سفری شاد و بیادماندنی به هتل اورنج کانتی آنتالیا

سفری شاد و بیادماندنی به هتل اورنج کانتی آنتالیا

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت خوانندگان عزیز وب سایت لست سکند در این سفرنامه سعی کردم یک سری اطلاعات، تجربیات جدید و ناگفته سفر به آنتالیا را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.

من و دوستم مهدی بالاخره پس از مدت ها تصمیم گرفتیم اوایل تابستان95 به کشور توریستی ترکیه و شهر ساحلی آنتالیا سفر کنیم. پس از بررسی های اولیه در وب سایت جامع اطلاعات تور وگردشگری لست سکند که در واقع به نوعی مرجع کامل اطلاعات سفر و توریستی ایرانیان محسوب میشه، تونستیم تور 6 شب و 7 روز هتل 5ستاره اورنج کانتی را برای تاریخ 28 خرداد از آژانس مسافرتی تهران با قیمت مناسب 1950 تومان خریداری کنیم

.تمام کارهای ارسال مدارک ، خرید تور و... به راحتی و غیرحضوری و به کمک خانم شهیدی و از طریق اپلیکیشن تلگرام و ایمیل انجام شد.پس از پرداخت عوارض 75 هزارتومانی خروج از کشور در بانک ملی و اخذ حواله ارز مسافرتی 300 دلاری از بانک ملت شهرمون کاره جمع آوری چمدانمو شروع کرده و از شهرستان عازم ترمینال آزادی تهران شدم.

پس از دیدار با همسفرم در ترمینال با توجه به کرایه 75 هزارتومانی تاکسی های فرودگاه امام تصمیم گرفتیم بوسیله مترو آزادی به سمت فرودگاه برویم. با توجه به اینکه هنوز ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی راه اندازی نشده نزدیک ترین ایستگاه مترو به فرودگاه امام ایستگاه شاهد خط یک(مسیر قرمز به سمت کهریزک) مترو تهران هست.برای رسیدن به فرودگاه کافیه در متروی شاهد از مترو پیاده شده و در خارج ایستگاه ون های سبز رنگ پَرند را با کرایه 3800 تومان سوار و دقیقا جنب درب ورودی فرودگاه پیاده شوید.

پرواز ما ساعت 23 بود و پس از تحویل چمدان و بررسی پاسپورت ها و دریافت ارز 300 دلاری مسافرتی از شعبه بانک ملت فرودگاه سوارهواپیما شرکت کاسپین شدیم. هواپیمایی معمولی با دو ردیف صندلی های سه نفره و دونفره بود.راس ساعت 23 هواپیما بخوبی تیک آف کرد و پس از صرف شامی مختصر در هواپیما پس از گذشت تقریبا 3 ساعت به فرودگاه اسپارتا رسیدیم.

سفری شاد و بیادماندنی به  هتل اورنج کانتی آنتالیا

فرودگاه اسپارتا درواقع قبلا فرودگاهی نظامی بوده و در مقایسه با فرودگاه امام خمینی بسیار کوچکتر و تقریبا هم اندازه فرودگاه میرزا کوچک خان رشت گیلانه.پس از تحویل گرفتن چمدان و بررسی پاسپورت که حدودا یک ساعت طول کشید بوسیله تابلوها لیدر تورخودمونو پیدا کردیم و سوار اتوبوس مربوطه شدیم.از فرودگاه اسپارتا تا منطقه کمر آنتالیا هتل اورنج کانتی حدود 3 ساعت مسیر زمینی در پیش بود.

اتوبوس های ترکیه در مقایسه با اتوبوس های وطنی بسیار تمیز تر و دارای سیستم سرمایشی و تهویه مطلوبی هستند.در طول مسیر لیدر تورمون توضیحاتیو در مورد آنتالیا ، اختلاف ساعت1.30 ساعته ، واحد پول لیر و ... دادند که با توجه به اینکه قبلا اطلاعات مفیدیو از تجربیات کاربران سایت لست سکند کسب کرده بودم بسیاری از توضیحات لیدر برایم تازگی نداشت. اتوبوس بمدت 20 دقیقه جهت استراحت در رستورانی بین راهی توقف کرد.

در مورد پرواز غیر مستقیم به آنتالیا حقیقتا برای ما که مسیر شهرستان تا تهران را با اتوبوس 6 ساعته به اضافه سه ساعت پرواز تهران ـ اسپارتا و سه ساعت هم مسیر زمینی اسپارتا تا هتل طی کرده بودیم واقعا روز خسته کننده ای بود.

بالاخره پس از چرت کوتاهی ساعت 5.30 صب به هتل اورنج کانتی در منطقه کمر رسیدیم. اولین چیزی که در بدو ورود به هتل شما را مبهوت خود میکنه سبک زیبای معماری نمای ورودی ساختمان هتله که به سبک ساختمان های آمستردام قدیم ساخته شده است.در واقع شما بنوعی وارد شهر آمستردام قرن 16 میلادی با امکانات مدرن امروز شده اید. این هتل 5 طبقه دارای نمای شرق رو به دریا وخلیج آنتالیا و غرب رو به کوه های زیبا توروس است. پس از گذاشتن چمدان هامون جنب درب ورودی لابی وارد لابی زیبای هتل شدیم .بابت امنیت کامل وسایل در هر جای هتل کاملا خیالتان راحت باشه .

سفری شاد و بیادماندنی به  هتل اورنج کانتی آنتالیا

همانطور که میدونید در همه هتل ها تحویل اتاق به مهمان ساعت 14 انجام میشه پس باید تا ساعت 14 منتظر تحویل اتاق می ماندیم.البته نگران نباشید در همان دقایق اولیه ورود به هتل و چک این به شما دستبند کاغذی مخصوص مهمان های هتل اعطا میشه که در واقع وسیله شناسایی مهمانهای هتل اورنج کانتیه که با داشتن اون میتونید از تمامی امکانات این هتل یوآل 5 ستاره حتی قبل از تحویل اتاق استفاده کنید.(در حفظ و نگهداری این دستبند کوشا باشید)

پس از پوشیدن دستبندها برای گرفتن دوش و تعویض لباس به طبقه پایین لابی هتل قسمت ماساژ، اسپا و استخر سرپوشیده رفتیم .پس از صرف قهوه و کیک در لابی، راهی گشت شناسایی هتل شدیم.در مورد سرویس اینترنت هتل شناسه اینترنت هتل پس از تحویل اتاق به شما اختصاص داده میشه .وایرلس پرسرعت هتل تقریبا در تمامی نقاط هتل از جمله اتاق بخوبی آنتن میده و رایگانه.

پس از پایین رفتن از پله های لابی محوطه اصلی هتل شروع میشه.محوطه ای شامل استخر ها،رستوران ها،بارها،محل نمایش،سویت های ویلایی سبک وولندام، فروشگاه ها و در انتها ساحل اختصاصی شامل اسکله،تخت های آفتاب و ورزش های آبی و بار ساحلی. پس از ساعتی گشت و گذار در هتل آماده صرف صبحانه شدیم.

سفری شاد و بیادماندنی به  هتل اورنج کانتی آنتالیا

تنوع غذاهای صبحانه بسیار بالاست. انواع نان،مربا،پنیر،نیمرو،سوسیس و ژامبون ، نوشیدنی گرم و سرد،میوه و ... برای هر سلیقه ای به وفور یافت میشه. پس از صرف صبحانه و کمی استراحت خود را برای شنا در استخر نیلگون و زیبای هتل آماده کردیم.

آب استخر دارای دمایی مطلوب ، تمیز و زلال بود که هرگز از شنا کردن در گرمای طاقت فرسای روزهای آنتالیا در آن سیر نخواهید شد. استخری با کاشی های آبی تیره وروشن بطوریکه سایه ساختمانهای زیبای مجاور بصورت کاشی رنگ روشن در کف استخر طراحی و اجرا شده است. در طول روز انواع موسیقی در محوطه اصلی هتل در حال پخشه.روزانه انواع برنامه های سرگرمی نظیر دارت،واترپولو،والیبال در آب،ایروبیک و بازی های آبی در ساعات بخصوص توسط پرسنل مهربان و سختکوش هتل سروقت و با مشارکت مهمانان اجرا میشه .

قبل از ورود به استخر برای جلوگیری از آفتاب سوختگی شدید و شایع آنجا مصرف مداوم روغن وکرم ضد آفتاب را هرگز فراموش نکنید.

سفری شاد و بیادماندنی به  هتل اورنج کانتی آنتالیا

پس از ساعاتی شنا و آفتاب گرفتن حدود ساعت 12 ازمون خواسته شد تا برای تحویل اتاق به پذیرش مراجعه کنیم. خوشبختانه اهدای سوغاتی به پذیرش با توجه به تجربه دوستان لست سکندی جواب داد و اتاقی روبه استخر و محوطه اصلی هتل بدون هزینه اضافی نصیبمان شد.در هنگام تحویل اتاق کارت ورود اتاق ،کارت حوله، نقشه و برنامه های هتل به زبان فارسی و رمز اتصال به اینترنت را دریافت کردیم.

اتاق ما نیز همانند اکثر مهمانان هتل اتاقی از نوع استاندارد، تمیز و مرتب با دکوری شیک و سرویس و حمام بسیار تمیز بود.اتاق ها دارای انواع حوله،شامپو، خمیردندان مسواک،گاوصندوق و مینی باری رایگان شامل،آب آبمیوه ،نوشابه ،آیس تی و ... که هر روز پر(شارژ) میشه. سرویس بهداشتی اتاق فاقد دمپایی است. متاسفانه نمیدونم چرا توان کولرهای هتل همانند کولرهای کشور خودمون نیست ولی در کل دمای اتاق خنک و متعادله . اتاق ها صبح ها نظافت میشوند.

پس از باز کردن چمدان ها و کمی استراحت برای صرف ناهار راهی رستوران اصلی و بوفه هتل شدیم.ناهار اصلی بین ساعات 12:30 الی 14:30 سرو میشود. تنوع وعده ناهار هتل هم بسیار بالاست. انواع ،سالاد، ماست، سبزی، برنج ،مرغ، گوشت،ترشی و فست فود است.انواع دسر، نوشیدنی و میوه در تمامی وعده های هتل سرو میشه.

ضمنا همزمان با سرو ناهار در رستوران اصلی کمی جلوتر در رستوران های اسنک ترکی و آسیاب بادی هتل هم انواع کباب ترکی،اسنک و همبرگر و... بصورت بوفه سرو میشه که میتونید از تنوع غذاهای اونجام لذت ببرید.

سفری شاد و بیادماندنی به  هتل اورنج کانتی آنتالیا

تقریبا در تمامی قسمت های هتل انواع غذا و نوشیدنی براحتی در دسترسه که خیلی جالبه.هیچ وقت در هیچ جای هتل در هیچ ساعتی تشنه و گشنه نمی مونید. کافی شاپ های هتل هم که شامل 9 کافه است، با توجه به ساعت های کاری خودشون که در پشت نقشه هتل به فارسی توضیح داده شده کار میکنند . در کنار استخر ودر اسکله هم همیشه آب سرد، انواع آبمیوه، شیر و دوغ بصورت 24 ساعته و رایگان در دسترسه.

موارد شامل هزینه هتل:

در این هتل ورزش های آبی(جت اسکی،شاتل و ...) ماساژ، حمام ترکی، رستوران آ لاکارته ،آب پرتغال طبیعی، پاپ کورن ، قلیان و نوشیدنی های خارجی و بطری ای شامل هزینه است .

تورهای روزانه آنتالیا:

وقتی که به لابی هتل مراجعه میکنید هر لیدر و شرکتی برای خودش میز و کانتر اختصاصی فروش تورهای روزانه آنتالیا را داره که معمولا بعد از نشان دادن کاتالوگ های تورها به شما برای خرید تورهای خود اصرار میکنند.

پس از اطلاع از قیمت های تورهای لیدرهای ایرانی و با توجه به تجربیات اکثر مسافران لست سکند ترجیح دادم از بیرون هتل تورهای مورد علاقمو خریداری کنم. در نزدیکی هتل چندین کیوسک فروش تورهای روزانه آنتالیا وجود داره.یکی از این فروشنده ها فروشگاه شرکت تورگردانی مَکسوِله که درست در 100 متری هتل قرار داره .

فروشنده شرکت مکسول، پسری بسیار خوش برخورد بنام سِداد بود که دست پا شکسته فارسی هم بلده.البته به زبان انگلیسی هم مسلطه. که رو قیمت باهاتون راه هم میاد. قضاوت در مورد قیمت تورهای ایرانی و ترک را به خودتان می سپرم.

سفری شاد و بیادماندنی به  هتل اورنج کانتی آنتالیا

رافتینگ(قایق سواری در موج های خروشان)، پارک آبی و پارک دلفین،آکواریوم، انواع کشتی(کروز، دزد دریایی و ...)، باغ وحش،حمام ترکی و ماساژ،پاراگلایدر، تلکابین، جیب سواری، موتور چهارچرخ(کوآد)، گشت شهری و خرید ،غواصی، ناحیه پاموک کاله(بهشت سفید)،باشگاه های شبانه و... است. بلیط تمامی این تورها در تمامی شرکت های فروش تورگردی در کِمر ،لارا و آنتالیا عرضه میشه .

با توجه به علایق وافر خودم به ورزشهای آبی من تورهای رافتینگ به همراه ناهار با قیمت 15 دلار و پارک آبی تازه تاسیس دولوسو همراه با ناهار به قیمت 30 دلار از آقای سِداد خریداری کردم. ضمنا خود مغازه مکسوِل موتور برقی سه چرخ هم اجاره میده که حتما توصیه می کنم برای کِمر گردی اجاره کنید.

هزینه هر ساعت موتور برقی 15 لیره.که اگر مثلا سه ساعته اجاره کنید تا 10 لیرم ممکنه باهاتون حساب کنه.در هنگام اجاره این موتورها سعی کنید موتورهای صحیح وسالمی رو انتخاب کنید تا از نظر هندلینگ و ترمز مشکل نداشته باشند وگرنه ممکنه مثل من چندباری از جاده منحرف بشید!

تبدیل ارز در آنتالیا:

من تا این لحظه یعنی روز دوم سفرم هنوز هیچ لیری به همراه نداشتم.برای تبدیل دلار به لیر دوراه وجود داره. یکی اینکه به بانک های داخل کمر مراجعه کنید که معمولا از صبح تا ساعت 17 باز هستند و دومی اینکه از فروشگاه های که هنگام خرید عملیات تبدیل ارز هم انجام میدهند خرید کنید.

مثلا من با خرید از فروشگاه ال سی واکیکی که در نزدیکی هتل با فاصله یک کیلومتری قرار داره تونستم باقی 100دلاری ام را بصورت لیر دریافت کنم. بالای هر صندوق نرخ تبدیل دلار به لیر بزرگ نوشته شده.در هنگام خرید ممکنه کمی از باقی پولتان را با سکه های ریز فراوان بنام کوروس بهتون بازگردونند که هر لیر معادل 100 کروسه!

در زمان سفر من هر دلار 2.9 لیر بود.ضمنا اگر بالای 100 لیر خرید میکنید با گرفتن فاکتور تاکس فری از فروشگاه ای سی و نشان دادن فاکتور در فرودگاه اسپارتا در قسمت تاکس فری میتونید اون چند درصد مالیاتی که در فروشگاه های این چنینی روی خریدتون کشیده شده را نقدا پس بگیرید.

سفری شاد و بیادماندنی به  هتل اورنج کانتی آنتالیا

در خیابانهای زیبا و تمیز سنگ فرش شده اطراف هتل کلی فروشگاه ،کافه و رستوران وجود داره که غروب و شب ها به هنگام خنکی هوا قدم زدن و خرید از این مغازه های شیک و زیبا لذت خاص خودشو داره. مخصوصا محوطه برج ساعت و پیاده راه مونیر اوزکول که واقعا شب ها زیبا،زنده و پویاست. پس از گشت در شهر و خرید برای صرف شام که بین ساعات 19 الی 21:30 سرو میشه به هتل بازگشتم.

شامی متنوع و مفصل همراه با بشقاب مخصوص مهدی آشپر ایرانی هتل . درسته که در هتل غذاهای ایرانی شامل کباب و خورشت سرو نمیشه ولی تنوع غذایی به طوریه که برای هر سلیقه ای غذا به وفور موجوده.بالاخره فراموش نکنیم که در کشوری دیگر مهمانیم و یکی از مزایای سفر آشنایی با غذاهای آن کشور و کشورهای خارجیه.من بشخصه از طعم و تنوع غذای های هتل کاملا راضی بودم.

برخورد کارکنان هتل هم با احترام و خوبه.کاملا با ادب و سختکوشند تا به عمرم چنین کارمندای کاری،صبور و خوش اخلاق ندیده بودم. مهمانان هتل هم در زمان سفر بنده نصف ایرانی و نصف خارجی شامل قزاق ها،ترک ها،اوکراینی ها و آذریابجانی ها بودند. بنده در طول مدت اقامتم در هتل برخورد بدی از ایرانی ها و یا خارجی ها ندیدم.

پس از صرف شام مفصل و با ظرفی میوه تازه و نوشیدنی به دیدن برنامه شوی شبانه هتل که از ساعت 21شروع میشد و تا 22 ادامه داشت رفتیم. هر شب یک شو نمایشی در هتل توسط هنرمندان کشورهای مختلف اجرا میشه که توصیه میکنم این برنامه های جالب و دیدنی رو اصلا از دست ندید.

پس از اتمام این شو برنامه شبانه موزیک دی جی فوق العاده جذاب و پرانرژی هتل ساعت 22.15 در اسکله ساحل شروع میشه که تا ساعت 12 شب ادامه داره که بسیار هیجان انگیز و جذابه. برای اون مهمانانی که موفق به صرف شام اصلی نشدند ساعت 12 شب شام دیرکرد سرو میشه .

کافه ساحلی هتل هم از 12 شب الی 7 صب در حال خدمات دهیه.ضمنا از 12 الی 3 شب در مکان پایین استیج و زیر استخر برنامه و موسیقی اجرا میشه که به شلوغی و هیجان اسکله نیست اما به نوبه خودش خوبه. در کل تا صبح میتونید در کنار ساحل دست جمعی از ساعاتتون لذت ببرید بگید، بخندید، شنا کنید، بخوریدو بیاشامید.خواب همیشه و همه جا هست.

در کل توضیحاتی که در بالا دادم برنامه روتین هتل و مهمانانه اونجاست.سعی کنید در برنامه های ورزشی و بازی های متنوع استخری هتل شرکت کنید. واقعا جذاب و هیجان انگیزه.

تور رافتینگ:

ساعت 8 صب با ون شرکتی که ازش تور خریداری کردید میان دنبالتون. پس از 3 ساعت و طی مسیر کوهستانی و بعضا خاکی و در حال ساخت به دهکده بوزیاکا و محل رافتینگ میرسید. بعد ازآماده سازی و پوشیدن جلیقه و اندکی توضیحات راهی بالای مسیر رودخانه سرد و بعضا خروشان کوپروچای میشید

.برای رفتن به رافتینگ سعی کنید با خودتون کفش های پلاستیکی و یا صندل های بند دار ببرید تا مجبور به خرید یا اجاره صندل نشید! مطمئنا رافتینگ به یکی از تجربه های جالب و جذاب زندگیتان تبدییل خواهد شد.

سفری شاد و بیادماندنی به  هتل اورنج کانتی آنتالیا

احتمال افتادن از قایق به داخل آب خروشان کمه ولی وجود داره و قایق ما دوبار تقریباً واژگون شد! ولی چون جلیقه داشتیم خطری نداشت و کلی حال میده. به حرف ناخدا گوش کنید و حسابی با پاشیدن آب و آب بازی بترکونید.

رافتینگ صرفا قایق سواری نیست و شامل شنا،پرش از روی صخره، گردش در جنگل و ناهار و عکاسی میشه که در کل روز متفاوتی رو براتون رقم میزنه.ضدآفتاب برای کل بدن بخصوص کل پاها فراموش نشه. اگر دوربین ضد آب دارید حتما با خود ببرید.ناهار رافتینگ اصلا چنگی به دل نمیزنه و نوشیدنی و آب آنجا رایگان نیست.

میتونید از مینی بار و صبحانه هتل با خودتون نوشابه،آب ، میوه و ... به همراه ببرید.در آخر هم میتونید عکس و فیلمی که ازتون گرفته شده را خریداری کنید.تقریبا ساعت 18 به هتل برمیگردید.

پارک آبی دولوسو:

پارک آبی دلوسو پارک آبی تازه تاسیس در کمره که به توصیه سِداد فروشنده مَُکسوِل به این پارک آبی رفتیم. .این پارک 17 سرسره بزرگسال ، 6 سرسره برای کودکان،استخرموج مصنوعی و ساحل اختصاصی داره که ساعات کاریش از 10 تا 17 . پارک آبی تقریبا خلوتی بود و اصلا برای استفاده از سرسره ها در صف نمیومنید که خیلی مهمه.اکثر بازدید کنندگان خارجی ها بودند.پس از گذاشتن وسایل در کمد رمزدار و سوارشدن تمامی سرسره های مهیج پارک نوبت ناهار رسید.

سفری شاد و بیادماندنی به  هتل اورنج کانتی آنتالیا

ناهارش فست فود سلف سرویس به همراه نوشیدنی رایگان و خوب بود.بعد از ناهارم آفتاب گرفتیم و تمامی سرسره هارو دوباره سوار شدیم.مخصوصا سرسره ی هیجان انگیز "کای-یوچ" یا سرسره با شیرجه چند متری در هوا! در آخرم پس از شنا در ساحل زیبای پارک به هتل بازگشتیم.البته معروفترین پارک آبی آنتالیا "آکوآلند" نام داره .قیمتشم با این پارک برابر بود. ولی با توجه به دوری 45 دقیقه ای از هتل و شلوغی اون دولوسو رو ترجیح دادیم. آکوآلند ان شااله در سفر بعد.

پیش بسوی شهر قدیمی آنتالیا (کالیچی)

یکی از برنامه های سفرم برای آنتالیا بازدید از شهر قدیمی و توریستی کالیچی آنتالیا بود. برای این منظور تنها عازم این شهر تاریخی خارق العاده شدم.از ایستگاه اتوبوس یا دلموش نزدیک هتل با پرداخت کرایه 8 لیرسوار دلموش کمرـ آنتالیا شدم . دِلموش کمرـ آنتالیا پس از طی مسیری 45 دقیقه ای شما رو در ایستگاه فروشگاه میگروس 5 پیاده میکنه.

میگروس 5 مرکز خرید بسیار بزرگ شامل برندهای مختلفه که اکثر توریست ها اونجا خرید میکنند.مخصوصا از شعبه ال سی واکیکی اونجا بخاطر قیمت های بصرفه اش. بعد از خرید برای رفتن به فروشگاه بزرگ مارک آنتالیا میتونید همون روبروی میگروس5 اتوبوس کارتی مارک آنتالیا را سوار بشید.

فقط رانندگان این اتوبوس ها اصلا لیر قبول نمیکنند. یا باید کارت الترونیک شهری خریداری کنید و یا از مسافران ترک و ... بخواهید براتون کارت بکشند.کرایه داخل شهری دولیره .ترک ها مردم مهمان نوازی هستند و با کمال میل کمکتون می کنند.

سفری شاد و بیادماندنی به  هتل اورنج کانتی آنتالیا

پس از پیاده شدن در نزدیکی مارک آنتالیا میتونید ازین فروشگاه بزرگ که شامل انواع برندهای معتبر و نه چندان ارزان میشه بازدید و خرید کنید.پس از خرید میتونید پیاده راهی شهر قدیمی کالیچی بشوید که از مارک آنتالیا فقط 700 متر فاصله داره.

منطقه کالیچی Kaleici در جنوب شهر آنتالیا و در کنار بندرگاه آن واقع شده است. کالیچی Kaleici با کوچه‌های باریک پیچ در پیچ، خانه‌های چوبی قدیمی، کافه ها و رستوران‌ها و هتل‌هایی به سبک عثمانی مکانی زیبا برای گشت و گذار در آنتالیای امروزیه. تاریخچه به وجود آمدن کالیچی به زمان امپراطوری روم برمی‌گرده. در گذشته دورتادور این منطقه به وسیله دیوارهای سنگی بزرگ و چندین دروازه احاطه شده بود اما درحال حاضر فقط دو دیوار و یک دروازه از آن باقی مانده .

راه‌های زیادی برای رفتن به کالیچی Kaleici وجود دارد اما سرراست ترین مسیر، منطقه کالکاپیسی Kalekapisi است که برای عبور عابر پیاده تعبیه شده است و در آن یک برج سنگی باستانی ( برج ساعت clock tower )، مناره کشیک Kesik Minare و مجسمه آتالوس statue of Attalus قرار دارد.

مسجد محمد پاشا Mehmet Paşa Mosque که در قرن 18 ساخته شده است نیز با کاشی‌کاری های داخلی‌اش بسیار چشمگیر و جذاب است. توصیه میکنم اگر عاشق شهرهای قدیمی و آثار باستانی هستید حتما به این شهر کوچک سر بزنید و ساعت ها در کوچه های باریک و زیبا و تمیز آن قدم بزنید.محلی که پر از توریست های اروپایی و آمریکاییست.

سفری شاد و بیادماندنی به  هتل اورنج کانتی آنتالیا

متاسفانه زمان یک هفته ای اقامت استثنایی در هتل اورنج کانتی یه سرعت برق و باد گذشت. کم کم باید خودمونو برای تحویل اتاق راس 12 ظهر آماده میکردیم. پروازمون ساعت 1.30 بامداد بود.هنگام تحویل اتاق بهتون دستبند صورتی میدن که به این معناست که میتونید از تمام امکانات هتل به غیر از نوشیدنی های غیر اسلامی استفاده کنید.

متاسفانه لیدر ما خیلی عجله داشت و ساعت 16 ما رو به زور از هتل به سمت فرودگاه اسپارتا سوار اتوبوس کرد که واقعا دلیل اینکارشو هیچکس نفهمید.بعد از 3 ساعت به اسپارتا رسیدیم.بخاطر عجله لیدرمون باید 5 ساعتی رو در فرودگاه کوچک و فاقد کولر اسپارتا میگذروندیم.ما موندن در آلاچیق چوبی بیرون سالن فرودگاهو ترجیح دادیم و با ایرانی های همسفرمون لحظات واقعا خوشی رو سپری کردیم و اصلا متوجه گذشت زمان نشدیم.

ضمنا ما هیچ برخورد بدی از کارکنان فرودگاه اسپارتا ندیدیم. اتفاقا با یکی از پلیس های اونجا شدیدا رفیق شدیم و کل 5 ساعتو به سبک ایرانی جماعت باهاش گفتیم و خندیدیم.(به انگلیسی مسلط بود) و به اصطلاح روابط دو کشوررو تقویت کردیم .

پس از تحویل چمدان و دریافت کارت پرواز سوار هواپیمای کاسپین شدیم.ما دقیقا با همون هواپیمایی برمیگشتیم که دقایقی قبل مسافران تهران رو پیاده کرده بود.اونا اومدند و ما رفتیم.خداحافظ آنتالیای دوست داشتنی...

جمع بندی:

هتل اورنج کانتی را شدیدا به تمامی جوانانی که عاشق هیجان، شادی و موزیک هستند پیشنهاد میکنم.این هتل سالها جوایز متعددی را برای زیباترین،سرگرم کننده ترین و ماه خرداد امسال مقام بهترین هتل آنتالیا از نظر کاربران سایت معروف تریپ اَدوایزر بدست آورده.

البته برای لذت بردن از تمامی امکانت هتل حتما سه ماه فصل تابستان به هتل تشریف ببرید. به نظر من ارزش اقامت این هتل خیلی بیشتر از مبلغی بود که برایش پرداخت کرده بودیم. این نکته را در نظرداشته باشید معمولا هفته های منتهی به تعطیلات عید فطر قیمت تورها افزایش ناگهانی پیدا میکنه.اگر هم به اتوبوس و ترنسفر زمینی عادت ندارید قید پرواز غیرمستقیم را بخاطر 400 هزار تومان ارزانتر بزنید.

در مورد سفر به آنتالیا و انتخاب هتل دو حالت وجود داره. حالت اول انتخاب هتل یوآل و یا آل 5ستاره و سپری کردن یک هفته کامل در هتل و استفاده از امکانات کامل هتله و حالت دوم انتخاب هتل سه ستاره با قیمت پایین و گذراندن کل روزهای هفته در تور های روزانه و آنتالیا گردیه.

وقتی مثل بنده هتلی یوآل و خوبیو انتخاب میکنید واقعا دلتون نمیاد هر روز تورگردی برید چون میدونید لذت اقامت در هتل و امکاناتشو با توجه به هزینه ای که پرداخت کردید از دست میدید.در کل توصیه میکنیم برای تنوع یک یا دو تور روزانه را در برنامه سفرتون بگنجانید.

در مورد هزینه بنده خرج دلارم بصورت مجردی در اونجا کلا با خرید و تور 150 دلار شد. تمام سعیمو کردم ایجاز و اختصارو در نوشتن این سفرنامه رعایت کنم ولی باز طولانی شد.سعی کردم عکس ها و مواردی که در سفرنامه های قبلی دوستان گفته شده رو تکرار نکنم.

جا داره از سایت و مدیریت محترم سایت لست سکند برای بوجود آوردن چنین بستری برای اشتراک تجارب و اطلاعات توریستی و عرضه بهترین و بصرفه ترین تورها تشکر ویژه کنم.