سفر به سرزمین سیام -بخش دوم پوکت (قسمت دوم)

سفر به سرزمین سیام -بخش دوم پوکت
04 اردیبهشت 1396 20:12
68K

روز دهم

تور Flying Hanuman

امروز برنامه زیپ لاین داشتیم که خیلی تعریفش رو شنیده بودم جمعاً 3 تا پکیج داشت که عکسش رو براتون میزارم و ما پکیج B رو انتخاب کردیم که شامل 28 ایستگاه بود‏

تصاویر پکیج های زیپ لاین + نقشه زیپ لاین

ترانسفر ما صبح حدود ساعت 7 انجام شد البته برای بعد از ظهر میشد تور رو انتخاب کرد که ما همین صبح رو ترجیح دادیم.

خوشبختانه مسافت زیادی رو طی نکردیم و به محل مورد نظر رسیدیم.

تصویر موقعیت Flying Hanuman در نقشه

تصویر خودرو ترانسفر

تصویر ورودی مجموعه

بعد از رسیدین کمی صبر کردیم و به گروه های A,B,C تقسیم بندی شدیم (طبق پکیج خریداری شده) و به هر نفر یک دست بند دادند و بعد به یک قسمت رفتیم که روی مانیتور توضیحاتی رو در مورد زیپلاین و مقررات اون میدادند و گفتند هر کسی که فیلم برداری اختصاصی می خواد به قیمت 1500 بات میتونه رزرو کنه که از ابتدا تا انتها ازش فیلم بگیریم! من چون دوربین اسپورت بهمراه هد بند داشتم درخواست نکردم البته از گروه ما هیچکس درخواست نکرد.

هم گروهی های ما اکثراً چینی بودند که حدود 10 نفری بودیم و دو نفر هم به عنوان لیدر ما بودند که یکی ابتدا و یکی انتهای مسیر گروه حرکت میکرد.

ابتدا لوازم ایمنی رو پوشیدیم و بعد شروع به حرکت کردیم.

تصویر لوازم ایمنی زیپ لاین

بعد از حرکت حدود 15 دقیقه کوه پیمایی سبک داشتیم تا به اولین ایستگاه رسیدیم. ایمنی خیلی خوبی داشت و تجهیزاتشون واقعاً کامل بود.

بسته انتخابی ما حدود 28 ایستگاه داشت و طولانی ترین مسیر زیپ لاین 400 متر بود و واقعاً طولانی بود.

تصویر یکی از ایستگاه های زیپ لاین

تصویر یکی از لیدر های ما

تصویر پل عبوری بین دو ایستگاه زیپ لاین

تصویر زیپ لاین عمودی!!

تصویر منظره بسیار زیبا از منطقه زیپ لاین

کل این زیپ لاین ها حدود 1.5 ساعتی زمان برد و بعد از اتمام با کمی میوه و نوشیدنی از ما پذیرایی شد (تازه ما بسته B رو خریده بودیم که غذا شاملش نمیشد) و بعد سوار ماشین ترانسفر شدیم و به هتل برگشتیم.

تقریباً ظهر بود و کمی از خوراکی هایی که داشتیم خوردیم و بعد از استراحت برای خرید به سمت مرکز خرید Jungceylon رفتیم.

یه مرکز خرید خوب هم توی پوکت هست به اسم Premium Outlet که تعریفش رو من زیاد شنیدم البته با ماشین حدود 30 تا 45 دقیقه راه هست و هزینه تاکسی هم حدود 1500 بات میشه!

بازهم کمی خرید کردیم و به هتل برگشتیم.

تصویر دستفروش های ساحل پاتونگ که فقط در طول روز فعالیت دارند

تصویر کباب ترکی نبش خیابان Bangla

تصاویر مرکز خرید Jungceylon

تصاویر مغازه های فروش نقاشی در خیابان

و برای خوردن شام به یک رستوران خوب که جزو بهترین های سایت Tripadvisor هست رفتیم به اسم 9.Restaurant

البته دوتا شعبه داره که نزدیک هم هستن و کمی منوی غذاییشون با هم متفاوت هست.

تصویر موقعیت رستوران در نقشه

تصاویر داخل رستوران

من یک استیک گوشت و همسرم یک همبرگر سفارش داد که خیلی لذیذ بود.

تصاویر شام امشب + فاکتور

به هتل برگشتیم و استراحت کردیم چون فردا صبح زود برنامه جزیره فی فی رو داشتیم.

هزینه های روز دهم‏‏

روز یازدهم

تور جزیره فی فی

صبح خیلی زود بیدار شدیم و هوا آفتابی بود. خیلی زود صبحانه رو خوردیم و ترانسفر ساعت 7:30 انجام شد.

تصاویر صبحانه هتل

1 ساعتی در شهر گشتیم تا تمام همسفرها سوار بشند و البته به خاطر ترافیک 1 ساعت هم توی راه بودیم تا به اسکله Boat Lagoon Marina رسیدیم.

موقعیت اسکله Boat Lagoon Marina در نقشه

نسبت به تور جزیره James Bond شرکت بهتری رو انتخاب کرده بودیم. به محل اسکله رسیدیم، اسکله خیلی زیبایی بود.

وارد شرکت که شدیم تعدادی صندلی چیده بودند که نشستیم و لیدرمون که انگلیسی رو به سختی و با لهجه صحبت می کرد برامون از این تور و برنامش گفت و اینکه مارو جایی میبره که فیلم The Beach با بازیگری Leonardo Dicaprio ساخته شده.

جزیره فی فی از قرارگرفتن 6 جزیره درکنار هم ایجاد شده. این جزیره در 50 کیلومتری شرق شهر پوکت قرار گرفته که جزو پارک ملی فی فی هست. اینجا صخره های سنگ آهک، غارها و سواحل شنی سفید بسیار زیاد هستند. طبق کشفیات و گفته های باستان شناسها، این جزیره یکی از جزایر بسیار قدیمی که قدمت اون به ماقبل تاریخ برمیگرده. این جزیره به اسم فی فی "Phi Phi" از یک اسم مالایی سرچشمه گرفته. جزیره فی فی به دو قسمت تقسیم شده، یک قسمت به نام جزیره Phi Phi Leh و قسمت دیگر جزیره Phi Phi Don هست که قسمت اول کوچکتر از قسمت دوم و خالی از سکنه است و قسمت دوم بزرگتر و پر از جمعیت افراد بومی و گردشگران است.

تصاویر کاتالوگ شرکت Vitamin Sea و نقشه مسیر حرکت

تصاویر اسکله زیبای Boat Lagoon Marina

درون شرکت یک صبحانه مختصری هم آماده کرده بودند که ما چون صبحانه خورده بودیم استفاده نکردیم و بعد به سمت قایق رفتیم.

این بار سرعت قایق خیلی زیاد بود و واقعاً نمیشد در قسمت جلو قایق نشست و کمی حال من به دلیل ضربه های شدید قایق بد شد که البته توی اسکله قرص واسه سر گیجه داده بودند و من هم خوردم و حالم بهتر شد. اینبار هم در قایق یک صندوق پر بود از آب معدنی و نوشابه خنک رایگان.

برنامه ما تقریباً با چیزی که در کاتالوگ شرکت بود تفاوت داشت و مقصد اول ما در نزدیکیNui Bay برای شنا و Snorkeling بود.

تصاویر مسیر رفتن به سمت ایستگاه اول

به محل مورد نظر رسیدیم و لباسامون رو تو قایق عوض کردیم و هرکدوم وسایل Snorkeling رو گرفتیم و پریدیم تو آب.

آب که خیلی شفاف بود و پر بود از ماهی های زرد رنگ که اگر کمی نان خشک همراهتون داشته باشین همشون جمع میشن دورتون.

سفر به سرزمین سیام - بخش اول پاتایا

تصویر وسایل Snorkeling (عکس از اینترنت)

تصاویر ماهی های زیبا هنگام Snorkeling

‏بعد از نیم ساعت شنا و در مسیر برگشت با دونات های خوشمزه از ما پذیرایی کردند و به سمت مقصد بعدی یعنی Maya Bay که جزئی از Phi Phi Leh هست حرکت کردیم. جزیره Phi Phi Leh یک جزیره کوچک در جنوب جزایر فی فی هست. خالی از سکنه و فقط تعدادی از افراد به عنوان خدمتکار و نگهبان نسبت به تمیز کردن و حفظ خلیج Maya Bay در اینجا مشغول به فعالیت هستند. این جزیره محبوبیتش رو از زمانی که فیلم"The Beach" به کارگردانی Danny Boyle و بازیLeonardo Dicaprio در اون ساخته شد، به دست آورده. ‏

اینجا حدود 1 ساعت فرصت داشتیم برای شنا و گشتن جزیره که جزیره بسیار زیبایی بود با شنهای سفید و درخشان.

تصاویر Maya Bay

میتونستید پیاده به قسمت پشت جزیره یعنی Lo Sama Bay هم برید البته با قایق از روبروش رد خواهید شد.

تصویر Lo Sama Bay

بعد سوار بر قایق ها شدیم و به سمت Lo Sama Bay ، Pileh Lagon و Viking Cave رفتیم.

تصویر Pileh lagon

تصاویر Viking Cave

تصاویر Monkey Beach که البته مارو پیاده نکردن!

دیگه حدود ساعت 1 بود که گرسنمون شده بود و رفتیم به سمت Phi Phi Don و رستوران مجموعه Phi Cliff Beach Resort برای ناهار

جزیره Phi Phi Don بزرگترین جزیره در جزایر فی فی است که فقط در همین جزیره است که افراد زندگی میکنند. آب و هوایش گرمسیری است و در آن سوپرمارکت های مختلف، رستوران، کافه-بار، سالن های خالکوبی، بانک و خود پرداز وجود داره و 80% مردم اینجا هم مسلمان هستند.

تصویر جزیره Phi Phi Don

تصویر رستوران مجموعه Phi Cliff Beach Resort

تصویر مجموعه Phi Cliff Beach Resort

تصویر ناهار

ناهار شامل دو نوع مرغ بود که اولی سرخ کرده و دومی خورشتی بود که بسیار هم خوشمزه بود و پاستا ، سالاد و نوشیدنی (آب)

بعد از ناهار رفتیم به گشتن جزیره که پر بود از توریست های رنگارنگ.

آبادان برزیلته!

تصاویر طبیعت سرسبز جزیره Phi Phi Don

تصویر قایق چوبی در ساحل جزیره Phi Phi Don

حدود 1 ساعتی هم توی جزیره چرخیدم و بعد به سمت مقصد نهایی یعنی جزیره Bamboo رفتیم. حدود 10 تا 15 دقیقه در قایق بودیم تا رسیدیم. اینجا مخصوص شنا و Snorkeling بود و بازهم ماهی های زرد رنگ زیبا !

تصویر آسمان آبی جزیره Bamboo

تصویر قایق ما در ساحل جزیره Bamboo

تصاویر ساحل جزیره Bamboo

بعد از کمی شنا و استراحت در جزیره Bamboo سوار بر قایق ها شدیم و به سمت اسکله Boat Lagoon Marina حرکت کردیم و بعد از 45 دقیقه به اونجا رسیدیم و سوار بر ماشین ها شدیم و به هتل برگشتیم.

واقعاً ترافیک ورودی پر پیچ و خم ساحل Patong کلافه کننده بود!

به هتل که رسیدیم دوش گرفتیم و کمی استراحت کردیم و اینبار تصمیم گرفتیم برای یه ماساژ خوب به سمت Limone Massage که رتبه 8 بین مرکز های تخصصی ماساژ در ساحل Patong داشت بریم.

تصویر موقعیت Limone Massage در نقشه

تصویر لیست قیمت های Limone Massage

کارکنان این Spa واقعاً خوش برخورد بودند و در بدو ورود به استقبال ما اومدند و بین اون همه ماساژ من Oil Massage رو برای 1 ساعت انتخاب کردم به قیمت 300 بات که کمترین قیمت Oil Massage در سطح جزیره 250 بات بود! و همسرم هم Face Massage رو به همین قیمت انتخاب کرد.

Oil Massage با یک روغن خوشبو انجام میشه که بسیار عالی هست، واقعاً ارزشش رو داشت این ماساژ. قبلاً در مالزی یک ماساژ رو برای یک ساعت به قیمت 100 هزار تومان رفته بودم که اینجا قیمتش یک سوم و کیفیتش هم بهتر بود.

در پایان ماساژ هم با حوله گرم و خیس خوش عطر و یک لیوان آب خنک ازتون پذیرایی می کنند.

بعد از یک ماساژ آرامش بخش با انرژی به سمت بازار Banzaan رفتیم و بعد برای خوردن شام به یک رستوران لبنانی واقع در خیابان Soi Sansabai در کنار پاساژ Jungceylon رفتیم و کباب ترکی خوردیم که خیلی خوشمزه بود و تصمیم گرفتیم یکبار برای ناهار هم اینجا بیایم

تصویر بازار Banzaan

تصویر منو رستوران لبنانی

تصویر کباب ترکی رستوران لبنانی

تصویر کباب ترکی رستوران

بعد از شام به سمت هتل رفتیم و کامل استراحت کردیم تا فردا به برنامه ی آخر ما در این سفر یعنی تور Rafting بریم.

هزینه های روز یازدهم

روز دوازدهم

تور Rafting

تور رفتینگ توسط شرکت های زیادی برگزار میشه اما همه ی اون ها در محلی به اسم Phang Nga و در امتداد یک رودخانه پر آب برگذار میشه که از ساحل Patong تا اونجا حدود 2.5 ساعت مسافت هست!

تصویر موقعیت Rafting در نقشه

ترانسفر به موقع انجام شد و بعد از سوار شدن بقیه همسفر ها که 1 ساعت زمان برد به سمت محل Rafting رفتیم. نزدیک های اون منطقه یه غار هست به اسم Wat Suwan Kuha یا Cave Temple که جای جالبی بود و پر بود از میمون!

تصویر موقعیت Wat Suwan Kuha در نقشه

تصویر معبد نزدیک Wat Suwan Kuha

تصویر میمون های اطراف غار

تصاویر مجسمه های درون غار Wat Suwan Kuha

بعد از بازدید به سمت محل Rafting رفتیم و بعد از 30 دقیقه به اونجا رسیدیم که ساعت حدود 11:30 بود.

قسمت ورودی شرکت Rafting ما

برنامه امروز ما شامل Zipline ، فیل سواری بمدت 30 دقیقه ، Rafting در مسیر 5 کیلومتری ، ATV برای 30 دقیقه ، ناهار و شنا در حوضچه آب سرد بود و تنها نقطه مشترک همه شرکت های اون منطقه Rafting هست که در یک رودخانه انجام میشه و برای بقیه قسمت ها، تور هر شرکت در محل نزدیک به خودش اون رو برگذار میکنه.

هم سفر های ما یک زوج جوان تهرانی و 4 مرد عرب که دوتاشون از امارات بودند و دو خانم خارجی دیگه.

ابتدا یک صندوق به ما دادند تا کیف و وسایلمون رو در اون قرار بدیم.

برنامه تور مشخص نیست که از کجا شروع میشه! به ما گفتند اول به Zipline برید که در برابر اون چیزی که ما در Flying Hanuman تجربه کرده بودیم صفر بود!

تصویر محل Zipline

همه ی همسفر های عرب ما اضافه وزن داشتند که یکیشون رو اصلاً اجازه استفاده از Zipline بهش ندادند!

خلاصه بعد از Zipline مارو سوار وانت کردند و به سمت محل فیل سواری بردند. از چند پله بالا رفتیم و به سکوی سوار شدن به فیل ها رسیدیم که یک نوع صندلی روی فیل بد بخت بسته بودند و ما سوار شدیم و مجبور بودیم پاهامون رو روی فیل بگذاریم که پوست و موهای ضخیمی داشت و بعد همه در مسیر نزدیک رودخونه حرکت کردیم البته بهمراه یک نفر که فیل رو هدایت میکرد و روی سر فیل نشسته بود!

محل سوار شدن به فیل ها

واقعاً منظره خوبی بود و فیل سواری لذت بخش بود.

بعد از حدود 15 دقیقه و عبور از مسیر هایی که هر لحظه احتمال سقوطمون از روی فیل بود به قسمتی رسیدیم که هدایت کننده فیل از ما خواست موبایلمون رو بهش بدیم تا ازمون عکس بگیره و ما هم بریم و روی سر فیل بشینیم. از اونجا تا جایگاه پیاده شدن روی فیل نشستیم و بعد از رسیدین به پاس تشکر یک انعام به اون مرد دادیم.

تصاویر محل فیل سواری

بیچاره فیل هایی که اون چند مرد عرب روشون سوار بودن، ما که لاغر بودیم! بعد هم میتونستید با خرید یک سبد موز به قیمت 100 بات به فیل ها غذا بدید که ما اینکارو تو پاتایا انجام داده بودیم. بعد دوباره سوار وانت ها شدیم و برگشتیم اینبار به صرف ناهار که خیلی ساده بود و شامل مرغ سرخ کرده و سوپ و برنج بود.

تصویر ناهار ما

بعد نوبت Rafting بود که متوجه شدیم همراه های ایرانی ما تور رو به قیمت 1500 بات یعنی 100 بات بیشتر اما برای مسیر 7 کیلومتر Rafting تهیه کردن در حالی که اگر ما می خواستیم مسیر 7 کیلومتری رو انتخاب کنیم باید 400 بات پرداخت می کردیم.

لیدر شرکت هم که مارو جمع کرده بود و در مورد Rafting توضیح میداد خیلی اصرار کرد که ما با پرداخت هزینه 800 بات برای هردو نفرمون مسیر 7 کیلومتری رو انتخاب کنیم که بعد فهمیدیم واقعاً 800 بات ارزش نداشت!

به هر حال ما و همراهان ایرانیمون سوار بر یک قایق شدیم و مسیر شروع شد هیجانش خوب بود و واقعاً کامل خیس شدیم و بعد از 40 دقیقه به پایین رودخونه رسیدیم و با وانت هایی که از قبل اونجا بودند برگشتیم به محل تور و اینبار نوبت به قسمت آخر که خیلی هم لذت بخش بود یعنیATV رسید.

برنامه به این شکل بود که موتور ابتدا و انتها لیدرها بودند و ما پشت سر اونها در جنگل های سر سبز حرکت میکردیم اما اگر می خواید کمی سرعت بگیرین بهتره یک قسمت رو خیلی آروم برین تا از موتور جلویی عقب بیفتین و بعد حسابی گاز بدین!!

بعد از 30 دقیقه به مکان اول برگشتیم و برنامه امروز ما دیگه تموم شده بود.

سفر به سرزمین سیام - بخش اول پاتایا

تصویر سرسره آبی که در یک آب آلوده فرود میومدی!

تصویر حوضچه آب سرد که هیچ کس شنا نکرد!

و بازهم 2:30 زمان تا برگشت به هتل داشتیم.

فردا روز آخر و موقع برگشت بود واسه همین وقتی به هتل رسیدیم بعد از دوش گرفتن و استراحت کیف سفر رو جمع و جور کردیم و بعد تصمیم گرفتیم بازهم ماساژ تایلندی رو که دیر کشفش کردیم بریم.

تصاویر Limone Massage

اینبار منو همسرم هر دو Thai Massage به قیمت 250 بات رو انتخاب کردیم که یک ماساژ سنتی تایلندی هست. بعد از ماساژ تصمیم گرفتیم شام کمی میوه تایلندی بخوریم و از گاری فروش میوه سر کوچمون کمی میوه خریدیم که اکثرش فاسد از آب دراومد!!

تصاویر مربوط به فروش گل های صابونی زیبا!

تصویر تعداد موتور های بسیار زیاد پوکت

تصاویر Patong Beach در شب

تصویر شام امشب ما!

هزینه های روز دوازدهم

روز سیزدهم

روز وداع!

امروز روز آخر اقامتمون در پوکت و تایلند بود . سخت بود دل بریدن از این مناظر زیبا

امروز تصمیم گرفتیم ابتدا به دیدن ساحل Patong بریم و بعد به هتل بیایم و از استخر هتل استفاده کنیم و بعد از تحویل کیف ها به پذیرش برای صرف ناهار و کمی خرید به بازار بریم. پرواز ما ساعت 19:40 از پوکت به مقصد دوحه و بعد از حدود 3 ساعت ترانزیت به مقصد شیراز بود و ترانسفر ما قرار بود ساعت 16:00 انجام بشه.

به ساحل پاتونگ رفتیم که پر بود از دکه های فروش غذا و آب میوه و تفریحات آبی مثل جت اسکی و پاراسل و ....

تصاویر ساحل Patong

چندتا عکس گرفتیم و به هتل برگشتیم و رفتیم کیف هارو به پذیرش تحویل دادیم و مبلغ 3000 بات که بابت Deposit داده بودیم پس گرفتیم و به سمت بازار Banzaan رفتیم که تا حالا موقع صبح ازش دیدن نکرده بودیم.

بازار در هنگام روز بسیار شلوغ بود و همه ی مغازه های میوه فروشی و فروش غذاهای دریایی فعالیت داشتند.

تصاویر مغازه های میوه فروشی و فروش غذاهای دریایی

در طبقه دوم این مجموعه رستوران هایی بود که غذاهای دریایی که شما از طبقه پایین خرید میکردید براتون طبخ میکردند.

برای صرف ناهار به سمت همون رستوران لبنانی رفتیم و کباب کوبیده و میگو سوخاری سفارش دادیم که خوشمزه بود.

تصاویر ناهار در رستوران لبنانی

بعد به سمت Jungceylon و Big C سوپرمارکت رفتیم که یه سوپر مارکت خیلی بزرگ شبیه هایپر استار خودمون بود!

بعد از سمت ساحل Patong به هتل برگشتیم و سری به استخر هتل که حتی از هتل 5 ستاره ای هم که در مالزی بودیم قبلاً شلوغ تر بود زدم!

تصویر خیابان موازی خیابان ساحلی به نام Thanon Ratuthit Songroipi

تصویر ساحل Patong

تصویر استخر هتل IBIS

ترانسفر ما راس ساعت 16:00 انجام شد و اینبار 3 مرد جوون ایرانی هم با ما بودند و به سمت فرودگاه پوکت حرکت کردیم که اینبار حدود 1.5 ساعت تو راه بودیم .

من از روز قبل Check-In رو بصورت آنلاین انجام دادم و زمانی که به قسمت تحویل بار پرواز Qatar Airways رسیدیم تعداد زیادی مسافر توی صف بودند اما ما به سمت لاینی رفتیم که مخصوص کسانی بود که Check-In رو بصورت آنلاین انجام دادند و بدون اتلاف وقت کارت پرواز رو گرفتیم و به قسمت بازرسی رفتیم و باز هم از آب معدنی و نوشابه ای که همراهمون بود ایراد گرفتند و مجبور شدیم تحویل بدیم.

تصویر قسمت تحویل بار پرواز ما در فرودگاه پوکت

بعد از پیدا کردن Gate پرواز به سمت بخش Tax Free رفتم و با نشون دادن فرمهایی که موقع خرید بهم داده بودند بهمراه نشون دادن بلیت و پاسپورت مبلغش رو دریافت کردم البته تو اون ساعت خلوت بود و صفی در کار نبود.‏

تصاویر فرودگاه پوکت

حدود 40 دقیقه قبل از پرواز Gate باز شد و ابتدا مسافرهای Business Class و بعد هم ما که عضو Privilage Club بودیم برای سوار شدن به هواپیما داخل شدیم.

تصویر گیت پرواز ما به دوحه

هواپیمای Airbus 320 Qatar Airways نبست به هواپیمای رفتمون که Boeing 777 بود فضای پای بیشتری داشت اما Monitor هاش کوچکتر بودند.

تصویر از درون هواپیما

تصاویر شام درون هواپیما

متاسفانه پرواز برگشت برخلاف پرواز رفت که خیلی آروم بود، با تکان هایی همراه بود که در اکثر مسیر پرواز چراغ بستن کمربند های ایمنی روشن بود و بیچاره خلبان هم سرعتش رو آورده بود پایین و هم مجبور شد مسیر پرواز رو عوض کنه که شبیه زیگ زاگ شده بود!

تصویر تفاوت روز و شب در مانیتور هواپیما

سفر به سرزمین سیام - بخش اول پاتایا

به وقت محلی ساعت حدود 11 شب بود که رسیدیم و یه چرخی تو Free Shop فرودگاه دوحه زدیم که با وجود اینکه 50% بعضی جنس ها تخفیف داشت بازهم قیمت هاش از ایران گرونتر بود.

تصویر جایزه قرعه کشی فروشگاه ساعت Tag Heuer در فرودگاه قطر

و بعد از 3:30 پروازمون به سمت شیراز فرودگاه شهید دستغیب انجام شد و نهایت ساعت 6 صبح به خونه رسیدیم.

هزینه های روز سیزدهم

جدول خلاصه هزینه های سفر

جدول تفکیک هزینه ها

نمودار شکست هزینه

جمع بندی نکات سفر:

1) اختلاف زمانی ایران و تایلند 3:30+ هست.

2) اینترنت سیم کارت های تایلند کیفیت بسیار مناسبی داره و میتونید برای تماس های صوتی و تصویری از اون استفاده کنید.

3) حداقل اعتبار برای تماس با ایران 100 بات هست که پیشنهاد می کنم از طریق نرم افزارهای اینترنتی تماس بگیرید.

4) دکه برای خرید تور زیاد هست و حتماً چانه بزنید در مورد قیمت.

5) اگر از دکه های بیرون تور میخرید حتما تاکید کنید لیدر انگلیسی زبان باشه.

6) اگر تورهاتون رو بصورت یکجا خرید کنید تخفیف بهتری هم میگیرید.

7) مواردی که در هنگام تورهای گردشی باید حتماً به همراه داشته باشید : چتر - کرم ضد آفتاب- کفش روباز یا دمپایی- کلاه - نقاب - نایلون و حوله کوچک.

8) در صورتی موتور کرایه کنید که گواهینامتون رو بین المللی کرده باشید.

9) هزینه ها در پوکت حدود 20 % تا 30% بیشتر از پاتایا هست.

10) بهترین مکان برای تبدیل پول، صرافی های به رنگ زرد هستند که بعضی ها درخواست ارائه کپی پاسپورت میدهند و پیشنهاد میکنم از ایران حتماً دلار بهمراه بیارید و از خرید بات در ایران بدلیل قیمت بالا صرف نظر کنید.

در ضمن نرخ تبدیل دلار به بات برای 100 و 50 دلاری مبلغ بالاتری هست نسبت به 20 دلاری.

11) فروشگاه های زنجیره ای Family Mart و 7-Eleven به تعداد زیاد در پاتایا و پوکت وجود داره که قیمت های مناسبی دارند و اغلب 24 ساعته باز هستند.

12) در تایلند گوشت گوسفند تقریباً دست نیافتنی هست و اغلب گوشت خوک و مرغ و غذاهای دریایی وجود داره.

13) در پاتایا رستوران ایرانی نایب و در پوکت رستوران پادیران پیشنهاد میشه البته ما نرفتیم.

14) پیشنهاد میکنم از ایران با خودتون کمی خوراکی بیارید که اینجا هم در هزینه ها صرفه جویی کنید هم شاید غذاهای تایلندی رو نپسندید.

15) در بودجتون که به همراه میارین مبلغ Deposit که باید به هتل پرداخت کنید مدنظر داشته باشید چون بعد از Check-Out هتل بهتون پرداخت میشه.

16) حتماً موقع خرید گرفتن Tax Free رو فراموش نکنید.

17) شماره تماس Tourist Police که به زبان انگلیسی صحبت می کنند 1155 و پلیس تایلند 191 هست.

18) در برنامه زمانبندی تور های گردشیتون وضعیت آب و هوا رو بررسی کنید.

19) در صورت کنسل شدن تور گردشی بدلیل آب و هوا کل مبلغ رو بهتون برمیگردونند.

20) همزمان با سال جدید میلادی تقریباً از 15 December تا 15 January بدلیل حجم بالای توریست های خارجی قیمت تورهای پوکت افزایش چشمگیری داره و ضمن اینکه از اواسط ماه November که بارش باران رو به کاهش میره شروع High Season هست و قیمت ها آروم آروم شروع به افزایش میکنند که پیشنهاد می کنم در نیمه دوم ماه November سفر کنید.

21) بهمراه داشتن پاور بانک و تبدیل برق 3 به 2 توصیه می شه.

22) ده غذای محبوب تایلندی رو از لینک زیر مشاهده کنید:

www.lastsecond.ir/news/10_Thailand_Food

23) در صورت سفر 7 روزه به تایلند پیشنهاد میکنم اگر بار اول هست که به تایلند سفر میکنید جزیره پوکت رو به تنهایی انتخاب کنید و از انتخاب تور های ترکیبی اجتناب کنید. حتی در تورهای 14 روزه هم تنها دو مقصد رو انتخاب کنید.

مکانهایی که پیشنهاد می کنم شما ببینید اما ما فرصتش رو نداشتیم:

14) Kalim Beach

15) Roller Ball

16) Simon Cabaret Show
موارد شماره 2 تا 10 در جزیره پوکت رو می تونید در یک روز با اجاره خودرو بازدید کنید.

تصاویر و اسامی معروفترین میوه های استوایی در تایلند:

تصویر Mango (Ma-Muang)

تصویر Mangosteen (Mang-Kut)

تصویر Durian (Tu-Rian)

تصویر Pineapple (Sapparod)

تصویر Papaya (Ma-La-Kaw)

تصویر Dragonfruit (Gao Mung Gorn)

تصویر Guava (Farang)

تصویر Pomelo (Som-O)

تصویر Rose Apple (Chom-Poo)

تصویر Jackfruit (Khanoon)

تصویر Custard Apple (Noi-Na))

تصویر Langsat (Lang-sard)

برخی از لغات و اصطلاحات به زبان تایلندی:

نقد و بررسی هتل های محل اقامت:

1) هتل A One Star پاتایا:

یک هتل 3 ستاره بسیار نقلی واقع در خیابان Soi 3 در قسمت شمالی شهر پاتایا و از نظر دسترسی با توجه به فاصله 2 دقیقه ای تا ابتدای خیابان و وسایل نقلیه عمومی و فاصله 3 دقیقه ای تا ساحل پاتایا از این بابت دسترسی بسیار مناسب می باشد.

اما خود هتل دارای یک لابی کوچک همراه با سیستم تهویه و به همراه اینترنت رایگان هست و بیشتر اتاق های هتل مساحت بسیار کمی دارند.

اتاق ها دارای تلویزیون ال سی دی، یخچال کوچک ، تهویه هوا و Safe box اما فاقد کمد لباسی می باشند و از نظر پاکیزگی شرایط مطلوبی دارد و هر روز در آنها نظافت انجام میگیرد اما اینترنت در اتاق ها برای تنها 1 روز رایگان می باشد و همچنین هر روز دو بطری آب تسویه شده در اتاق ها قرار میگیرد.

هتل همچنین دارای یک استخر کوچک روباز در طبقه چهارم که به ندرت مورد استفاده قرار میگیرد و دارای یک رستوران می باشد.

آدرس وب سایت هتل: www.a-onestarhotel.com

آدرس ایمیل هتل: online@a-onehotel.com

2) هتل IBIS پوکت (ساحل پاتونگ):

یک هتل 3 ستاره در شمال ساحل پاتونگ و به فاصله 3 دقیقه ای از خیابان و وسایل نقلیه عمومی و فاصله 6 دقیقه ای از ساحل پاتونگ می باشد.

لابی هتل در اندازه مناسب اما فاقد سیستم تهویه می باشد. مساحت اتاق های هتل مناسب می باشد و اکثر اتاق ها دارای یک تراس کوچک بهمراه یک میز و صندلی می باشد.

در هر اتاق یک تلویزیون ال سی دی، یخچال کوچک ، تهویه هوا ، کتری برقی ، Safe box و کمد لباسی موجود می باشد که هر روز تعدادی چای ، نسکافه و 2 بطری آب تسویه شده در آنها قرار می گیرد و هر روز نظافت اتاق ها نیز انجام می پذیرد. همچنین اینترنت در اتاق ها و لابی هتل برای مدت اقامت رایگان می باشد.

هتل دارای یک استخر سرباز در سایز نسبتاً مناسب می باشد که از طرف مسافران بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

آدرس وب سایت هتل:www.ibis.com

آدرس ایمیل هتل: ibis.erwan@accor.com

جدول امتیاز دهی هتل ها (نمره از 0 تا 10)

هتل A One Star هتل IBIS
کیفیت و تنوع غذا
تمیزی و زیبایی هتل و اتاق ها
عملکرد کارکنان
تفریحات و امکانات هتل
منطقه و دسترسی
ارزش قیمت نسبت به خدمات

ضمناً منابع من در معرفی برخی مکان های دیدنی، ویکیپدیا فارسی و وبسایت Phuket.com بودند.

در پایان هم از شما بابت مطالعه این سفرنامه، و از مدیریت وبسایت لست سکند بابت وبسایت بسیار جامع، کمال تشکر را دارم.