نکات جالبی که درباره هند نمی دانید

4.6
از 7 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
11 خرداد 1395 13:00
0

هند کشوری است که بیشتر به خاطر فقر، جنایت و فساد شناخته شده است. در واقع این روزها اجتناب از آن بیشتر از دیدن آن توجیه دارد. ولی این کشور چیزهای جالب توجهی نیز در خود نهفته دارد:

9. این کشور بسیار جوان است

9 چیز عجیب که در مورد هند نمی دانید

هند کشور بسیار جوانی است. با بیش از 1.2 میلیارد جمعیت، که بیش از 50 در صد آنها زیر 25 سال و دو سوم جمعیت نیز زیر 35 سال هستند. ایده ها و تصمیمات این جمعیت جوان است که در حال شکل دادن به هند است. به ندرت ممکن است کسی به فکر سرمایه گذاری در هند بیفتد اما به خاطر جمعیت جوان این امر در حال تغییر است.

8. تقریبا هیچ کس مالیات نمی دهد

9 چیز عجیب که در مورد هند نمی دانید

این امر به نظر خوب نمی رسد اما قبل از قضاوت باید به دنبال دلیل آن بود. هند کشوری است که بیشتر بر پایه کشاورزی می چرخد و کشاورزان از پرداخت مالیات معاف اند. از آنجایی که بیش از 50 در صد هندی ها در مناطق روستایی زندگی می کنند شغل اصلی آنها کشاورزی است. پس لازم نیست مالیات پرداخت کنند. همچنین بخش دیگری که در آن پرداخت مالیت خیلی مشکل است کارگری است. از آنجایی که این بخش خیلی شلوغ و پرهرج و مرج است نگه داشتن حساب کارگران و در آمد آنها بسیار مشکل است.

7. جاسوس قبل از ازدواج

9 چیز عجیب که در مورد هند نمی دانید

در سرزمینی که ازدواج ها برنامه ریزی شده است خانواده ها می خواهند برای دختران خود بهترین همسر را انتخاب کنند. اگر شما در یک اتوبان در هند باشید حتما بیلبوردهایی را خواهید دید که روی آنها نوشته "بازرس ازدواج" و دقیقا همین معنی را میدهد. بسیاری از این شرکت های بازرسی در هند وجود دارد و اطلاعات دقیقی در مورد داماد مورد نظر جمع می کنند. این بازرسان خود را به دوستان و آشنایان داماد نزدیک می کنند و سعی می کنند اطلاعات جمع کنند. اگر همه چیز خوب بود زوج طبق برنامه ازدواج می کنند.

6. لطفا بوق بزنید

9 چیز عجیب که در مورد هند نمی دانید

حتما می توانید تصور کنید در یکی از شلوغ ترین کشورهای جهان ترافیک چگونه است. اینجا در همه جاده ها و خیابان ها ترافیک وجود دارد. بوق زدن مداوم را هم به آن اضافه کنید و همین کافی است تا ظرف چند دقیقه شما را دیوانه کند! اما در هند بوق زدن تشویق می شود. پشت همه کامیون ها و بارکش ها نوشته شده: "لطفا بوق بزنید" که ماشین های پشت سر بدانند برای مطلع کردن راننده باید بوق بزنند. متاسفانه این علامت برای بعضی راننده ها به این معنی است که هیچ وقت دست خود را از روی بوق بر ندارند!

5. روزنامه ها تیراژ بسیار بالایی دارند

9 چیز عجیب که در مورد هند نمی دانید

با وجود اینکه در همه جای دنیا به خاطر وجود موبایل و تبلت روزنامه ها کمتر به فروش می روند، اما در هند هنوز هم تیراژ بسیار بالایی دارند. دلیل آن این است که در هند میزان سواد افزایش یافته در حالی که میزان استفاده از اینترنت کاهش یافته است. دلیل دوم زبان های مختلفی است که در این کشور وجود دارد. این روزنامه ها در همه زبان ها چاپ می شوند در صورتی که اخبار آنلاین ممکن است حداکثر در 10 زبان موجود باشد. همچنین خرید یک روزنامه در هند به طرز قابل ملاحظه ای از خرید اینترنت ارزان تر است. بهترین قسمت آن این است که شما می توانید روزنامه را با قیمت مشخصی به شخص دیگری بفروشید و او نیز به شخص سوم. این روش کاملا متفاوتی برای بازیافت است.

4. اضافه وزن در حال افزایش است

9 چیز عجیب که در مورد هند نمی دانید

بر خلاف دیگر جاهای دنیا هندی ها به تدریج در حال افزایش وزن هستند. با افزایش فست فود ها و غذاهای آماده که به سرعت وارد سوپرمارکت ها شده، غذاهای تازه در حال فراموش شدن است. از آنجایی که مردم بیشتر تمرکز خود را بر روی کار گذاشته اند دیگر وقت ندارند غذا درست کنند و با خود ببرند. آنها ترجیح می دهند یک غذای ارزان از فست فود بخرند و به سر کار برگردند. این واقعیت شگفت انگیز دست به گریبان حیوانات خانگی نیز شده است از آنجایی که آنها هم همان غذاهایی را می خورند که مردم می خورند.

3. صندلی های پلاستیکی همه جا هستند

9 چیز عجیب که در مورد هند نمی دانید

تنها چیزی که در این کشور در حال تغییر همیشه وجود دارد صندلی های پلاستیکی است. این صندلی ها در همه خانه ها، رستوران ها، هتلها، مدرسه ها، ادارات و غیره به چشم می خورند. ممکن است با دسته یا بدون دسته باشند و بعضی حتی پشتی آنها را جدا کرده و از صندلی به عنوان میز استفاده می کنند. هندی ها به شدت به این وسیله ساده و ماندنی عادت کرده اند.

2. خرافات

9 چیز عجیب که در مورد هند نمی دانید

در سرزمینی که سرشار از حیوانات افسانه ای و تخیل فوق العاده است، خرافات بسیار رواج دارد. هندی ها تقریبا در مورد همه چیز بسیار خرافاتی هستند از رد شدن از خیابان بعد از رد شدن گربه گرفته تا نپوشیدن لباس های جدید در روز شنبه. حتی گرفتن یا دادن چیزی با دست چپ بد شانسی محسوب می شود. و این رسوم را تقریبا همه دنبال می کنند. قرار دادن حلقه گل بر روی ماشین یا موتوری که تازه خریداری شده بسیار واجب است چون باید قبل از استفاده آمرزیده شود.

1. همه چیز را به خیابان ببرید

9 چیز عجیب که در مورد هند نمی دانید

حقیقت شگفت انگیز در مورد هند این است که هندی ها تقریبا تمام وقت خود را در خیابان می گذرانند. تعمیر کفش، فست فود، متخصص استخوان!، تمیز کردن گوش، آرایشگاه، همه به راحتی در خود خیابان پیدا می شوند!



منبع: wonderslist
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.