راهنمای سفر به کوالالامپور، پایتخت مالزی + عکس

4.6
از 109 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
راهنمای سفر به کشور زیبایی‌های فراموش نشدنی در آسیا! +تصاویر
04 آذر 1401 08:00
25

قطعا بسیاری از ما نام مالزی و کوالالامپور را شنیده‌ایم. اگر به کوالالامپور سفر کنید، حداقل 3 کشور را در آن می‌بینید، زیرا مالزی ترکیب جمعیتی متنوعی از مالایی‌ها، چینی‌ها و هندی‌ها دارد. همچنین در سفر به کوالالامپور می‌توانید از منطقه و شهر چینی‌ها، شهر و منطقه‌ هندی‌ها، دهکده فرانسوی و دهکده ژاپنی بازدید کنید و به‌نوعی 5 کشور مختلف را ببینید. پیشنهاد ما به شما این است که زمان را از دست ندهید و اگر قصد سفر به این منطقه را دارید پیش از خرید تور کوالالامپور، بهتر است راهنمای سفر به کوالالامپور هم دنبال کنید اطلاعات مفیدی برای سفر به این منطقه، به دست آورید. پس همراه این متن از مجله گردشگری لست‌سکند باشید تا با هم به کوالالامپور سفر کنیم. 

05.jpg

چرا سفر به کوالالامپور جذاب است؟

ساده‌ترین جواب به این سوال این است که اگر می‌خواهید چندین کشور را همزمان در بستری مدرن ببینید کوالالامپور مقصد شماست.!  کوالالامپور شهری مدرن با جاذبه هایی دیدنی است، شما در این شهر می توانید به سراغ یکی از بلندترین برج‌های جهان بروید، یا از دیدن معابد هندو و بودا لذت ببرید، حتی خرید کردن و قدم زدن در مراکز خرید مدرن و جذاب پایتخت مالزی یا استفاده از پارک‌های تفریحی آن هم می‌تواند دلیل خوبی برای سفر به این شهر باشد.

لست سکند-کوالزالامپور.jpg
 نمایی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور در شب

کوالالامپور کجاست؟

کوالالامپور پایتخت رسمی و بزرگ‌ترین شهر مالزی است. این شهر یکی از سه قلمرو فدرال مالزی به حساب می‌آید که به صورت مستقیم زیر نظر دولت اداره می‌شود. کوالالامپور و مناطق اطرافش به عنوان منطقه‌ای مستقل در دل ایالت سلانگور قرار دارند. پایتخت اداری و حکومتی مالزی، شهر پوتراجایا است. این شهر از نظر گردشگری نیز جزو مناطق پرگردشگر محسوب می‌شود و معمولا تورهای کوالالامپور در تمام طول سال برگزار می‌شوند و مسافران بسیاری از سراسر جهان برای دیدن مالزی سفر می‌کنند.

قیمت دقیق تورهای مالزی

KualaLumpur-Malaysia-1.jpg

جایگاه مالزی در کره زمین

موقعیت دقیق کوالالامپور 

تاریخچه مختصری از کوالالامپور

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، شهر کوالالامپور به عنوان جزئی از کشور مالزی شناخته می‌شود، بنابراین بد نیست سری هم به تاریخ این کشور بزنیم. هرچند در کشور مالزی، حتی می‌توان به سراغ نشانه‌هایی از زندگی در دوران باستان رفت، اما این کشور در سال 1946 به‌صورت رسمی متحد و از آن پس به‌عنوان مالزی شناخته شد. دو سال بعد، این کشور به فدراسیون مالزی تبدیل شد. در آن زمان سنگاپور و برونئی هم جزوی از مالزی بوده‌اند که امروز هرکدام را به‌عنوان کشوری مستقل می‌شناسیم. درباره ساختار سیاسی امروز مالزی هم باید گفت که در حال حاضر این کشور نظام پادشاهی مشروطه دارد و برای اداره کشور هم از سیستم فدرال استفاده می‌کند.

دسترسی به کوالالامپور

برای رفتن به مالزی و کوالالامپور، بهترین و سریع ترین راه، استفاده از مسیر هوایی است. کوالالامپور 2 فرودگاه دارد که هم پرواز‌های داخلی و هم پرواز‌های بین‌المللی را پوشش می‌دهد. فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور، مهم‌ترین فرودگاه بین‌المللی در کشور مالزی است. این فرودگاه در سال ۱۹۹۳ و با ۲٫۵ میلیارد دلار بودجه ساخته شده است. فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در سال 2006 از سوی موسسه AETRA عنوان بهترین فرودگاه جهان را کسب کرد؛ آن هم در رده فرودگاه‌های دارای مسافر 15 تا 25 میلیون نفری طی یک سال. همچنین رتبه سوم بهترین فرودگاه جهان و بهترین فرودگاه در منطقه آسیا و اقیانوس آرام را نیز به دست آورد. فرودگاه اینچان کره جنوبی و فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ هم در رده‌های بعدی قرار داشتند.

KualaLumpur-Malaysia-3.jpg
فرودگاه،‌ اولین مقصد تور کوالالامپور

فرهنگ مردم کوالالامپور

این شهر هم مانند بسیاری از بزرگترین شهرهای جهان، فرهنگ‌های متفاوت زیادی را در خود جای داده است و شما با قدم زدن در این شهر عظیم، نمی‌توانید به سادگی متوجه فرهنگ غالب، سنت‌ها و مذهب مردم شوید. بسیاری از مردم مالزی ریشه هندی یا چینی دارند. از طرفی بودیسم و هندویسم پیش از ورود اسلام به این منطقه، آیین رایج آن‌ها بوده است و به همین دلیل، شما به سادگی می‌توانید تأثیر ناشی از این فرهنگ را نه فقط در کوالالامپور، بلکه سراسر مالزی ببینید. بیشتر جمعیت مالزی را مسلمانان تشکیل می دهند، بنابراین دیدن ظاهر پوشیده بانوان و رعایت برخی دیگر از ظواهر مذهبی در این شهر، امری عادی است.

لست سکند-کوالالامپور.jpg
برخورد با شهروندان در سفر به کوالالامپور

بهترین زمان سفر به کوالالامپور

با توجه به موقعیت جغرافیایی کوالالامپور، در سال آب و هوای کاملا متفاوتی را تجربه می‌کند و بهترین زمان برای سفر، طول تابستان و آذر تا بهمن است. در این زمان، علاوه‌ بر هوای مطبوع شما شاهد برگزاری انواع برنامه‌های تفریحی هستید. اما اگر قصد سفر به کوالالامپور را دارید و نمی‌دانید چه مدت برای اقامت در این شهر کافی است، باید گفت که شما برای گشت‌وگذار و کمی هم ماجراجویی در این شهر به حداقل 4 یا 5 روز زمان نیاز دارید.

لست سکند-cost کوالزالامپور.jpg
آسانسور شیشه‌ای از جاذبه های گردشگری کوالالامپور

گردش در کوالالامپور معمولا چقدر هزینه دارد؟ 

 اگر شما قصد سفر به کشور مالزی و پایتخت جذابش را داشته باشید،‌ به احتمال زیادی به سراغ خرید تور کوالالامپور خواهید رفت و بنابر انتخابی که از بین پکیج‌های گوناگون دارید، هزینه اقامتی متفاوتی را پرداخت می‌کنید،‌ اما گشت‌وگذار در شهر، خرید تنقلات و خوراکی و همین‌طور بازدید از جاذبه‌های دیدنی این شهر، شامل هزینه می‌شود. با توجه به تجربه قبلی گردشگران در کوالالامپور به طور متوسط روزانه 48 دلار (به‌دلیل نوسانات قیمت‌ها به دلار اعلام شده است)، هزینه خواهید داشت که با توجه به تعداد بازدیدهای شما یا نوع رستورانی که برای غذا خوردن انتخاب می‌کنید، این هزینه می‌تواند کمتر یا بیشتر شود. (هزینه روزانه غذای شما حدود 10 دلار و حمل‌ونقل 4 دلار است) 

جاذبه های گردشگری کوالالامپور

هرچند کوالالامپور پایتخت رسمی یک کشور است و اغلب ما از پایتخت انتظار سفرهای کاری و قرارهای تجاری را داریم، اما این شهر به تنهایی می‌تواند یک شهر توریستی باشد. برج‌های دیدنی، جشنواره‌ها و مراسمی که نباید از دستشان بدهید و صدها مرکز تفریحی که قطعا سلیقه شما را هم دربرمی‌گیرد، کوالالامپور را به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده است. اگر دوست دارید در مورد همه جاذبه‌های مالزی شلوغ و پرهیاهو بدانید می‌توانید به سراغ لینک زیر بروید، اما در ادامه مطلب هم ما به سراغ برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر رفته‌ایم.

لیست بهترین جاهای دیدنی مالزی

برج های دو قلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس از بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور هستند. برج‌های دوقلو با احتساب آنتن بالای برج‌ها، ۴۵۲ متر ارتفاع دارند. تعداد طبقه‌های هر برج، ۸۸ طبقه است و در مجموع ۷۸ آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. این دو برج از زیر توسط مرکز خرید سوریا به هم وصل شده‌اند. همچنین یک پل، طبقات ۴۱ و ۴۲ این دو برج را به هم وصل می‌کند. ارتفاع این پل از سطح زمین ۱۷۵ متر و طول آن ۵۶ متر است.
به دلیل نزدیکی این برج‌ها به مرکز نمایشگاه‌های مالزی (KLCC)، این برج‌ها نیز به اشتباه به برج‌های KLCC معروف‌اند به شکلی که در سرتاسر جاده‌های مالزی، تابلویی که شما را به سمت این برج‌ها هدایت می‌کند و عکسی از برجها را دارد که به این برج‌ها با همان نام KLCC اشاره می‌کند.

KualaLumpur-Malaysia-6.jpg
برج های پتروناس از جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
 موقعیت دقیق برج های پتروناس

 شهر چینی‌های کوالالامپور

درست در قلب شهر کوالالامپور، منطقه‌ای وجود دارد که هیچ وقت شب را به خود نمی‌بیند و همواره محیطی بسیار زنده و برگرفته از فرهنگ چینی را در خود جای داده است. اگر شما از تور کوالالامپور استفاده کرده باشید به خوبی می‌دانید شهر چینی ها یا همان منطقه Chinatown، در خیابان Petaling قرار گرفته است و از بازارهای سنتی و روباز و رستوران‌های چینی پر است. این منطقه به معنای واقعی کلمه نشان‌دهنده فرهنگ و سنت چینی است و می‌توانید تزیین‌ها، نوع معماری و گزیده‌ای از تاریخ چین را در این منطقه ببینید. در صورتی‌که قصد خرید از این منطقه را دارید، باید مراقب قیمت‌ها باشید. چانه زدن، رکن اول خرید در این منطقه است و اصلی وجود دارد که می‌گوید: «در خرید از این منطقه شما قطعا بازنده هستید!» 

  • ساعت بازدید از شهر چینی‌ها: 24 ساعته 
  • قیمت بازدید از شهر چینی‌ها: رایگان
KualaLumpur-Malaysia-10.jpg
نمایی از محله چینی‌ها

 

موقعیت دقیق محله چینی‌‌‌ها

غارهای باتو کوالالامپور

یکی از جاهای واقعا زیبا و هیجان‌انگیزی که در سفر به کوالالامپور می‌توانید تجربه کنید، رفتن به غارهای باتو است. این مجموعه، بزرگ‌ترین معبد هندوهای خارج از هندوستان محسوب می‌شود و از فرهنگ هندوها نشأت می‌گیرد. این مجموعه غارهای مختلف و زیبا، مجسمه‌های بی‌نظیر و طبیعتی فوق‌العاده زیبا دارد. مجسمه طلایی مورگان نیز گل سرسبد این مجموعه به‌حساب می‌آید. غارهای باتو حدود 11 کیلومتری شمال کوالالامپور واقع شده‌اند و شما به‌راحتی می‌توانید با مترو و ایستگاه KL Sentral به بازدید این معبد بروید.

  • ساعت بازدید از غارهای باتو: 7 تا 9 شب
  • قیمت بازدید از غارهای باتو: ورودی رایگان است.
KualaLumpur-Malaysia-11.jpg
نمای بیرونی غارهای باتو از جاذبه های دیدنی در سفر به کوالالامپور
KualaLumpur-Malaysia-12.jpg
غار باتو بزرگترین معبد هندو خارج از هندوستان

موقعیت دقیق غارهای باتو

تفریح در پارک پنج گانه (Sunway Lagoon)

در مورد رفتن به پارک پنج گانه به هیچ عنوان به خودتان تردیدی راه ندهید! مطمئن باشید که ارزشش را دارد و از آن لذت خواهید برد. یک روز تمام برای این تم پارک تفریحی باید وقت بگذارید. این تم پارک در 15 کیلومتری کوالالامپور واقع شده است و دارای پنج قسمت پارک آبی، پارک وحشت، شهر بازی، پارک بی‌نهایت و باغ وحش است. پارک آبی این مجموعه، واقعا بی‌نظیر است. همه تفریحات شما در این مجموعه رایگان است و در واقع با تهیه بلیط ورودی، شما می‌توانید از تمامی امکانات استفاده کنید. همچنین، یکی از طولانی‌ترین پل‌های معلق هم در این مجموعه قرار دارد و خلاصه تحت هیچ شرایطی نباید رفتن به این مجموعه را از دست بدهید! 

  • ساعت کار پارک پنج‌گانه sunway lagoon: از 10 صبح تا 6 بعداز ظهر
  • قیمت ورودی پارک پنج‌گانه sunway lagoon: برای پارک‌های تفریحی از 45 تا 140 متفاوت است.
راهنمای سفر به کوالالامپور
پارک پنجگانه سان‌وی یکی از دیدنی‌ترین جاها در سفر به کوالالامپور
موقعیت دقیق سان وی لاگون

 معبد بهشت و جهنم (Chin Swee Temple)

اما یکی دیگر از زیباترین نقاطی که در سفر به مالزی و کوالالامپور خواهید دید، معبد بهشت و جهنم یا همان چین سویی است که در بلندی‌های گنتینگ واقع شده است. این معبد که معماری ژاپنی دارد، مورد علاقه بسیاری از گردشگران است و نباید رفتن به آن را از دست بدهید. لازم به ذکر است که رفتن به این معبد با اتوبوس‌هایی که در گنتینگ واقع شده‌اند به راحتی امکان‌پذیر است و شما را رایگان به این معبد می‌رسانند.

  • ساعت بازدید از معبد بهشت و جهنم: از 9 صبح تا 6بعد از ظهر
  • قیمت ورودی معبد بهشت و جهنم: ورودی رایگان است.
راهنمای سفر به کوالالامپور
معبد بهشت و جهنم از دیدنی‌ها با در یک تور کوالالامپور

 

موقعیت دقیق معبد بهشت و جهنم

سخن آخر

 بسیاری از افراد برای انتخاب مقصد سفر، سراغ مقاصدی که بیشتر در بستر طبیعت باشند می‌روند، کشورهای شرق آسیا به دلیل طبیعت و آب و هوایشان، شهرهایی دارند که زندگی ماشینی و مدرن و طبیعت را به نوعی با هم درآمیخته‌اند، پس اگر دوست دارید امکان استفاده از فضاهای شهری و تفریحات دردسترس آن را داشته باشید و همین‌طور دلتان می‌خواهد سراغ طبیعت سرسبز بروید، مالزی یک انتخاب جذاب برای شماست. بنابراین برای سفر به کوالالامپور بیشتر از این زمان را از دست ندهید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.