زیباترین مقاصد توریستی دنیا (8)

3.7
از 6 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
زیباترین مقاصد توریستی دنیا (8)
08 فروردین 1392 00:00
0

در مجموع 7 قسمت قبلی 70 مقصد زیبای گردشگری جهان را به شما معرفی کردیم، مقاصدی که به علت زیبایی خود سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران هستند. در ادامه ی قسمت های قبلی امروز تعداد دیگری از مقاصد زیبا و فوق العاده ی توریستی را به شما معرفی خواهیم کرد و امیدوارم مورد پسندتان قرار بگیرد:

1- ساختمان امپایر استیت ، آمریکا :

ساختمان امپایر استیت (The Empire State Building) یک برج ۱۰۲ طبقه تجاری است که در محله منهتن در شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. ساختمان امپایر استیت در طول سال‌ها به یکی از «نمادهای کلان‌شهر نیویورک» تبدیل شده است. برج امپایر استیت از سال ۱۹۳۱ تا سال ۱۹۷۲ و ساخته شدن مرکز تجارت جهانی، بلندترین آسمان‌خراش در جهان محسوب می‌شد. هم اکنون این ساختمان یکی از برترین جاذبه های گردشگری نیویورک است.

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

2- دیوار هادریان ، انگلستان :

دیوار هادریان دیواری باستانی از جنس سنگ و کلوخ می‌باشد که به دستور هادریان، امپراتور روم در سده ی دوم میلادی در شمال انگلستان امروزی ساخته شد تا مرزهای شمالی امپراتوری روم را در برابر حملات قبایل سلتی محافظت نماید. طول این دیوار ۱۲۰ کیلومتر بوده و از رودخانه تاین در شرق انگلستان تا خور سالوی در غرب این کشور امتداد داشته است. دیوار هادریان با توجه به مصالحی که برای ساخت آن در دسترس بوده در قسمت شرقی رودخانه که از سنگ استفاده شده دارای ۳ متر پهنا و ارتفاعی بین ۵ تا ۶ متر بوده و در قسمت غربی رودخانه که از کلوخ برای بنای آن استفاده شده ۶ متر پهنا و ۳٫۵ متر ارتفاع داشته است. همچنین در طول دیوار، قلعه‌هایی کوچک با دو برج وجود داشته که برای نگهبانی و علامت دادن استفاده می‌شده است. امروزه نیز هنوز بخش‌هایی از این دیوار برجای مانده و در ۱۹۸۷ به عنوان بخشی از مرزهای امپراتوری روم در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

3- یادبود ملی کوه راشمور ، آمریکا:

یادبود ملی کوه راشمور یک پارک و یادبود ملی در ایالت داکوتای جنوبی در ایالات متحده آمریکا است. بر روی کوهی در این مکان، چهره چهار تن از مشهورترین روسای جمهور آمریکا بر روی سنگ کوه در مقیاس بزرگ کنده کاری شده است. از راست به چپ: آبراهام لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون، و جرج واشینگتن هستند. این یادبود که در سال ۱۹۲۵ میلادی تاسیس گردید، بر روی زمین‌های سرخ ‌پوستان قبیله لاکوتا قرار دارد.

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

4- برج پیزا ، ایتالیا :

برج کج پیزا واقع شده در شهر پیزا در ایتالیا، با وجودی که تنها برج کج جهان نیست، ولی مشهورترین آن در کل جهان می‌باشد. این برج با ۸۵ متر طول و ۱۴۵۰۰ تن وزن در توسکنی ایتالیا واقع است. در قرن دوازدهم ، اهالی شهر پیزا تصمیم گرفتند کلیسای آن ها برجی داشته باشد که برج سینت مارک را تحت تأثیر قرار دهد. پس از آن که پایه‌های بنا حفر شد، معماری کار آزموده به نام پیزانو که مسئول ساختمان این برج بود، نخستین سنگ آن را بنا نهاد. اما چند سال پس از شروع ساخت آن، هنگامی که تنها سه طبقه پایینی آن به پایان رسیده بود و پیش از آنکه ارتفاع برج به ۱۲ متر برسد، این برج خمیدگی خودش به سمت جنوب ‌شرقی را نشان داده بود. پس از آن ساخت این برج به مدت ۱۰۰ سال متوقف شد. در سال ۱۲۳۴ از معمار دیگری به نام بناناتو خواسته شد تا ساختمان برج را تمام کند. او چهارمین سقف بنا را به پایان رساند و آن را نیمه تمام گذارد و چهار طبقه بعدی آن با همان تمایل به خمیدگی به پایان رسید. سپس معمار دیگری رشته کار را بدست گرفت و طبقات پنجم و ششم را تمام کرد، اما پایه اصلی همچنان منحرف می‌شد. تقریبا هزار سال بعد ، معماری به نام پیزانو ساختمان آخرین بالکن را به پایان رساند و ناقوس‌ های برج را در نزدیک مرکز ثقل نصب کرد. بدین ترتیب در سال ۱۳۵۰، یعنی پس از ۱۷۶ سال ، ساختمان برج به ارتفاع ۸۵ متر با تعداد ۷ زنگ در بالای آن به وزن بیش ۲۹ تن، پایان یافت. انفجار بیش از یک هزار بمب در جنگ جهانی دوم در این شهر و وقوع حدود ۱۰۰ زلزله خفیف و شدید در این منطقه ، نتوانسته ‌است برج کج را به زمین بیندازد و این برج هنوز هم به خمیدگی خود ادامه می‌دهد. کل انحراف برج ۲/۴ متر است که ۳۰ سانتیمتر این کجی، مربوط به ۱۰۰ سال اخیر است. این برج هر سال ۲٫۵ سانتیمتر به سمت زمین کج می‌شود و گفته می‌شود احتمالا تا ۸۰ سال دیگر سقوط خواهد کرد. این برج به این ترتیب، به نشان اصلی شهر پیزا تبدیل شد و سال ۱۹۸۷ نیز توسط یونسکو به میراث فرهنگی پیوست. از ۷ ژانویه ۱۹۹۰ بازدید از این برج توسط توریستان ممنوع شد چون خطر ریزش آن افزایش پیدا کرده بود. پس از ۱۲ سال و کمی راست‌سازی برج از ۱۵ دسامبر ۲۰۰۱، دیدار از این برج ۱۴،۵۰۰ تنی مجدداً توسط بازدیدکنندگان آزاد شد.

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

5- دژ ادینبورگ ، اسکاتلند :

زمان ساخت دژ ادینبورگ ، به 9 قرن قبل از میلاد برمی گردد ؛ هر چند چیزی از آن دوره باقی نمانده است. بسیاری از فعالیت های نظامی و مراسم تشریفاتی در این دژ اجرا می شود. دژ ادینبورگ در اسکاتلند یکی از مکان‌ هایی است که بیشتر از جاهای دیگر در آن وجود روح گزارش شده است. این دژ که رو به شهر ادینبورگ قرار دارد، دارای چندین سیاهچال است که در طول قرن‌ها محل شکنجه و قتل هزاران زندانی بوده است. این دژ هم اکنون دومین مکان از نظر جذب گردشگر را در اسکاتلند داراست.

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

6- قلعه ویندسور، انگلستان :

قلعه ویندسور با ۴۵٬۰۰۰ متر مربع مساحت در شهر ویندسور، شهرستان برکشایر انگلستان قرار دارد. تاریخ قلعه به زمان ویلیام اول بر می گردد. قلعه ویندسور بزرگترین قلعه دنیا محسوب می شود. این مکان محل اقامت خانواده سلطنتی انگلیس است و بزرگترین کاخی محسوب می شود که تا به حال توسط این خانواده ساخته شده است. در واقع بیش از 900 سال پیش این مکان توسط خانواده سلطنتی آن زمان ساخته شده است و از آن زمان تا به حال محل زندگی آنان بوده است. این قلعه محل اقامت ملکه الیزابت دوم می باشد؛ ملکه اکثر آخر هفته های خود را آنجا سپری می کند. تنها بعضی بخش های کاخ برای بازدید عموم باز است. بخش اعظمی از این کاخ با چوب ساخته شده و بسیار زیبا طراحی گردیده است.

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

7- مسجد سلیمانیه، ترکیه :

مسجد سلیمانیه در استانبول ترکیه از مسجدهای جامع این شهر است که در سال‌های ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷ ساخته شد. این مسجد را معمار بزرگ عثمانی خواجه معمار سنان آغا به‌ دستور پادشاه عثمانی سلطان سلیمان اول طرح کرد. ارتفاع گنبد این مسجد ۵۳ متر و قطر گنبد ۲۷٫۵ متر است. بنا به سنت عثمانی این مسجد چهار منار (گل‌دسته) دارد که نشانه مسجدهایی است که به امر شاهان ساخته می‌ شد. سبک معماری آن، مانند دیگر کارهای سنان و معماران عثمانی ترکیبی از سبک معماری بیزانسی و اسلامی است. در باغ پشت این مسجد گورهای سلیمان اول و همسر و مادر و خواهرش و نیز گور سلیمان دوم و احمد دوم قراردارد.

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

8- منار جام، افغانستان :

منار جام که از آن به عنوان کهن سال‌ ترین بنای خشت و گل جهان نام برده می‌شود، در مناطق کوهستانی ولایت غور افغانستان قرار دارد. این منار در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده و ۶۵ متر ارتفاع دارد و در سال ۲۰۰۲، مرکز حفظ میراث جهانی یونسکو خواستار ثبت این منار در فهرست میراث فرهنگی جهان شد. این بنا بعد از قطب منار در دهلی نو ٬ هندوستان بلندترین مناره خشتی جهان است. منار کهنسال و تاریخی جام در حال فرسایش است فرانچسکو بندارین مدیر این مرکز درباره منار جام گفته ‌است که این منار، «احتمالاً یکی از سازه ‌های خارق العاده معماری و کهنسال ‌ترین برج آجری باقی مانده در جهان است.» یونسکو می‌گوید به دلیل جریان آب در رودخانه‌ای که در نزدیکی منار جام قرار دارد، این منار بزرگ، در حال فرسایش است.

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

9- طاق پیروزی، فرانسه :

طاق پیروزی بنایی در پاریس واقع در میدان شارل دوگل و در انتهای غربی خیابان شانز الیزه است. این بنا به افتخار جنگجویانی ساخته شده که در طول تاریخ و به ویژه در دوران حکومت ناپلئون جان خود را در راه فرانسه فدا کرده‌اند. در دیوارهای داخلی و بر فراز این طاق نصرت نام فرماندهان نیروهای فرانسوی در این جنگ‌ها نقش بسته است. در زیر این بنا نیز مقبره یکی از سربازان گمنام جنگ جهانی اول واقع شده است. این بنا به عنوان مرکز محور تاریخی پاریس در نظر گرفته می‌شود. طاق پیروزی در سال ۱۸۰۶ توسط ژان شارگرین طراحی شد. ارتفاع بنا ۴۹٫۵ متر ، عرض آن ۴۵ متر و عمق این بنا ۲۲ متر است. این طاق پیروزی بزرگترین طاق پیروزی موجود در جهان است.

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

10- دریای مرده، اردن :

دریای مرده در کرانه باختری رود اردن واقع شده ‌است. در برخی منابع از آن با نام دریاچه نمک یاد شده ‌است. سواحل اطراف آن پست ‌ترین نقطه ی خشکی‌های زمین است. ارتفاع گودترین نقطه آن ۴۲۲ متر کمتر از سطح دریا است. بیشترین عمق آب تا کنون از ۳۷۸ متر بالاتر نبوده ‌است. ۶۷ کیلومتر طول و ۱۸ کیلومتر عرض دارد. حجم آب دریاچه ۸۱۰ میلیون متر مکعب است. این دریاچه با ۳۳٫۷٪ غلظت مواد محلول شورترین دریاچه ی دنیاست. به دلیل ارتفاع پایین این منطقه از سطح دریا، پساب کشاورزی و پساب ناشی از خاکشویی مناطق دورتر به صورت چشمه‌هایی در کف این دریاچه به آن وارد می‌شود.

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

قسمتهای قبل :

زیباترین مقاصد توریستی دنیا(7)

زیباترین مقاصد توریستی دنیا(6)

زیباترین مقاصد توریستی دنیا(5)

زیباترین مقاصد توریستی دنیا(4)

زیباترین مقاصد توریستی دنیا(3)

زیباترین مقاصد توریستی دنیا(2)

زیباترین مقاصد توریستی دنیا(1)

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.