باغ زیبای "گل اروپا"، هلند + تصاویر

4.4
از 7 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
02 تیر 1393 00:00
0

کشور هلند را همه به باغ های گل لاله اش می شناسند. هلند سرزمین پست و کوچکی د اروپا که سال ها است که زیباترین و خوش بو ترین گل ها را به جهان صادر می کند. باغ های گل هلند یکی از جاذبه های زیبای گردشگری برای تمام مشتاقان طبیعت در سرتاسر جهان است. هر کسی که می خواهد از دیدن گل ها و بوییدن آن ها لذت ببرد اولین گزینه ای که به ذهنش می رسد سفر کردن به کشور هلند است.

هلندی ها در پرورش گل تاریخ طولانی دارند. باغ های گل این کشور نه تنه صنعت صادرات گل را به یکی از سودآورترین صنایع این کشور تبدیل کرده اند که خود این باغ ها جاذبه ی گردشگری بزرگی هستند که سالانه هزاران گردشگر را به سمت خود جذب می کنند.

یکی از این باغ های معرف که امروزه مقصد اصلی گردشگران است کوکنهوف (به هلندی: Keukenhof) است معنای اصلی آن نیز باغ اروپا است.

این بازغ یکی از پارک‌های دیدنی در کشور هلند است. باغ اروپا که سالانه هزاران گردشگر خارجی را به خود می کشاند در نزدیک شهرهای لیسه و لایدن قرار دارد. این باغ هر ساله با آغاز بهاردرست از روز اول فرودین به مدت ۲ ماه بازگشایی می‌شود. از ان تاریخ به مدت 2 ماه که معمولا از ۲۲ مارس تا ۲۰ مه این مجموعه باز است. گردشگران می توانند از ان دیدن کنند و عکس یادگاری بیاندازند. در این باغ هزاران لاله رنگی از انواع مختلف به نمایش در می‌آید. بنا به آمار های منتشر شده توسط سازمان گردشگری کشور هلند در این دوماه حدود ۷۰۰ هزار نفر از این باغ بازدید می‌کنند. هر سال ۷ میلیون پیاز لاله در محوطه‌ای به وسعت ۳۲ هکتار کاشته می‌شوند که پس از شکفتن گل‌ها این پارک منظره‌ای بدیع را می‌یابد. بعد از اتمم دوران بازددی نیز این لاله ها برای صادرات به کشور های دیگر دنیا فرستاده می شود.

فواد شمس

 هلند باغ گل اروپا

 هلند باغ گل اروپا

 هلند باغ گل اروپا

 هلند باغ گل اروپا

 هلند باغ گل اروپا

 هلند باغ گل اروپا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.