امضای لغو سند روادید بین ایران و پرتغال

4.5
از 13 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
03 اردیبهشت 1396 09:00
0

سند لغو روادید گذرنامه های سیاسی و خدمت، بین جمهوری اسلامی ایران و پرتغال امضاء شد.

به گزارش خبرآنلاین، در پایان دیدار آقای «خوره کاستا اولیویرا» وزیر مشاور در امور بین الملل دولت پرتغال با «حسن قشقاوی» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور در تهران، سند لغو روادید برای دارندگان گذرنامه سیاسی و خدمت میان دو کشور به امضا رسید.

این اقدام گام بسیار مهمی در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور محسوب می شود.

در این دیدار، وزیر مشاور در امور بین الملل پرتغال ضمن برشمردن زمینه های مثبت توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور، بر آمادگی لیسبون جهت توسعه هرچه بیشتر این مناسبات تاکید کرد.

«حسن قشقاوی» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از امضای سند مذکور و استقبال از گسترش مناسبات دو جانبه میان دو کشور در همه زمینه ها، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات در بخش های مختلف به ویژه تجاری، گردشگری، دانشگاهی و پارلمانی تأکید و لغو روادید سیاسی و خدمت را میان دو کشور با توجه به این که پرتغال عضو حوزه شنگن می باشد، به عنوان گامی بسیار موثر برای نزدیکتر شدن دو کشور و افزایش مناسبات فیمابین توصیف کرد.



منبع: خبرآنلاین

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.