سفری ارزان به مالدیو، رویایی ترین مقصد توریستی دنیا

سفری ارزان به مالدیو، رویایی ترین مقصد توریستی دنیا
15 اردیبهشت 1395 14:05

59-Maldiv-Blog cover (01-03-17).jpg

از وقتی فقط ۶ سالم بود همیشه عاشق شنا کردن تو استخر و رودخانه و دریا بودم. این علاقه همیشه با من موند تا وقتی بزرگ شدم و سالی چند بار با سفر به بندرعباس و قشم و مناطق جنوب کشور و شنا کردن تو دریا رو تجربه میکردم.بخصوص اینکه من تو شیراز زندگی میکنم و با کمتر از ۵ ساعت رانندگی به دریا میرسم. همین عشق و علاقه بود که باعث شد آروم آروم لوازم و تجهیزات شنا و غواصیم رو تکمیل کنم و همیشه آرزوی سفر به مالدیو یا سیشل رو داشته باشم.اما با توجه به قیمت های نجومی این تورها (حداقل ۷ یا ۸ میلیون تومان) هیچوقت حتی فکرشم نمیکردم که برم.

یه روز به صورت اتفاقی تو اینترنت با سایتی آشنا شدم که بلیط همه ایرلاین ها رو واسه همه مسیرها یکجا نشون میداد. چند روزی قیمت بلیط به جاهای مختلف رو چک کردم که یهو متوجه شدم قیمت بلیط تهران به مالدیو اونم با پرواز الاتحاد تخفیف خورده و شده ۱۷۵۰۰۰۰ تومن.

وقتی شرایط کنسلیش رو بررسی کردم دیدم فقط ۱۵۰۰۰۰ تومن هست و با خانومم مشورت کردیم و تصمیم گرفتیم بگیریمش. یا میشه بریم یا اینکه نمیشه و کنسل میکنیم. خلاصه رفتیم یه آژانس هواپیمایی و بلیط رو خریدیم. درست ۲ ماه و نیم وقت داشتیم واسه رزرو هتل.

تازه شروع کردیم اطلاعات کسب کردن راجع به سفر به مالدیو و هتل هاش و هزینه هاش. چند تا آژانس رفتیم واسه رزرو هتل که فقط اونها با چند تا هتل خاص تو مالدیو قرارداد داشتند مثل سان آیلند و پارادایس ایلند و ... که هم فوق العاده گرون بودن هم وقتی سودشون رو روی رزرو اضافه میکردن خیلی میشد. به همین دلیل به فکر افتادیم تا خودمون اقدام به رزرو هتل کنیم. شروع کردیم به چک کردن قیمت هتل تو سایت های مختلف از جمله booking.com یا hotels.com و قیمت های مختلف رو چک کردیم و بعد چند تا رو انتخاب کردیم و بهشون ایمیل زدیم و توضیح دادیم که بلیط گرفتیم ولی credit کارتی نداریم واسه رزرو و فقط میتونیم بیایم همونجا حساب کنیم.

در عین ناباوری دیدم که تقریبا همه هتل ها جواب دادن و گفتن ایرادی نداره و حتی ووچر هتل هم میفرستن واسمون و پول رو وقتی رسیدیم بهشون بدیم. شروع کردیم تحقیق در مورد هزینه های داخلی مالدیو. باید بگم که تو سفر به مالدیو باید خیلی مراقب هزینه ها بود چون اگه مواظب نباشی فوق العاده هزینه های سفرتون زیاد میشه. مثلا واسه ترنسفر داخلی از فرودگاه تا جزیره و هتلتون از نفری ۲۰ دلار میشه تا نفری ۵۰۰ دلار که از هزینه هتل هم جداست. بستگی داره به کدوم منطقه و با چی ترنسفر میکنید.

قایق های فری خیلی ارزون، قایق های تندرو ویژه متوسط و مسافرت داخلی با هواپیماهای روی آب خیلی گرون میشن. پس موقع رزرو هتل خیلی مراقب هزینه ترنسفرتون باشید. ما یه هتل توی منطقه vaavu انتخاب کردیم که تقریبا ۸۰ کیلومتر با پایتخت فاصله داشت و بزرگترین سایت های مرجانی مالدیو رو داشت . هزینه ترنسفر هر نفرمون با قایق تندرو ۱۳۰ دلار شد و با قایق تندرو یک ساعت و نیم طول کشید که تجربه ای فوق العاده بود.

خلاصه هتلی رو تو جزیره thinadhoo رزرو کردیم و خودشون بهمون پکیجی رو پیشنهاد دادن که همراه با صبحانه، ناهار و شام و دو تا پکیج تور یکی romantic dinner و یکی دیگه private island بود. خلاصه با همین هتل اوکی کردیم و واسمون ووچر رو فرستادن. البته شاید بیشتر از 10 تا ایمیل رد و بدل کردیم تا پکیجی که مد نظرمون بود رو واسمون اوکی کردن که همراه با چند تا تور هم بود.

لحظه شماری میکردیم واسه سفر به مالدیو تا روز پرواز رسید. از ابتدای سفر و پرواز با ایرلاین الاتحاد همه چی عالی بود. بدون تاخیر، هواپیمای تمیز و با غذاهای عالی. دیدن فرودگاه ابوظبی هم خالی از لطف نبود. مدت زمان ترنسفز ما تو ابؤظبی هم ۲ ساعت بود و خسته نشدیم. دوباره سوار هواپیما شدیم و به سمت مالدیو حرکت کردیم.

تصویر بیرون هواپیما لحظه نزدیک شدن به فرودگاه ماله خیلی دیدنی بود. تمام جزئیاتی که تا قبل ازین از روی گوگل ارث دیده بودیم واقعا زیبا بود. انقدی این تصویر این همه جزیره کنار هم و از بالا زیباست که خلبان بارها اعلام کرد که میتونید بیرون رو نگاه کنید و از دیدن اینهمه زیبایی های خدا لذت ببرید. لحظه نشستن هواپیما روی فرودگاهی کوچک و وسط اقیانوس هم واقعا دیدنی بود. فرودگاه مالدیو انقدر کوچک هست که اتوبوسی نمیاد دنبال شما و با چند قدم بیرون از هواپیما‌ رفتن میرسید به محوطه فرودگاه.

کارهای ورودیمون رو انجام دادیم و در عین ناباوری وقتی وارد خروجی فرودگاه شدیم هنوز مسئول هتل ما نرسیده بود فرودگاه. از اطلاعات فرودگاه پرسیدیم و گفت نگران نباشید و تقریبا ۲۰ دقیقه بعد رسید. بلافاصله وسایلمون رو ورداشتیم و سوار قایق تندرو شیکی شدیم که بجز ما فقط ۲ نفر دیگه مسافر داشت. مسیرمون خیلی آروم و زیبا بود و با وجود اینکه تقریبا ۱:۳۰ ساعتی طول کشید تا برسیم به جزیرمون همه چی فوق العاده سریع واسمون گذشت. دیدن جاهای دیدنی مالدیو از توی قایق، جزیره های کوچک و بزرگ و دلفین ها توی مسیر واقعا گذر زمان رو برامون از بین برد.

جزیره Thinadhoo

جاهایی از اقیانوس که عمق دریا کم میشه و رنگ آب عوض میشه

وقتی به جزیرمون رسیدیم و از قایق پیاده شدیم تقریبا 4 نفر از هتل اومده بودن دنبالمون و ما رو تا هتل بردن. جزیره فوق العاده زیبا بود. به محض ورودمون به هتل همه چیز از پیش آماده شده بود. حتی حوله هایی که مرطوب و کاملاً خنک شده بود واسه اینکه به محض ورود گرمای مسیر رو از سر و صورتمون پاک کنیم. انقدی که من ذوق داشتم واسه دیدن جزیره فقط سریع همه چیز رو امضا کردم و هتل رو تحویل گرفتیم که سریع برم و یه چرخ تو جزیره بزنم. اتاقمون داخل هتل بسیار تمیز بود. لوازم داخل هتل کامل بود و حتی از چای ساز و قهوه جوش گرفته تا سشوار و ماکروفر و انواع قهوه و نسکافه و چای و ….

من از توی ایران پکیجی رو که واسه این هتل انتخاب کرده بودم و با مسئولین هتل هماهنگ کرده بودم شامل صبحانه، ناهار، شام، تور یکروزه به جزیره خصوصی و خالی از سکنه، شام رمانتیک یه گوشه جزیره و خدمات رایگان هتل شامل لوازم غواصی و کانو سواری میشد. وقتی کیفیت اتاق ها و هتل رو دیدم باورم نمیشد که تونستم با این قیمت چنین جزئیاتی رو بگیرم اون هم توی یه کشور گرون قیمت مثل مالدیو. بلافاصله بعد از تحویل اتاق وسایلمون رو گذاشتیم و لوازم شنا رو گرفتم و به سمت ساحل هتل رفتم. دیدن ساحل هتل واقعا باور نکردنی بود. یه ساحل که آبش زلالیش حد و اندازه نداشت و دقیقا کنار ساحل پر از سفره ماهی و کوسه ماهی های کوچیک بود. واقعا حیرت زده بودم. وقتی عینک شنا رو زدم و به زیر آب رفتم دیگه نمیدونستم چجوری هیجانم رو نشون بدم. چنین صحنه هایی رو حتی از توی تلویزیون و برنامه های زیبای دریایی هم ندیده بودم.

ساحل هتل

زبان محلی مالدیو

مالدیو تنها جایی هست که وقتی سفر میکنی میبینی حتی از عکس هایی که توی اینترنت هست هم زیباتره.

اینترنت هتل بسیار عالی بود و سرعت خیلی بالایی داشت و محدودیتی واسه دانلود و یا صحبت کردن نداشت. همه جای هتل حتی لب دریا هم آنتن میدادو تمام نیازهات رو واسه ارتباط برقرار کردن با دوستات برطرف میکرد. اهالی جزیره ای که ما توش زندگی میکردیم نهایتاً 30 نفری میشدن که تقریباً همه از پرسنل هتل بودند.

رستوران هتل درست لب دریا بود و شام هتل به صورت بوفه بود که غذاهای بسیار عالی داشت. بخصوص دسر های فوق العاده ای داشت.

پشت بام هتل

ساحل هتل

روز دوم تصمیم گرفتیم به سراغ تور های غواصی هتل بریم و تور غواصی با کوسه ها توی شب رو انتخاب کردیم. اولش من فکر میکردم که غواصی باید با کوسه های کوچک باشه. غروب که شد ما رو با یه قایق تفریحی به نزدیکی جزیره دیگه ای بردن که میگفتن مرکز کوسه هاست. شب بود که رفتیم توی آب و با چراغ قوه های قوی که بهمون داده بودن ماهی ها رو زیر آب نگاه میکردیم که یهو دیدم یه کوسه 3 متری از زیر پاهام رد شد. واقعا ترسناک و در عین حال زیبا بود. دیدن کوسه های بزرگ و سفره ماهی های 4 متری اونم تو شب شاید رویایی بود که هیچوقت باورم نمیشد بهش برسم.

باید بگم دیدنی های زیر دریای مالدیو انقدری شما رو مسحور خودش میکنه که حتی کسایی مثل خانوم من که زیاد میونه ای با دریا ندارن رو هم به سمت خودش میکشونه. جوری که تو تمام این مسافرت از من کمتر تو آب نیود و تمام مدت از چیزای جدیدی که زیر آب میدید واسم تعریف میکرد.

روز بعد مطابق با پکیجمون تصمیم گرفتیم به تور جزیره خصوصیمون بریم. شاید بگم این جزیره خیلی کوچک خود بهشت بود دروغ نگفتم. باور کنید به زیبایی بهشت بود. حدود دو ساعتی با جزیره خودمون فاصله داشت و ما و یه خانواده سوئدی صبح تا عصری رو اونجا گذروندیم و غواصی کردیم. جالب اینجاست که واسه این روز ما و این برنامه همراه ما 5 نفر گارسن، 1 نفر آشپز، 2 نفر غواص و کمک مربی فرستادن. وقتی ناهار رو واسمون آماده کردن واقعا تعجب کردیم از این میز شیک تو اون شرایط وسط یه جزیره وسط اقیانوس.

جزیره خالی از سکنه

جزیره ای که هتل ما توش بود اغلبش پر بود از جنگل های استوایی که دیدن این جنگل ها و قدم زدن توش هم خالی از لطف نبود. گرچه یکم ترسناک بود واسه اینکه خیلی انبوه بود و حشره و عنکبوت های کوچک و درشت زیادی داشت. ولی این جنگل ها پر بود از خرچنگ های بزرگ که روی درختها زندگی میکردن. هر موقع اینها رو در حال بالا رفتن از درخت نارگیل میدیم یاد فیلم دزدان دریایی کاراییب میفتادم.

شب آخرمون توی این جزیره رو واسمون برنامه شام رمانتیک در نظر گرفته بودن. اینجوری بود که یه گوشه خلوت جزیره رو میبستن و با شن های طرح های زیبایی درست میکردن و وسط اونها میز و صندلی میچیدن و شام رو دو نفری اونجا میخوردید. دور تا دورمون رو هم با شمع و چراغ های زیبا و زیاد پر کرده بودن که واقعا من که اصلا آدم رمانتیکی نیستم هم سر ذوق اومدم چه برسه به خانومم.

از قبل از سفر ما تصمیم گرفته بودیم یکروز از کل سفرمون رو توی پایتخت مالدیو بگذرونیم و پایتخت مالدیو رو هم ببینیم. به همین جهت روز آخر از سفرمون رو از جزیره حرکت کردیم و اومدیم که توی پایتخت باشیم. واقعا دل کندن از اون جزیره و زیبایی هاش خیلی سخت بود ولی خب بالاخره مسافرت ما تموم شده بود و باید برمیگشتیم.

توی تمام سایت ها و سفرنامه ها دیده بودم که ماله (پایتخت مالدیو) چیزی واسه دیدن نداره و اصلا نرید ولی خب گوش نکردیم و واقعا هم ضرر کردیم. باید بگم ماله شهری فوق العاده کوچک، کثیف و نا مناسب داره و اصلا توصیه نمیکنم که هرگز به اونجا سفر کنید. نمیدونید وقتی رسیدیم به ماله چقدر ناراحت شدیم که به جای اینجا باید یه شب دیگه توی همون جزیره زیبای خودمون میموندیم. تازه فهمیده بودم که چرا توی سفر به مالدیو همه از فرودگاه مستقیم به هتلشون میرن و مستقیم برمیگردن به فرودگاه و میرن. خلاصه کنم قصه رو انقدر واله بد بود که تصمیم گفتیم شب رو بریم به یه جزیره کنار فرودگاه که خیلی بهتر از ماله بود.

شب رو اونجا موندیم و فرداش تو اون جزیره چرخی زدیم و شنا کردیم و فردا شبش رو هم مالدیو رو با غصه ترک کردیم.

خوشبختانه پرواز برگشتمون هم بدون تاخیر انجام شد و ترنسفر بین فرودگاهیمون هم فقط 1 ساعت بود.

واقعا می تونم بگم رویایی ترین سفر زندگیم بود و زیباترین نقطه دنیا. مالدیو واقعا بهشت دنیاست و خیلی خوشحالم که تونستم به هزینه ای بسیار کمتر از تورهای آژانس ها به اونجا سفر کنم و به همه دوستانم پیشنهاد میکنم یک بار به مالدیو سفر کنند. مطمئن هستم در آینده دوباره به مالدیو سفر خواهم کرد.

هزینه هتل + کلیه مالیات ها + پکیج تور جزیره خصوصی + پکیج شام رمانتیک و سایر امکانات هتل شامل لوازم غواصی و کانو و … برای اتاق دو تخته شبی 155 دلار هزینه ترانسفر از فرودگاه به جزیره Thinadhoo و بالعکس با قایق تندرو نفری 130 دلار

تور غواصی در شب با کوسه ها نفری 35 دلار

هزینه اقامت در هتل در شب آخر در کنار فرودگاه + مالیات ها برای اتاق دو تخته 100 دلار

باید بگم جهت رزرو هتل مراقب هزینه های جانبی باشید و حتی المقدور سعی کنید اتاق با ناهار و شام بگیرید چون هزینه های غذایی تو مالدیو بسیار بالاست. مثلا ناهار برای هر نفر حداقل 20 دلار و شام هم برای هر نفر 20 دلار هست. آب معدنی کوچک 1 دلار و بزرگ 2 دلار هست.

پس اگه بتونید مثل ما هتل با همه چی بگیرید واقعا عالی میشه. هتل ما 4 ستاره تاپ بود و واقعا لذت بردیم از هتل و امکاناتش و خدمت کارهاش.

شاید روزی 10 بار خدمتکار های هتل ازتون میپرسیدن از جزیره و هتل لذت میبرید؟ مشکلی وجود نداره؟ جالب اینجاست که بر خلاف بقیه هتل ها در طول شبانه روز 2 مرتبه جهت تمیز کردن و سرویس اتاق میومدن و هر بار تمامی حوله ها و ملافه ها رو عوض میکردن چه کثیف باشه و چه نباشه.

کل هزینه های سفر ما ما همراه با خرید هایی که تو فری شاپ فرودگاه واسه خرید عطر و ادکلن کردیم و سایر چیز ها برای دونفرمون تقریباً 10 میلیون تومان شد.

در پایان عذر خواهی میکنم واسه اینکه تصویری از خودمون تو عکس ها نباشه بعضی عکس ها گوشه هاش برداشته شده یا روی عکس خط افتاده.

امیدوارم مفید بوده باشه.

نویسنده : محمد منصوری

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب‌ سایت لست سکند مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی‌گیرد.