سفر به کیش، نگین خلیج فارس

سفر به کیش، نگین خلیج فارس

سفر ما به کیش کاملا اتفاقی و پیش بینی نشده بود.بیستم تیر اس ام اس لحظه آخری تور کیش رو دریافت کردیم برای ٢١ تیر با قیمت مناسب ٣٩٥تومن. شامل سه روز اقامت در هتل ٤ستاره گراند با صبحانه.خب واقعا آفر خوبی بود پس بار و بندیلمون بستیم چرا که فردا صبحش ساعت ٧:٣٠ پرواز داشتیم.

من در فرصت کمی که داشتم جستجویی در سفرنامه های لست سکند کردم ولی متاسفانه سفرنامه های کیش تو سایت لست سکند قدیمی بودن و عکسای کمی داشتن.همون جا عزمم رو جزم کردم که بعد از بازگشت از کیش سفرنامه خوب و کاملی بنویسم و تقدیم سایت لست سکند بکنم.. .

با تحقیقی که من روز قبل پرواز از دیدنی ها و جاذبه های کیش کردم فهمیدم کلا جاذبه های کیش به سه دسته تقسیم میشن

١-مراکز تجاری و پاساژ ها( پاساژ مریم، مرجان، مروارید، زیتون، پردیس ١ ،پردیس ٢، مرکز تجاری کیش، ونوس ، پانیذ و..)

٢- جاهای دیدنی و به نسبت تاریخی کیش (آب انبار، درخت آرزو ها، شهر حریره، شهر زیرزمینی کاریز، کشتی یونانی، باغ وحش که شامل آهوهاو خزندگان و پرندگان میشه)

٣- ...تفریحات آبی ( پارک دلفین ها، غواصی، آکواریوم، اسکله، بالن روی آب های خلیج فارس، پلاژ بانوان و آقایان و...) بهترین موقع برای سفر به کیش از اوایل بهمن تا اواخر اردیبهشته که هوای خیلی مطبوعی داره و در اسفند ماه هم اکثر برند ها تخفیفای خیلی خوبی دارن.

البته شما هرموقع که کیش سفر کنید، خیلی نگران گرمای کیش نباشین چون تمام رستوران ها، هتل ها، پاساژ ها و حتی تاکسی ها ٢٤ساعته کولرشون روشنه...

در کل سفریه که واقعا بهتون پیشنهاد میکنم. شهری بسیار دیدنی.. و بقیه حرفارو در ادامه سفرنامه عرض میکنم.

خب ساعت ٧:٣٠ با پرواز آتا رهسپار کیش شدیم. هواپیمایی خیلی کوچولو (!) و با صندلی های تنگ.

همونطور که می بینید فضا تنگ بود

متاسفانه صندلی من کنار بال هواپیما افتاده بود و من دید زیادی نداشتم.پرواز آرومی داشتیم و خیلی خوب واسه صبحانه پذیرایی شدیم .

پذیرایی هواپیمائی آتا

وقتی از خلیج فارس میگذشتیم رنگ خیلی قشنگ آبیش تو چش میزد و یه احساس غرور قشنگی به آدم دست میداد، واسه این خلیج قشنگی که مال ماست. نکته ی جالبی که به چشمم خورد این بود که کنار سواحل آب دریا دو رنگ شده بود! دلیلش رو من نمیدونم ولی خیلی جالب بود . تو عکس زیر هم کاملا مشهوده

دو رنگ بودن آب کنار ساحل

و جالب تر اینکه من تا به حال با هواپیما به جزیره سفر نکرده بودم و واقعا قشنگ بود وسط دریا یه خشکی ظاهر میشد. عکسش رو میبینید.

جزیره کیش در بدو ورود

رو آسمون کشتی یونانی هم دیده میشد و همون ابتدای ورود به کیش زیبایی کیش رو جلوه میداد. پروازمون دو ساعت طول کشید...

وقتی هواپیما به زمین نشست و در هواپیما باز شد ؛ گرما و رطوبت خیلی شدیدی زد تو صورتمون

لحظه ی بازشدن در هواپیما و ورود به جزیره

پیشنهاد میکنم حتما حتما عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب به سبب گرمای شدید کیش و خاکشیر برای جلوگیری از گرمازدگی همراهتون داشته باشین. وقتی وارد جزیره میشین، یک شهر خیلی زیبا و سرسبز میبینید با ماشین های مدل بالا و بسیار شیک. شهری خیلی تمیز و با مردم خوب. وارد فرودگاه کیش شدیم و بارهامون رو تحویل گرفتیم.

لحظه ی تحویل بارها در فرودگاه بین المللی کیش

در فرودگاه هیچ استقبالی صورت نگرفت هرچند که انتظاری هم نداشتیم. ولی کاش حداقل به خاطر منطقه آزاد و بین المللی بودنش یک خوش آمدگویی صورت میگرفت.

و اما یک سری توضیحات کلی:

داخل فرودگاه شما غرفه های متفاوتی رو میبینین که بلیط پارک دلفین ها، آکواریوم، غواصی، اسکیت روی یخ و... رو باتخفیف میفروشن. که با توجه به تحقیق و پرس و جوی من کانتر گردشگری هتل بهترین مکان برای خرید بلیط های تفریحیه..

در قسمت خروجی فرودگاه هم غرفه ای وجود داره که ماشین های مختلف رو روزانه با قیمت مشخص اجاره میده که عکسش رو برای شما گرفتم

سفرنامه کیش

قیمت کرایه انواع ماشین بدون راننده.

من به شخصه پیشنهاد نمیدم چون خیلی به صرفه نیس . البته سوار ماشینی مثل شورلت شدن همیشه نصیب آدم نمیشه!

در هتل ما یعنی گراند هتل هم در لابی غرفه ای بود که ماشین کرایه میداد میتونید قیمت ها رو مقایسه و بعد تصمیم بگیرید.کلا سیستم حمل و نقل کیش بسیار کارآمده شما هرجا که برین بازار، رستوران و... تاکسی ها حضور دارن و صف میکشن مدل پایین ترین تاکسی کمریه!!تاکسی ها با تاکسی متر کار میکنن با قیمت مناسب در کل ارزونتر از تهران.

در کیش هیچ تاکسی مسیری وجود نداره. و اون ها از شما هرچند نفر که باشید همون مبلغ مشخص رو دریافت میکنن. مثل آژانس.در کیش سعی کنید اصلا سر هزینه تاکسی چونه نزنید چون بسیار منصفند.

تاکسی هایی که جلوی فرودگاه صف کشیده بودن

خروجی فرودگاه

منظره ی زیبا ی جزیره کیش که بدو ورود آدم رو جذب میکرد!

ما با شاتل هایی که دم فرودگاه وجود داشت به هتل چهارستاره گراند رفتیم. علی الظاهر قشنگ بود.

هتل 4 ستاره گراند

نمای زیبای بیرون هتل

صندلی های زیبایی ،کنار طبیعت زیبای بیرون هتل وجود داشت که برای نشستن شب ها باهوای دلنشین کیش عالین

صندلی های بیرون هتل

لابی هتل هم زیبا بود و وای فای رایگان داشت

لابی هتل

متاسفانه به ما گفتن که ساعت ١٤ میتونن اتاق رو تحویل بدن و ما مجبور شدیم بریم بیرون. خوشبختانه موقعیت هتل ما خوب بودو تا پاساژ دو طبقه ونوس پنج دقیقه راه بود . پس پیاده به سمت پاساژ ونوس رفتیم.

در مسیر پاساژ ونوس

اگر هتل شما هم گراند بود، وقتی از هتل خارج میشین سمت راست یه سی قدمی طی میکنید میرسید به یک چهارراهی که از اونجا میرین سمت چپ خیابونی رو طی میکنین تا به یه چهارراهی برسید سمت چپتون رو نگاه کنید بازار ونوس رو میبینین و تاکسی هایی که صف کشیدن تا شما رو به هر نقطه از جزیره ببرن

چطور میتونید به این پاساژ برید.

این بازار در کل خوب بود و همه چی داشت و قیمتش هم مناسب بود. طبقه بالا هم عمدتا لوازم خونه بود و یه مغازه ای بود که لوازم خونگی مثل گل و لوستر و .. بسیار بسیار خوشگل و شیک داشت که پیشنهاد میکنم حتما ببینین.

برای دیدن این پاساژ مجموعاً ١:٣٠ کافیه.

بعد از خروج از این پاساژ تصمیم گرفتیم به پاساژ مریم بریم. البته بهتره این پاساژ رو شب برید چون سرباز هست و هوای گرم ممکنه اذیتتون کنه. از پاساژ ونوس تا مریم ٥ دقیقه پیاده راهه . وقتی از پاساژ خارج میشین پونصد متری پیاده به سمت راست حرکت کنین میرسین پاساژ مریم.

پاساژ مریم

البته ما با تاکسی رفتیم که هزینش شد پنج تومن.در راه راننده تاکسی ازمون پرسید که آیا برنامه ای برای گردش در سفر داریم یا نه و اگر بخوایم ایشون میتونن با ماشین شخصیشون مارو با قیمت خوب بگردونن.و ما هم کارتشون رو گرفتیم.اگه شما هم خواستید کسی در بست در اختیارتون باشه میتونید به راننده های تاکسی پیشنهاد بدین و اونها مشتاقاته قبول میکنن. البته اصلا لازم نیست چون شما همه جا به تاکسی دسترسی دارید و با خوندن این سفرنامه تقریبا همه جای جزیره رو میگردین.در کل شما باید یه صد تومنی واسه هزینه حمل و نقل سه روزه کنار بگذارین.

پاساژ مریم رو گشتیم به مدت ٣٠ دقیقه.چون هوا گرم بود نتونستیم وقت زیادی رو در اونجا بگذرونیم.. دو نکته بود که خیلی واسم جالب بود تو جزیره:

١- شما هرجای جزیره بخواید از خیابون رد شین محال ممکنه که ماشینی نگه نداره. همه ماشین ها حق عبور رو به عابر پیاده میدن.

2-تقریبا همه جای جزیره شما گل های بسیار خوشگل صورتی و حنایی میبینین. که زیباییش غیرقابل وصفه. حتماکنارشون عکس بگیرید چرا که بهترین عکس میشه!!

گل های زیبای جزیره کیش

و اما اگه شما هم مثل ما بعد دیدن پاساژ ونوس و مریم پشیمون شدین و از پاساژا خوشتون نیومد اصلا نگران نباشین چون به زودی پاساژای خوب بعدی رو معرفی میکنم. اگه قصد خرید اجناس مارکدار رو دارین؛ اصلا عجله نکنین چون پاساژ پردیس ٢ بهترین جا برای خرید اجناس مارکدار اصله.

پاساژ ونوس و مریم هم خوب و رضایتبخش بودن.

.بعد از بازدید از پاساژ مریم و ونوس خواستیم که ناهارمون رو تو رستوران پایاب بخوریم ولی فهمیدیم شش ماهی هست که این رستوران تعطیله و قراره به زودی تبدیل به جنگ شبانه بشه در مسیر تابلوی آب انبار و درخت آرزو ها رو دیدیم. و تصمیم گرفتیم بعد ناهار از اونجا هم دیدن کنیم. وقتی فهمیدیم که رستوران تعطیله، از آقای راننده تاکسی خواهش کردیم که مارو به آب انبار برسونه . اطرافیان من ترجیج دادن که از پشت شیشه ماشین آب انبار رو ببینن!! چون گرمای هوا براشون غیر قابل تحمل بود.و من از پشت شیشه ماشین عکس گرفتم.

آب انبار

به سبک یزدی ها ساخته شده و در واقع هیچ آبی اونجا نگه داری نمیشه!از رستوران پایاب تا آب انبار سه دقیقه بیشتر پیاده راه نیست. درخت آرزو ها هم نزدیک آب انباره . بعضی مردم مثلا ساکنین کیش اعتقاد دارن که این درخت مقدسه. من بسیار دوست داشتم که این درخت رو ببینم ولی به دلایلی نشد و بسیار ناراحت شدم..

و اما رستورانی که روز اول برای نهار رفتیم رستورانی با موقعیت عالی کنار سواحل صخره ای، غذایی با کیفیت خوب و قیمتی بسیار بالا به نام رستوران شاندیز صفدری.واقعا شوکه کننده بود قیمت هاش.برای مثال شیشلیک هشتادو خورده ای تومن در هرصورت ویویی عالی داشت و پیشنهاد میکنم در صندلی های کنار شیشه بشینید تا هم صخره و دریا و هم کشتی یونانی رو ببینین.

نمای بیرونی رستوران شاندیز صفدری

لازمه بگم اگر تو اون رستوران غذای اصلی سفارش ندین باید سی تومن به ازای هر نفر پرداخت کنین که دلیلش هم موزیک زندشه که شب ها فعاله. بیرون رستوران صندلی هایی برای نشستن تعبیه شده بود و آلاچیق هایی رو کنار ساحل و کشتی یونانی میدیدین .

نمای داخلی رستوران شاندیز صفدری

همینطور مسیری برای دوچرخه سواری و پیاده روی در نظر گرفته شده بود. پیشنهاد میکنم موقع غروب برید کشتی یونانی رو ببینین که صحنه ی قشنگی داره و واقعا دلرباست و بعد با کمی پیاده روی در هوای دلنشین شب جزیره به رستوران شاندیز صفدری برید و شامتون رو اونجا میل کنید و از موزیک زندشون هم استفاده کنید. هرچند قیمتش گرون بود ولی واقعا ویوی عالی داشت طوری که شما هنگام میل غذا کشتی یونانی و دریا رو میدیدین. صورتحساب غذای ما برای چهارنفر ٢٠٣ هزار تومن شد.

جلوی رستوران هم معمولا تاکسی هست و اگر نبود از مسءول رستوران خواهش کنید تا براتون بفرستن. در نهایت ساعت ١٣ ما در جلوی رستوران سوار ماشین شدیم و با قیمت ١٧ تومن به هتلمون رفتیم. توی راه هم کشتی یونانی رو نزدیکتر دیدیم و تصمیم گرفتیم که فرداش به دیدن این صحنه ی زیبا و البته نماد کیش بیایم. ساعت ١٣:٣٠ به هتلمون رسیدیم و هنوز اتاق آماده نبود. پس باز هم باید منتظر میموندیم. داخل هتل خانمی بودن که پکیج های مختلفی مثل غواصی، پارک دلفین ها ، آکواریوم، گشت دور جزیره و... با قیمت های مختلف پیشنهاد میدادن.

انواع تفریحاتی که در کیش میتونید داشته باشید

که البته هر کدومشون زمان خاصی داشت. ما تور گشت دور جزیره به قیمت ٥تومن برای هر نفر رو خریدیم و منتظر ساعت ٤ شدیم تا زمان گشت دور جزیره برسه

راهروی هتل گراند که هماهنگ با لابی دکور شده بودن

ساعت ١:٤٥ اتاقمون رو تحویل گرفتیم. اتاقی نه چندان بزرگ ولی تمیز و مرتب نه با امکانات زیاد؛ طوری که کفاف میداد. و البته اتاقمون بالکن زیبایی هم داشت. پس از مدتی استراحت به لابی رفتیم تا به تور گردشگری دور جزیره برسیم. ساعت ٤:٠٦ دقیقه بود که شاتل اومد جلوی هتل و سوارشدیم. مسافر بعدی رو هم از ایستگاه آخر یعنی هتل لوتوس سوار کردیم. لیدرمون سوار شاتل شد و همگی لباس آبی به تن داشتن. لیدری بسیار شاداب و مدام طول مسیر وادارمون میکرد که به بهانه های مختلف دست بزنیم و جیغ بکشیم! همینطور گفت که تو جاهای مختلف ازمون عکس میگیره و اگه خواستیم چاپ میکنه و برعکس عکاس های دیگه اصلا اجباری تو کارش نبود. عکس با اندازه متوسط قیمتش 25 تومن بود که به رسپشنیست هتل تحویل داده میشد.

ایشون بهمون قول دادن که اگه طول مسیر پرانرژی باشیم و همیشه لبخند به لب داشته باشیم سورپرایزی واسمون دارن که جلوتر میگم سورپرایزشون چی بود. ایستگاه اول ما شهر زیرزمینی کاریز بود.

ورودی شهر زیرزمینی کاریز

لیدرمون قبل رسیدن توضیح دادن که این کاریز قبلا وجود داشته و توسط مردم اون منطقه برای تامین آبشون حفر شده ولی این شکلی روکه الان داره مدیون سرمایه شخصی و ایرانی مقیم المان به نام حاجی حسینی با سرمایه ٤٠ میلیارد تومنه. ورودی کاریز ٢٠ تومن به ازای هر نفر بود که لیدرمون ازمون گرفت و پرداخت کرد به مسئولی که اونجا بود.

اول که بیرون کاریز رو دیدم فکر کردم جای خوبی نباشه ولی واقعا ارزش یه بار دیدن رو داشت. در مسیر کاریز ها که در ارتفاع نسبتا پایینی از سطح جزیره بودن ایستگاه هایی وجود داشت که گاید ها توضیحاتی رو اراءه میکردن. هنگام ورود به شهر زیرزمینی کاریز توسط پله ها، کاملا به زیرزمین منتقل شدیم و به سبب وجود مرجان ها و صدف ها و موجودات دریایی دیگه سقف بالای سرمون پر از فسیل بود

لایه های مرجانی پر از فسیل

و طول مسیر غرفه هایی بودن که یادگاری هایی رو با قیمت نسبتا مناسب میفروختن. به سبب سخت بودن بافت سنگ ها و تراشکاری این کاریز بوسیله تیشه زحمت زیادی برای ساختش کشیده شده.

ابزاری که در ساخت کاریز استفاده شده

و در طول تراشکاری اشیای قیمتی و فسیل های با ارزش زیادی کشف شده که همگی به صورت موزه ای در طول مسیر کاریز به نمایش گذاشته شده بودن. در طول مسیر حدودا ٥٠٠-٦٠٠ متریمون منظره های خیلی قشنگی میدیدیم و من در طول مسیر کاملا به فکر شما بودم و عکس گرفتم

نمایی کلی از کاریز کیش

فسیل لاک پشتی با قدمت ٥٧٠ میلیون سال هم در طی مسیر کاریز بالای سرمون دیدیم که اطرافش هم پراز فسیل های مرجان و صدف و .. بود.

فسیل لاک پشت

اما متاسفانه فسیل لاک پشت به دلیل بی توجهی کارگران طی تراشکاری به طور محسوسی تخریب شده بود. البته به هیچ این کارگران بسیار زحمت کش رو ملامت نکنید چراکه اونها اطلاعی نداشته بودند!

سقف بالای سر

در انتهای مسیر شما به یک محیط خیلی باز و سرسبزی میرسیدین که موسیقی سنتی مینواختن و فضا واقعا دل انگیز شده بود

موسیقی نوازان

خروجی کاریز

از شهر دیدنی کاریز خداحافظی کردیم و سوار شاتل شدیم تا به ایستگاه بعدی بریم. ایستگاه بعدی درخت سبز بود! و من خیلی خوشحال شدم که توفیق اجباری ایجاد شد تا من بتونم این درخت رو ببینم. لیدرمون راجع به درخت توضیح هایی دادن مثلا اینکه اهل تسنن به این درخت دخیل میبستن و نتیجه اش رو میدیدن. اجازه بدین راجع به این موضوع توضیح زیادی ندم!! درخت آرزو ها همونطور که گفتم حدود ٥٥٠ سال قدمت داره و شاخه های اون وقتی به زمین میرسن دوباره رشد میکنن همونطوری که تو عکس میدیدین.

درخت ارزو ها

میوه های این درخت رنگ نارنجی تیره زیبایی داره که اصلا سعی نکنید اونرو کنده و بخورید چراکه سمی هستن. اطراف درخت گل های کاغذی صورتی بسیار زیبایی وجود داشتن که منظره های قشنگی ایجاد کرده بودن. روبروی درخت آرزو ها انبار آب رو میدیدین که جزو برنامه ی تور نبود و ما هم برای اینکه شاتل رو از دست ندیم، از اونجا دیدن نکردیم. هوای اون محیط بسیار گرم بود و عرق از سر و صورت همه می ریخت. حتما آب معدنی با خودتون داشته باشین. البته اونجا هم شربت خاکشیر رو با قیمت ٣تومن میفروختن که نوشیدنش خالی از لطف نیست.

اطراف درخت ارزو ها...

و اما پس از بازدید از این محل سوار شاتل شدیم تا به مقصد بعدیمون یعنی موزه مردم شناسی بریم.اتفاق جالبی طول مسیر رخ داد اون هم برآورده کردن سورپرایزی بود که قولش رو داده بودن. ایشون برای همه ی کسایی که توی شاتل بودن آواز خوندن.موزه مردم شناسی در حقیقت خانه یکی از عرب های ساکن جزیره است. این موزه در منطقه صفین قرار داشت. منطقه صفین از مناطق سکونتی و قدیمی کیشه و به دو بخش قدیم و جدید تقسیم میشه.

منطقه عرب های ساکن کیش

طول مسیر بازار عربهای قدیم و جدید رو دیدیم ولی دیدن نکردیم.همچنین طول راه بازار ماهی ها دیده میشد.اگه قصد خرید ماهی دارید میتونید ماهی سفارش بدین و اونها ماهی رو دو سه ساعت قبل پرواز به صورت فریز شده در اختیارتون میذارن که من ماهی بسیار خوشمزه هامور رو پیشنهاد میکنم. پس از طی مسافتی به مقصدمون یعنی موزه مردم شناسی رسیدیم.

ورودی موزه مردم شناسی کیش

با ورودی ١٠تومن که در واقع شکل و شمایل خانه عرب های جزیره ست. برای دیدن این مکان ٣٠ دقیقه وقت نیاز دارین.

سفرنامه کیش

من این عکس رو از همون محله عربها گرفتم و واسم جالب بود که این حس وطن پرستی تا خود کیش و محله عربها رسیده

و در خروج هم عربها با قهوه عرب و خرما از ما پذیرایی کردن. دیدن این مکان رو خیلی پیشنهاد نمیکنم و چون جزو تورمون بود ما دیدیم و چیز خاصی نداره.البته در همونجا اتاقی وجود داشت که خانم های عرب روی دست خانم ها حنا میزدن و طرح های قشنگی میکشیدن

بنری که در ابتدا زده بودن و شامل یه سری اطلاعاته

خانه عربها

البته این نظر شخصی بنده است. طبق روال عادی سوار شاتل شدیم و به سمت کشتی یونانی که نماد جزیره کیش هست حرکت کردیم. در راه مجسمه سردار میرمهنا رو دیدیم که جزیره کیش به سبب رشادت های ایشون از پرتغال پس گرفته شده.

مجسمه سردار میر مهنا

به افتخار ایشون پارکی به نام پارک میرمهنا تو کیش وجود داره و همچنین در مسیر هتل ٥ستاره ترنج دیده میشد که اتاق هاش روی آب هستن و قیمت بالایی دارن؛ اونطور که لیدرمون گفتن از شبی ١میلیون تومن هست تا ٥ میلیون تومن! و آرزو کردن که دفعه ی بعدی ایشا.. همگی بریم هتل ترنج که مایه ی خنده همه شد.

در مسیر و تقریبا سراسر کیش پر از درخت های نخلی بود که خرماهاش به طور خیلی منظم و زیبایی آویزونند

درخت نخل

شاتل توقف کرد و ما در نردیکی کشتی یونانی پیاده شدیم و یک ربعی برای عکس گرفتن و بازدید از کشتی وقت داشتیم.

کاکتوس های زیبایی که به محض پیاده شدن از شاتل دیدیم

لیدر توضیحاتی درباره کشتی داد و گفت که این کشتی بسیار بسیار عظیم بوده و طول ١٣٦ متر داشته و بارش هم کاغذ بوده.و بعد از تایتانیک بزرگترین کشتی هست با این تفاوت که برخلاف تایتانیک در سفر دومش به گل میشینه. اونطور که میگن علت به گل نشستنش مبهمه.مدت زیادی سعی میکنن تا کشتی رو برگردونن ولی به سبب جرم زیادش نمیتونن و کشتی همونجا میمونه و تبدیل به یک جاذبه ی توریستی میشه. هرساله مقدار زیادی از کشتی به سبب زنگ زدگی از بین میره.

کشتی یونانی

سواحل کنار کشتی

قصر ماسه ای

سواحل صخره ای که در کنار کشتی وجود داشت بسیار زیبا بود و صدای موج هایی که محکم به صخره ها برخورد میکردن روح نواز. سفر کیش سفر بی نظیریه.در اونجا شتر هایی هم بود که صاحبانش با لهجه جنوبی آواز میخوندن و اگه کسی میخواست سوار شترها میکردن که فکر میکنم سوار شتر شدن تجربه ی خوبی باشه.

شتر سواری

جایگاه بانجی جامپینگ کنار رستوران صفدری

و سوار شاتل شدیم تا به آخرین ایستگاه یعنی هایپر مارکت پدیده بریم.

شاتل هایی که منتظرمون بودن تا سوارمون کنن

هایپر مارکت پدیده کنار رستوران پدیده قرار داره و یک لنگر بسیار بزرگ زرد کنارش دیده میشه که فولاد خالصه و اونطور که لیدرمون گفت رکوردش در گینش ثبت شده

لنگر بسیار بزرگ زرد رنگ

رستوران پدیده شاندیز هنوز در حال ساخت و ساز

سمت چپ روبروی فروشگاه پدیده رستورانی رو دیدیم که کفش شیشه است و باز رکوردی در گینس داره ولی نفهمیدم دقیقا چه رکوردی

رستوران کف شیشه ای روبروی پاساژ پدیده که هنگام غذا خوردن زیر پاتونو میبینید!!!!

ما برای هر نفر مبلغ ٥تومن رو برای این پکیج پرداخت کردیم که با توجه به اون همه حمل و نقل، توضیحات لیدر و محیط شاداب و پرانرژی که داشت واقعا عالی بود. پیشنهاد میکنم حتما حتما از تورهای گردشگری جزیره استفاده کنید . ما اگه میخواستیم این همه مسیر رو با تاکسی بریم حداقل ١٠٠تومن باید پول تاکسی میدادیم!! بلیط های مربوطه رو میتونید از کانتر های گردشگری هتلتون تهیه کنید

نمای بیرونی هایپر پدیده.

هایپرمارکت پدیده بسیار بزرگ و با تخفیف های زیاده . منکه ترجیح دادم استراحت کنم و از هایپر دیدن نکنم.بعد ها هم ازاین تصمیمم خوشحال شدم چون قیمت های هایپر پاندا و پرلا خیلی بهت از هایپر پدیده است و اگه فرصتتون کمه بهتره اصلا پدیده رو نبینین. در کل بد نیست.

داخل هایپر

ماکت مجموعه عظیم پدیده

بخش خوب کار اینه که پدیده شاتل های رایگان داره که شمارو تا مرکز شهر و روبروی هایپرمارکت پیاده میکنه. ما با توجه به خستگیمون و تعریفی که از پاساژ پردیس ١ و ٢ شنیده بودیم به هایپر نرفتیم و به مرکز خرید پردیس ٢ رفتیم.

شاتل های رایگان مجموعه پدیده

یکی از محل های زندگی ساکنان کیش که تو مسیرمون دیدیم

پلاژ بانوان که جهتش رو در طول مسیر دیدم

برای دیدن پردیس ٢ مجموعا ٤-٥ ساعت و مجموعه پردیس ١ دو ساعتی کافیه.همونجایی که شاتل پیاده میکنه اگه سمت راستتون رو نگاه کنید مرکز خرید پردیس رو میبینید.

نمای بیرونی پاساژ پردیس 1 و 2 که کنار همند

مرکز خرید پردیس ٢ در کل بهتر از پردیس ١ هست و تمام برند های خوب نمایندگی دارن. از اکو و زارا گرفته تا ایوروشه و شنل و..

داخل پاساژ

.پردیس ١ هم پاساژ بدی نیست و در اونجا بلیط فروشی های زیادی وجود داره که میتونید بلیط هواپیماتون رو تهیه کنید. و اما یک پیشنهاد خوشمزه از پردیس ١: طبقه دوم پردیس ١ بستنی سال سال نمایندگی داره که ماست بستنی هاش محشرن و اگه به کیش میاید بدون امتحان بستنی سال سال جایی نرید. بستنی سال سال تو شهرهای دیگه نمایندگی داره ولی اصلا به پای بستنی سال سال کیش نمیرسن! حتما بعد از یک گشت و گذار طولانی در مراکز خرید از این بستنی ها نوش جان کنید.

وقتی وارد مرکز خرید شدیم فقط تونستیم طبقه اول رو ببینیم و به سبب خستگی و گرسنگی به طبقه دوم رفتیم و در فست فودی که انتهای سالن در سمت راست وجود داشت، دو تا مرغ سوخاری سه تکه و یک پیتزای گوشت و قارچ خوردیم که مجموعا با نوشابه و سیب زمینی ٦٥ تومن شد. کیفیت غذاش هم رضایتبخش بود. چون دیروقت بود و نیاز به استراحت داشتیم تصمیم گرفتیم که فردای اونروز از مراکز خرید دیدن کنیم.

در برگشت من متوجه یه نکته ی مهمی شدم و اونم اینکه تمام مراکز خرید خوب جزیره در همون یک خیابون قرار داشتن یعنی پایین تر از پردیس، مرکز تجاری بود، پایین تر زیتون و...نام میدان هم میدان ساحل بود.اگه اشتباه نکنم و نام خیابون انگار سنایی بود.

همون خیابونی که اکثر مراکز خرید کیش اونجا بودن

با پرداخت هزینه ده تومن جلوی هتل پیاده شدیم.

مسءول کانتر هنل تور کشتی تفریحی با موزیک و شام رو با قیمت ٥٠تومن پیشنهاد دادن که ماهم با توجه به پرس و جویی که کرده بودیم فهمیده بودیم قیمتش مناسبه و خریدیم . فرداش ساعت ٢٠ شاتل قرار بود روبروی هتل باشه. بسیار خسته به هتل رسیدیم و استراحت کردیم تا فردای بهتری رو شروع کنیم.

پایان روز اول

مخارج روز اول: ٥ تاکسی + ٢٠٣ ناهار+ ٢٠ تاکسی+١٧ تاکسی + ٢٠ تور جزیره( برای چهارنفر)+ ٨٠ ورودی کاریز( برای چهارنفر) + ٤٠ ورودی موزه مردم شناسی( برای چهارنفر)+ ٦٥ شام + ١٠ تاکسی+ ٢٠٠ تور کشتی ( برای چهارنفر)

روز بعد رفتیم کافی شاپ هتل تا صبحونه بخوریم.

کافی شاپ هتل گراند که جلوتر هم سالن بزرگ سرو صبحونش بود

صبحونش خوب و کامل بود شامل شیر و شربت و آب و سوسیس و خوراک لوبیا و املت و تخم مرغ آب پز و نیمرو و سنگک و تافتون و باگت و پنیر و گوجه و خیار و کره و مربا . و محیطش هم تمیز بود. بعد از کمی استراحت تصمیم گرفتیم به هایپر مارکت پاندا بریم.

با هزینه تاکسی ٧ تومن به هایپر پاندا رسیدیم. هایپری بسیار بزرگ بود با قیمت های خیلی مناسب مثلا دستمال مرطوب ٦٠ برگ سه تومن بود!! بهترین مکان برای خرید سوغاتی همین هایپر پانداست.

نمای بیرونی هایپر پاندا

داخل هایپر پاندا

خب همونجوری که از اسمش پیداست همه چی داشت از مواد غذایی گرفته تا کفش و لباس و اسباب بازی ... البته من اونجا میوه به چشمم نخورد!. بعد از هایپر پاندا تصمیم گرفتیم بریم مرکز تجاری کیش. که خیلی بزرگه با .. و اجناس خیلیی شیک." باید به بالای عکس نمای بیرونی هایپر پاندا منتقل بشه و در ادامه جمله "مکان برای خرید سوغاتی همین هایپر پانداست." قرار بگیره.

نمای بیرونی مرکز تجاری کیش

مرکز تجاری در مقایسه با پردیس ٢ قیمتاش خیلی بهتره. در کل کیش جای خیلی خوبه برای خریده و اگه گرمای کیش نبود حدس میزنم از استانبول هم جلوتر میزد واسه خرید!

داخل مرکز تجاری

برای بازدید کامل از مرکز تجاری٤ ساعتی وقت لازمه. و اما تو مرکز تجاری کیش لوازم خانگی فلر آلمان نمایندگی داشت و ما بسیار از وسایلی که از اونجا خریدیم و الان استفاده میکنیم راضیم .به همین خاطر تصمیم گرفتم اونجا رو که تو طبقه اول مرکز تجاری به شما معرفی کنم تا اگه لوازم خانگی خواستید اینجا رو هم مد نظر داشته باشید . کارکنان خیلی خوبی داشتن و به محض اینکه دیدن ما خسته ایم برامون چایی آوردن و یک ست فنجون خوشگل هم اشانتیوون دادن!

فروشگاه محصولات خانگی فلر

بعد از مرکز تجاری تصمیم گرفتیم بریم پاساژ پردیس 2 تا طبقات ٢و ٣ ش رو ببینیم.از مرکز تجاری تا پردیس ٢ سه دقیقه پیاده راهه. وقتی به پاساژ پردیس رسیدیم با صحنه عجیبی روبروشدیم و من بلافاصله فهمیدم که چه کلاهی سرمون رفت. دقیقا جلوی پاساژ پردیس هایپر پاندا بود!!! یعنی پشت هایپر پاندا پردیس بود ولی راننده تاکسی ما رو گردوند و بعد پردیس پیاده کرد!! و ده تومنی به جیب زد!!

بعد از بازدید از پاساژ پردیس ١ و ٢ رفتیم به هتل تا استراحت کنیم و واسه تور کشتی که ساعت ٨ بود آماده بشیم.

ساعت هشت رسید و ما رفتیم لابی هتل. شاتل ساعت ٨:١٠ جلوی هتل بود. مارو در ایستگاه مربوطه پیاده کردن و ما وارد ساختمانی شدیم.که در واقع بخشی از گمرک کیش بود در اونجا همیشه مقداری معطلی هست. بعد از ٣٠ منتظر شدن مسافرای کشتی رو صدا زدن و از یک راهرویی عبور کردیم و بلیطامون رو دادن.

بلیط کشتی تفریحی دنا

وقتی اسم کشتیتون رو میگن بجنبین تا زیاد تو صف نمونید.حتما کاغذی رو که از کانتر میدن رو نگه دارین و باخودتون بیارین چون اگه نشون ندین بلیطتون رو نمیدن. و اما تو کیش چند تا کشتی تفریحی به نام های دنا و نویدو... وجود داره. من خودم کشتی دنا رو پیشنهاد میکنم چون هم قیمتش مناسبتره و هم خواننده ها و دی جی های بهتری داره.وارد سالن دیگه ای شدیم و اطلاع دادن که کشتی ساعت ٩ حرکت میکنه.مجبور بودیم این فاصله زمانی رو با نشستن رو صندلی های ساختمون احتمالا گمرک تحمل کنیم. ساعت ٩ صدامون کردن و رفتیم که سوار کشتی بشیم. وارد لنگرگاه شدیم و از بین کشتی های مختلفی که اونجا بود کشتی دنا رو پیدا کردیم.

کشتی تفریحی دنا

بعد از سوار شدن به کشتی وارد سالنی شدیم .

سفرنامه کیش

سالن اجرای زنده و با شور و نشاط!

به خاطر ممنوع بودن عکاسی اونجا عکس زیادی ندارم. فقط اینکه واقعا تو سالن خوش گذشت و اجرای موزیکشون واقعا خوب و پرانرژی بود. و علاوه بر موسیقی اجرای طنز هم داشتن که خیلی قشنگ بود.حتما از این تور هم استفاده کنید.و اما اگه خیلی با موسیقی و اینا میونه ندارین میتونین با اطلاع مسئولین کشتی تمام وقتتون رو رو عرشه کشتی بگذرونین. بعد از ٤٥ دقیقه بهمون گفتن تا به طبقه بالا بریم واسه صرف شام. حتما زود برین چونکه عده ای رو به خاطر دیراومدنشون و نبودن جا بیرون نگه داشتنشون تا بقیه شامشون رو بخورن و واسشون جا ایجاد شه. شامشون جوجه با پلو بود.

کشتی تفریحی دنا

بعد رفتیم عرشه ی کشتی تا خلیج فارسو ببینیم.اونجا عکاسای زیادی هم بودن که عکستونو میگرفتن و همونجا چاپ میکردن. متاسفانه چیزی دیده نمی شد و فقط سیاهی مطلق بود! پیشنهاد میکنم تور کشتی تفریحی صبح رو بخرین که ناهار هم داره و به خوبی میتونید دریا رو ببینید و لذت ببرید. بعد اجرای مراسم خوب و با انرژی و اهدای جوایز به کف زنندگان خوب از کشتی خارج شدیم. خارج ساختمون شاتل ها منتظر بودن تا مسافرین رو به هتلشون برسونن.

پایان روز دوم

هزینه ها: ٧ تاکسی+ ١٠تاکسی+ ١٠ تاکسی

و اما روز سوم که آخرین روز از سفر ما بود. کلا برای سفر به کیش ٣ روز کافیه و کمتر از اون کمه و بیشتر از اون هم اتلاف مال و وقت. تقریبا تمام جاهای دیدنی جزیره رو دیده بودیم فقط شهر حریره رو نرفتیم چون شنیده بودیم محل اقامت جن هاست! پس اینروز یا باید از تفریحات آبی استفاده میکردیم یا بازار میرفتیم.از بازارا بازار مروارید هم بازار خوبیه که ما نرفتیم چون به حد کافی خرید کرده بودیم.اول میخواستیم بریم پلاژ و پارک دلفین ها که بنابه دلایلی نرفتیم .اگه شما دستتون به دهنتون میرسه!! حتما حتما پارک دلفین ها و پلاژ رو برید. پارک دلفین های کیش اونطور که میگفتن بهترین پارک دلفین های ایرانه و کسایی که رفته بودن خیلی تعریف میکردن. پلاژ هم اونطور که شنیدم در واقع بخشی از دریاست که اونجا شنا میکنن و هم برای آقایون هست هم خانم ها. غواصی، پاراسل، شاتل و... هم جزو تفریح های خیلی مهیج دیگه ست که بسته به توانایی مالیتون میتونید استفاده کنید. بلیط های مربوطه رو هم میتونید با قیمت مناسب تر از کانتر هتلتون تهیه کنید..

اما ، برنامه ی امروز ما بازدید از اسکله بود. ازهتل ما یعنی گراند هتل تا اسکله هفت دقیقه پیاده راه بود ولی به دلیل گرمی هوا با تاکسی رفتیم با هزینه ٥ تومن.وقتی وارد اسکله شدیم با صحنه خیلی زیبای چترهایی مواجه شدیم که آویزون بودن و قرار بود شب باز بشن.

اسکله

دراسکله شما برای تفریحات آبی دو راه دارین : خرید تور آکواریوم به قیمت هر نفر ٥٠ تومن یا سوار شدن به قایق هایی که در اسکله وجود دارند و به ازای هر خانواده ٧٠ تومن میگیرن.این قایقرانا معمولا رو اسکله یا کنار قایق هاشون می ایستن و اگر پیداشون نکردید با کمی جستجو حتما میبینیدشون.

قایق هایی که با هزینه 50 تومن یک سوم دور جزیره رو میگردونن و میتونین به ماهی ها غذا بدین.

به نظر بنده مورد دوم بهتره چون هم اقتصادی تره و هم اینکه میتونید به ماهی ها روی دریا غذا بدین. پس ما مورد دوم رو انتخاب کردیم. ماهی ها دسته جمعی انقدر به دستای شما نزدیک میشن که میتونید لمسشون کنید . غذا دادن به ماهی های رنگارنگ خلیج فارس واقعا لذت بخش و تجربه متفاوتی بود!

سفرنامه کیش

تجربه متفاوت غذا دادن به ماهی های خلیج فارس که بهشون ماهی های آکواریومی میگن.

آب دریا به خاطر مرجان های زیادی که داره خیلی خیلی شفافه و به وضوح کف دریا و مرجان ها دیده میشه. حتی اونطور که قایقران بهمون گفتن آب به این تمیزی و شفافی تو دبی و امارات و .. هم پیدا نمیشه.. طول مسیر خانه شاه و ساحل اختصاصی سران کشور رو هم دیدیم. کمی جلوتر از خانه شاه، پارک مرجان رو دیدیم که کنارش بازار مرجانه. اگه فرصت داشتید دیدن کنید.و اما در طول این ٣٠ دقیقه ، یک اتفاق خیلی خوب افتاد و ما ناگهان متوجه حضور یک لاک پشت دریایی خیلی خیلی بزرگ کنار خودمون شدیم. واقعا عظیم و باشکوه بود و خیلی زیبا شنا میکرد. طوری که خود قایقران هم به وجد اومده بود. ایشون گفتن وزن این لاک پشت حداقل ٤٠٠-٥٠٠ کیلوگرمه. منتها وقتی لاک پشت کنارتونه باید ساکت باشید تا مبادا بترسه و بره. . قایقران گفت که هرروز خیلیا میان و میخوان که ببریم و لاک پشت نشونشون بدیم. ولی خب بستگی به شانستون داره؛ نه که ما خوش شانس باشیم ها!!

لاک پشت غول پیکر دریایی

سوار بر قایق

در حال قدم زنی در اسکله

لوکیشن های خیلی خوبی برای عکس گرفتن تو اسکله وجود داره که یکیش هم همین صندلیه که منتظره تا شما به زودی روی اون بشینینید و عکس بگیرید!!!

خیلی دوست داشتم موقع غروب اونجا باشیم و از منظره قشنگش لذت ببریم ولی باز متاسفانه قسمت نبود ولی شما حتما اوقات شرعی به افق کیش رو جستجو کنید؛ از موقع غروب آگاه بشید و وقتتون رو طوری تنظیم کنید که از صحنه بسیار زیبای غروب بهره مند بشین. اسکله همونطوری که تو عکس زیر می بینید جای خوبی برای پیاده روی و تمرینات تنفسی و یوگاست و میتونید اونجا اکسیژن خالص دریافت کنید!!

اسکله ی کیش

تفریح بالن سواری

بدین صورت بود که بالن با طنابی محکم به قایق وصل میشه و با حرکت قایق بالن هم رو هوا حرکت میکنه. قیمتش هم 150 تومن بود و بلیطش رو میتونید از کانتر گردشگری هتلتون بخرید. کلا کیش بین ساعات 11 تا 4 گرمترین هواشو داره ...تو راه برگشت من متوجه بولینگ مریم کنار اسکله شدم که علاوه بر بولینگ بیلیارد و سالن بدنسازی و رستوران و... هم داره و حتما رفتن به اونجا فکر خوبی میتونه باشه .

بولینگ مریم

ما بقیه روز مشغول یک سری امور شخصی بودیم و متاسفانه نتونستیم بریم پلاژ و پارک دلفین ها ولی شما حتما اونهارو تو برنامتون بگنجونین.

تنها یکی از گل های خوشگل و رنگارنگی که تو جزیره وجود داره

کیش به سبب واقع شدن در مجاورت خط استوا طبیعت و گل های قشنگی داره.
بعد از اسکله تصمیم گرفتیم به رستوران جوی لند بریم چون تعریف غذاهاشرو بسیار شنیده بودیم. با هزینه تاکسی ٥ تومن به اونجا رسیدیم.

نمای بیرونی رستوران جوی لند

محیطش واقعا خوب بود همونطور که تو عکس ها می بینید

آلاچیق های زیبا و رویایی که بیرون هتل وجود داشت برای سرو غذا.

قیمت هاش هم از رستوران صفدری بهتر بود. یکی از دلایلش هم این بود که موزیک زنده نداشت. کلا تو کیش هر رستورانی که موزیک داره قیمت هاش بالاست.

از غذایی که اونجا خوردیم بسیار بسیار راضی بودیم کیفیت غذا عالی بود و بسیار خوشمزه. پس اگه به جزیره زیبای کیش سفر میکنید به هیچ وجه این رستوران فوق العاده تمیز و خوب رو از دست ندید

رستوران جوی لند

ما برای چهار نفر دوپرس شیشلیک و یک پرس جوجه سفارش دادیم که با مخلفاتش 240 تومن شد. رستوران هنگام ورودمون با آبمیوه ی بسسسیار لذیذی ازمون پذیرایی کرد که از خوشمزگیش هرچی بگم کم گفتم آبمیوه مخلوطی از آلبالو و انار و ... بود. مزش هنوز تو دهنمه !!"

کنارش یعنی داخل پاساژ هم هایپری بود که قیمت میوه هاش مناسب بود و اگه طول سفر هوس میوه کردین تو این هایپر میتونید میوه بخرید.

هایپر پرلا

بعد از رستوران برگشتیم هتل تا آماده ی برگشت از این جزیره بسیار بسیار زیبا بشیم.

پایان روز سوم

هزینه ها 5 تومن تاکسی + 5 تومن تاکسی +50 تومن قایق سواری + 240 تومن غذا برای چهارنفر +7 تاکسی + 8 تاکسی +5 تاکسی. کلا سفر کیش بهترین سفری بود که داشتیم فکر میکنم هیچ شهری در ایران به اندازه ی کیش امکانات تفریحی نداره که نمونه هاش رو میتونید عکس زیر ببینید.

این کاغذ رو از همون کانتر گردشگری هتلمون گرفتم

ما که از این سفر بسیار راضی بودیم.و زیبایی و دلنوازی و مردم خوبش (خصوصا تاکسیران هاش)گرمای کیش رو برامون قابل تحمل کرد. پیشنهاد میکنم شما هم مثل ما به محض دریافت اس ام اس لحظه آخری کیش فرصت رو غنیمت بشمرید و برید چرا که بسیار راضی برمیگردین.

در ادامه چند نکته راجع به جزیره عرض میکنم:

١-راننده های تاکسی و افراد مختلف ممکنه بهتون پیشنهاد های متفاوتی بدن. این پیشنهاد ها بعضی مواقع واقعا خوب هستن . و گاهی نه چندان خوب و گرون.مثلا یکبار راننده تاکسی به ما پیشنهاد ٥٥ تومنی تور کشتی داد در حالیکه همون رو با قیمت ٥٠ تومن از کانتر هتل خریدیم ولی از طرفی راننده تاکسی دیگه ای پیشنهاد رستوران جوی لند رو داد و ما واقعا راضی برگشتیم و رستوران در یک کلام فوق العاده بود.خلاصه کلام اینکه اگه پیشنهادی دریافت کردین ردش نکنین و قیمت رو بپرسین و شماره طرف رو بگیرین و بعد از مقایسه باهاش تماس بگیرید چرا که گاهی این پیشنهاد ها واقعا خوب و به صرفه ان.

٢- رستوران هایی که موزیک دارن قیمت غذاهاشون خیلی میره بالا در حالیکه ممکنه غذاشون خیلی خوب نباشه پس بهتره سراغ رستوران های موزیک دار نرین.علاوه بر رستوران جوی لند و صفدری که ما رفتیم رستورانی به نام کوه سنگی در ورودی پاساژ پردیس هست که داخل سنگ غذاهای خوشمزه ای مثل دیزی و میرزاقاسمی و... با قیمت خیلی مناسب سرو میکنن. بی شک اگه روز چهارمی هم درکار بود ما به رستوران کوه سنگی میرفتیم. رستوران کرال جنب رستوران جوی لند رو هم خیلی خیلی تعریف کردن..

٣- حتما با خودتون مایو به همراه داشته باشین چرا که پلاژ جای فوق العاده ای برای شنا و آفتاب گیریه.

٤- سه روز سفر به کیش میتونه کافی باشه. قبل سفر حتما واسه روزهاتون برنامه ریزی کنید ما روز اول خیلی فشرده رفتیم و روز دوم و سوم وقت زیادی مون هدر شد.

٥- در مکان های مختلف عکاس ها حضور دارن که با قیمت های متفاوت عکس میگیرن. دیدن عکس یادگاری بعدها حس قشنگی داره. حتی اگه عکس نمیخواید بهتره خیلی مودبانه پیشنهادشون رو رد کنید

٦- افراد خیلی زیادی از شهرهای دیگه برای کسب لقمه نون حلال به کیش میان. دادن انعام به خدمه هتل ، فرودگاه، رستوران و ... کار خیلی انسانی و خدا پسندانه ای هست.

٧-اگر خیلی اهل میوه هستین بهتره با خودتون میوه ببرین چراکه میوه در کیش خیلی گرونه برای مثال هندونه کیلویی ٢٤٠٠ و البته هایپر پرلا نزدیکی رستوران جوی لند مکان خوبی برای خرید میوه است .

٨- تور پارک دلفین ها با قیمت ٩٠ تومن شامل باغ پرندگان و آکواریوم هم میشه و با خرید این پکیج نیازی به خرید تور آکواریوم و باغ پرندگان نیست. این پکیج با توجه به تعریف و تمجید دوستان بسیار توصیه میشه.

9- شروع کار پاساژ های کیش از ده و نیم صبحه تا ده یازده شب ولی ساعت 12 ظهر تا 4 بعد از ظهر تعطیل میکنن. پس هیچگاه ساعت 12 ظهر تا 4 بعد از ظهر به هیچ پاساژی نرید چون با در بسته مواجه میشید.

نقد و بررسی هتل 4 ستاره گراند

غذا (صبحانه) : صبحانه ی هتل واقع کامل و خوشمزه بود. محیطش هم خیلی باز و آروم بود .و هیچ عیبی تو این بخش نداشت

امکانات هتل: امکانات هتل وای فای رایگان در لابی ، کافی شاپ ،نمایشگاه مجسمه ، تلویزیون ، روزنامه ، لابی مجلل و بزرگ ، صندلی های زیبای بیرون هتل برای استراحت ، کانتر کرایه ماشین در لابی و ...

اتاق ها: اتاقشون تمیز و خوب بود . سشوار و مسواک و شامپو و صابون و کولرگازی گاو صندوق یخچال کمد میز آرایش و آینه داشت. ملافه هاشونم تمیز بود و در صورت درخواست هرروز ملافه جدید در اختیارتون میذاشتن. قیمت: خب هتل رو ما با تور رزرو کرده بودیم ولی انگار هر اتاق چهارتخته شبی 590 و دوتخته 290 تومن بود که با توجه به تمیزی و موقعیتش خوب بود موقعیت هتل هتل نزدیک به پاساژ ونوس ( 3-4 دقیقه پیاده ) اسکله (5-7 دقیقه پیاده) و پاساژپردیس و مرکز تجاری (21-23) دقیقه پیاده راه بود که البته تاکسی ها همیشه دم در هتل حضور دارن و از بابت حمل و نقل هیچ نگرانی در کیش وجود نداره.
برخورد خدمه و دکوراسیون هتل هم عالی بود.

خلاصه اینکه اگه قصد سفر دارین و پول خیلی زیادی تو جیبتون ندارین سفربه کیش بهترین انتخابه چرا که خیلی شبیه کشور های خارجی هم هست. من نهایت تلاشم رو کردم تا تمام دانسته ها و تجربیاتم رو در اختیارتون بذارم تا از سفرتون به کیش نهایت استقاده رو داشته باشین .اگر کم و کاستی بوده ببخشید چرا که این اولین تجربه سفرنامه نویسی منه. امیدوارم که سفرتون به کیش عالی باشه و امیدوارم بهتون خوش بگذره.روزتون بخیر..
اگر سوالی دارید و فکر میکنید میتونم کمکتون کنم ، خوشحال میشم کاری از دستم بر بیاد.