معروفترین و زیباترین جزایر اسپانیا + عکس

4.5
از 29 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
زیباترین جزایر اسپانیا را بشناسید
21 بهمن 1401 08:00
0

جزایر اسپانیا در مقایسه با بسیاری از جزایر دیگر دنیا، معروف‌تر هستند و مقصد تعداد زیادی از گردشگران در سرتاسر جهان‌اند. بکر بودن جزایر اسپانیا و منظره‌های زیبایی که این جزیره‌ها با ترکیب آب‌های زلال، سواحل و صخره‌های آتشفشانی ساخته‌اند، بسیار دیدنی است. همین موارد، گردشگران پرشماری را وسوسه می‌کند تا بخواهند با تور اسپانیا، سری به این جزایر زیبا و شگفت‌انگیز بزنند.

در این مطلب از مجله لست‌سکند، با هم به سراغ بهترین جزایر اسپانیا می‌رویم و زیباترین جزایر اسپانیا را بررسی می‌کنیم. هرکدام از این جزیره‌ها، ویژگی‌ها و خصوصیاتی دارند که برای گردشگران و کسانی که می‌خواهند برنامه‌ریزی دقیق‌تری کنند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. با این حال، اگر قصد سفر به جزایر اسپانیا را هم ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با خواندن این مطلب، اطلاعات جالبی را از جزایر اسپانیا به‌دست آورید.

جزیره مایورکا (Majorka Island یا Mallorca Island)

جزایر مایورکا در اسپانیا از بزرگ‌ترین جزایر در میان مجمع‌الجزایر بالئاری هستند. مایورکا جزیره ای در شرق اسپانیا است که به‌خاطر داشتن اقامتگاه‌های ساحلی، کوه‌های سنگ آهکی و غارهای زیبا و در مجموع طبیعتی که دارد، مشهور شده است. همین طبیعت زیبا و منظره‌هایی که از امتداد سواحل و آب زلال دریای بالئاری کشیده شده، تصویر مایورکا را به‌عنوان یک نماد روی کارت پستال‌ها ثبت کرده است.

علاوه بر مواردی که نام بردیم، سازه‌هایی در این ‏جزیره دیده می‌شوند که چهره قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و با سبکی که دارند، بر جذابیت جزیره اضافه کرده‌اند. پایتخت این جزیره شهر پالما است که ‏کلیسای جامع قرن 13 از جاذبه‌های دیدنی آن به حساب می‌آید. افزون بر جاذبه‌های این جزیره، باید به تفریحات آن مانند قایق‌سواری، گلف، جشنواره سالانه موسیقی و...، هم اشاره کنیم.

موقعیت دقیق جزیره مایورکا روی نقشه

best-islands-in-spain-majorca-spain.jpg
نمایی زیبا از جزیره مایورکا
best-islands-in-spain-mallorca.jpg
آب‌های لاجوردی جزیره مایورکا

جزیره تنریف (Tenerife Island)

تنریف بزرگ‌ترین جزیره در میان هفت جزیره اصلی جزایر قناری و از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا است. تنریف، جاذبه‌های طبیعی متعددی دارد که از مشهورترین آن‌ها می‌توانیم به کوه آتشفشان Teide اشاره کنیم که به تعبیری بهشت کوهنوردهاست. این کوه، بلندترین قله در اسپانیا را دارد و آتشفشانی خاموش است. تنریف به‌خاطر فستیوال‌ها و جشن‌هایی که در ‏طول سال در آن برگزار می‌شود، شهرت فراوانی دارد. اما علاوه بر این، آب‌وهوای خوب این جزیره که تقریباً در همه مواقع سال گرمای مطبوعی دارد، جذابیتش را بیشتر می‌کند. به تنریف جریزه همیشه بهار هم می‌گویند که این خود گواه از یک مقصد خوب برای تور اروپا نوروز به‌حساب می‌آید.

زندگی شبانه، مکان‌های مخصوص غواصی، سواحل متعدد که برخی از آن‌ها شن سیاه‌رنگ و جذابی دارند، از دیگر عواملی هستند که گردشگران را به تنریف می‌کشند. در ساحل تنریف، فرصت خوبی هم برای تفریحات آبی مانند جت‌اسکی، وجود دارد.

موقعیت دقیق جزیره تنریف روی نقشه

best-islands-in-spain-tenerif.jpg
خط ساحلی تنریف
best-islands-in-spain-tenerif1.jpg
تنریف، از زیباترین جزایر اسپانیا

جزیره گران کاناریا (Gran Canaria Island)

گران کاناریا، سومین جزیره از لحاظ بزرگی مساحت در میان جزایر قناری اسپانیاست. این جزیره در اقیانوس اطلس واقع است و فاصله آن از شمال غربی آفریقا حدود 150 کیلومتر است. گران کاناریا به‌خاطر تنوعی که در طبیعتش دارد برای بسیاری از گردشگران و اهالی اسپانیا جذاب است.

در این جزیره می‌توانید از قله‌ای که در مرکز آن هست بالا بروید، در جنگل قدم بزنید و در صحرا بگردید. شترسواری در صحرا و تماشای دلفین‌ها در آب می‌تواند گویای تنوع طبیعت جزیره گران کاناریا باشد. این جزیره برای خانواده‌ها، ماجراجویان و حتی کودکان هم جذابیت دارد.

موقعیت دقیق جزیره گران کاناریا روی نقشه

best-islands-in-spain-gran-canaria.jpg
گران کاناریا از زیباترین جزایر اسپانیا
best-islands-in-spain-gran-canaria1.jpg
تنوع در تفریحات گرن کاناریا

جزیره فوئرته ونتورا (Fuerteventura Island)

در بین جزایر اسپانیا، فوئرته ونتورا یکی از جزایری است که به‌دلیل ساحلش با شن‌های سفیدی که دارد شناخته می‌شود. سواحل این جزیره بیش از 150 کیلومتر طول دارند. فوئورته ونتورا یک جزیره آتشفشانی در اقیانوس اطلس است که آبی فیروزه‌ای آب‌های آن در کنار سواحل آفتابی‌اش، پذیرای گردشگران فراوانی هستند.

سواحل این جزیره برای ‏ورزش‌های آبی مثل موج‌سواری، اسکی روی آب، غواصی، شنا، مناسب هستند. دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و پرنده‌نگری از دیگر فعالیت‌هایی هستند که در این جزیره انجام می‌شوند. علاوه بر این تفریحات هیجان‌انگیز باید به این نکته هم اشاره کنیم که پایتخت فوئرته ونتورا جایی به نام پورتو دل رو سارید است که می‌توانید در آنجا از موزه‌ها بازدید کنید و در رستوران‌هایش غذا میل کنید.

موقعیت دقیق جزیره فوئرته ونتورا روی نقشه

best-islands-in-spain-fuerteventura.jpg
سواحل پاک و زیبای فوئرته ونتورا
best-islands-in-spain-fuerteventura1.jpg
نمایی از فانوس جزیره فوئرته ونتورا

جزیره لانزاروته (Lanzarote Island)

لانزاروته جزیره‌ای است که در اقیانوس اطلس واقع شده است. مناظر سنگی و کوهستانی لانزاروته که بسیاری از آن‌ها در اثر آتشفشان‌ها ایجاد ‏شده‌اند، بسیار چشم‌نواز هستند. ساحل شنی و طلایی و در کنار آن ورزش‌های آبی مثل غواصی، قایق‌سواری، شنا، حمام آفتاب، موج‌سواری، ماهیگیری و دوچرخه‌سواری، این جزیره را به یک جزیره توریستی تبدیل کرده‌اند.

معمار و مجسمه‌ساز معروف، سزار مانریک، در این ساحل جاذبه‌های مختلفی را ایجاد کرده است. برخی از ساختمان‌های زیبایی که در این جزیره می‌بینید، نمونه‌هایی از آن‌ها هستند. جزیره لانزاروته، چهارمین جزیره پرجمعیت در میان مجمع‌الجزایر است.

موقعیت دقیق جزیره لانزاروته روی نقشه

best-islands-in-spain-Lanzarote-Island.jpg
قسمت‌هایی بکر از جزیره لانزاروته
best-islands-in-spain-Lanzarote-Island1.jpg
زوایای مختلف جزیره لانزاروته

جزیره ایبیزا (Ibiza Island)

ایبیزا یکی از جزایر مجمع الجزایر بالئاریک اسپانیا در دریای مدیترانه است که بیشتر به‌خاطر جشن‌‎ها و مراسم شادی که در مرکز ‏شهر و کنار سواحلش برگزار می‌شود، آن را می‌شناسند. همین موارد هم روی پرطرفدار شدن آن توسط گردشگران تأثیر مستقیم گذاشته است. معمولاً برگزاری جشن و مراسم این‌چنینی در ایبیزا بعد از ساعت 19:00 شروع می‌شود و تا نزدیکای صبح ادامه دارد. هرچند، ایبیزا قسمت‌های آرامی هم دارد که برخی برای ‏انجام ورزش‌هایی نظیر یوگا به آنجا می‌روند. مکان‌هایی مخصوص انجام کارهای سلامت‌محور، مسیرهای اسب‌سواری، سواحل زیبا و...، از جمله قسمت‌هایی هستند که هیاهوی کمتری را برای گردشگران به‌همراه دارند و برای آن دسته افرادی مناسب هستند که خیلی اهل کارهای پرجنب‌وجوش نیستند.

سواحل مختلفی که دورتادور جزیره سفید قرار گرفته‌اند، هرکدام جذابیتی خاص برای گردشگران دارند، پس برای سلیقه‌های مختلف مناسب هستند. شما می‌توانید در جزیره ایبیزا از قلعه، کلیسای جامع و مسیرهای مرموز آن هم بازدید کنید و در حالی که در قسمت‌های مختلف قدم می‌زنید، لباس و کادو بخرید. اگر علاقه‌مند به رستوران و کافه هستید، می‌توانید در شهر کوچک اصلی جزیره تنوع خوبی را ببینید و دلی از عزا در آوردید.

موقعیت دقیق جزیره ایبیزا روی نقشه

best-islands-in-spain-Ibiza.jpg
طبیعت زیبای جزیره ایبیزا
best-islands-in-spain-Ibiza-1.jpg
نمایی از ساحل و خانه‌های جزیره ابیزا

جزیره مینورکا (Minorca Island)

شاید مینورکا به‌اندازه جزایر هم‌جوارش مانند مایورکا و ایبیزا، شهرت نداشته باشد؛ اما بیشتر به‌خاطر سواحل بیکران و آب‌های ‏لاجوردی‌اش مشهور است. وجود درختان نخل کنار سواحل نیز مناظری زیبا ایجاد کرده‌اند. تعدد سواحل در این جزیره، باعث شده تا جاهای دنج بسیاری داشته باشد، به همین خاطر می‌توانید نقاطی را برای خود پیدا کنید که عاری از هرگونه جمعیت و شلوغی باشند. علاوه بر این سواحل، در این جزیره بناهایی وجود دارند که مربوط به 1300 سال پیش از میلاد مسیح هستند و از نظر تاریخی، به این جزیره، ارزش بیشتری داده‌اند. بهتر است این نکته را هم بدانید که مینورکا، نسبت به بسیاری دیگر از جزایر اسپانیا، کمتر توسعه پیدا کرده است.

موقعیت دقیق جزیره مینورکا روی نقشه

best-islands-in-spain-minorca.jpg
مینورکا از زیباترین جزیره های اسپانیا
best-islands-in-spain-Menorca.jpg
قسمت‌های مختلف جزیره مینورکا

جزیره فورمنترا (Formentera Island)

‎فورمنترا کوچک‌ترین جزیره در میان جزایر بالئاریک در دریای مدیترانه است که در جنوب ایبیزا قرار گرفته. برای اینکه به این جزیره برسید، می‌توانید با قایق از ایبیزا یا حتی از خود اسپانیا به آن بروید. با اینکه فورمنترا جزیره‌ای کوچک است، اما سواحل آن و آب‌های تمیز و شفافش بسیاری را به ‏خود جذب می‌کنند. خیلی از افراد هم برای غواصی و قایقرانی و انجام ورزش‌های آبی به این منطقه می‌آیند.

مهم‌ترین عواملی که گردشگران را به این جزیره می‌کشاند، فضای آرامش‌بخش آن است. جایی که می‌توانید در آن استراحت کنید، غذای محلی بخورید و از فضای آرام آن استفاده کنید. در فورمنترا منطقه‌هایی هم وجود دارند که بسیار جذاب هستند و مناظر زیبایی را می‌سازند. به این مناظر، فانوس‌های دریایی را هم اضافه کنید.

موقعیت دقیق جزیره فورمنترا روی نقشه

best-islands-in-spain-formentera1.jpg
طبیعت بکر فورمنترا
best-islands-in-spain-formentera.jpg
فورمنترا و نمای زیبایی از آن

جزیره لاپالما (La Palma Island)

لاپالما، شمال‌غربی‌ترین جزیره از جزایر قناری اسپانیا است و با پایتخت جزایر قناری که نامی مشابه با همین جزیره دارد، متفاوت است. مانند بسیاری از جزایر موجود در مجمع‌الجزایر قناری، لاپالما هم در اثر فعالیت‌های آتشفشانی شکل گرفته است‏. اینجا برای بیشتر گردشگران با بودجه‌های مختلف، اقامتگاه دارد. البته برای اینکه اطلاعات خودتان را بیشتر کنید، می‌توانید راهنمای سفر به اسپانیا را مطالعه کنید و جزئیات دقیق‌تری را از چگونگی سفر به این کشور دریابید.

این جزیره برای افرادی مناسب است که به‌دنبال ماجراجویی هستند. البته تنوعی که در طبیعت این جزیره هست، آن را برای بیشتر افراد به یک مقصد جذاب تبدیل کرده است. مسیرهای زیبا، جنگل‌ها، آبشارها، صخره‌های خاص، از جمله دیدنی‌های این جزیره هستند. اگر به تاریخ علاقه دارید، می‌توانید از شهر تاریخی کوچک پایتخت بازدید کنید و قدم در زمان‌های گذشته بگذارید. یکی دیگر از اصلی‌ترین جاذبه‌های این جزیره، رصد ستارگان است که بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. اگر هم به‌دنبال کمی هیجان بیشتر هستید، پاراگلایدینگ از جمله تفریحات اینجاست.

موقعیت دقیق جزیره لاپالما روی نقشه

best-islands-in-spain-La-Palma-Island-1.jpg
نمایی از جنگل‌های لاپالما
best-islands-in-spain-La-Palma-Island.jpg
سواحل لاپالما

جزیره ال هیرو (El Hierro Island)

‏ال هیرو کوچک‌ترین و جنوب‌غربی‌ترین جزیره در مجمع‌الجزایر قناری در اقیانوس اطلس است. در این جزیره کوچک، گونه‌‏های مختلفی از گیاهان وجود دارند که همین مسأله این جزیره را جذاب‌تر می‌کند. ال هیرو فضای سرسبز و زیبایی دارد و به‌دلیل ‏آب‌وهوایش در بیشتر ماه‌های سال می‌توانیم این طبیعت بکر را در آن ببینیم. در این جزیره می‌توانید در آب‌های گرم شنا کنید، طوطی‌ماهی‌ها و دلفین‌ها را ببینید و با کوه‌نوردی، شاهد طبیعت و منظره زیبای اطراف جزیره باشید.

جزیره ال هیرو مسیرهای آسان و سختی را برای پیاده‌روی دارد و فرصت خوبی را برای محک زدن آمادگی جسمانی‌تان ایجاد می‌کند. در این جزیره می‌توانید صنایع دستی، سنت‌ها و دهکده‌های محلی را هم ببینید. برای خریدن سوغاتی و رفتن به رستوران می‌توانید به پایتخت ال هیرو بروید.

موقعیت دقیق جزیره ال هیرو روی نقشه

best-islands-in-spain-El-Hierro-Island.jpg
صخره‌های زیبای ال هیرو
best-islands-in-spain-el-hiero.jpg
خانه‌های زیبای جزیرهال هیرو

جزیره لا گومرا (La Gomera Island)

جزیره لاگومرا، دومین جزیره کوچک از بین جزایر قناری است که فاصله‌ای 40 دقیقه‌ای تا تنریف دارد. اینجا نقطه شروع سفرهای کریستف کلمب برای یافتن دنیا بوده است. به محض ورود به این جزیره با منظره‌هایی روبه‌رو می‌شوید که توسط کوه‌های آتشفشانی ایجاد شده‌اند. تنوع در طبیعت این جزیره، مثل جنگل‌های باستانی، دره‌های پر از نخل، مناظر اقیانوس، پارک ملی، بنای طبیعی و بسیاری از نقاط دیگر لاگومرا، جلوی تکراری شدن تفریحات و سرگرمی‌هایتان را می‌گیرد.

موقعیت دقیق جزیره لاگومرا روی نقشه

Lastsecond.ir-lagomera1.jpg
بخش‌هایی از لاگومرا
Lastsecond.ir-lagomera.jpg
طبیعت جزیره لاگومرا

سخن آخر

در این مطلب، بیشتر جزیره های اسپانیا را به شما معرفی کردیم. بعضی از جزایر اسپانیا به‌قدری معروف هستند که خیلی‌ها آن‌ها را مستقل از هر کشوری می‌دانند. طبیعت بکر و دست‌نخورده اکثر جزایر اسپانیا، این امکان را به‌وجود آورده‌اند تا بتوانید مناظری کم‌نظیر و متفاوت را ببینید و تور اروپا را برای سفرتان انتخاب کنید. سواحل جذاب، تفریحات و ورزش‌های آبی، صخره‌هایی که در اثر آتشفشان شکل گرفته‌اند، جنگل‌های متراکم و تنوع گونه‌های گیاهی جزیره های اسپانیا، مقصدی تکرارنشدنی را پیش روی شما می‌گذارند.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!