سفری زیبا به پوکت تایلند و جشن آب

سفری زیبا به پوکت تایلند و جشن آب + تصاویر

با سلام حسین هستم. اواخر فروردین ماه به همراه همسرم سفری به پوکت داشتم که میتونم بگم بهترین سفر عمرم بود.

هدفم از نوشتن این سفرنامه فقط ارایه تجربیات و نکات و راهنمایی ها برای هموطنان عزیز هست .امیدوارم با خوندن همین یک سفرنامه کاملا آگاه شوید و با نت برداری سفر بسیار دلنشینی رو تجربه کنید. ::: بابت هر گونه اشتباه تایپی و لپی معذرت :::

اول از همه بگم اگر مدت زمان سفر شما یک هفته هست حتما کل یک هفته رو به پوکت اختصاص بدید و ابدا تور ترکیبی با شهر های دیگه نگیرید این یه نظر شخصی نیست ،خیلی از هموطنان ناراحت بودند که چرا چند روزشون رو تو بانکوک یا پاتایا حروم کردند!!!

اما اگر مدت زمان سفر محدودی ندارید میتونید چهار روز رو به بانکوک اختصاص بدین (روز اول که هیچ / روز دوم باغ وحش معروف بانکوک / روز سوم خرید / روز چهارم شهر بازی ) پاتایا رو هم که کلا توصیه نمیکنم چون در مقابل پوکت حرفی برای زدن نداره جز برای افراد مجرد!

اگر و اگر از تور ترکیبی استفاده کردید حتما تور پوکت رو اول برید و تور بانکوک رو آخر قرار بدید چون بانکوک بیشتر برای خرید هست و باید بدونید که بانکوک به تهران و بالعکس محدودیت بار سی کیلو هست ولی تمامی پرواز های داخلی (پوکت_ بانکوک وبالعکس) محدودیت بار پانزده کیلو میباشد که وزن چمدان شما فقط سه تا چهار کیلو هست... بابت هر کیلو وزن اضافی فکر کنم چهار دلار جریمه میشید ! پس اگر خرید دارید بزارید برای تور آخر که بانکوک هست.

قبل از خرید تور حتما روزهای سفر خود را از سایت هواشناسی چک کنید تا روز های آفتابی یا ابری رو داشته باشید (پوکت بارانی خوب نیست) هرچند که بارون هاشون مقطعی هست.

دو تا سایت معتبر هوا شناسی :

1:www.foreca.com
2:www.holiday-weather.com

لوازم مورد نیازسفر:

میزان دلار برای هر نفر در هر روز حدود صد دلار و نفری 100 دلار بابت دیپوزیت هتل باید پرداخت کنید.

داروها: داروهای گوارشی و معده - قرص ضد تهوع - کرم ضد آفتاب خوب - کرم اکسید دو زنگ (سوختگی) - لوسیون آلوورا برای رفع اثر آفتاب سوختگی - اسپری یا کرم ضد حشره.

وسایل: کلاه - دمپایی - چسب ضخم - نبات - کیسه - کوله یا شوز بگ ضد آب - دستمال کاغذی - سیگار و فندک - کپی پاسپورت برای حمل - فلش مموری (جهت خالی کردن مموری گوش و دوربین) - چای لیپتون و قند - عینک آفتابی - حوله شنا - زیلو (زیر انداز برای شب نشینی لب دریا)

لباس مناسب : تاپ و شلوارک و دمپایی برای تور ها - مایو + رو مایویی - تیشرت و شلوارک کتان و کفش - کتونی برای تور رفتینگ و زیپ لاین

خوب بریم سراغ سفرنامه. ما روز بیست و دوم فروردیم ماه سال نود و شش به مدت یک هفته با هواپیمایی تای تهران رو ترک کردیم. که البته بگم بعلت سهل انگاری خودم در چک نکردن تایم پرواز ها کلی در فرودگاه بانکوک الاف شدیم و تقریبا 7 روز سفر ما شد پنج روز و نیم! از تایم رسیدن ما به بانکوک تا تایم پرواز ما به پوکت 6 ساعت خالی بود.

نکته1: شما از بردن پاور سیور و باتری داخل چمدان معذورید.
نکته 2: شما از بردن هرگونه مایع اعم از آب، نوشابه و کنسرو های مایع شکل مثل لوبیا به داخل هواپیما معذورید. (داخل چمدان بگذارید)
نکته 3: بردن دارو های کدیین دار ممنوع و قاچاق حساب میشه مگر که نسخه دکتر به زبان انگلیسی همراه داشته باشید.
نکته 4: شما در بردن سیگار بابت هر چمدان مجزا محدود به بردن حداکثر 20 پاکت و یا 250 گرم توتون پیپ هستید ولی توصیه میشه فقط به مقدار لازم پاکت سیگار ببرید.

پس از رسیدن به پوکت تو فرودگاه، ترنسفرمون تابلو به دست منتظر ما بود و به همه سیمکارت رایگان داد .از قبل شنیده بودم که تو فرودگاه نباید پول چنج کرد به فری شاپ رفتیم و با دلار خرید کردیم. سپس با ون به سمت هتل راهی شدیم داخل ون با تور لیدرمون آشنا شدیم که بر خلاف ما بقی تور لیدرا خیلی آدم خوبی بود، خیلی کمکون کرد. هر سوالی تو روز های مختلف و هر مشکلی داشتیم حل کرد. ما تمام تورهامونم را از لیدر خریدیم. تخفیف خوبی داد اسمش حسین بود.

هتل ما واقع در خیابان پاتونگ بیچ بود که دسترسی خوبی به خیابان معروف بنگلا رود و ساحل داشت.حتما هتلی که میگیرید در خیابان پاتونگ بیچ باشد.

به هتل که رسیدیم بر خلاف گفته لیدر، هتلمون ازمون مبلغ دیپوزیت نگرفت (بیشتر هتل ها معمولا نفری 100 دلار روز اول از شما میگیرن و روزآخر پس میدن که وسایل اتاق رو آسیب نزده باشین)

ساعت 4 عصر بود البته به تایم اونا ( اختلاف ساعت سه ساعت و نیم هست یعنی ساعت دوازده ظهر ما میشه ساعت سه و نیم ظهر اونا) پس از یک ساعت استراحت رفتیم بیرون گردی.

برای اولین گام پول چنج کردیم، هر 100 دلار رو مبلغ 3430 بت چنج کردیم مبلغ هر بت 117 تومن ما بود ، برای پول چنج کردن حتما کپی پاسپورت لازم است و دومین گام کاور ضد آب گوشی به مبلغ 100 بت خریدیم( هم جشن آب بود هم برای تور ها خیلی لازمه ، تمام کنار خیابون پر از دستفروشه که میفروشن) بعد به فروشگاه فمیلی مارکت رفتیم و کاور بارانی خریدیم .

جشن آب تقریبا شروع شده بود و کم و بیش خیسمون میکردن خودمون رو به لیدر رسوندیم و تور ها رو خریداری کردیم البته تمام شهر متر به متر مغازه و دکه های فروش تور بود.

بعد از خرید تور از لیدر جدا شدیم و تفنگ آب بازی خریدیم. قیمت ها از 100 بت بود تا 900 بت

100 بت=تنفگ معمولی
250 بت=تنفگ قدرت 3500
500 بت=تنفگ قدرت 5500
900 بت=تفنگ قدرت 8500

ما دو تا 250 بتی خریدیم. برد خوبی داشت ولی خشن نبود. عینک مخصوص آب بازی هم نفری 100 بت خریدیم.

نکته: در تمام شهر ها جشن آب از 12 آوریل شروع میشه تا 18 ام ولی توی پوکت فقط 13 آوریل روز جشن آب هست که البته از 12 ام عصر شروع میکنن.

مزیتی که داشت این بود که دو روز بود چون بعد دو روز خسته میشین.

روز اول تمام شد روز دوم که روز اصلی جشن آب بود رو با برنامه شنا در دریا شروع کردیم. ساعت 7 صبح بعد از خوردن صبحانه مایو و ساک و 4 عدد حوله (2 عدد حوله هتل و حوله های خودمان) و کرم ضد آفتاب و مقدار کمی پول برداشتیم و بعد از طی کردن یک کوچه به ساحل رسیدیم.

بعد از شنا کردن حوله های هتل رو لب ساحل انداختم و مشغول به استراحت و ریلکس کردن شدم.

کنار ساحل آبمیوه های خیلی خوشمزه ای رو به قیمت 100 بت میفروختن. آبمیوه خریدیم عالی بود.

حدود ساعت 12 بود که به هتل برگشتیم که تا هتل کلی خیسمون کردن .بعد از هتل تفنگ هامون و مقداری پول و گوشی و کاور گوشی رو برداشتیم. پول هارو هم همراه گوشی داخل کاور گذاشتم و به سمت خیابان بنگلا رود راهی شدیم. تو خیابون فقظ لبخند میدیدیم، مردمی که شاد شاد بودن همه همدیگه رو چه با تفنگ چه با سطل خیس میکردند و هیچ کس ناراحت نمیشد. به خیابون بنگلا رسیدیم پا گذاشتن به این خیابون تو روز جشن آب یعنی آخرت عشق و حال از زمین و آسمون آب میریخت و صدای موسیقی تو تمام خیابون میومد و مردمو خیس میکردن هرچی از لذت اون روز بگم کم گفتم به لب ساحل رفتیم که اونجا هم برنامه ای فوق العاده داشت همه مشغول آب بازی بودند.

به همه دوستان پیشنهاد میکنم حتما جشن آب به پوکت برید چون لذت تمام سفر به کنار لذت اون روز به کنار.

ناهار کنار ساحل پاچین کباب میکرد همونجا دو سیخ گرفتیم، سیخی 100 بت ! تا ساعت 8 شب تو خیابون آب بازی کردیم و به هتل برگشتیم و بعد یکم استراحت به سمت ساحل رفتیم، تو کوچه که به سمت ساحل میرفت پر بود از مرکز ماساژ یک ماساژ اویل انتخاب کردم به قیمت 300 بت به مدت یک ساعت واقعا عالی بود کل خستگی در رفت.

قیمت انواع ماساژ در سطح شهر بغیر از جاهای خیلی شیک و آنتیک :

ماساژ تای یک ساعت 250 بت / ماساژ اویل 300 بت / ماساژ آلوورا و نارگیل و دیگر اویل ها 500 بت
نکته: حتما حتما و حتماااااااا قبل ماساژ دوش بگیرید ! یادتان باشد شما بعنوان یک ایرانی میبایست پرچم کشور رو بالا نگه دارید. خیلی از ماساژور ها متاسفانه از بوی عرق ایرانی ها خاطره دارن!

بعد از ماساژ به لب ساحل رفتیم و میوه قاچ شده آناناس و منگو رو به قیمت 150 بت خریدیم و تا ساعت 12 لب ساحل بودیم. ساعت 12 به خیابان بنگلا رود رفتیم و برای شام رستوران کینگ برگر رو انتخاب کردیم که راضی بودیم ازش ، قیمت اکثر ساندویچ ها از 220 بود تا 300 بت . بعد از خوردن شام به هتل برگشتیم.

روز سوم روز رفتن به جزیره جیمز باند بود

ما این تور رو که شامل جزیرهای (Hong Panak Nanak Canoeing James Band) + دو بار کایاک سواری (قایق بادی دو نفره) + ناهار بود رو به مبلغ 45 دلار از تور لیدرمون (حسین) خریداری کرده بودیم، شما میتونید این تور رو از داخل شهر از دکه های فروش تور که فراوان هستند به مبلغ 1600 تا 1800 بت خریداری کنید، ولی هواستان باشه پکیج ناقص نخرید. (چونه بزنید)

حتما روز آفتابی رو به جیمز باند اختصاص بدید.
ساعت رفت 8 صبح و برگشت ساعت 18 (6 عصر ) بود.

وسایل لازم: یک دست لباس اضافه - حوله - عینک آفتابی- کرم ضد آفتاب - کاور ضد آب، قرص ضد تهوع حدود 500 بت پول و کاور گوشی و کاور بارانی -500 تا 1000 بت برای بستنی و آب میوه و انعام.

لباس: تی شرت و شلوارک و دمپایی

ساعت 7 صبح به رستوران هتل رفتیم و پس از صرف صبحانه منتظر ون شدیم. ون اومد سوار شدیم و بعد از حدود 1 ساعت به اسکله رسیدیم. کشتی دو طبقه ای بود سوار کشتی شدیم تو جمع 100 نفری 10 تا ایرانی دیدیم که بعد با عوض کردن جاها تمام ایرانیا اومدیم نزدیک هم. به اولین جزیره که رسیدیم ما رو سوار کایاک کردن، کایاک قایق های باریک بادی سه نفره بود، بهمراه پارو که البته ما پارو نمیزدیم یک نفر قایق ران همراهمان بود. بعد از کایاک سواری و گشت بین سخره های بسیار زیبا سوار کشتی شدیم کمی بعد به محل دیگری رسیدیم دوباره سوار کایاک شدیم ولی اینبار خیلی هیجان انگیز تر ! ما با کایاک به داخل غاری رفتیم که بعضی جا ها باید کاملا دراز میکشیدیم تا سرمون به سقف نخوره خیلی جالب بود بعد از غار هم پارو رو بهم داد و کلی کایاک سواری کردیم در حین پارو زدن هم قایق ران کلی ازمون با گوشی خودم عکس زیبا گرفت که بهش 50 بت انعام دادم.

سفرنامه پوکت و جشن آب

مدت زمان هر کایاک سواری نیم ساعت بود.

بعد از سوار شدن به کشتی ناهار آماده بصورت سلف سرویس روی میز چیده بود که ما فقط مقداری ماکارانی و مرغ سوخاری خوردیم.

پس از طی مسافتی به جزیره جیمز باند رسیدیم مدت زمان توقف نیم ساعت بود که خیلی کم بود برای این جزیره زیبا بعد از گرفتن عکس مجبور به سوار شدن به کشتی شدیم.

سفرنامه پوکت و جشن آب

هر بار که سوار کشتی میشدیم با آبمیوه و میوه و نوشابه پذیرایی رایگان میشدیم.

پس از طی کردن مسافتی 1 ساعته در گوشه ای دنج از دریا نگه داشت تا هر کی میخواد با جلیقه به داخل آب بپرد و نیم ساعت شنا کنه. من اولین نفر رفتم و از رو عرشه شیرجه زدم واقعا حال داد به همه این شنا رو توصیه میکنم بعد از شنا سوار کشتی شدیم و به سمت شهر برگشتیم.

وقتی به اسکله رسیدیم یکجا بود که عکس های دو نفره رو چاپ کرده بودند و قاب گرفته بودند که در صورت علاقه داشتن به مبلغ 200 بت میتونستین خریداری کنید.

سوار ون شدیم و به سمت هتل حرکت کردیم. به هتل که رسیدیم پس از استراحت کمی در استخر هتل شنا کردم و بعد به اتاق برگشتم.

روز چهارم روز رفتن به هانومن فلایینگ (Hanuman Flying) بود:

ما این تور بسیار مهیج رو به مبلغ 80 دلار از تور لیدر خریدیم بدون نهار.

این تور شامل 20 زیپ لاین بزرگ و مهیج و خاص بود که هنوز خاطرش تو ذهنمه، حتما برید چون نرید قطعا از دستتون رفته (معمولا تور لیدرا پیشنهاد نمیدن ایرانیام زیاد نمیرم ولی شاید بشه گفت بعد جیمز باند دومین جایی که باید برین فلایینگ هانومن هست). روز ابری بارونی رو اختصاص به این تور بدید.
برای افراد سنگین وزن توصیه نمیشه
ساعتای رفت و برگشت:
13-9 و 16-12 و 18-14 مدت زمان 4 ساعت
زمان رسیدن نیم ساعت

وسایل مورد نیاز : اسپری ضد حشره (ترجیا) – کفش کتونی – تیشرت و شلوارک –موبایل و کاور ضد اب – در این تور همان اول به شما پیشنهاد فیلم برداری فول از شما رو میدن به مبلغ 1700 بت ولی شما میتونید بعد از 3 زیپ لاین اول که کمی حرفه ای شدید به آسانی در مسیر فلایینگتون سلفی و فیلم بگیرید ولی حتما بند کاور ضد آب گوشی رو دور دستتون بپیچید و حین فیلمبرداری و عکس گوشی داخل کاور باشد.

حتما کفش کتونی بپوشید چون دمپایی اگه پاتون باشه باید باهاش خداحافظی کنید.

در این تور ما به اوج لذت و هیجان رسیدیم انواع پرواز رو تجربه کردیم جاهای بسیار زیبا و زیپ لاین های متفاوت ، بعد از اتمام پرواز ها از شما با میوه پذیرایی میشه و یک تیشرت سایز شما بهتون هدیه داده میشه. امیدوارم شما هم از این تور لذت ببرید.

بعد از بازگشت به هتل و استرحت به مرکز ماساژ رفتیم. من دچار سوختگی آفتاب شده بودم و پوستم میسوخت به پیشنهاد ماساژور ماساژ اویل آلوورا رو انتخاب کردم که واقعا عالی بود بعد از یک ساعت ماساژ هیچ اثری از سوزش نبود!

بعد از ماساژ چرخی در داخل شهر زدیم و میوه های مختلف رو امتحان کردیم اکثر میوه ها مزه عجیب داشت و بسیار بد بود جز این چند تا که نام میبرم که عالی بودن!

1)منگو ( میوه ای شبیه به انبه با رنگ مایل به سبز و مزه ای ترش و شیرین)
2)منگوستن که خیلی خوشمزست (داخلش شبیه قپه ی سیر میمونه)
3)رامبوتان که شبیه بچه جوجه تیغی هست خخخ
4)لیچی

ما بقی میوه ها رو جز آناناس و انبه توصیه میکنم امتحان نکنین که پولتون رو تو جوب ریختین

بعد از کمی چرخ زدن به سراغ مغازه های کنار خیابون رفتیم یک سری صابون بود به شکل میوه های مختلف که خیلی جالب بود چند تا برای سوغاتی خریدیم.

برای سوغاتی : روغن نارگیل و ابریشم تایلند معروف هست + چای میوه ای+ میوه (روز آخر)

پس از خرید برای شام به مک دونالد رفتیم که قیمت هاش شبیه کینگ برگر بود ، یعد شام به هتل برگشتیم استراحت کردیم.

روز پنجم روز تور سافاری (رفتینگ)

این تور شامل پکیج : معبد میمون ها - موتور های چهار چرخ ATV - فیل سواری Elephant Trekking - رفتینگ ( قایق سواری در رودخانه خروشان) + ناهار

قیمت این تور با رفتینگ 5 کیلومتری 45 دلار بود که ما مسیر 9 کیلومتری رو انتخاب کردیم و 60 دلار دادیم.

شما میتونید این تور رو از داخل شهر با قیمت 1600 بت تهیه کنید ولی حواستان به پکیج باشد.

بعضی پکیج ها شامل زیپ لاین 1 مسیره کوتاه هم هست که ما بخاطر رفتن به زیپ لاین بزرگ فلایینگ هیومن این زیپ لاین رو کنسل کردیم.

ساعت حرکت : 7:40 تا 17

وسایل مورد نیاز : اسپری ضد حشره – لباس اضافی –کاور ضد آب گوشی _ کرم ضد آفتاب

لباس: تی شرت - شلوارک ( مرد ها سعی کنن شلوارک پایین زانو بپوشند ) - کفش کتونی

در ابتدا ما رو به معبد میمون ها بردند که نفری 50 بت وروودی گرفتن. معبد جز چند تا مجسمه بودا چیز خاصی نداشت ولی بیرون معبد پر میمون های کوچیک بود که ما بهشون ویفر میدادیم کلی کیف میکردن و با لذت میخوردن - دکه های اونجا آبمیوه رو به قیمت 100 بت میفروشن.

بعد از معبد میمون ها به سمت موتور های چهار چرخ ATV رفتیم در ابتدا بصورت کوتاه بهمون آموزش دادن و بعد حرکت کردیم.

واقعا پر هیجان بود پستی بلندی های پر هیجان و پیچ و خم هایی که باید حواستون به کنترل سرعت باشه.

بعد از ATV ما رو به سمت فیل سواری بردن اولش هر دو نفرمون رو روی صندلی هایی که به پشت فیل بسته بودن سوار کردن خیلی مهیج بود بعد از5 دقیقه من رو روی گردنش نشوندن و پاهام رو پشت گوشاش انداختم و دستام رو کلش خیلی باحال بود پر از هیجان. در طی مسیر دوربین رو به صاحب فیل دادم و کلی عکس قشنگ ازمون گرفت که از آخر 50 بت بهش انعام دادم.

سفرنامه پوکت و جشن آب

بعد از فیل سواری مارو با ماشین به محل رفتینگ بردن جلوی رودخونه پیادمون کردن.

سه مسیر برای رفتینگ در رودخونه وجود داشت:

1) 5 کیلومتر که داخل پکیج 45 دلاری بود.
2) 7 کیلومتر که در صورت رزرو نکردن قبلی باید نفری 400 بت میدادین.
3) 9 کیلومتر که در صورت رزرو نکردن و خرید قبلی باید نفری 800 بت میدادین.

مسیر 5 و7 کیلومتری رودخونه نسبتا آرام تری و به نسبت هیجان کمتری نسبت به مسیر 9 کیلومتری داشت اگه نظر من رو میخواین همون اول که تور رو میخرین مسیر 9 کیلومتر رو انتخاب کنین اگر تور لیدرتون بهونه ی هوا و عدم برگزاری 9 کیلومتر رو براتون آورد به هیچ وجه قبول نکنین و تور رو از داخل شهر خریداری کنید. در کل هرجور شده مسیر 9 کیلومتر رو برید.

تو هر قایق 4 نفر سوار میکنن + 2 نفر قایق ران در میان موج ها و رودخونه خروشان قایق سواری پر شتاب و پر هیجانی رو تجربه کردیم عالی بود یه جاهایی با قایق از فاصله 1 متری به پایین میفتادیم خیلی خوب بود در طول مسیر هم با گوشی که داخل کاور بود کلی عکس و فیلم گرفتم ولی گوشی رو از گردنتون در نیارید که احتمال پرت شدنش به داخل آب هست چون تو قایق تکان های شدیدی میخورید. بعد از قایق سواری که کلی حال داد ما رو بردن به محل صرف ناهار. ناهار مقداری برنج و ران مرغ سوخاری خوردیم و میوه بعد از ناهار هم که راهی هتل شدیم.

بعد از استراحت در هتل حدود ساعت های 7 پیاده به سمت مرکز خرید بزرگ جانگسیلون رفتیم.

مرکز خرید جانگسیلون واقع در خیابان پاتونگ بیچ بود و از هتل ما 10 دقیقه پیاده روی داشت. مرکز خرید نسبتا بزرگی بود که نرخ ها تقریبا بالا بود ولی بعضی مغازه ها هم قیمتاشون خوب بود. برای خرید از این مرکز چونه زدن رو فراموش نکنید. بطور مثال پیرهن 800 بت رو به 500 هم میدن.

بعد از خرید به سمت رستوران ایرانی پارس جدید رفتیم. دقیقا روبروی جانگسیلون حدود 100 متر آنطرف تر کوچه ای هست که سردرش تابلوی کوچیک رستوران پادیران و پارس جدید هست جفتشون غذاهای ایرانی فوق العاده دارن.

ما به رستوران پارس جدید رفتیم قیمت خورشت قورمه سبزی 250 بت و قیمت کباب برگ 350 بت بود. ماست و خیار و سالاد شیرازی 50 بت. غذاشم حرف نداشت سبزی ریحان و دوغ و نعناشم که معرکه بود . ارسال با پیک هم داشت!

بعد از شام گشتی در خیابون بنگلا زدیم و به هتل برگشتیم و تو استخر هتل کمی ریلکس کردیم.

روز ششم و روز آخر، روز جزیره فی فی:

ما این تور رو به مبلغ 55 دلار از تور لیدرمون خریدیم شما میتونید این تور رو به مبلغ 1800 بت از دکه های داخل شهر خریداری کنید.

این تور شامل بازدید از 4 جزیره + شنا + اسنورکیلینگ (غواصی سطح آب) + ناهار

ساعت حرکت: 7:30 تا 18

وسایل لازم: حوله – مایو – کرم ضد آفتاب – عینک – قرص ضد تهوع – کاور ضد آب – 500 بت – کوله

لباس: تیشرت و شلوارک (شلوارک سونایی مایو ) + مایو + رومایویی + دمپایی

پس از صرف صبحانه ون اومد دنبالمون و ما بعد از یک ساعت به اسکله رسیدیم. این بار سوار قایق های تندرو 20 نفره شدیم حتما به شما پیشنهاد میکنم قبل از سوار شدن قرص ضد تهوع بخورید و موقع سوار شدن ابتدای ورودی قایق جای موتور ها بشینید تا کمتر پرش قایق رو حس کنید.

در زیر صندلی شما جایی برای گذاشتن کوله هست ، در ابتدا لیدر به شما توضیحای میده که مهمترین چیزش طریقه استفاده از اسنورکل (ماسک غواصی ) هست که تنها چیز مهمش این بود که قسمت بینی ماسک دقیقا رو بینیتون سوار شه و لوله تنفسی ماسک با صورتتون زاویه 90 درجه بگیره تا وقتی سرتون رو روی سطح افق آب میزارید تا کف دریا و ماهی ها رو تماشا میکنید. لوله تنفس به سمت بالا باشد و شما راحت هوا رو تنفس کنید. و اینکه چطور تمام بند های میانی و تحتانی جلیقه نجات رو ببندید.

بعد از حدود نیم ساعت قایق جایی دنج در دریا توقف کرد و همگی جلیقه ها رو پوشیدند و ماسک به صورت به داخل آب پریدند ( حتما از قبل مایو خود را زیر لباس پوشیده باشید !) بعد از پریدن در آب صورتمو رو سطح آب گذاشته بودم و توسط لوله اسنورکل تنفس میکردم و کف دریای زلال و ماهی ها رو میدیم . از اونجایی که از کاور ضد آب گوشیم مطٌمعن بودم (10 ثانیه در آب قرار داده بودم) گوشیمم به داخل آب بردم و زیر آب فیلم و عکس های زیبایی از ماهی ها و کف دریا و مرجان ها گرفتم.

سفرنامه پوکت و جشن آب

بعد از اتمام تایم سوار قایق تندرو شدیم و از ما با آبمیوه پذیرایی کردن. بعد از طی مسافتی کنار جزیره ای قایق مستقر شد که جزیره میمون ها بود (زیاد چیزی خاصی نداشت) و بعد از آنجا ما رو نزدیک غار وایکینگ ها بردن و توضیحات راجب وایکینگ ها دادن که در نوع خود جالب بود.

بعد از اینجا در جزیره ای توقف کردیم برای صرف ناهار که ما از کل اون میز بزرگ سلف سرویس فقط پاچین سوخاری و سالاد خوردیم. پس از حدود 40 دقیقه توقف و عکس برداری لب ساحل زیبا سوار قایق شدیم، قایق دوباره حرکت کرد تا به ساحل فی فی رسیدیم و مدت 50 دقیقه برای شنا به ما مهلت دادن. از ساحل تمیز و بکر و آب زلال این ساحل هرچه بگم کم گفتم، فوق العاده بود این تایم رو عده ای مشغول شنا شدند، عده ای مشغول آفتاب گرفتن و ریلکس کردن شدن .باید بگم کلا فی فی عروس تایلند هست از لحاظ تمیزی آب و تمیزی سواحل. شما عکس های کارت پستال طور میتونید بگیرید!

پس از این ساحل زیبا حدود نیم ساعت مسافتی طی کردیم و به آخرین جزیره رسیدیم مدت 50 دقیقه هم در این جزیره بودیم و عده ای به شنا مشغول شدن و عده ای عکس عده ای هم مثل من دوباره اسنورکیلینگ کردند. از آنجایی که این ساحل عمق کمی داشت شما برای اسنورکیلینگ مجبور به شنا نیستید میتونید با قدم زدن در دریا از اسنورکیلینگ روی سطح آب لذت ببرید.

بردن یک یا دو تکه نان تست رو حتما بهتون پیشنهاد میکنم. ما صبح از رستوران دو عدد نان برداشتیم و در این جزیره آخر با انداختن تکه نان تعداد بسیار زیادی ماهی های رنگارنگ رو به دور خودمون جمع کردیم و عکس ها و فیلم های زیادی با ماهی ها گرفتیم.

بعد از برگشت به قایق با آبمیوه و نوشابه و مقدار زیادی میوه آناناس و هندونه پذیرایی شدیم و به سمت پوکت برگشتیم. بعد از رسیدن به اسکله سوار ون شدیم و به هتل برگشتیم.

بعد از استراحت در هتل به داخل شهر رفتیم کنار خیابون بستنی رولی میوه ای درست میکنن به مبلغ 100 بت که بسیار طعم عالی داره .بستنی پاپ کورن رو به شما پیشنهاد میدم.

بعد از خرید مقدار کمی صنایع دستی به فست فود کنج واقع در خیابان پاتونگ بیچ رفتیم روبروی هتل دوانجیت بود که یک پیتزا مخلوط به همراه نوشابه 300 بت شد.

از آنجا تا هتلمون 15 -20 دقیقه پیاده روی بود که راه برگشت ما توک توک ( تاکسی های کوچک) گرفتیم به مبلغ 200 بت. روز هفتم هم روز برگشت ما بود.

جاهای دیدنی دیگه که ما بعلت کمبود وقت نرفتیم :

1) جزیره رایا (RACHA) که بیشتر مخصوص غواصی هست.

2) تایگر کینگدام : محیط تفریحی جدید هست که شما در آن میتونید ببر ها و توله ببر ها رو از نزدیک لمس کنید و با آنها عکس بگیرید
ساعت: 9 -18
قیمت عکس با توله ببر ها 800 بت و با ببر های بزرگ 3500 بت

3) باغ وحش پوکت (PHUKET ZOO) که نسبت به باغ وحش بانکوک کوچکتر میباشد.
ساعت رفت 8- 18
نمایش میمون ها و فیل ها و تمساح ها که تعریفی هست
نمایش میمون ها: 10 و 12 و14:30 و 16:45
نمایش فیل ها : 10:30 و 13:30 و 16
نمایش تمساح ها : 9:45 و 12:45و 15:15 و 17:30
حمل ونقل: اتوبوس محلی از Fresh Market می روند.

4) View Point که این تور رو بجای گشت شهری که بیشتر اتلاف وقت هست توصیه میکنم.میتونید از غروب زیبا لذت ببرید

5) پارک ملی وحش پوکت (Khao Phra Thaeo)
شما میتونید با فیل و یا جیپ در این پارک جنگلی حرکت کنید و همینطور از دو آبشار لذت ببرید. همینطور شما مسافتی حدود 6 کیلومتر پیاده روی دارید پس کتونی خوب بپوشید.

6) پارک آبی پوکت
این پارک نسبت به پارک آبی ها دیگر کشور ها خیلی کوچکتر هست و بیشتر تا جایی که من شنیدم مناسب کسانی هست که بچه دارن.

7) شوی شبانه فانتاشی شو : در این شو نمایش فیل ها و رقص های محلی هست که برای من طبق توضیحات جذابیتی نداشت ولی اگر خانوادگی میرید دیدنش خالی از لطف نیست.

توصیه ها:

1) از کرایه جت اسکی پرهیز کنید (در تایلند متاسفانه تصادف های ساختگی درست میکنند و مبلغ زیادی شما رو تیغ میزنند)

2) از کرایه موتور تا حد امکان بپرهیزید (خیلی ها بعلت ندانستن قوانین راهنمایی و رانندگی اونجا و ندانستن جای پارک بالای 3000 بت جریمه شدند)

اگر خواستین با تمام این شرایط موتور کرایه کنید در ابتدا فیلم بگیرید حتما مالک موتور رو کنار موتور بیارید تا در فیلمتان باشد و از تمام قسمت های موتور با اعلام تارخ فیلم بگیرید ، تا موقع تحویل تهمت الکی بابت آسیب به وسیله بهتون نزنن و تلکه نشید.

4) به هیچ عنوان در تایلند درگیر نشوید ، زندان های تایلند بی قانون ترین زندان های دنیاست.رفت با خودته برگشتت با خدا

5) استعمال هرگونه مواد مخدر(جز سیگار) در خیابان و ملع عام جرم هست و جریمه سنگین و زندان دارد.

6) پاسپورت خود و پول های خود را در سیف باکس اتاق بگذارید و کپی پاس رو همراه خودتون به بیرون ببرید.

7) هنگام چنج پول همراه داشتن کپی پاس الزامی هست، حتما 100 دلار به 100 دلار چنج کنید، حتما قبل از دادن یک 100 دلاری به طرف بلند بگید یک 100 دلاری خدمت شما چون دیده شده که 1: بعد از گرفتن 3 تا 100 دلاری طرف گقته 2 تا دادی و 2: بعد از دادن 100 دلاری طرف پول خورد داده و گفته شما 1000 بتی دادین ! حواستان جمع باشد.

8) قبل از ماساژ حتما دوش بگیرید.

9) در خرید تور از داخل شهر حتما دقت کنید که بابت پولی که میدین چه پکیجی خریداری میکنید و بعد از خرید برگه واچر تور رو ازشون بگیرید.

10) بردن هرگونه داروی کدیین دار ممنوع هست مگر با نسخه انگلیسی پزشک

11)کرایه توک توک رو حتما طی کنید از 150 تا 500 بت متفاوت هست دستتون میاد.

12) تو تایلند برای همه چی چونه بزنید جز داخل رستوران ها

13)شما در بردن سیگار بابت هر چمدان مجزا محدود به بردن حداکثر 20 پاکت و یا 250 گرم توتون پیپ هستید ولی توصیه میشه فقط به مقدار لازم پاکت سیگار ببرید.

هزینه ها:

بطور متوسط شما روزی از 80 تا 120 دلار خرج دارید که میانگین برای هر روز سفرتان 100 دلار کنار بگذارید.
نفری 100 دلار برای دیپوزیت امانی به هتل کنار بگذارید.

غذا های خوب تایلندی:

سوپ معروف Tam Yang Gong
ماهی سوخاری کالاماری + سس مخصوص = 320 بت

فروشگاه ها:

خرید های جزئی و هرچه یک توریست نیاز دارد از مارکت های زنجیره ای داخل شهر به نام سون الون (7-11) و فمیلی مارکت.

خرید های پوشاک از مرکز خرید بزرگ جانگسیلون واقع در خیابان پاتونگ بیچ.

خرید و شارژ سیمکارت:

از فروشگاه سون الون و یا فمیلی مارکت

200 بت برای یک هفته شارژ = Top Up Money

طریقه ی تماس با ایران از طریق سیمکارت های (Happy) و (DTAC):

شماره 8 رقمی منزل+ 21 (تهران) + 98 + 004

تماس با ایران از طریق سیمکارت های (Call 12):

شماره 8 رقمی منزل+ 21 (تهران) + 098 + 005

لوازم مورد نیاز سفر:

لباس مناسب : تیشرت و شلوارک و دمپایی برای تور ها - مایو + رو مایویی - تیشرت و شلوارک کتان و کفش - کتونی برای تور رفتینگ و زیپ لاین