انفجار در کنسرتی در منچستر 22 کشته به جا گذاشت

5
از 1 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
02 خرداد 1396 12:30
0

حمله انتحاری به یک سالن کنسرت در شهر منچستر در شمال انگلستان ۲۲ کشته و ۵۹ زخمی به جا گذاشته است. پلیس می‌گوید مردی که گمان می‌رود عامل انفجار بوده در محل جان باخته است. کودکان و نوجوانان در میان کشته‌شدگان هستند. ‏ ‏ ‏ ‏ ‏

این واقعه در پایان کنسرت آریانا گرنده، خواننده جوان آمریکایی در سالن کنسرت منچستر آرنا روی داده است. ‏

شاهدان می‌گویند دقایقی پس از آنکه آریانا گرنده صحنه را ترک کرد، صدای یک یا دو انفجار شنیده‌اند پس از آن هزاران نوجوان حاضر در سالن سراسیمه شروع به فرار کردند.

پلیس به بی‌بی‌سی گفته یک وسیله انفجاری هم در نزدیکی ایستگاه مترو ویکتوریا که کنار سالن منچسترآرنا است، پیدا شده و به همین علت پلیس خبرنگاران و مردم را از اطراف این ایستگاه دور نگه داشته است.

در ابتدا برخی از شاهدان از شنیدن و مشاهده انفجار در داخل سالن کنسرت و نزدیکی صحنه خبر داده بودند اما با گذشت ساعتی از این واقعه، شاهدان دیگر گفتند انفجار دقیقا بعد از اتمام کنسرت و در قسمتی که معمولا افراد بعد از کنسرت برای خریدن سی‌دی یا دیگر محصولات جمع می‌شوند روی داده است.

چگونگی سانحه هنوز دقیقا مشخص نیست و راویت‌های متعددی از انفجار یا یک حمله انتخاری مخابره شده است.

پلیس از مردم خواسته در اطراف این محل تردد نکنند و گفته بازرسان پلیس اکنون این واقعه را تحت عنوان "حمله تروریستی" تحت بررسی دارد.

سالن سرپوشیده معروف به "منچستر ارنا" ظرفیتی حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار نفر دارد و یکی از محل‌های معروف برگزاری کنسرت موسیقی است. این سالن دومین سالن بزرگ سرپوشیده در بریتانیا و یکی از بزرگترین سالن‌های کنسرت در اروپا است.

حاضران در کنسرت اکثرا نوجوانان و جوانانی بودند که بسیاری از آنها از شهرهای مختلف به منچستر (که یکی از پایگاه‌های مهم موسیقی در اروپا هم محسوب می‌شود) آمده بودند.

انفجار در حدود ساعت ۱۰:۳۵ دقیقه دوشنبه شب و در حالی که کنسرت موسیقی در انتهای خود بود روی داده است. آن طور که گزارش شده بخش بزرگی از جمعیت داخل سالن دختران نوجوان بوده‌اند. ‏‏‏‏

‏انفجار در کنسرتی در منچستر 22 کشته به جا گذاشت  ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏انفجار در کنسرتی در منچستر 22 کشته به جا گذاشت  ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏انفجار در کنسرتی در منچستر 22 کشته به جا گذاشت  ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.