ماجرای غار زیرزمینی اسرار آمیز چین ‏

4.8
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ماجرای عجیب غار زیرزمینی اسرار آمیز چین + تصاویر
27 تیر 1396 13:00
0

در سال 1992 ، یک مرد کنجکاو به نام وو آنای ، در نزدیکی روستای چینی Shiuan Beicun در منطقه Longyou تصمیم گرفت تا از یک حوضچه ای شروع به استخراج آب کند. او معتقد بود این حوضچه ، یک حوضچه طبیعی نیست و احتمالا عمق بیشتری دارد. او توانست چند نفر از مردم این روستا را نیز قانع کند تا در این کار به او کمک کنند. آنها به مدت 17 روز شروع به کندن زمین و استخراج آب کردند تا به سطحی رسیدند که یک ورودی از غاری دست ساز و باستانی نمایان شد. این غار دست ساز زیرزمینی نشان می داد چیزی که آنای درباره حوضچه می گفت واقعیت داشت.

این غار ، که امروزه با نام غارهای لانگیو شناخته شده است ، یکی از بزرگترین حفاری های زیرزمینی است که از دوران باستان به جای مانده. این 24 غار زیرزمینی کشف شده هر یک حدود هزار مترمربع فضا دارند و سقف آنها تا ارتفاع 30 متر می رسد. کل فضای این غار 30000 مترمربع است.

این غارها به هیچ وجه طبیعی ایجاد نشده اند چرا که دیوارهای داخلی آن دارای علامت هایی تراشیده شده هستند. این علامت ها که به صورت یکسان و موازی هم کشیده شده اند به اعتقاد بسیاری از محققان ، بسیار نمادین است و شبیه به علامت هاییست که روی کوزه های باستانی که در موزه ای در نزدیکی این غار وجود دارد است. این کوزه ها به قرن 500 و 800 قبل از میلاد باز می گردند و برخی معتقدند این غار نیز برای همان دوره است. همچنین در این غار پلکان و ستون هایی نیز دیده می شود که کاملا نشان می دهد این غار دست ساز است و مردمانی در آن زندگی می کردند.

برخی از محققان تخمین زده اند که این غارها بیش از 2000 سال پیش حفاری شده اند. همچنین میزان سنگ زیادی باید از این غار خارج شده باشد تا بدین شکل شود. با توجه به بزرگ بودن این غار ، بسیاری معتقدند این پروژه به قدری بزرگ بوده است که تا به امروز در تاریخ به آن اشاره ای شده باشد اما هیچ مدرکی درباره آن وجود ندارد. که این بسیار عجیب است چرا که چینی ها در نوشتن تاریخ از گذشته همیشه بسیار دقیق بوده اند.

منبع : amusingplanet

ماجرای غار زیرزمینی اسرار آمیز چین ‏

ماجرای غار زیرزمینی اسرار آمیز چین ‏

ماجرای غار زیرزمینی اسرار آمیز چین ‏

ماجرای غار زیرزمینی اسرار آمیز چین ‏

ماجرای غار زیرزمینی اسرار آمیز چین ‏

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.