سفری بی نظیر به کشور چکمه پوش، ایتالیا (سفرنامه)

سفری بی نظیر به کشور چکمه پوش، ایتالیا (سفرنامه)
04 اردیبهشت 1396 20:01

با سلام خدمت همه دوستان لست سکندی. همیشه عاشق خوندن سفرنامه های دوستان بودم و حتی اگه قصد سفر هم نداشتم باز از خوندن سفرنامه ها و دیدن عکس هاشون لذت می بردم این شد که تصمیم گرفتم داستان سفر خودمان را هم براتون بنویسم. شاید برای کسی مفید باشه.

من و همسرم هردو خیلی اهل سفریم و خیلی از شهرهای بزرگ و کوچک ایران را گشتیم . در کنارش به کشورهایی مثل تایلند و ارمنستان هم سفر داشتیم و امسال تصمیم گرفتیم یکم به رویاهامون بیشتر توجه کنیم و سفری به قاره سبز داشته باشیم. با یکم حساب و کتاب کردن به این نتیجه رسیدیم که اگه خودمون بدون تور بریم خیلی خیلی به صرفه تر میشه این بود که شروع به برنامه ریزی کردیم. تصمیم گرفتیم که کشور زیبای ایتالیا و فرانسه را بریم ببینیم.

در بازه زمانی که ما قصد سفر داشتیم یعنی شهریور ماه دمای هوای ایتالیا خوب و مناسب بود البته رم که جنوبی تر است معتدل و گرم بود و میلان و ونیز شب های خنکی داشتن پس بهتره برای این بازه های زمانی یه سوئیشرت با خودتون داشته باشین .

از آن جایی که معمولا سفارت ایتالیا راحت تر ویزا میده و ما اولین بار بود که می خواستیم برای ویزای شینگن اقدام کنیم تصمیم گرفتیم از ایتالیا اقدام کنیم. گرفتن وقت سفارت ممکنه یکم سخت و وقت گیر باشه بعضی از آژانس ها به ازای هر نفر 250 هزار تومان براتون وقت سفارت را اوکی می کنن اما یکم وقت بذارین سایت سفارت را مدام چک کنین معمولا اوایل ماه باز می شه و می تونید وقت بگیرین. بعضی از سفارت ها با ایمیل زدن به شما وقت می دن مثل سفارت چک، بعضی باید بهشون تلفن بزنین مثل سفارت اتریش و بعضی دیگه مثل ایتالیا و آلمان از طریق وب سایتشون وقت میدن. بعد از گرفتن وقت سفارت شروع به آماده کردن مدارکمون کردیم. برای کسایی که ممکنه دقیق ندونن چه مدارکی لازمه بنویسم که ترجمه شناسنامه، اشتغال به کار اگه شاغلین، قرارداد کاری، سند خونه در صورت داشتن، سابقه بیمه.. که همه این ها باید ترجمه رسمی شده باشه ولی نیاز به مهر دادگستری نیست. به همراه پاسپورت، پاسپورت های قبلی و کپی از ویزاهای قبلی، دو قطعه عکس 3*4 ، نامه تمکن مالی از بانک به زبان انگلیسی و صورتحساب 6 ماهه بانکی به انگلیسی از مدارکی بود که ما آماده کردیم. علاوه بر این ها رزرو هتل و هواپیما هم لازمه که بلیط رفت و برگشت برای بازه زمانی 20 روزه از یکی از آژانس ها گرفتم و هتل هامون هم در بوکینگ رزرو کردم. روز مصاحبه سفارت که رفتیم فقط مدارکمون رو گرفتن و انگشت نگاری کردن و افسر هیچ سوالی از ما نپرسید و خوشبختانه بعد 15 روز ویزای 40 روزه شینگن ما صادر شد. و قرار شد شهریورماه به این سفر رویایی بریم.

حالا وقت این بود که کاملا بررسی کنیم که چه شهرهایی می خواهیم بریم، بلیط اصلیمون را بخریم و برنامه ریزی کنیم.

برای انتخاب شهرها از گوگل کمک گرفتیم. با سرچ عبارت must see in به همراه اسم شهر همه جاهای دیدنی اون شهر را دیدیم و بینشون انتخاب کردیم . اینطوری مشخص شد جاذبه کدوم شهرها برامون بیشتره.

مشخص کردن نقاط دیدنی رم روی نقشه

به این ترتیب شهرهای رم، پیزا، میلان و ونیز از ایتالیا انتخاب شدند و قرار شد بعد از دیدن ونیز از آنجا به پاریس پرواز کنیم.‏

برای گرفتن بلیط های اصلی به آژانس رفتم و بلیط رفت به رم و برگشت از پاریس با ایرلاین ایژین یونان به مبلغ 2200 (دو میلیون و دویست هزار) برای هرنفر و پرواز ونیز به پاریس با ایرفرانس برای هر نفر 470 هزار تومن خریدم. برای رم بهترین نرخ پرواز اول برای ترکیش بود و بعد ایژین با اختلاف کمی از ترکیش قرار داشت. با توجه به نا امنی های استانبول ترجیح دادیم که از آتن به سمت رم بریم.

حالا نوبت رزرو هتل ها از سایت بوکینگ بود. من یه مستر کارت مجازی با مبلغ پایین گرفتم تا با آن رزرو کنم و با همه هتل ها مذاکره کردم که پرداختمون را در هتل به صورت نقدی انجام میدیم. از آنجایی که فصل خوب و شلوغی از نظر توریستی به خصوص برای ایتالیا بود هتلای خوب خیلی زود پر شده بودند. دنبال هتلی بودم که نزدیک به جاهای دیدنی باشه و از طرفی خوش قیمت هم باشه و نمره بالای 7 و نیم گرفته باشه. هتل های نزدیک یا پر شده بودند یا خیلی گرون بودند. شنیده بودم سیستم حمل و نقل عمومی خیلی خوبی دارن پس اولویت را به نزدیک بودن به ایستگاه مترو یا اتوبوس دادم. در خصوص گرفتن هتل از سایت هایی مثل بوکینگ خیلی خوبه که نظرات کسایی که قبلا از هتل استفاده کردند را بخونین. یه نکاتی مثل سر و صدای زیاد هتل یا مشکلاتی که بقیه داشتن را میتونین متوجه بشید و این خیلی تو تصمیم گیری کمک می کنه.

نظرات مشتریان هتل در سایت بوکینگ

برای رم هتل آپارتمان Rome Apart Hotel برای 4 شب به مبلغ 370 یورو

پیزا هتل Royal Victoria برای یک شب به مبلغ 78 یورو

میلان هتل Sempione برای دو شب به مبلغ 146 یورو
ونیز هتل ca loredan برای یک شب به مبلغ 141 یورو

رزرو کردیم و به همه هم ایمیل زدم که قطعا میایم و کپی بلیط و ویزامون را فرستادم که به خاطر کم بودن پول داخل کارت رزرو را کنسل نکنن. برای پولی که با خودمون باید می بردیم ما یورو همین جا گرفتیم و دلار فقط 600 دلار ارز مسافرتی را بردیم. این نکته را در نظر بگیرین که در کشورهای اروپایی 500 یورویی را قبول نمی کنن از نظرشون پول زیادی است و نه صرافی ها و نه بانک ها حاضر به خورد کردن آن نمیشن و واقعا می تونین دچار مشکل بشین همانجور که ما شدیم و در سفرنامه پاریس ذکر خواهم کرد.

یک هفته به سفرمان مانده بود و تقریبا همه جاهایی که می خواستیم ببینیم روی گوگل مشخص شده بود. تا حدی در خصوصشون تحقیق کرده بودیم و تعدادی سفرنامه هم خوندیم و آماده سفر شدیم.

روز سفرمون با اسنپ به فرودگاه امام رفتیم که هزینه 50 هزار تومانی داشت. پرواز ما سر ساعت به مقصد آتن بلند شد و پذیرایی متوسطی هم داشت. اون موقع چون قصد سفرنامه نوشتن نداشتم عکسی نگرفتم ایشالا دفعات بعدی از هواپیما و پذیراییش هم عکس خواهم گرفت. حدود سه ساعت و نیم بعد در فرودگاه آتن نشستیم. پرواز بعدمون به مقصد رم برای 2 ساعت دیگه بود و برای همین یه گشتی داخل فری شاپ آتن زدیم. و سر ساعت به سمت رم حرکت کردیم.

روز اول: رسیدن به رم و آشنا شدن با منطقه

از فرودگاه لئوناردو داوینچی رم با مترو سریع و سیر بدون توقف به مرکز شهر رم (roma termini) اومدیم که یه جایی مشابه به راه آهن خودمان بود. ایستگاه های قطار و یک پایانه اتوبوس رانی بزرگ. برای استفاده از مترو و اتوبوس در رم بهترین راه استفاده از بلیط های 3 روزه هست که خیلی به صرفه تر میشه تا زمانی که تک تک خریداری کنید. قبلا از هتل آپارتمان پرسیده بودم چطور باید به اونجا بریم که شماره اتوبوس و اسم ایستگاهی که باید پیاده می شدیم را گفته بودن. به هتل رسیدیم و بعد از یه استراحت کوتاه برای صرف ناهار و گشتی همون حول و حوش خارج شدیم.

اتاق هتل آپارتمان رم-عکس از سایت بوکینگ

در خصوص هتل و کیفیتش در انتها توضیح خواهم داد. کنار هتل آپارتمان چندین کافه رستوران بود که برای اولین بار اونجا پیتزای ایتالیایی خوردیم.

هتل اپارتمان ما نزدیک به واتیکان و میدان سنت پیترز بود کمی در آن منطقه گشتیم و بزرگترین کلیسای دنیا را از بیرون تماشا کردیم تا بعدا داخلش را هم بینیم بعد به سمت قلعه سنت آنجلو رفتیم و کمی در همان منطقه گشتیم در راه بازگشت بستنی ایتالیایی اصلی را هم تست کردیم و به هتل آپارتمان برگشتیم.

قلعه سنت آنجلو

کلیسای سنت پیترز

نکته مهمی که هست این که هتل آپارتمان ها معمولا یک یا دو طبقه از یک آپارتمان هستن و رسپشن دائمی ندارن و کلید در ورودی، در سوییت همه را به شما میدن حتما کلیداتون را تست کنین که مثل ما دچار مشکل نشین. کلید در ورودی ما مشکل داشت و در را باز نمی کرد و ما در کوچه مونده بودیم از طرفی شماره تلفنی که از مسئول اونجا داشتیم جواب نمیدادن همسایه ها هم اعتماد نمی کنن و در را باز نمی کنن. کلی با در کلنجار رفتیم تا اخر باز شد و موضوع برای امشب ختم به خیر شد.

روز دوم: موزه واتیکان، کلیسای سنت پیترز، پله های اسپانیایی، دیدن کلوسئوم و طاق کنستانتین در شب

روز قبل از ما پرسیده بودن که معمولا صبحانه چه ساعتی میخوریم و راس ساعت 7 در اتاق را زدن و صبحانه را آوردن. یک دختر جوان به همراه پدرش این هتل آپارتمان را مدیریت می کردن. در مورد مشکل کلید هم بهش گفتم و خیلی سریع برامون عوضش کرد. صبحانه هر روز هتل یک مدل و ساده و البته قابل قبول بود.

کشور چکمه پوش، ایتالیا

بعد از صبحانه به موزه واتیکان رفتیم . انجا تورهای مختلف بازدید از موزه واتیکان با لیدر فروخته میشه. صف بلیط فروشی خیلی شلوغی هم داره که خوب هزینه خیلی کمتری به نسبت تور داره. اینجا را با توجه به این که توضیحات خیلی زیادی داره و خوب ما اطلاعی نداشتیم ازش و هم این مزیت که با تور نیازی به موندن در صف نیست، تور به قیمت نفری 55 یورو گرفتیم. با یک گروه 6 نفره از کشورهای مختلف با لیدر ایتالیایی مسلط به انگلیسی به بازدید از موزه واتیکان، کلیسای سیستین و کلیسای سنت پیترز شدیم. در این موزه مجسمه های زیادی از هنرمندان مطرحی مثل میکل آنژ بود و از همه مهمتر کلیسای سیستین که البته اجازه عکسبرداری نداشتیم، تمام دیوار ها و سقف پوشیده از نقاشی های میکل آنژ بود که به خوبی طی این همه سال نگهداری شده بودند. ‏

بعد از بازدید از موزه واتیکان دو نوع پاستای ایتالیایی را امتحان کردیم که من زیاد دوست نداشتم به نظرم پیتزا و پاستاهای خودمون خیلی خوشمزه تر هستن .

از دم موزه واتیکان با مترو به سمت پله های اسپانیایی رفتیم چیز جالبی که در ایستگاه های مترو رم دیدم گرافیتی های جالبی بود که روی دیوارهای مترو کشیده بودن.

کشور چکمه پوش، ایتالیا

متاسفانه جلوی پله های اسپانیایی رو بسته بودن و قابل بازدید نبود به همین دلیل به یکی از میدان های اصلی رم به اسم piazza venezia رفتیم و از بنای بسیار زیبای وسط میدان دیدن کردیم و پیاده به سمت کلوسئوم رفتیم. خیلی از جاذبه های رم را به نظر من باید هم در روز و هم در شب دید . نورپردازی های خیلی زیبایی میشن که واقعا جذابه. از کولوسئوم و طاق کنستانتین دیدن کردیم و در همان خیابان اطرافش قدم زدیم . خیابان های اطراف کولوسئوم مملو از دست فروش ها یا هنرمندای خیابانی است که همان جا با اسپری های رنگ بزرگ تابلوهای زیبایی می کشن همچنین رستوران ها و کافه های خیابانی زیادی هم هست. بعد از خوردن شام در یکی از کافه ها به هتل آپارتمان برگشتیم.

پله های اسپانیایی

نمای رومن فروم و کولوسئوم از بالای بنای میدان ونیز

برای رفت و آمد ها خیلی راحت می تونین از گوگل کمک بگیرین. مبدا و مقصد را بهش بدین و بهترین مسیر را بهتون میده چه مسیر پیاده روی چه تاکسی، اتوبوس یا مترو..حتی شماره اتوبوسی که باید سوار بشین و ایستگاهی که باید پیاده شین را مشخص می کنه.

روز سوم: بازدید از کولوسئوم، رومن فروم ،پانتئون

صبح بعد از صبحانه به کولوسئوم رفتیم از اونجایی که زود رسیده بودیم صف بلیط فروشی خیلی شلوغ نبود و ما بلیط را به قیمت 24 یورو برای دونفر خریداری کردیم. بردن هرگونه مایعات به داخل کولوسئوم ممنوع هستش. کولوسئوم بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری روم بوده که امروزه بیش‌تر کولوسئوم را با تاریخ خونین نبرد گلادیاتورها در آن می‌شناسند. در کولوسئوم گلادیاتور با هم یا با حیوانات وحشی می‌جنگیدن و اسباب سرگرمی تماشاچیان خود را که اغلب از اشراف بودن فراهم می‌کردن.

طاق نصرت کنستانتین یکی از قدیمی ترین طاق نصرت ها هستش که تا به حال کاملا سالم مونده.

کشور چکمه پوش، ایتالیا

با توجه به این که شهر قدیم رم یک بار اتش زده شده بقایای کمی از اون مونده که داخل محدوده رومن فروم میشه آنها را دید.

بعد از بازدید از این بناها به سمت یکی از زیباترین آبنماهای رم ، آبنمای تروی یا چشمه آرزوها رفتیم . محدوده این آبنما همیشه خیلی شلوغه . یک رسم قدیمی میگه اگه پشت به آبنما بایستی و یه سکه بندازی در آب حتما باز هم به رم بر میگردی بعضی ها هم می گن اگه اینکار را بکنی به آرزوت میرسی.. ما هم برای هردو نیت یه سکه داخل آب انداختیم. در جستجوهایی که در سایت تریپ ادوایزر کرده بودم یک رستوران کوچیک خیلی خوب نزدیک تروی بود به اسم pene salame ، تصمیم گرفتیم ناهار را آنجا بخوریم که همان یک بار رفتن باعث شد از آن به بعد هرجا هم که بودیم برای ناهار و شام خودمون را به اینجا برسونیم.. معمولا خیلی شلوغه و چون جای نشستن کم داره باید یکم منتظر نوبت شد ولی ارزشش را داشت.

بعد از ناهار برای تهیه بلیط های قطارهای بین شهریمون به ترمینی رفتیم و بلیط رم به پیزا، پیزا به میلان و میلان به ونیز را خریدیم.

برای خرید بلیط قطار در ایتالیا هم میشه از باجه بلیط فروشی استفاده کرد هم دستگاه های فروش بلیط که با اسکناس هم قابل استفاده هستن و حتما نباید کارت بین المللی داشته باشین. مبلغ بلیط ها جمعا 178 یورو شد.

کشور چکمه پوش، ایتالیا

بعد به هتل برگشتیم و کمی استراحت کردیم و برای بازدید از پانتئون و منطقه Piazza navona راهی شدیم . این دو منطقه کنار هم هستن و سه سری آبنمای بسیار زیبا به همراه بنای باشکوه پانتئون در آنجا قرار داره. آبنماهای این میدان کار هنرمند بزرگ برنینی هستن. انتهای این خیابان نقاشان زیادی نشستن و همون جا نقاشی می کنن یا کارهاشون را میفروشن. هنرمندان تردست یا حتی خواننده های جوان و پیر ایتالیایی اطراف این میدان و پانتئون جمع میشن .

معبد پانتئون نزدیک به ٢٠٠٠ سال قدمت داره و دست‌نخورده‌ترین ساختمانی است که از رم باستان باقی مونده. بعد از دوره‌ رنسانس، از این معبد به عنوان آرامگاه بعضی از هنرمندان و نخبگان شهر از جمله رافائل نقاش و پادشاهان ایتالیا استفاده می‌شد.

عروس و دامادهای زیادی برای گرفتن عکس های عروسیشان به این منطقه آمده بودن. بعد از خوردن شام به هتل برگشتیم

روز چهارم: بازدید از موزه بورگز و گشت خداحافظی با رم زیبا

صبح بعد از صبحانه با هتل تسویه حساب کردیم و چون مبلغ هتل بالاتر از 200 یورو بود 500 یورویی دادیم و باقیش را برگرداند. پس تنها جایی که می شد 500 یورویی را خرج کرد همین هتل بود. بعد به موزه بورگز رفتیم و بلیط موزه 30 یورو برای دونفر شد ولی زمان بندی داشت و به ما برای 3 ساعت بعد بلیط داد. با توجه به اینکه باغ بورگز و ویلای بورگز از بقیه جاهای دیدنی کمی دورتره ما آن سه ساعت را داخل باغ بورگز گشتیم تا بالاخره نوبت بازدید از موزه شد. این موزه بسیار زیبا آثار نقاشی و مجسمه سازی هنرمندان مطرحی مثل برنینی، کاراواجو، بوتیچلی و رافائل، را در خودش جای داده.

باغ بورگز

سقف یکی از تالار های موزه بورگز

بعد از بازدید از موزه و صرف ناهار کمی در هتل استراحت کردیم و تصمیم گرفتیم جاهایی رو که خیلی بهمون خوش گذشته بود و دوست داشتیم، مجددا سری بزنیم بعد از برگشتن به هتل چمدان ها را جمع کردیم تا فردا صبح رم را به قصد پیزا ترک کنیم.

در خصوص رفت آمد های درون شهری داخل رم سرویس اتوبوسرانی خیلی قوی و خوبی داره و ما فقط یکبار از مترو استفاده کردیم.

روزپنجم: سفر به پیزا

صبح به ایستگاه قطار یا همون ترمینی رفتیم تا به پیزا بریم. مدت زمان رفتن از رم به پیزا حدود سه ساعت بود. طبیعت خیلی زیبای مسیر باعث می شد اصلا احساس خستگی نکنیم. زمانی که به پیزا رسیدیم ظهر شده بود و می خواستیم حتما همون روز برج پیزا را ببینیم بنابراین با تاکسی به مبلغ 10 یورو به هتل رفتیم و بعد از گرفتن اتاق و تعویض لباس به سمت برج پیزا حرکت کردیم. با توجه به این که کلا شهر پیزا شهر کوچکی هست و البته هتل هم به برج نزدیک بود پیاده از کوچه پس کوچه های پیزا رفتیم. در دفتر فروش بلیط صندوق اماناتی هست که کیف و وسیله هاتون را داخلش میگذارین و هیچ وسیله فلزی با خودتون داخل برج نمیتونین ببرین. مجموعه کلیسا و کتدرال و موزه های اطراف پیزا هم بلیط جداگانه دارند ما بلیط برای برج، کتدرال و کلیسا رو به مبلغ 46 یورو خریدیم و طبق ساعت بازدیدمون به برج رفتیم. پله های برج از جنس سنگ مرمر هستن و در اثر این همه سال بالا پایین رفتن بعضی جاها سابیده شده و لیز است. بالای برج پیزا واقعا نمای خیلی زیبایی داره و ناقوس های بزرگ قدیمی که به صورت مکانیکی کار می کنن.

بعد از دیدن برج و کتدرال و کلیسای روبروی آن گشتی در شهر زدیم و بعد از صرف شام چون من سرما خورده بودم زود به هتل برگشتیم.

روز ششم: سفر به میلان

صبحانه هتل متنوع و خوب بود انواع دسر ها شیرینی ها میوه، ژامبون و ... البته صبحانه گرم نداشت ولی قابل قبول و کافی بود. بعد از صبحانه دوباره سری به برج پیزا زدیم از نماد های مگنتی پیزا خریداری کردیم، در کوچه پس کوچه های پیزا گشتی زدیم و برای جمع کردن وسیله ها به هتل برگشتیم. بعد از تحویل اتاق با اتوبوس به ایستگاه قطار رفتیم تا به سمت میلان حرکت کنیم. بعد از خروج از ایستگاه قطار میلان با اطلاعاتی که هتل داده بود به هتل رفتیم. همیشه برای هر سفری از خود هتل بپرسین که بهترین راه برای رفتن به هتل چه مسیری است. بعد از تحویل اتاق از رسپشن خشن و بداخلاق هتل کمی استراحت کردیم و برنامه گشتن ما شروع شد.

اتاق هتل – عکس از سایت بوکینگ

همان روز عصر به خیابان بوینس آیرس رفتیم که مرکز خرید است. تمامی مغازه ها و برند ها اینجا شعبه دارند و قیمتا به نسبت ایران واقعا مناسب تر بود. البته این برای برندهایی مثل زارا، منگو، اچ اندام و.. بود و برای برندهای ایتالیایی اصلا صدق نمی کنه.

بعد از گشتن در خیابان بوینس آیرس پیتزای خیلی خوشمزه ای خوردیم و به هتل برگشتیم. پیتزاهای میلان اصلا قابل مقایسه با پیتزاهای رم نبودند ضخیم و پر از مواد و واقعا لذیذ بودند.

روز هفتم: بازدید از گالری امانوئل، دوموی میلان، سن سیرو

روز هفتم بعد از صرف صبحانه مناسب هتل به سمت کلیسای بزرگ میلان رفتیم . گالری امانوئل یا مرکز مد میلان یک گالری بسیار قدیمی و زیبا با برندهای خیلی گران است که در کنار کلیسا یا دوموی میلان قرار گرفته. اطراف این گالری هم برندهای دیگه شعبه دارند. اما دوموی میلان بزرگترین کلیسای سبک گوتیک واقعا شاهکاریه برای خودش. برای بازدید از داخل کلیسا نفری 2 یورو پول بلیط است.

گالری امانوئل

شیشه های نقاشی شده داخل دوموی میلان

بعد از بازدید از کلیسا با تراموا به سمت ورزشگاه سن سیرو یا جوزپه مه اتزا رفتیم. این ورزشگاه، ورزشگاه اختصاصی تیم های آث میلان و اینتر میلان هست. در میلان تراموا خیلی کاربردی تر از مترو و اتوبوسه.

کشور چکمه پوش، ایتالیا

بلیط ورزشگاه سن سیرو 34 یورو برای دو نفر بود. از موزه سن سیرو بازدید کردیم که داخلش پیراهن بازیکن های قدیم آث میلان و اینتر میلان و مجسمه هاشون به نمایش گذاشته شده بود. از اتاق رختکن دو تیم و در نهایت زمین چمن ورزشگاه دیدن کردیم و به سمت دومو برگشتیم.

شهر میلان یک قبرستان قدیمی دارد که به مجسمه های روی سنگ قبر ها مشهور است. تصمیم گرفتیم از آن دیدنی کنیم. و با گرفتن مسیر مناسب از گوگل مپ به آنجا رفتیم.

روز هشتم: بازدید از تابلوی شام آخر ، پارک سمپیون و سفر به ونیز

روز آخر در میلان بود و تصمیم گرفتیم به دیدن تابلوی شام آخر شاهکار داوینچی بریم. برای دو ساعت بعد به مبلغ 20 یورو بلیط خریداری کردیم و گشتی در منطقه زدیم تا نوبت بازدیدمون بشه. همه چیز مثل مستندی بود که قبلا دیده بودیم چند در شیشه ای که به ترتیب باز و بسته می شدن تا به محوطه نقاشی برسیم. عظمت این نقاشی واقعا نفس گیر بود.

کشور چکمه پوش، ایتالیا

‏بعداز دیدن نقاشی یکی از جاهای دیدنی که گوگل به ما معرفی کرده بود پارک سمپیون بود که از قضا به هتل نزدیک بود . کمی در آن گشتیم و برای جمع کردن وسیله ها به هتل رفتیم تا آماده سفر به ونیز زیبا و افسانه ای بشیم.‏

‏ ونیز یک قسمت شهری داره که ایستگاه های قطار و اتوبوس و فرودگاه آنجا هستن و جاذبه اصلی ونیز مجموعه جزایر سن مارکو سن پولو، سانتا کروسه و .. هستند. بعداز رسیدن به ونیز با اتوبوس های آبی معروف به واپرتو به سن مارکو رفتیم. منطقه سن مارکو به دلیل نزدیکی به جاذبه های اصلی ونیز منطقه گرانی هست. ما اینجا یک هتل اپارتمان بدون صبحانه گرفته بودیم. در اطراف کانال گشتی زدیم. کشتی های کروز بزرگی که رد میشدن را دیدیم و بعداز خوردن شام به هتل رفتیم.

از سایت بوکینگ

روز نهم: ونیز زیبا

صبح برای صبحانه به یک کافه ایتالیایی رفتیم و بعداز آن به میدان سن مارک رفتیم تا از کلیسا و برج ناقوس بلند میدان دیدن کنیم. آن روز یک مسابقه قایق سواری در ونیز برگزار می شد که از شهر ها و کشورهای اطراف هم برای شرکت در مسابقه امده بودن و در طول مسیر کانال قایق های نوازنده ها با لباس های مختلف حرکت می کردند. بعد از دیدن مسابقه رفتیم و قایق سواری با گاندولا را تجربه کردیم که خیلی رویایی و خاص بود. کمی در بازار سنتی ونیز چرخیدیم و ماکارون ایتالیایی و پنینی را تست کردیم و برای برداشتن وسیله ها و رفتن به فرودگاه جهت عزیمت به پاریس به هتل رفتیم.

کلیسای سن مارک

مسابقه گاندولا سواری

ایتالیا واقعا کشور زیبا و شادی بود با مردمی خونگرم و مهربان. مطمئنم بقیه شهرهای ایتالیا هم خیلی زیبا هستن که متاسفانه فرصت نشد آنها را ببینیم.

هتل رم:

تمیزی: خیلی خوب

صبحانه: متوسط

دسترسی : عالی

نقطه ضعف این هتل طبقه سوم بودن این هتل بود بدون آسانسور که رفت و آمد با چمدان مخصوصا خیلی سخت بود. همینطور نداشتن رسپشن 24 ساعته

هتل پیزا:

تمیزی: متوسط

صبحانه: خوب

دسترسی : عالی

هتل خیلی قدیمی بود حتی وسیله ها و شیرالات کهنه بودند و تهویه هوا هم به علت قدیمی بودن کارکرد کاملا مناسبی نداشت.

هتل میلان:

تمیزی: خیلی خوب

برخورد پرسنل : متوسط

صبحانه: خوب

دسترسی : عالی

اتاق ها کمی کوچک بودن که مجبور شدیم چمدان را روی میز اتاق بگذاریم.

هتل ونیز:

تمیزی: خوب

دسترسی : عالی

نقطه ضعف این هتل نداشتن صبحانه بود.

سایر هزینه ها به شرح زیر بود:

رفت و امد بین شهری ودرون شهری: 273 یورو

خورد و خوراک: 350 یورو (شامل ناهار، شام، تنقلات و نوشیدنی)

اماکن دیدنی: 328 یورو

امیدوارم توانسته باشم سفرنامه خوبی بنویسم. از تمام کسانی که وقت میگذارن تا این سفرنامه رو مطالعه کنن تشکر می کنم .ممنون میشم نظرات خودتان را بگین تا بتوانم سفرنامه بعدی را بهتر و مفیدتر بنویسم.