جاهای دیدنی کوش آداسی + عکس و موقعیت دقیق

4.2
از 17 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کجا را در کوش آداسی ببینیم؟
10 تیر 1401 08:00
0

کوش آداسی یکی از محبوب‌ترین بندرهای مدیترانه‌ای ترکیه است. کوش آداسی که به داشتن مراکز خرید خوش قیمت و جاهای دیدنی متنوع معروف است، در طول چند دهه گذشته به مقصدی محبوب در میان گردشگران اروپایی تبدیل شده است. جاهای دیدنی کوش آداسی فقط به سواحل محدود نمی‌شود و جاذبه‌های متنوعی را در این منطقه می‌توان یافت. بنابراین همراه لست سکند باشید تا با جاهای دیدنی کوش آداسی آشنا شوید. در این متن سعی کردیم جاذبه های گردشگری کوش آداسی را به شما معرفی کنیم که هنگام سفر با تور کوش آداسی بتوانید نهایت استفاده را از این شهر بکنید.

04.jpg

جزیره کبوتر

نخستین جای دیدنی کوش آداسی که به شما می‌خواهیم معرفی کنیم، درست کنار بندر این شهر است، گذرگاهی به طول 350 متر که به جزیره زیبای کبوتر منتهی می‌شود، جایی که بقایای قلعه بیزانسی منسوب به قرن سیزدهم (که بعدها به مکان استقرار دزدان دریایی تبدیل شد)، روی صخره قرار گرفته است. دیوارهای حصار مانند جزیره که دور بخش‌هایی از آن را گرفته‌اند، بعدها در قرن نوزدهم به آن اضافه شده‌اند. جزیره کبوتر مکان مناسبی برای قدم زدن در کنار دریا است، ضمن اینکه در آن کافه‌‌ای بسیار زیبا هم وجود دارد. این مکان جایی است که می‌توانید برای گردش عصرگاهی و تماشای غروب آفتاب به آن مراجعه کنید.

برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
جزیره کبوتر از جاهای دیدنی کوش آداسی
برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
جزیره کبوتر

موقعیت دقیق جزیره کبوتر در کوش آداسی

منطقه بندرگاهی کوش آداسی

بیشتر جاذبه های گردشگری کوش آداسی در منطقه بندرگاهی آن قرار گرفته‌اند. از جمله کاروانسرایی است که توسط مهمت پاشا در سال 1618 میلادی ساخته شده است. نمای این کاروانسرا در دهه 60 میلادی بازسازی شده است و از سال 1967 به نام هتل کاروانسرا فعالیت می‌کند. در این منطقه کافی است کمی به سمت جنوب غربی بروید و در آنجا با خانه‌هایی نیمه چوبی به سبک سنتی مواجه شوید که منسوب به قرن نوزدهم هستند. دروازه جنوبی شهر قدیمی نیز همچنان در این محل پابرجاست. محدوده بازار که پر از سوغات ترکیه است نیز دقیقا از مقابل بندر آغاز می‌شود. 

برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
منطقه بندرگاه کوش آداسی 
برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
منطقه بندرگاه کوش آداسی

موقعیت منطقه بندرگاهی کوش آداسی در نقشه

ساحل بانوان

این ساحل که در دو کیلومتری شهر قرار گرفته است و محبوب‌ترین خط ساحلی کوش آداسی شناخته می‌شود. در این بخش انواعی از تفریحات آبی در دسترس هستند تا موجب خوش گذرانی هرچه بیشتر گردشگران شوند. همچنین اگر گرسنه شدید می‌توانید به کافه‌های متعدد این ساحل بروید یا در صورت تمایل چتر و صندلی آفتاب کرایه کنید. تابستان‌های این سواحل مملو از خانواده‌های محلی و گردشگران خارجی است و ماه‌های جولای و آگوست انتظار پیدا کردن فضای خالی در این ساحل را نداشته باشید. در حکومت عثمانی فقط بانوان اجازه شنا در سواحل این منطقه را داشتند و به همین دلیل نام ساحل بانوان روی آن مانده است؛ اما امروزه مردان و زنان می‌توانند کنار یک دیگر به این ساحل بروند و اوقات خوشی را سپری کنند.

turkey-kusadasi-ladies-beach.jpg
ساحل بانوان، از جمله جاهای دیدنی کوش آداسی
برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
ساحل بانوان در کوش آداسی

موقعیت دقیق ساحل بانوان در نقشه کوش آداسی

شهر باستانی پیرنه

ویرانه‌های شهر هلنیستی پیرنه در میان مناظر کوهستانی قرار گرفته است و چشم اندازی بسیار زیبا و مناسب عکاسی ایجاد کرده است. دوران اوج این بندر باستانی بین سال 300 تا 45 قبل از میلاد بود. زمانی تجار زیادی در آن حضور داشتند، اما بعدها رسوبات رودخانه پر پیچ و خم این منطقه باعث نابودی شهر شد و تا قرن دوم میلادی پیرنه خالی از سکنه شد.

اصلی‌ترین جاذبه این منطقه معبد آتن با معماری کلاسیک سبک یونیک است که تئاتر آن با 6500 صندلی به خوبی حفظ شده است. شما می توانید بازدید از پیرنه را به همراه میلتوس در یک سفر یکروزه بگنجانید. پیشنهاد می‌کنیم در تور کوش آداسی بازدید از شهر باستانی پیرنه را از دست ندهید.

مشاهده قیمت تورهای کوش آداسی

برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
پیرنه یکی از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی
برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
آمفی تئاتر پیرنه

موقعیت دقیق پیرنه در نقشه کوش آداسی

شهر بندری میلتوس

مانند پیرنه، میلتوس نیز یک شهر بندری متعلق به دوران هلنیستی است و از آنجا که بندر آن دچار مشکلات رسوب گذاری نشد حیات خود را تا دوران سلجوقی و قرن چهاردهم ادامه داد. این بدان معنی است که ویرانه‌های موجود در این منطقه متعلق به دوره‌های زمانی متفاوتی هستند. اگر به میلتوس مراجعه کردید، بازدید از تئاتر وسیع آن را مخصوصا از ردیف‌های بالایی را از دست ندهید. این تئاتر منسوب به دوران یونان باستان است اما رومن‌ها کل آن را دوباره بازسازی کرده‌اند.

درست بالای این تئاتر، برخی از دیوارهای قلعه بیزانسی و در شرق نیز بقایای معبد آپولو قرار دارد. به سمت جنوب، حمام فاوستیناست که به طرز شگفت انگیزی حفاظت شده است. در این منطقه همچنین کاروانسرای سلجوقی و ویرانه های یونانی-رومی بیشتری قرار گرفته‌اند. علاوه بر آنچه گفته شد یک موزه دیدنی خوب در این منطقه قرار دارد که به تاریخ میلتوس و پیرنه می‌پردازد.

برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
میلتوس از دیدنی های کوش آداسی
برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
میلتوس از جاهای دیدنی کوش آداسی

 موقعیت تئاتر شهر میلتوس روی نقشه

معبد دیدایما

این مرکز مذهبی هلنیستی به افسانه پیشگویی دیدایما مرتبط است و روزگاری دومین معبد بزرگ دنیای باستان در آن قرار گرفته بود. این معبد ستون‌های بلندی دارد (این ستون‌ها زمانی 122 عدد بود) و یکی از بهترین ‌نمونه‌های معبد یونانی حفاظت شده در ترکیه است. معبد پیشگویی دیدایما در دنیای باستان اهمیت زیادی داشت و در آن زمان فقط معبد پیشگویی دلفی در جایگاه بالاتری نسبت به دیدایما قرار داشت. روزگاری معبد دیدایما تحت فرمانروایی کنستانتین کبیر بود. 

برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
معبد دیدایما از جاهای دیدنی کوش آداسی
برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
معبد دیدایما در کوش آداسی

 موقعیت معبد دیدایما در کوش آداسی

روستای کرازلی

روستای زیبای کرازلی که با باغ‌های میوه احاطه شده است، احساسی از بی زمانی را به شما منتقل می‌کند. اینجا مکانی مناسب برای گذران یک بعد از ظهر به یادماندنی است، روستایی که با خانه‌های سفید رنگ و جنگل‌های انبوه سبز رنگ منظره فراموش نشدنی را ایجاد کرده‌اند. در این روستا، کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی قرار دارند که می‌توانید در آرامش آنها حس بی‌نظیری را تجربه کنید. اگر شما از آن دسته گردشگران دوست‌دار غذا هستید، روز شنبه به این روستا بیایید تا بتوانید از بازار کشاورزان که در آن محصولات ارگانیک محلی به فروش می رسد، دیدن کنید.

برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
روستای کرزالی از جاذبه های کوش آداسی

موقعیت روستای کرازلی روی نقشه

شبه جزیره دیلک

این شبه جزیره با مناظر خارق العاده کوهستان و چشم اندازهای ساحلی شگفت انگیز، یک پارک ملی است که در فاصله 26 کیلومتری از کوش آداسی قرار گرفته است و همین موضوع آن را در لیست جاذبه های کوش آداسی قرار می‌دهد. در این شبه جزیره سواحل زیادی برای شنا و آفتاب گرفتن وجود دارند که از آن جمله می‌توان به ساحل آیدینلیک و کاراسو کویو اشاره کرد. غار زئوس یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب این منطقه است. علاوه بر اینها شبکه مسیرهای جنگلی، فرصت‌های عالی برای پیمایش در طبیعت فراهم می‌کند که باید حتما در لیست فعالیت‌های دوستداران طبیعت و آن‌هایی که می‌خواهند اندکی از شهر و هیاهوی آن دور باشند قرار بگیرد.

برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
شبه جزیره دیلک از جاهای دیدنی کوش آداسی
برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
شبه جزیره دیلک از جاذبه های گردشگری کوش آداسی

موقعیت دقیق شبه جزیره دیلک روی نقشه

بازدید از شهر افسوس

در 18 کیلومتری شمال شرق کوش آداسی و جنوب ازمیر، شهری تاریخی و زیبا به نام افسوس واقع شده است، شهری که یکی از ماندگارترین آثار باقی مانده از تمدن یونان باستان محسوب می‌شود و در این شهر می‌توان یکی از عجایب هفتگانه قدیم یعنی، معبد آرتمیس را مشاهده کرد. علاوه بر آن کتابخانه سلسوس و تئاتر بزرگ افسوس از جمله اماکنی هستند که در هنگام بازدید از این شهر باید از آن‌ها دیدن کنید. 

معبد آرتمیس.jpg
معبد آرتمیس در افسوس
کتابخانه سلسوس.jpg
کتابخانه سلسوس در افسوس

 

موقعیت شهر افسوس زوی نقشه

سخن آخر

بدون‌ تردید کوش آداسی یکی از بهترین‌ شهرهای ترکیه برای گردش و مسافرت است که در این مطلب صرفا به معرفی برخی از بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی پرداختیم. کوش آداسی در جهان به تورهای اقتصادی‌اش معروف است. همچنین کوش آداسی شهری است که در آن طیفی جاذبه وجود دارد. در این متن سعی کردیم بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی را به شما معرفی کنیم که اگر به این شهر سفر کردید، ایده‌های متنوعی برای گردش داشته باشید. البته خواندن سفرنامه کسانی که به این مقصد سفر کرده‌اند هم می‌تواند ایده‌های متنوعی در ذهنتان ایجاد کند.

 لیست سفرنامه‌های کوش آداسی

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند