راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد + عکس

4.6
از 31 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
تایلند را چگونه بگردیم؟ راهنمایی درباره شهر هزار لبخند
25 آذر 1401 08:00
13

تایلند یکی از کشورهایی است که هر کسی را می‌تواند به سفر علاقه‌مند کند. چون جاذبه‌های مختلف،‌ طبیعت خاص و تفریحاتش مناسب هر سن و سلیقه‌ای است. اما برای لذت‌ بردن از این کشور شگفت‌‌انگیز، شما باید به‌خوبی بدانید که چه شهری مناسب سفر شماست،‌ دوست دارید به سراغ ساحل‌های سفید و تمیز بروید یا پاساژهای شیک و نوساز را ترجیح می‌دهید؟ برایتان اولویت، دیدن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است یا تورهای رفتینگ در روخانه‌های وحشی جزایر تایلند؟‌ راهنمای سفر به بانکوک می‌تواند تصمیم شما را برای سفر به این منطقه مشخص کند.

اگر دقیقا نمی‌دانید کدام یک از مقصدهای کشور تایلند برای شما مناسب‌تر است،‌ پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید تور تایلند، حتما سراغ اطلاعات مربوط به شهرهای مختلف تایلند بروید. در این مطلب از مجله لست‌سکند، راهنمای سفر به بانکوک را برای شما ارائه کرده‌ایم،‌ اگر کنجکاوید درباره سفر به این شهر بیشتر بدانید تا پایان مطلب را دنبال کنید. 

02.jpg

بانکوک کجاست؟

اولین نکته برای انتخاب این مقصد این است که بدانید اصلا بانکوک کجاست؟ کلانشهر بانکوک با مناطق اطرافش، به عنوان پایتخت ملی شناخته می‌شود و استان یا منطقه ویژه‌ای مستقل در کنار 75 استان دیگر تایلند به حساب می‌آید. بانکوک در سال 1782 به دستور شاه رامای اول به عنوان پایتخت بنا شد و اکنون با گذشت بیش از دو قرن، به کلان شهری بزرگ تبدیل شده است. بانکوک مثل سایر شهرهای بزرگ و مدرن دنیا به داشتن ساختمان‌های عظیم، هتل‌های بسیار مجلل، مراکز خرید و فرودگاهی مدرن و بین‌المللی افتخار می‌کند، ضمن آنکه زیبایی بافت و رسوم سنتی خود را حفظ کرده است.
این شهر، ترکیبی از جلوه‌های غربی، شرقی و مدرن و باستانی است. ظاهرش اما چهره امروزی به خود گرفته است، در حالی که سنت‌های دیرین، همچنان در زندگی روزمره مردم تجلی می‌کنند، بنابراین صرف نظر از مدرن شدنش، هنوز امتیاز و ارزش خود را جهت نگاهی گذرا به هنرهای سنتی، معماری، مذهبی و سایر جنبه های فرهنگی مردم تایلند، آن هم در بهترین شرایط حفظ کرده است.

در اولین مواجهه با این شهر، با گرمای شدید، آلودگی و لبخندی چون ضمیمه‌ای محو ناشدنی بر چهره‌ تایلندی‌ها روبه‌رو خواهید شد. بانکوک، پرجمعیت‌ترین شهر تایلند با جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر، یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای تایلند نیز محسوب می‌شود و تورهای بانکوک در این میان جایگاه ویژه ای دارند.

قیمت تورهای بانکوک

راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
نمایی از بانکوک روی نقشه تایلند

موقعیت دقیق بانکوک روی نقشه

مردم بانکوک و ریشه‌های فرهنگی‌شان

 زبان رسمی مردم بانکوک تایلندی است و این شهر پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر تایلند است. بیشتر مردم بانکوک پیرو آیین بودایی و اندکی هم پیرو اسلام و مسیحیت هستند. فرهنگ مردم بانکوک مانند همه پایتخت‌ها، ترکیبی از دنیای سنتی و مدرن است، اما قسمت جالب در سفر به بانکوک این است که درست در مدرن‌ترین نقاط، شما با یک معبد پر زرق‌وبرق به‌عنوان نمادی از سنت‌های تایلند روبه‌رو می‌شوید.

درواقع، فرهنگ تای (تایلند) مخلوطی از فرهنگ سنتی هندی، چینی و رسوم و نشانه‌های خاص تایلند است که کشور هزار لبخند را می سازد. در فرهنگ تای حتی در شهرهای مدرن و پیشرفته‌ای مانند بانکوک نقش خانواده بسیار پر رنگ است و اغلب جوان با حرکت چسباندن دو کف دست مقابل صورت یا همان وای (wai) احترام خود را نسبت به بزرگترها نشان می‌دهند. 

last second- تایلند-wai.jpg
زنان تایلندی درحال ادای احترام

چرا باید به بانکوک رفت؟‌

یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که باید در راهنمای سفر به بانکوک به آن پاسخ داد، این است که اصلا بانکوک ارزش دیدن دارد؟‌ پاسخ این سوال قطعا بله است. هرچند که در ابتدای مطلب توضیح دادیم که شهرهای مختلف تایلند، می‌توانند مقصد مسافرانی با هدف‌های مختلفی از سفر باشند، اما بیایید یک بار آنچه در تایلند انتظار شما را می‌کشد، دوره کنیم: معابد عجیب و حیرت‌آور،‌ تفریحات رنگارنگ،‌ امکانات رفاهی مناسب و البته مراکز خرید جذاب!‌ بانکوک می‌تواند برای هر کسی جذاب باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید بانکوک محبوب ترین شهر جهان در سال 2018 بوده است و همه این‌ها می‌تواند دلیل خوبی برای رفتن به این شهر باشد.

last second- تایلند-bangkok.jpg
نمایی از شهر بانکوک در روز

چطور به بانکوک برویم؟

بعد از پاسخ به سوال بانکوک کجاست، نوبت به چگونگی دسترسی به این شهر می‌رسد. بانکوک از راه‌های مختلفی دردسترس است و از هر وسیله‌ای برای رفتن به آن می‌توانید استفاده کنید، اما منطقی‌ترین و بهترین راه برای رفتن به تایلند و بانکوک، استفاده از مسیر هوایی است. بانکوک 2 فرودگاه دارد که برای پرواز‌های داخلی و بین‌المللی در نظر گرفته شده‌اند. فرودگاه بین‌المللی بانکوک، فرودگاه  Suvarnabhumi Airport (BBK) و فرودگاه Don Mueang Airport (DMK) که 24 کیلومتر از شهر فاصله دارد و بیشتر، پروازهای بین‌شهری در آن صورت می‌گیرد.

موقعیت دقیق فرودگاه بین‌المللی بانکوک 

راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
نمایی از داخل فرودگاه بانکوک

آب و هوا و بهترین زمان سفر

اگر دقیقا بدانید بانکوک کجاست، حتما به این موضوع پی برده‌اید که در فاصله نزدیکی نسبت به خط استوا قرار دارد و طبیعتا در اکثر روزهای سال هوای گرمی را تجربه می‌کند؛ به طوری که شاید در فصل بهار، دمای هوا به 37 درجه برسد حالا به این دمای هوا میزان رطوبت را هم اضافه کنید تا به وضعیت آب‌وهوای بانکوک، در فصل‌های گرم  پی ببرید. 

اگر دوست دارید در بهترین زمان به سراغ بانکوک و جاذبه‌هایش بروید، می‌توانید یک بازه زمانی از آبان تا اواخر بهمن را انتخاب کنید. این بازه زمانی به فصل سرد در تایلند شهرت دارد و برخلاف تصور، هوا آن‌چنان سرد نیست و در نهایت به 22 درجه می‌رسد، در نتیجه شما می‌توانید در هوایی به لطافت بهار در شهر گردش کنید.

هزینه‌های بانکوک؛ لوکس اما قابل کاهش

بانکوک می‌تواند یک مقصد لوکس برای بسیاری از افراد باشد، جاذبه‌های بسیار، تفریحات رنگارنگ و رستوران‌ها و کافه‌هایی که تمام روزتان را پر می‌کند، به همان نسبت هم جای مناسبی است برای کسانی که می‌خواهند هزینه‌های سفرشان را کاهش دهند. اغلب هم پیش از سفر به این شهر، از بخش عظیمی از هزینه‌های سفر یعنی بلیط هواپیما و قیمت هتل‌ها با خرید تور آگاه می‌شوید. البته بد نیست به این مورد هم اشاره کنیم که تورهای بانکوک بسیار متنوع هستند و حتی می‌توانید برای سبک‌تر کردن هزینه سفرتان، تور اقساطی تایلند تهیه کنید.

فراموش نکنید که این همه، هزینه‌های شما در سفر نیست. در مدت سفر، شما به جز خریدهای شخصی، باید تعداد مشخصی هزینه ورودی برای جاهای دیدنی، هزینه وعده‌های غذایی روزانه و همین‌طور حمل و نقل در شهر را بپردازید. به طور متوسط، هزینه یک روز گردش در بانکوک برای هر شخص، می‌تواند تا 40 دلار باشد. (به دلیل نوسانات قیمت به دلار اعلام شده است.) 

کاهش هزینه‌ها در سفر بانکوک

در مورد هزینه سفر گفتیم، اما در این راهنمای سفر به بانکوک در مورد کاهش هزینه‌ها هم حرف می‌زنیم. در اولین قدم، بد نیست بدانید بیشتر معابد، ورودی رایگان دارند بنابراین برای بازدید از معابد، مجبور به پرداخت هزینه زیادی نیستید، اما بخش کمرشکن سفر، هزینه خورد و خوراک است. برای این قسمت می‌توانید از رستوران‌های لوکس و زنجیره‌ای چشم‌پوشی کنید و به سراغ غذاهای خیابانی تایلند بروید، با این کار، هم تجربه جذابی از فرهنگ تای به‌دست خواهید آورد و هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهید. از طرف دیگر، برای خرید هم گزینه‌های مناسبی در بانکوک وجود دارد؛ از مراکز خرید مقرون‌به‌صرفه تا بازارهای آخر هفته با ارزان‌ترین قیمت‌ها.

lastsecond-بانکوک-river.jpg
نمایی از شهر بانکوک

حمل و نقل در بانکوک از سه چرخه تا قایق! 

 برای جابه‌جایی در بانکوک، انتخاب‌های متنوعی پیش‌روی شماست. در مطالبی مشابه مطلب راهنمای سفر بانکوک، اغلب تاکسی، اتوبوس و در نهایت مترو به عنوان گزینه‌های روی میز برای گردش در شهر معرفی می‌شوند، اما شما در بانکوک راه‌های دیگری هم دارید، مثلا می‌توانید به سراغ توک‌توک‌ها بروید، همان موتور‌های سه چرخی که در هند هم به فور پیدا می‌شوند، یا اینکه با BTS (راه‌آهن هوایی که ما اغلب به نام مونوریل می‌شناسیم) از یک سمت شهر به سمت دیگری بروید. گزینه جذاب دیگری که برای حمل‌ونقل در سفر به بانکوک به کمک شما می‌آید، قایق‌های رودخانه چائو فرایا است که نه تنها به‌عنوان یک وسیله حمل و نقل شناخته می‌شود، بلکه به تنهایی یک تفریح است.

با وجود موارد بالا، باز هم در این شهر به سادگی می‌توانید به سراغ تاکسی‌ها و مترو و تاکسی‌های اینترنتی بروید. سرویس grab در بانکوک، سرویس تاکسی اینترنتی در این شهر است و مانند اوبر یا سایر نرم‌افزارهای مربوط به این حوزه، کافی است آن را دانلود کنید. 

lastsecond-بانکوک-transport.jpg
حمل و نقل در بانکوک

دیدنی‌ها و همه فعالیت‌های جذاب بانکوک

در راهنمای سفر به بانکوک، حتما باید سری به بخش جاذبه‌ها زد. مگر می‌شود برای چنین سفری بدون شناختن جاهای دیدنی برنامه‌ریزی کرد؟‌ جاذبه‌های بانکوک را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد: بخش اول، جاذبه های مربوط به فرهنگ بودایی‌ها و بخش دوم، مقاصد مناسب خرید و تفریح است. در ادامه به تعدادی از این جاذبه ها اشاره می کنیم.

لیست بهترین جاهای دیدنی تایلند

 کاخ پادشاهی بانکوک (Grand Palace and Wat Phra Kaew)

یکی از مکان‌هایی که هر گردشگری در تایلند از آن بازدید می کند و پای ثابت راهنمای سفر به بانکوک است، کاخ پادشاهی و معبد بودای زمردین است. این کاخ در واقع مجموعه ای از ساختمان های مختلف است که از اواخر قرن ۱۸ تا نیمه های قرن ۲۰ محل سکونت تمامی پادشاهان تایلند بوده اند. ساخت این کاخ با چوب در سال ۱۷۸۲ آغاز شد و در دوران تاجگذاری رامای اول به پایان رسید. نقشه اولیه این کاخ از دوره آیوتایا Ayutthaya گرفته شده، ابتدا مساحت آن حدود ۵۱۰ کیلومترمربع بوده و در زمان سلطنت رامای دوم به اندازه کنونی خود یعنی ۶۰۰ کیلومترمربع رسیده است.

ساختمان‌های متعدد این کاخ، در دوران رامای اول ساخته شده، اما پادشاهان بعدی بخش‌هایی از آن را تغییر داده‌اند، نوسازی یا به منظور ساخت بناهای جدیدتر، تخریب کرده‌اند. این کاخ در ساحل غربی رودخانه بانکوک واقع شده و گرداگردش را دیواری به طول ۱۹۰۰ متر فراگرفته است. آن سوی دیوار هم کانالی قرار دارد که در گذشته به منظور حفاظت از کاخ در برابر دشمنان ساخته شده و منطقه اطراف کاخ را به صورت جزیره درآورده است.

موقعیت دقیق کاخ پادشاهی بانکوک

راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
نمایی از معبد بودای زمردین و کاخ پادشاهی بانکوک

معبد وات آرون (Wat Arun The-Temple of Dawn)

معبد آرون یا سپیده صبح از روی خدای هندوها «Aruna» نام‌گذاری شده است. این معبد، در تمام بروشور های توریستی دیده می شود و در کنار رودخانه «Chao Phraya» قرار دارد. پادشاه تاک سین این معبد قرن هفدهمی را به عنوان معبد سلطنتی و قصر خود انتخاب کرد، زیرا این معبد اولین جایی در «Thonburi» است که نور سپیده صبح را از آن می توان دید. همچنین بودای زمردین، پس از باز پس‌گیری از لائوس و قبل از اینکه به معبد فعلی برده شود، در اینجا نگهداری می‌شد.

حتی بدون آن مجسمه مقدس، این معبد از احترام ویژه‌ای برخوردار بوده و توسط پادشاهان تایلند بازسازی شده و بر وسعت آن افزوده شده است. ساختمان اصلی، دارای 2 تراس است. عمارت‌های طبقه اول شامل مجسمه‌های بودا در مهم‌ترین دوره زندگیش است و در تراس دوم، مجسمه‌هایی از خدایان هندو و فیل سه سر دیده می‌شوند.

موقعیت دقیق معبد وات آرون

راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
معبد وات آرون هنگام غروب خورشید

 معبد وات فو (Wat Pho)

نام کامل آن Phra Chetuphon Vimolmangklararm Rajwaramahaviharn است. این معبد، قدیمی‌ترین و بزرگترین معبد در بانکوک است که در قرن 16 ساخته شد و در سال 1781 تقریباً به طور کامل، توسط پادشاه رامای اول بازسازی شد. این معبد دارای بزرگترین مجسمه بودای دراز کشیده و بیشترین تصاویر از بودا در تایلند است و اولین مرکز تعلیم و تربیت عمومی به شمار می رود.

جاده چتوپون «Chetuphon Road» محوطه را به دو قسمت تقسیم می‌کند که هر قسمت با دیوارهای سفید کاری شده احاطه شده‌اند. جالب‌ترین قسمت آن، قسمت شمالی است که شامل «Bot»، فضایی پر از تصاویر بوداست و «chedi»ها که ساختارهای برج مانندی یادآور 3 پادشاه سلسله چاکری هستند، کتابخانه‌ای از کتب مقدس بودا، سالن خطابه، ساختمان بزرگ اصلی «Wihan» که بودای دراز کشیده را در خود جای داده است و مدرسه‌ای برای آموزش فلسفه بودا است. 
بودای دراز کشیده، مجسمه‌ای عظیم به ابعاد 46 متر طول و 15 متر ارتفاع است. این بودا از هسته مرکزی آجری با روکش گچ ساخته شده و پوششی از طلا آن را تکمیل می کند. چشم‌ها و پاهای آن با مروارید تزیین شده که پاها نشان دهنده 180 مشخصه مبارک یک بودا هستند.

موقعیت دقیق معبد وات فو

راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
بودای لمیده در معبد وات فو

 خرید از بازار چینی‌ها

در ادامه، راهنمای سفر به بانکوک به سراغ یکی از جالب‌ترین بازارهای این شهر می‌رویم که بسیاری از مسافران بانکوک، رفتن به آن را یک باید تلقی می‌کنند؛ بازار چینی‌ها. در اینجا می‌توانید با غذاهای شرقی آشنا شوید و در صورتی اهل خرید سوغاتی باشید، مکانی مناسب برای شما به شمار می‌رود. البته این را هم در نظر داشته باشید که قیمت این مکان به نسبت سایر نقاط بانکوک پایین‌تر و به صرفه‌تر است.

موقعیت دقیق محله چینی‌ها 

راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
یکی از بازارهای چینی در بانکوک

 میدان سیام (Siam Square)

میدان سیام در تایلند، ترکیبی از محیطی لوکس و زیبا است. این نقطه از بانکوک، جزء نقاط پربازدید و البته گران‌قیمت شهر محسوب می‌شود. بسیاری، آن را با خیابان پنجم در نیویورک یا خیابان باند در لندن مقایسه می‌کنند. این منطقه پر است از مراکز خرید لوکس که دوست‌داران خاص خودش را دارد. انواع مجتمع‌های متنوع و خرید، دوستداران این منطقه را همیشه راضی نگه می‌دارد.

موقعیت دقیق میدان سیام 

راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
میدان سیام در شب 

 بازار آخر هفته (Chatuchak)

یکی دیگر از نقاطی که برای خرید صنایع‌دستی و سوغاتی مناسب است و توریست‌های غربی علاقه زیادی به آن دارند، خرید در بازار Cahtuchak است. آخر هفته‌ها بیش از 200000 نفر از این بازار بازدید می‌کنند و همین امر از این بازار، یک الویت برای توریست‌ها ساخته است و شاید جالب‌تر از همه، این باشد که به‌روزترین لباس‌های فصلی را نیز می‌توانید به راحتی در اینجا پیدا کنید.

موقعیت دقیق بازار آخر هفته 

راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
بازار آخر هفته بانکوک 

 موزه ملی بانکوک (National Museum Bangkok)

دیدن موزه ملی در بانکوک، تاریخ تایلند را به ما نشان می‌دهد که چگونه مردم در دوره‌های مختلف در آن کشور زندگی می‌کردند. موزه ملی، بزرگ‌ترین موزه در جنوب شرقی آسیا است. ساختمان موزه ابتدا در سال ۱۷۸۲ و به عنوان قصر نایب‌السلطنه رامای اول، شاهزاده وانگ نا، بنا شد و در سال ۱۸۸۴ رامای پنجم با تغییر کاربری، آن را به موزه تبدیل کرد. قسمت تاریخی موزه، نشان‌دهنده رویدادها و چهره‌های مهم دوران پیش از تاریخ، سوخوتای و آیوتایا است.

در تالارهای مرکزی، مجموعه‌ای از سازهای موسیقی سنتی تایلند، لائوس، کامبوج و اندونزی به همراه سرامیک‌ها، البسه و منسوجات، حکاکی‌های چوبی، نشان‌های سلطنتی، و اسلحه‌های چینی به نمایش درآمده‌اند. ساختمان‌های هنر و اشیاء هنری، تمامی سبک‌ها و دوره‌های هنری آسیای جنوب شرقی را پوشش داده‌اند.

فضای پیرامونی موزه همچنین میزبان معبد کوچک بودایی است که در سال ۱۷۹۵ بنا شده است. درون معبد، نقاشی‌های دیواری گیرا و تصویری ستایش شده از بودا وجود دارند. افسانه‌ها این تصویر را متعلق به سیلان می‌دانند اما تاریخ هنرشناسان، آن را به دوره سوخوتای قرن سیزدهم میلادی نسبت می‌دهند.

موقعیت دقیق موزه ملی بانکوک

راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
بخشی از موزه ملی بانکوک

تجربه سافاری در طبیعیت (Safari World)

این باغ وحش، مخصوص افرادی هست که از باغ وحش خوششان نمی‌آید! در واقع بازدید از این مکان، می‌تواند نظر این افراد را در مورد باغ وحش عوض کند. در این باغ وحش، حیوانات فضای کافی برای زندگی و تفریح دارند و انواع تورهای سافاری در این باغ وحش برای گردشگران و بازدیدکنندگان آن برگزار می‌شود. این پارک، دارای چندین قسمت مختلف و متنوع است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پارک پرندگان و هم‌چنین پارک آبی اشاره کرد.

راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
سافاری در بانکوک

مراکز خرید بانکوک جزو جدانشدنی از شهر

ممکن نیست راهنمای سفر به بانکوک را بخوانید و در آن خبری از بهترین مراکز خرید شهر نباشد. در بیشتر اوقات، تفاوتی ندارد مقصد کجاست، خرید جزو بخش‌های اصلی سفر خواهد بود. بسیاری از کسانی که اهل سفر هستند، بارها این مورد را گفته‌اند که در یک سفر حتی قصد خرید یک سوغات ساده را هم نداشته‌اند، اما باز هم سر از پاساژها و بازارها در آورده‌اند، به همین دلیل ما هم در راهنمای سفر به بانکوک به سراغ مراکز خرید رفته‌ایم. در ادامه، تعدادی از مراکز خرید را بررسی می‌کنیم.

 مرکز خرید ام بی کی(MBK Center)

مرکز خرید ام بی کی، جزء مراکز خرید ارزان و اقتصادی بانکوک است. این مرکز خرید بزرگ که از بیش از 2000 فروشگاه تشکیل شده است، تنوع بی‌نظیری از اجناس را در اختیار خریداران و گردشگران قرار می‌دهد. اجناسی مثل؛ چمدان، کفش، چرم، پوشاک، کمربند و حتی لباس‌های شنا و ورزشی نیز در این مرکز خرید در دسترس هستند.

موقعیت دقیق مرکز خرید MBK

راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
مرکز خرید MBK در بانکوک
راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
مرکز خرید در بانکوک

بازار پراتونام (Pratu Nam Market)

مرکز خرید پراتونام در واقع یک بازار بزرگ خرده فروشی است که اجناسی مثل پوشاک و کفش را عرضه می‌کند. شاید یکی از ویژگی‌های بزرگ این بازار، به‌خصوص برای کسانی که به شلوغی‌های بازار علاقه دارند و نگاهی مردم شناسانه به مقصد گردشگری خود دارند، تراکم بسیار بالای خریداران در بازار پراتونام باشد. 

موقعیت دقیق بازار پراتونام

راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
بازار سنتی در بانکوک

مرکز خرید پلاتینیوم (Platinum Fashion Mall)

یکی از معروف‌ترین مراکز خرید بانکوک، مرکز خرید پلاتینیوم است. این مرکز خرید بیش از 1300 فروشگاه را در خود جای داده است که اجناس و وسایلی مانند انواع پوشاک، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و چرم را عرضه می‌کند. همچنین از دیگر محاسن مرکز خرید پلاتینیوم، قیمت بسیار مناسب آن است که در بعضی موارد با قیمت مراکز عمده‌فروشی برابری می‌کند. در طبقه بالای مرکز خرید پلاتینیوم، یک غذاخوری تایلندی قرار گرفته است.

موقعیت دقیق مرکز خرید پلاتینیوم

راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
مرکز خرید پلاتینیوم بانکوک

شکم‌گردی در بانکوک، شهر هزار لبخند

یکی دیگر از موارد مهم در راهنمای سفر به بانکوک، برشمردن رستوران‌های خوب بانکوک است، مسلما یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر مسافری در هر مقصدی، پیدا کردن رستوران‌های قابل اعتماد و خوب است. تایلند و بانکوک به غذای خیابانی و لذیذ خود معروف هستند. اگر به این کشور و شهر سفر کردید، حتما تجربه لذت‌بخش غذاهای خیابانی آن را در کنار بازدید از جاذبه‌های بی‌نظیرش برای خود رقم بزنید. از جمله معروف‌ترین غذاهای تایلندی می‌توان به تام یام گونگ، سام تام، تام خا گای، پد تایلندی، پد خائو و مرغ سبز اشاره کرد. در ادامه راهنمای سفر بانکوک به سراغ برخی از بهترین رستوران‌های این شهر می رویم.

رستوران رد اسکای (Red Sky Restaurant)

رستوران رد اسکای بانکوک در طبقات 56 تا 59 یک برج در نزدیکی ایستگاه مونوریل میدان سیام قرار گرفته است. این اسکای رستوران نسبت به سایر اسکای رستوران‌ها از قیمت مناسب‌تری برخوردار است و چشم‌اندازی بسیار زیبا و چشم‌نواز دارد. همچنین میز و صندلی‌های این رستوران زیبا در محیط غیر مسقف قرار گرفته‌اند تا هوایی خنک را در گرمای بانکوک تجربه کنید.

موقعیت دقیق رستوران رد اسکای

راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
رستوران رد اسکای در بانکوک

رستوران کشتی تفریحی چائو پرایا دینر (chao phraya dinner cruise)

اگر به دنبال تجربه یک شکم‌گردی لوکس و درجه یک هستید، این کشتی و رستوران آن، بهترین گزینه شما محسوب می‌شوند. کشتی لوکس و تفریحی چائوپرایا در رودخانه‌ای با همین نام قرار دارد و از موسیقی زنده نیز برای چند برابر شدن لذت غذایی منحصر به فرد بهره می‌برد. نحوه سرو غذا در این کشتی به‌صورت سلف سرویس است.

موقعیت دقیق رستوران چائو پرایا 

راهنمای سفر به بانکوک و کارهایی که باید انجام داد
رستوران چائوپرایا در بانکوک

 رستوران بازیل (Basil)

در رستوران بازیل می‌توانید تجربه غذاهای اصیل تایلندی را داشته باشید. از غذاهایی که در این رستوران می‌توانید تجربه کنید، می‌توان به سوپ تام یام گونگ اشاره کرد. همچنین علاوه غذای لذیذ و قیمت بسیار مناسب رستوران بازیل، رفتار و پذیرایی کارکنان این رستوران برای مشتریانش بسیار رضایت‌بخش است.

موقعیت دقیق رستوران بازیل 

things-to-do-in-bangkok-trip-14.jpg
رستوران بازیل بانکوک

سخن آخر

سفر به تایلند و به‌ویژه بانکوک، می‌تواند جزو پرخاطره‌ترین سفرهای شما باشد. برخورد با فرهنگی تا این اندازه متفاوت، تجربه‌ای خاص و هیجان‌انگیز است. در راهنمای سفر به بانکوک، تلاش کردیم تا اطلاعات ضروری در این مورد را در اختیار شما قرار دهیم. اگر دوست دارید بیشتر درباره بانکوک و تجربه‌های شخصی افراد از سفر به این شهر بدانید می‌توانید به سراغ سفرنامه های بانکوک بروید. در این سفرنامه‌ها، افراد با جزئیات بیشتر از سفر به تایلند گفته‌اند. شما هم می‌توانید از تجربه‌هایتان برای ما بگویید از دیدار با انواع مجسمه‌های بودا تا حس بودن در شهری که بوی خوبی نمی‌دهد. راستی در سفر به تایلند کدام شهرها برای شما جذاب‌تر بوده است؟ 

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.