت قبل اشاره کردم تهیه بلیط در مسیر کوالالامپور به پوکت از ایران امکان پذیر نشد. طبق تحقیقاتی که کرده بودم هواپیمائی Air Asia مناسبترین نرخ پروازی را در این مسیر داشت. پس به نمایندگی این هواپیمائی در زیر برجهای دو قلو در شهر کوالالامپور مراجعه و 2 بلیط برای سفر تهیه کردیم.

چند نکته برای تهیه بلیط هواپیمائی Air Asia هست که بد نیست با شما درجریان بگذارم.

1- همانگونه که شاید مطلع باشید پرواز امن با هزینه کم شعار اصلی این هواپیمائی است( متاسفانه با سقوط هواپیمای این شرکت در مسیر کشور اندونزی این شعار کمی تحت تاثیر این واقعه قرار گرفته است) بنابراین چنانچه اقدام به اخذ بلیط زودتر نموده بودیم(در ایران متاسفانه چند سالی است Air Asia نمایندگی ندارد) به مراتب بلیطی با قیمت مناسبتر می توانستیم تهیه کنیم.

2- وزن بار همراه مسافر، تاثیر بسیار مستقیم در افزایش نرخ پروازی دارد. هر چه سبک تر سفر کنید به مراتب بلیطی ارزانتر می توانید تهیه کنید. چون تفاوت قیمت بسیار زیاد بود، من بلیطی را تهیه کردم که ماکزیمیم 30 کیلوگرم(برای 2 نفر) بار مجاز داشتیم، با هزینه ای حدود 100 دلار برای هر نفر.

(وزن کیف من به تنهائی بدون محتویات حدود 20 کیلوگرم بود!! در ادامه سفرنامه در مورد اضافه بار توضیح خواهم داد)

گشت و گذار در شهر زیبای کوالالامپور

همانگونه که در قسمت قبل اشاره کردم سفرنامه های بسیاری در سایت های اینترنتی وجود دارد که معرفی مکانهای زیبای توریستی شهر کوالالامپور توضیحات مبسوط ارائه کرده اند لذا من فقط اشاره می کنم به مکانهائی که در این 2 روز فرصت بازدید آنها برایمان فراهم شد.

روز اول-گنتینگ

مجموعه تفریحی گنتینگ، مکانی تفریحی در حدود 40 کیلومتری از مرکز شهر کوالالامپور واقع است. هتل، شهربازی، مرکز خرید در این قسمت واقع شده است.

بلیط رفت و برگشت با اتوبوس را از مرکز خریدی در زیر برجهای دوقلو تهیه کردیم. مسیر حرکت بسیار سرسبز و زیباست که چیزی در حدود 40 دقیقه زمان می برد تا به آنجا برسید. با توجه به اینکه این مجموعه در ارتفاعات شهر ساخته شده، روش دسترسی به آن از طریق تله کابین (Genting Skyway) می باشد. در واقع شما از وسیله نقلیه که پیاده می شوید بلیط رفت و برگشت تله کابین را تهیه و در زمان مقرر بر می گردید.(به زمانهای برگشت اتوبوس به شهر دقت کنید چون درست راس ساعت حرکت می کند متاسفانه ما اتوبوس برگشت را از دست دادیم(آخرین اتوبوس ساعت 9 شب به شهر باز می گردد) و مجبور شدیم با تاکسی به هتل بازگردیم.

تله کابین گنتینگ-کوالالامپور

روز دوم-برجهای دوقلو

یکی از جاذبه های شهر کوالالامپور برجهای دوقلو می باشد. در واقع متعلق به شرکت نفتی Petronas مالزی می باشد که در مسابقات فرمول1 جهانی تیم دارد. در پائین این برج های زیبا، بازاری بزرگ((Suria KLCC، بسیار شیک با قیمتهای بسیار بالا از برندهای معتبر جهانی وجود دارد که بازدید از آن را به همه توصیه می کنم.

برجهای دوقلو

ماکت ماشین های فرمول 1 شرکت نفتی پتروناس در ورودی مرکز خرید Suria KLCC برجهای دوقلو

خرید از بازار الکترونیک شهر کوالالامپور(LOWYAT)

در فاصله چند ساعت تا خروج از کشور مالزی و پرواز به سمت شهر پوکت در تایلند، تصمیم گرفتیم به توصیه یکی از دوستان سری به یکی از معروف ترین بازارهای لوازم الکترونیک و موبایل آنجا به نام lowyat بزنیم. چیزی شبیه به بازار علاء الدین تهران با تنوع زیاد محصولات.

آنجا من و دوستم 2 گوشی ریفربیش اپل 3gs هر یک به قیمت 200 دلار خرید کردیم. فقط نکته این که برای خرید مناسب می بایست بسیار زیاد چانه زد. گاهی تا نصف قیمت! نکته: کلا در خرید در حین سفرهایتان به شرق آسیا مانند چین و هندوستان و تایلند می بایست بسیار چانه بزنید که گاها بسیار طاقت فرسا می شود. من در چین به فرمولی در خرید رسیده بودم. از عددی که فروشنده برای فروش کالائی اعلام میکرد رقم آخر از سمت راست را حذف و عدد باقی مانده را تقسیم بر 2 میکردم. اینگونه به قیمت واقعی برای خرید نزدیک میشدم. مثلا کالائی که توسط فروشنده 100 یوان اعلام قیمت میشد را من می بایست به قیمت 5 یوان خریداری می کردم!

خروج از مالزی

همانگونه که قبلا اشاره کردم به منظور کاهش هزینه های سفر بلیط پرواز Air Asia را با کمترین میزان بار مجاز تهیه کرده بودیم. در هتل وزن کیف من و دوستم بیش از 50 کیلوگرم بود که این یعنی 20 کیلوگرم اضافه بار!

در فرودگاه کوالالامپور به منظور جلوگیری از جریمه بار اضافه، بیشتر محتویات چمدانم را به داخل کیسه های نایلونی انتقال دادم و با خود به داخل کابین هواپیما بردم و خوشبختانه به بار دستی هم کسی ایرادی نگرفت.

با خروج از شهر زیبای کوالالامپور با پروازی آرام و راحت با طول زمان حدود 1 ساعت وارد فرودگاه کوچک شهر پوکت شدیم.
پایان قسمت دوم

سفر به شرق دور-قسمت سوم

شهر پوکت در جنوب تایلند و در فاصله 1:40 هوائی از شهر بانکوک قرار دارد. شهری آرام در روز و بسیار شلوغ در شب همانند دیگر شهر این شور پاتایا. پس از ورود به فرودگاه شهر پوکت از داخل فرودگاه سیم کارت رایگان تهیه و از طریق سواری های ون که در بیرون فرودگاه بودند به محل هتلی که از قبل رزرو کرده بودیم رسیدیم. اسم هتل Citin و در نزدیکی ساحل Patong بود. هتلی 3 ستاره، نوساز تمیز و ارزان و البته نه خانودگی.

زنده کردن تاریخ پاریس با ترکیب عکس ها

هتل محل اقامت در پوکت Citin Plaza

محوطه خارجی هتل

اوایل شب بود که به شهر پوکت رسیدیم و با استراحتی چند ساعته برای قدم زدن به داخل خیابان های اطراف رفتیم.

پس از صرف شام با تاکسی به خیابان Bangla road رفتیم . خیابانی بسیار شلوغ، زیبا با تعداد بسیار زیادی مرکز تفریحی که از ساعتهای پایانی شب تا نیمه های شب جهانگردان را به سوی خود جذب می کند. به واقع یکی از جاذبه های مهم توریستی این شهر ساحلی زیبا در کنار سایر دیدنیهای این شهر چون جزایر فی فی و جیمز باند است.

در واقع برنامه تفریح در این شهر بدین گونه است، روزها بازدید از جزایر اطراف و استفاده از خدمات ماساژ و ورزشهای آبی و در شب حضور در خیابان Bangla road و تفریحات شبانه. قیمت ها در تایلند به نسبت مالزی پائین تر و مردم به مراتب مهربانترند. چیز بسیار جالبی که در شهر به چشم میخورد امنیت بسیار زیاد شهر است. در نیمه های شب که در خیابانهای پوکت قدم میزنید هرگز احساس نا امنی نمی کنید در حالیکه هیچ پلیسی در خیابانها به چشم نمی خورد.

ساحل پاتونگ بیچ

خرید بلیط هواپیما در مسیر پوکت به پاتایا

همانگونه که پیشتر توضیح دادم تهیه بلیطهای هوائی را مجبور بودیم در کشورهای مورد بازدید و از آژانسهای محلی تهیه خریداری کنیم. قبلا طبق تحقیقی که کرده بودم بهترین نرخ پرواز در مسیر پوکت به پاتایا مربوط به هواپیمائی Bangkok Airline بود و برخلاف پرواز Air Asia که محدودیت حمل بار وجود داشت در اینجا مجاز به حمل 20 کیلوگرم بار + 7 کیلو بار دستی بود( خوشبختانه ماجرای فرودگاه کوالالامپور و استفاده از کیسه های نایلونی برای کم کردن بار چمدانها تکرار نشد).

برای رسیدن به پاتایا عموما به بانگوک و از بانگوک به صورت زمینی به پاتایا مراجعت می نمایند ولی راه دومی هم وجود داشت و پرواز مستقیم به پاتایا بود. فرودگاه پاتایا فرودگاهی کوچک و در واقع نظامی است با باند پرواز کوتاه که امکان نشستن هواپیماهای بزرگ در آن وجود ندارد.

بلیط را به مبلغی در حدود 100 دلار برای 2 روز بعد تهیه کردیم تا خیالمان از آخرین بلیطی که نیاز به رزرو آن داشتیم هم راحت شود.

از زیبائیهای این شهر با جزئیات کافی بسیار گفته شده پس برای جلوگیری از تکرار بنده در این سفرنامه از بیان آنها صرفه نظر میکنم. با تهیه بلیط پاتایا پس از 3 شب اقامت در شهر زیبای پوکت عازم فرودگاه شدیم. هوا بسیار گرم بود و در طول حرکت سواری ون، مسافرین را از هتلهای مختلف در مسیر برای اعزام به فرودگاه سوار می کرد.

در مسیر حرکت به سمت فرودگاه پوکت

نکته جالب: در مسیر حرکت به فرودگاه خانم گردشگری از انگلستان همسفرمان بود که دچار حالت تهوع در مسیر شد( به نظرم به دلیل هوای گرم و پیچ و تاب های مسیر جاده تا فرودگاه بود). خوشبختانه کمی کشک به همراه داشتم به او تعارف کردم، خورد و کمی بهتر شد. برایش توضیح دادم از محتویات کشک که برایش بسیار جالب بود.( توصیه می کنم مقداری کشک و نبات در سفر همراهتان باشد.)

پس از رسیدن به فرودگاه و دریافت کارت پرواز متوجه شدم که امکان استفاده از Lodge پرواز برایمان وجود دارد پس از امکانات آن مکان استفاده کردیم. هواپیمای ما بسیار کوچک ملخی و چیزی حدود 30 مسافر ظرفیت داشت که بسیار آرام و در ارتفاعی پایین پرواز میکرد که باعث میشد مناظر طبیعی به راحتی از شیشه هواپیما قابل روئیت باشد.

Lodge هواپیمائی Bangkok airways در فرودگاه پوکت

هواپیمائی بانکوک ایرلاین در فرودگاه شهر پاتایا (U-tapao Royang)

پس از رسیدن به فرودگاه و دریافت بار پرواز تعجب فراوان کردم. تنها پرواز این فرودگاه ما بودیم. در واقع با نشستن هواپیما تعدادی از خدمه فرودگاه به جایگاههای خود برای ترخیص مسافران آمدند. و اگر از فرودگاه دیر خارج میشدیم احتمالا با پای پیاده می بایست تا شهر می رفتیم چون تنها 4 الی 5 سواری ون در پارکینگ فرودگاه وجود داشت و خبری از تاکسی و سایر وسائل نقلیه هم نبود.

نکته: توصیه میکنم شما هم چنانچه بدون تور مسافرتی سفر می کنید و از شهر پوکت عازم پاتایا هستید مستقیما بلیط پاتایا را تهیه کنید و به فرودگاه بانکوک نروید. چون حدود 2 ساعت مسیر زمینی بین این 2 شهر می باشد.
پایان قسمت سوم

شهر پاتایا

شهر پاتایا شهری ساحلی و زیبا با جاذبه های طبیعی و غیر طبیعی زیاد است. دارای معابد فراوان، و خیابانی معروف بنام Walking street با تفریحات شبانه. در این شهر همچون پوکت 3 شب اقامت داشتیم. در هتلی 3 ستاره بنام IBIS که توصیه می کنم چنانچه بدنبال هتلی با نرخ مناسب و خانوادگی هستید این هتل را انتخاب کنید. بیشتر ساکنین هتل روس تبار بودند و در مدت اقامت ما من هیچ ایرانی در هتل ندیدم. هتل استخر روباز تمیزی داشت که توصیه میکنم حتما از آن استفاده کنید.

در زمان اقامتمان در این هتل چیز بسیار جالبی که وجود داشت تعداد زیادی اتوموبیل مرسدس بنز در مدلهای مختلف در محوطه پارکینگ هتل بود. با پرس و جوئی که کردم متوجه شدم متعلق به مدیر هتل می باشد که علاقه وافری به این برند اتوموبیل دارد. در مدت اقامتمان بطور اتفاقی ایشان را دیدم مردی بسیار مهربان که علاوه بر اینکه ایران را بخوبی می شناخت تعدادی دوست ایرانی هم داشت.

هتل IBIS در پاتایا

نمائی از شهر پاتایا

همانگونه که قبلا هم اشاره نمودم از آنجا که از دیدنیهای شهرهای تایلند بسیار سفرنامه های زیبا و دقیق وجود دارد از صحبت در خصوص جزئیات جاذبه های توریستی این شهر صرف نظر میکنم. در روز آخر سفرمان در شهر پاتایا مشغول صرف صبحانه بودیم که آقای Joei مدیر هتل را ملاقات کردیم. ایشان از زمان خروج ما سوال کردند که گفتیم تا چند ساعت دیگر می بایست با تاکسی به بانکوک برویم. ایشان با توجه به اینکه مدیر هتلهای زنجیره ای IBIS در این کشور بودند از ما دعوت کردند که در هتل IBIS شهر بانکوک اقامت داشته باشیم ولی خوب هتل را از قبل رزرو کرده بودیم و از ایشان تشکر کردیم. خوشبختانه ایشان قصد عزیمت به بانکوک را داشتد که با اتفاق ایشان از پاتایا به بانکوک رفتیم.

نکته: چنانچه خودم به شخصه دو مرتبه به سفر تایلند بروم و از بین پاتایا و پوکت تنها یک گزینه برای گردش و بازدید داشته باشم، علی رغم زیبائیهای فراوان شهر پاتایا، پوکت را انتخاب میکنم.

شهر بانکوک

تا قبل از رسیدن به شهر بانکوک در طول اقامتمان در کشور مالزی و تایلند ترافیک شهری ندیدم. ولی بانکوک شهری بسیار بزرگ و شلوغ و با ترافیک فراوان است. شهری با جاذبه های توریستی فراوان و بازارهای مناسب برای خرید پوشاک.

طول اقامت ما در این شهر 2 روز بود که حداقل 2 روز کم بود!( از همان ابتدای رزرو بلیط در اصفهان نگران بودم که نتوانم در مدت 2 روز زیبائی های این شهر را از نزدیک ببینم و حتی خریدی انجام دهم، دلیل اینکه 2 روز در این شهر بودیم آفر مناسبی بود که پرواز اتحاد در این روز برای بازگشت به تهران داشت. در واقع کمترین نرخ پروازی برای برگشت بود ولی ان شاء الله حتما در سفرهای بعد برای دیدن این شهر بیشتر وقت خواهم گذاشت) محل اقامتمان در شهر بانکوک هتل first در مرکز بانکوک بود. هتلی بزرگ و 3 ستاره که توصیه می کنم چنانچه بدنبال هتلی خوب، ارزان و خانوادگی هستید بدون شک این هتل را انتخاب کنید.

اگر به بانکوک رفتید حتما رودخانه کوآی و بازار روی آب آن را ببینید. رودخانه کوآی در فاصله حدود 2ساعتی از شهر قراردارد. که بنده به خاطر فیلمی با عنوان "پلی بر روی رودخانه کوآی" آشنائی مختصری با آن داشتم، دوست داشتم حتما از نزدیک این رود و بازاری که ساکنین محلی بر روی قایق های خود در این رود دارند را از نزدیک ببینم که متاسفانه فرصت نشد. بطور کلی برای این شهر وقت گذاشتن ارزش دارد.

2 شب اقامت ما هم در شهر بانکوک به سرعت سپری شد و برای رسیدن به پرواز صبح زود عازم فرودگاه شدیم. با آنکه کشورهای زیادی را بازدید کرده ام به جرات فرودگاه شهر بانکوک یکی از بزرگترین فرودگاههایی بوده که تا حالا دیده ام( و شاید بزرگترین). آنقدر بزرگ که با توجه به وقت کافی که داشتیم فرصت بازدید از تمام Free shop این فرودگاه فراهم نشد.

پرواز با هواپیمائی اتحاد راس ساعت مقرر با بوئینگ بزرگ این شرکت انجام شد و سفر بسیار خوب ما را تکمیل کرد. در ابوظبی هم با تعویض هواپیما به سمت تهران عازم شدیم و سفر ما اینگونه به پایان رسید. در انتها چند نکته در خصوص این سفر پر ماجرا را می خواهم اشاره کنم:

1- بعد از اتفاقی که در فرودگاه امام خمینی افتاد چیزی که باعث شد بتوانیم بهترین انتخاب را داشتیه باشیم حفظ خونسردی بود. واقعا اینجا جا دارد از آژانس مینای نقش جهان اصفهان و خانم قلی پور مسئول بلیط خارجی این آژانس تشکر کنم که بدون پیگیری ایشان بهترین سفر ما می توانست به یک کابوس تبدیل شود.

2- واقعا سرویس دهی در فرودگاه امام خمینی برای مسافری از شهرستان که پروازی را از دست داده بسیار ضعیف است. حدود 12 ساعت در این فرودگاه آواره بودیم و روز بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم.

3- هر مسافر در صورت بوجود آمدن مشکلاتی مثل اتفاقی که برای ما افتاد( عدم پذیرش و صدور کارت پرواز) حق و حقوقی دارد. پس از بازگشت از سفر و با مطالعه فروم های مختلف در اینترنت بطور کامل از این حق و حقوق آگاه شدم. نامه ای محترمانه با رعایت کلمات که بارحقوقی کافی داشت به مسئول مربوطه در هواپیمائی اتحاد در ابوظبی زدم.

4- خوشبختانه شکایت ما مورد پذیرش قرار گرفت و به هر یک از ما اعتباری معادل 10.000 مایل پرداخت کردند. این اعتبار قابل استفاده در پروازهای آتی این هواپیمائی یا خرید از فروشگاههای طرف قرارداد آن در اقصی نقاط جهان می باشد.

اینجا جا دارد از پرسنل مودب و صبور هواپیمائی اتحاد تشکر کنم که واقعا در آن شرایط به ما آرامش دادند.

تصویر نامه ای که هواپیمائی اتحاد به همراه کارت اعتباری 10.000 مایل ارسال نمود

5- در سفرهای خارجی یک پلوپز بسیار کوچک به همراه می برم که بسیار مفید است. توصیه میکنم برای سفر مخصوصا به شرق آسیا چنانچه علاقه ای به خوردن Fast Food یا مراجعه به رستورانهای ایرانی ندارید یک پلوپز کوچک به همراه خود ببرید.

6- حتما قبل از سفر هتلهای خود را در سایت Trip Adviser چک کنید و نظرات موافقان و مخالفان را بطور کامل مطالعه کنید. بسیار مفید می باشد.

7- مطالعه سایت وزین و زیبای Last second رو به همه دوستان پیشنهاد میکنم و خواهش میکنم چانچه تجربه ای از سفر به کشورهای مختلف دارید برای استفاده سایر هموطنان قرار دهید.